Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Originally posted by bnnt View Post
    Nesteet OK ja ilmailtukin on.. Toimenpiteen oikeellisuudesta en sitten mene takuuseen.
    No, oman käsityksen ja kokemusten perusteella jos ei tule kuin kylmää, niin nesteet vähissä tai ilmaa. Jos molempia--> kylmää sekä kuumaa vaihtelevasti niin ilmaa järjestelmässä. Jos ei muita oireita ole.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • bnnt
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 109
      • Nokia

      Originally posted by Haju69 View Post
      No, oman käsityksen ja kokemusten perusteella jos ei tule kuin kylmää, niin nesteet vähissä tai ilmaa. Jos molempia--> kylmää sekä kuumaa vaihtelevasti niin ilmaa järjestelmässä. Jos ei muita oireita ole.
      Saattaapi olla, että kun tuosta toukasta murtui tuo paisarin sauma, ja sieltä tiputtelee tasaisen tappavaan vauhtiin tavaraa pois, niin täytyisi melkeinpä joka päivä olla ilmailemassa ja nesteitä lisäilemässä jotta järjestelmä toimisi moitteettomasti. Äsken kun järjestelmän tuossa reippaana miehenä ilmailin ja nesteitä lisäilin, alkoi taas lämpöäkin tulla normaalisti. Tämä myytti melkeinpä siis busted.

      Tästä pääsemmekin tuohon toiseen kysymykseeni:

      Originally posted by bnnt View Post
      Sitten kun nämä BMW:t ovat aina rikki ja jotain pitää aina huoltaa, niin tuossa muutama päivä sitten kun auton siirsin -20 asteesta +15 asteiseen talliin, pamahti paisuntasäiliön sauma hajalle yhtäkkisestä lämpötilaerosta () ja tiputtelee nyt tosiaan jäähdytinnesteitä. Saako tuota paisuntasäiliötä vaihdettua pelkästään, vai tarviiko vaihtaa koko syyläri kun se näyttäisi tuohon jäähdyttimeen olevan "integroituna"?
      Eli onko mahdollista vaihtaa pelkkää paisaria vai meneekö koko roska vaihtoon? Jos paisari irtoavaa mallia, voisin ottaa neuvoja vastaan! Tämän mukaan se olisi erillinen osa, mutta irroitusmekanismi ainakin allekirjoittaneelle hepreaa.
      "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

      Entiset:

      e46 318
      e46 328
      e30 320
      e34 525


      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2881
        • Akaa / Toijala

        Originally posted by bnnt View Post
        Eli onko mahdollista vaihtaa pelkkää paisaria vai meneekö koko roska vaihtoon? Jos paisari irtoavaa mallia, voisin ottaa neuvoja vastaan! Tämän mukaan se olisi erillinen osa, mutta irroitusmekanismi ainakin allekirjoittaneelle hepreaa.
        Kyllähän sen ton kuvan mukaan voi vaihtaa, mutta tuppaavat yleesä vuotamaan juurikin tosta kennon ja paisarin "alustan" välistä. Itellä vuoti juuri siitä välistä ja ainoa vaihtoehto oli uusi syylari.

        Comment

        • motu
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 22
          • Lohja

          Originally posted by bnnt View Post
          Autona e34 M50B25TU automaattilaatikolla.


          Tuossa aiemmin ihmettelin sitä, kun kierrokset eivät laske ollenkaan kaasua nostettaessa sinne tyhjäkäynnin tasolle, vaan jäävät pyörimään sinne 3000 paikkeille. Ongelman huomaa parhaiten jos vaihde P- ta N-asennossa. Autossa siis periaatteessa kokoajan vedot päällä.

          Aiemmin luulin, että vika olisi johtunut jumittuneesta/jäätyneestä kaasupolkimesta mutta nyt probleema on jälleen palannut. Voiko tuo johtua esim. jäätyneestä vaijerista tai kaasuläpästä vai mitä ihmettä...?

          Kiitos!
          Itsellä sama ongelma. Meikäläisellä kuitenkin, kun kaasuttelee ja kuuntelee konetilassa kuuluu selvästi suhahduksia ja ilmeisesti imusarjan tiivisteet vuotavat. Ettei vaan teikäläiselläkin olisi jotain imuvuotoa.

          Comment

          • _chris_
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 442
            • Nokia

            Originally posted by bnnt View Post
            Ja viimeisimpänä ongelmana sisätilan lämmitys. Vaikka moottori on lämpöinen, ei puhallin anna kokoaikaa lämmintä ilmaa vaan puhaltaa välillä kylmää ja välillä lämmintä jne. Autossa on manuaalinen ilmastointi. Voisiko tämä johtua vesiventtiilistä tai termarista?
            Kyllähän näissä nuo vesiventtiilitkin jumii vanhemmuten. Pikafiksinä jumin sattuessa voi koittaa käydä koputtelemassa niitä venttiileitä siinä konehuoneen puolella. Sijaitsevat muistaakseni kuskin puolella, lähellä tuulilasia ja hyvin esillä.
            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

            Comment

            • M.Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 226
              • Lehtimäki/Seinäjoki

              Minkä hintasia nuo m5:n perät yleensä on ja onko ne kaikki lukolla? Voisi olla tiedossa yks nii kyselisin mitä noista on yleensä pyydetty..:think
              e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
              e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
              e21 315i

              ex:
              e36 318is -94
              / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

              Comment

              • Kal.ju
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 2881
                • Akaa / Toijala

                Originally posted by _-Mika-_ View Post
                Minkä hintasia nuo m5:n perät yleensä on ja onko ne kaikki lukolla? Voisi olla tiedossa yks nii kyselisin mitä noista on yleensä pyydetty..:think
                Kaikki M5:set on lukolla. Perästä pitäs löytyä S kirjain. Silloin se on lukollinen.

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  Originally posted by _-Mika-_ View Post
                  Minkä hintasia nuo m5:n perät yleensä on ja onko ne kaikki lukolla? Voisi olla tiedossa yks nii kyselisin mitä noista on yleensä pyydetty..:think
                  Samoissa hinnoissa noita liikkuu, kuin mitä tahansa typ.210 lukkoja. 5v. askilla olevissa välitys on melko tiheä, 3.91, joka voi ratakäyttöön olla haluttu, mutta muuhun käyttöön monelle selkeästi liian lyhyt. 6v. lodjujen perässä on ollut 3.23, joka taas on aika lähellä hyvinkin yleisiä 3.15 ja 3.45 välitteisiä, eikä siksi varmastikaan erityisen haluttu.

                  Joku 250-400€. Ei kai noista käytettynä kukaan enempää maksa?
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • Cock
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 752
                    • Tsadi

                    Nyt olis M60:stä imusarja irti ja tossa tutkiessani huomasin että nakuantureista on muovikuoret halki. Ei pahasti, mutta jokaisessa yksi halkeama. Kannattaisko noita halkeamia muurata esimerkiks 2k epoksilla umpeen vai kannattaako niille tehdä yhtään mitään ?

                    Jostain olin lukevinani että jos kuoret on halki niin saattaa aiheuttaa jotain käyntihäikkää yms ?

                    Vai painetaanko lompakko otsaan ja kuunnellaan onko siellä riittävästi valuuttaa uusien ostamiseksi...

                    En oo kyllä vielä etes kehdannu kysyä mitä moiset maksaa
                    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                    Audi A6 C7 S-Line ABT

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      Mitkä tulpat m20b25? Itsellä on nyt motonetin tiskiltä auton mukaan otetut boschit, mutta heräsi epäilys kun luin että ne olis ainakin sielä m50 koneeseen "vääriä".
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        Originally posted by 426Hemi View Post
                        Mitkä tulpat m20b25? Itsellä on nyt motonetin tiskiltä auton mukaan otetut boschit, mutta heräsi epäilys kun luin että ne olis ainakin sielä m50 koneeseen "vääriä".

                        NGK


                        Tai bosch wr8lpr

                        Nopeasti googletettuna
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10501
                          • Saaressa

                          Originally posted by r.w. View Post
                          Samoissa hinnoissa noita liikkuu, kuin mitä tahansa typ.210 lukkoja. 5v. askilla olevissa välitys on melko tiheä, 3.91, joka voi ratakäyttöön olla haluttu, mutta muuhun käyttöön monelle selkeästi liian lyhyt. 6v. lodjujen perässä on ollut 3.23, joka taas on aika lähellä hyvinkin yleisiä 3.15 ja 3.45 välitteisiä, eikä siksi varmastikaan erityisen haluttu.

                          Joku 250-400€. Ei kai noista käytettynä kukaan enempää maksa?
                          250e ehjästä type 210 3:91 välitteisestä perästä?? Saa tuoda mulle kaikki mitä löytyy tuohon rahaan!
                          Kyllä markkinahinta on siellä 500e pinnassa. Vaikka saksastakin ostaisit.
                          Ja kuten aikaisemminkin olen täällä sanonut tuo 3:91 ei ole lainkaan liian tiheä esim 535:n perseeksi.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            Originally posted by duuk View Post
                            250e ehjästä type 210 3:91 välitteisestä perästä?? Saa tuoda mulle kaikki mitä löytyy tuohon rahaan!
                            Kyllä markkinahinta on siellä 500e pinnassa. Vaikka saksastakin ostaisit.
                            Ja kuten aikaisemminkin olen täällä sanonut tuo 3:91 ei ole lainkaan liian tiheä esim 535:n perseeksi.
                            Pistetään korvan taakse. Niin, kyllähän noista tietysti aina pyydetään, kun se on maaginen M5:n perä, en vain tahdo uskoa, että ne siihen hintaan ylettömän helposti kaupaksi menisivät, voihan se tietysti niinkin olla. On noitakin tiheitäkin aika edukkaasti eBaysta kuitenkin irronnut.

                            Noh, mulle kaikki muut kuin kakkosella alkavat välitykset on hiukan liian tiheitä, joten olen ehkä jäävi tässä asiassa.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • M-Lead
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1500
                              • Oulu

                              bmw e34 5er 518i 520i 524td 525tds 525i 530i 535i 540i M5 tuning technik



                              Noista linkeistä sitä perän välityksen sopivuutta voi vähän pohdiskella. Mikä sopii ja mikä ei, tarkoitus sen määrää. Laskentakaavatki on tietty olemassa jos haluaa enemmän perehtyä.

                              Oli se mikä lukkoperä tahansa, niin käytetyt ovat pyynniltään 400-500€ tuntumassa. Käytetyt lukkoyksiköt 200-300€ paikkeilla.

                              Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                              Comment

                              • r.w.
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2510
                                • Länsirannikko

                                Originally posted by M-Lead View Post
                                Oli se mikä lukkoperä tahansa, niin käytetyt ovat pyynniltään 400-500€ tuntumassa. Käytetyt lukkoyksiköt 200-300€ paikkeilla.
                                Aijaa? Täytyykin seuraavaksi ottaa tuplahinta.
                                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎