Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2881
    • Akaa / Toijala

    Originally posted by Tuokki2 View Post
    joku kameli ajoi päin mun kolmenelkkua, muiden vaurioiden lisäksi kuskinpuolen ajovalo liikkuu nyt kun sormella painaa, on muuten siis ehjä mutta ilmeisesti jotkut muovikiinnikkeet on katkenneet? onko tuo muovi liimattavaa tavaraa vai pitääkö ostaa jotakin uutta osaa? ei viitsis turhaan purkaa jos onkin samanlaista paskamuovia kuin bensatankin luukun saranassa johon ei mikään liima tartu.


    Joko siitä on toi umpion korvake rikki tai sitten säätöruuvi. Kuvassa numero 10.

    Purkamallahan se selviää mikä siellä on rikkoutunut.

    Comment

    • desmodromic
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 256
      • Imatra

      onko 100% varmasti e34:sen vesiventtiilit samat kaikissa malleissa ja riippumattomia vuosimallista? samat e32:ssa?
      Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Originally posted by desmodromic View Post
        onko 100% varmasti e34:sen vesiventtiilit samat kaikissa malleissa ja riippumattomia vuosimallista? samat e32:ssa?
        Alkupään vehkeissä on vanhempaa mallia (venttiilit saa ostettua erikseen ns. korjaussarjana), mutta niihinkin uusi malli käy yhtälailla.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Tuokki2
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 377
          • hamina

          Originally posted by Kal.ju View Post
          http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...for_headlight/

          Joko siitä on toi umpion korvake rikki tai sitten säätöruuvi. Kuvassa numero 10.

          Purkamallahan se selviää mikä siellä on rikkoutunut.
          ylhäältä se on vielä kiinni, aivan lasin alaosasta kun painaa niin lamppu menee n.10-15mm sisään.. onko noita kukaan kokeillut liimata jos kannake mennyt poikki?
          Skyline R33 GT-R v-spec
          Subaru legacy GT spec B -03
          e39 528ia
          ski-doo x600rs -07

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 933
            • Espoo

            Originally posted by thst View Post
            Sulakkeen otin juu pois. Itsellä sen verran karvalakkimalli, että en huomannut että mikään muu olisi lopettanut toimintansa Itsellähän siis akku ei tuon takia ole edes tyhjentynyt, mutta entinen omistaja oli huomannut että se akkua tyhjentää tuon kautta, niin en ole sitten sitä viitsinyt päällä pitääkkään.
            Minulla on sen verran hyvin varusteltu, että herkesi toimimasta kokonaan . Pyörittää kyllä starttia niin kauan kun akussa on virtaa, mutta ei edes lupaa.

            Siinä neljän sulakkeen setissä on/oli kolme 7,5A sulaketta, joista yksitellen mitattuna siis kahdessa vierekkäisessä kulki tuo sama virta. Yksi paikka oli isommalle sulakkeelle (~20-30A) ja se oli tyhjä, Kolmas on korjausoppaan mukaan varapaikka, mutta rasian kannessa luki nahkahousua ja siinä oli kyllä ihan kontaktipinnat.

            Räpläsin siis läpi sen ison boksin konetilassa kuskin puolella ja sen vieressä olevan pikkuboksin, jossa oli pari sulaketta ja sitten tuolta takaa. Kaiken kyllä pitäisi olla paikallaan, mutta ei suostu käymään.


            Edit: Jomman kumman kun noista sulakkeista jättää paikalleen, niin auto käynnistyy. Toisen poistaminen poistaa keskuslukituksen. Toisen ei, mutta jompi kumpi tai kummatkin, kun ovat paikallaan, käynnistyy heti. Kuuluu myös naksahdus auton takapäässä, kun niitä irroittelee ja kiinnittelee.

            Edit2: Tuli vain mieleen, että se voisi olla bensapumppu. Autoon on Suomeen uittamisen jälkeen sellainen vaihdettu aikaisemman omistajan toimesta. Ihan heti startatessa olikin olo, ettei se saa bensaa. Olisikohan virrat pumpulle otettu noilta kahdelta sulakkeelta. Ainoa vaan, että kuuluuko bensapumpun olla jännitteellinen jatkuvasti?
            Last edited by E39-530A; 23-01-2011, 11:14. Reason: Lisäys
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              Originally posted by Tuokki2 View Post
              ylhäältä se on vielä kiinni, aivan lasin alaosasta kun painaa niin lamppu menee n.10-15mm sisään.. onko noita kukaan kokeillut liimata jos kannake mennyt poikki?
              Sillä vaivalla kun otat ne umpioiden kiinnitysholkit esiiin, niin uusit samalla kaikki. Ohjeet.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • goatsenator
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 28
                • dd

                Eukko tuossa vasta soitteli, että bimmeri startatessa nakannu 3500rpm tyhjäkäynnit. Pari kertaa oli kokeillut ja sama homma. Puhelimessa ollessa starttas sitten tietenkin ihan normisti.

                Oisko ideoita mistä ois voinu johtua? Kosteutta vain jossakin? Motti on m50b25 -93 :think

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by goatsenator View Post
                  Eukko tuossa vasta soitteli, että bimmeri startatessa nakannu 3500rpm tyhjäkäynnit. Pari kertaa oli kokeillut ja sama homma. Puhelimessa ollessa starttas sitten tietenkin ihan normisti.

                  Oisko ideoita mistä ois voinu johtua? Kosteutta vain jossakin? Motti on m50b25 -93 :think
                  Vaijeri vaan jumittanu? 535:ssa jumitti kerran 5krpm ku vaijerinkuori jäi jotenki jumiin ja veti vaijeria.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • goatsenator
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 28
                    • dd

                    Originally posted by zener View Post
                    Vaijeri vaan jumittanu? 535:ssa jumitti kerran 5krpm ku vaijerinkuori jäi jotenki jumiin ja veti vaijeria.
                    Laskin kyllä pois laskuista tämän ratkaisun. Mikäs sen oikein jumittaisi, kun tomaatti vehje. Tyhjäkäynnillä valuttanu ruutuun ja kaasuun ei ole koskettu starttauksessa.

                    Comment

                    • Lartsa
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 50
                      • Sotkamo

                      Samaan aiheeseen liittyen, mistä se voisi johtua kun tuolla tienpäällä ajelee ja painaa kytkimen pohjaan ni kierrokset jää sinne 1200-1300rpm, sitten pitkälolä viiveellä laskee sinne normaaliin 700-800rpm.. eilen puhdistin tyhjäkäyntimoottorin(?), osa6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=13&fg=15 ja nuo kumiletkut sekä ilmanputsarin haitariletkun tarkistin eikä niissä ollu havaittavia halkeamia jne.

                      Pystyykö nuita kaasuläpän potikoita mittaamaan että onko niissä vikaa, jos löytyis ohjearvoja jostain? Vaijerikaan ei jumita, koska tekee saman jos kaasuläppää kädellä liikuttelee, eli kierrokset jää vähäksi aikaa päälle..

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Originally posted by goatsenator View Post
                        Laskin kyllä pois laskuista tämän ratkaisun. Mikäs sen oikein jumittaisi, kun tomaatti vehje. Tyhjäkäynnillä valuttanu ruutuun ja kaasuun ei ole koskettu starttauksessa.
                        Eikait se vaihdelaatikko tilannetta muuta. Kun on vaijerikaasu niin kyllähän se on ihan täysin mahdollista että se jumii. Tyhjäkäyntimootti myös voi olla toinen osa syyllinen.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • tommi--fi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 1066
                          • Riihimäki

                          -89 525 ja virranjakajan kannen irrotus.

                          Millä pirulla tuon saa irti?

                          Nyt on jakajan kannesta pultit pois ja viskosta siivet irti. Ei vaan mahdu tulemaan pois. Kanittaa alareunasta johonkin prässättyyn vesiletkuun? Voiko oikeasti olla näin hankalaa. En viitsisi vesiä koneesta valuttaa.

                          Ilmeisesti tästä tuo putki kahdeksan
                          Auto tai moottoripyörä Virosta?

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by tommi--fi View Post
                            -89 525 ja virranjakajan kannen irrotus.

                            Millä pirulla tuon saa irti?

                            Nyt on jakajan kannesta pultit pois ja viskosta siivet irti. Ei vaan mahdu tulemaan pois. Kanittaa alareunasta johonkin prässättyyn vesiletkuun? Voiko oikeasti olla näin hankalaa. En viitsisi vesiä koneesta valuttaa.

                            Ilmeisesti tästä tuo putki kahdeksan
                            Pultit #9 ja #10 pois, niin jopas mahtuu.

                            Eivät kyllä muistaakseni ole tuommoisissa kohdissa kuin kuvassa, mutta silti.

                            EDIT eikä tarvi nesteitä laskea.
                            Olli.

                            Comment

                            • FbonE
                              BTCF Member
                              • Jun 2006
                              • 878
                              • Pori

                              Mistäs vehkeistä sopii kansi M20B20 mottii???
                              Ei se mikää ihme ole että pulputtaa jos kaks pyttyy puhaltaa vesitilaa
                              Oli teinipojat vähän kurvaillu lämmöt tapissa
                              Kulkineet:E61 525döö
                              ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                              -Pori Connection-
                              bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by FbonE View Post
                                Mistäs vehkeistä sopii kansi m20b20 mottii???
                                Ei se mikää ihme ole että pulputtaa jos kaks pyttyy puhaltaa vesitilaa
                                Oli teinipojat vähän kurvaillu lämmöt tapissa
                                Niistähän ne, myös m20b25 mutta ei bolt on.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎