katsoithan sitä pääsulaketta kädessä,sillä niitä murtumia ei muuten näe:think
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Nyt tarvittaisiin alan asiantuntijoita jarruihin liittyen.
Meni tuningstudiolle palautukseen iskunvaimentimet ja tilalle pitäisi nyt ottaa jarrulevyt, kun niiden vaihto tulee ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä paikoillaan uritetut levyt, joissa ristiin uritetut urat.
Nyt saisi valita sitten ottaako uritetut, rei'itetyt vai uritetut ja rei'itetyt. Eli kokemuksia kaipailisin noista, että mikä sopii parhaiten katukäyttöön ja joka ei kuluttaisi mahdottomasti jarrupaloja.
Radalla ei tule ajettua paljoakaan, mitä nyt muutamia kierroksia kemoralla kesän aikana kun töissä on siellä.
Eli kokemuksia porukalta, mistä olette tykänneet ja mitä ei kannata edes harkita.Nyt:
E39 540i Oxfordgrun
MB Vito 112cdi '00
EX:
E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
Nissan Pick-Up 2,5d
E34 M5 Calypsorot
BMW 325i Coupe Mauritius Blau
BMW 525i m20b25 Luxorbeige
E34 525td Diamantschwarz
Comment
-
en katsonut kädessä mutta ihan ehjältä näytti, pitänee huomenna tutkia tarkemmin... keskuslukko alkoi kyllä äsken itsekseen toimia mutta soittimelta puuttuu edelleen jatkuva virta. alkuperäiseltä johdolta se virtapiuha vaikuttaa eli pitäisi tulla vissiin suoraan konehuoneen sulakerasiasta ja tarkemmin sulakkeelta 18?Originally posted by waudeville View Postkatsoithan sitä pääsulaketta kädessä,sillä niitä murtumia ei muuten näe:thinkSkyline R33 GT-R v-spec
Subaru legacy GT spec B -03
e39 528ia
ski-doo x600rs -07
Comment
-
Noh, jos auto on normaalissa katukäytössä niin mun mielestäni on aivan järjetöntä rahanhukkaa maksaa jarrulevyistä yhtään enempää, kuin on pakko, eBaysta lähtee setti levyjä, paloja ja käsijarrukenkiä hintaan ~130€/kierros. Palat tosin kannattaa nakata suoraan roskikseen...Originally posted by ^T-T^ View PostEli kokemuksia porukalta, mistä olette tykänneet ja mitä ei kannata edes harkita.
Tuuninkistudiolta sitten vaikka paremmat palat ja goatsepuskuri.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Mikähän piru siinä on että kylmänä ei millää taho lähteä käymää ja jos lähtee niin käy vajailla alkuun kunnes lämpeää hiukan.Kulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
-Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Comment
-
r.w. tuossa jo vähän minunkin pointtia kertoili. Katukäyttöön vaikkapa ATE:n tai Brembon levy sekä ATE:n palat on varmasti ok setti. Jos nyt haluaa hifistellä uralevyillä, niin ATE powerdisc on monessa kohtaa hyväksi todettu (ja kohtuuhintainen) uralevy. Jossain muistaakseni kehuttiin että EBC greenstuffit tuottavat vähemmän jarrupölyä. Toinen on sitten paljon ratapäiväpeleissä nähty pala Ferodo DS2500.Originally posted by ^T-T^ View PostNyt tarvittaisiin alan asiantuntijoita jarruihin liittyen.
Meni tuningstudiolle palautukseen iskunvaimentimet ja tilalle pitäisi nyt ottaa jarrulevyt, kun niiden vaihto tulee ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä paikoillaan uritetut levyt, joissa ristiin uritetut urat.
Nyt saisi valita sitten ottaako uritetut, rei'itetyt vai uritetut ja rei'itetyt. Eli kokemuksia kaipailisin noista, että mikä sopii parhaiten katukäyttöön ja joka ei kuluttaisi mahdottomasti jarrupaloja.
Radalla ei tule ajettua paljoakaan, mitä nyt muutamia kierroksia kemoralla kesän aikana kun töissä on siellä.
Eli kokemuksia porukalta, mistä olette tykänneet ja mitä ei kannata edes harkita.
Mutta ATE:n normipalat ja normilevyt niin käyttö/katuautoon ihan ok.E39 ja E91
Comment
-
Originally posted by bnnt View PostJahans, pyyhkijät lopettivat toimintansa. Tai no kyllä ne toimivat mutta erittäin, erittäin hitaasti...
Ennen kun alan purkaa vanhaa pyyhkijän moottoria, haluaisin tiedustella että onko muuta vaihtoehtoa joka kannattaa tarkastaa ennen (pyyhkijän)moottorin vaihtoa?
Tämä kokeiltu, mutta osa numero 7 on kiinni nätisti vivustossa.
Autona tosiaan e34 525 toukka -95.Sulakkeet käyty läpi ja olivat kunnossa. Taitaapi olla edessä vivuston ja/tai moottorin vaihto.Originally posted by _chris_ View PostOotko jo käyny sulakkeet läpi?
Vai onko jollain vielä jotain päk-ap-tsek-thät-thing-juttua mielessä?"The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore
Entiset:
e46 318
e46 328
e30 320
e34 525
Comment
-
Niissä on tyyppikilpi. M5:n perän tyyppi on aina 210, eli iso perkele. Lisäksi niissä on aina lukko, eli merkintä S ja välitys 3.91 tai 3.23. Noita välityksiä ei 210-perien sisästä löydy kuin M5:n taka-akselilta, muuta spesiaalia noissa ei ole - eli jos käyttöön kelpaisi yhtä hyvin vaikka lukollinen 3.15 tai 3.64 -isoperä, niin M5 lisää on turha maksaa.Originally posted by Laksu89 View PostMistä tunnistaa m5 perän??Last edited by r.w.; 11-02-2011, 00:19.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
e34 syyläri
onkohan kuinka eroa m20b25autom. ja m50b25autom. syyläreissä:think omasta syyläri hajalla joka siis on m50 pannulla ja tarjottiin m20 padallisesta syyläriä.
E34 M50 Turbo Drifteri
MB Sprinter 313CDI vetojuhta
ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i
Comment
-
Pakkanen tekee itsellä tahmeaksi. Irtosi se nivel ja oli ihan kuiva ja ruosteessa, mutta takasin kun laitto niin on pysynyt siitä asti. Sinne rasvaa. Kesällä puran koko systeemin ja tutkii kotona pöydällä ne mekanismit ja laittelee viimesen päälle.Originally posted by bnnt View PostJahans, pyyhkijät lopettivat toimintansa. Tai no kyllä ne toimivat mutta erittäin, erittäin hitaasti...
Ennen kun alan purkaa vanhaa pyyhkijän moottoria, haluaisin tiedustella että onko muuta vaihtoehtoa joka kannattaa tarkastaa ennen (pyyhkijän)moottorin vaihtoa?
Tämä kokeiltu, mutta osa numero 7 on kiinni nätisti vivustossa.
Autona tosiaan e34 525 toukka -95.
Edittiä: Lisätään nyt vielä että pyyhkijöiden moottori kuitenkin kuulostaisi toimivalta...
Huonolla kelillä nimittäin auto jää tien päälle jos pyyhkijät ei toimikaan.
Huomaa selvästi, että kun lasi on kylmä niin liike on tahmea, mutta kun päästään nollan yläpuolelle (joko sää tai lasi) niin alkaa olla sujuvaa se pyyhkiminen. Kuiva lasi tietty tekee kitkaa ja tahmaa pirusti.
Vaikka se nivel tuntuu OK, niin totuus voi olla ihan toista (kuva).
Last edited by atpanula; 11-02-2011, 20:43.ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
Comment
-
vähän offtopiccina mutta vastaus edelliseen. kunnostettiin syksyllä tuo pyyhkijän vivusto. Sinne piti tehdä uudet holkit ja vastaavasti sorvata vanhan varresta hieman pois. Ne vanhat holkit oli todella väljistyneet. Hanttarin puoli oli aika ok, ilmeisesti sinne ei voimaa välity samoin kuin kuskin puolelle. Uusi vivusto maksaa vaan aika järkyttävän paljon,niin oli pakko soveltaa
Comment
-
Katohan vaan, niinpä näkyy. Tuossa kun tuo yläkerrän Hermanni päätti jotta siirretään lämpötilaa himpun verran plussan puolelle, niin huomasin myös että pyyhkijät toimivat normaalisti, sulavalinjaisesti ja tarkoituksenmukaisesti.Originally posted by atpanula View PostPakkanen tekee itsellä tahmeaksi. Irtosi se nivel ja oli ihan kuiva ja ruosteessa, mutta takasin kun laitto niin on pysynyt siitä asti. Sinne rasvaa. Kesällä puran koko systeemin ja tutkii kotona pöydällä ne mekanismit ja laittelee viimesen päälle.
Huonolla kelillä nimittäin auto jää tien päälle jos pyyhkijät ei toimikaan.
Huomaa selvästi, että kun lasi on kylmä niin liike on tahmea, mutta kun päästään nollan yläpuolelle (joko sää tai lasi) niin alkaa olla sujuvaa se pyyhkiminen. Kuiva lasi tietty tekee kitkaa ja tahmaa pirusti.
Vaikka se nivel tuntuu OK, niin totuus voi olla ihan toista (kuva).
Jos ensi viikolla saisi aikaiseksi, niin voisi purkaa tuon systeemin ja koittaa vähän hienosäätää, jospa siitä vaikka toimivan saisi. Ei tämäkään tosiaan muuten niin justiinsa olisi, mutta kun tuolla liikenteessä jos jonkinlaista mupeltajaa ja teputtajaa menee jotka roiskii kuraa tuulilasille, niin on pian itsekkin penkan puolella kun ei tietä näje.
Kiitos vinkistä ja havainnollistavasta kuvasta!
Eli tuohonkin saa varata jonninnannunnan verran aikaa..Originally posted by pheno View Postvähän offtopiccina mutta vastaus edelliseen. kunnostettiin syksyllä tuo pyyhkijän vivusto. Sinne piti tehdä uudet holkit ja vastaavasti sorvata vanhan varresta hieman pois. Ne vanhat holkit oli todella väljistyneet. Hanttarin puoli oli aika ok, ilmeisesti sinne ei voimaa välity samoin kuin kuskin puolelle. Uusi vivusto maksaa vaan aika järkyttävän paljon,niin oli pakko soveltaa
Last edited by bnnt; 11-02-2011, 23:11."The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore
Entiset:
e46 318
e46 328
e30 320
e34 525
Comment
-
No hieman, mutta itellä ongelma oli se, että hanttarin puolen pyyhkijän varsi alko hakkaamaan konepeltiin. Se pisti vähän ärsyttämään, joten jotain oli tehtäväOriginally posted by bnnt View PostEli tuohonkin saa varata jonninnannunnan verran aikaa..
Puhumattakaan kimppakyytiläisten "ystävällisistä" huomautuksista, jotka voi tulkita puoleen ja toiseen....
Comment
Comment