Ropleemat senkuin jatkuu huohotusventtiilin kanssa. Elikkäs, (M60B30) koneeseen vaihdoin tuon surullisen kuuluisan huohotinventtiilin sinne imusarjan päähän,
oli muuten imusarja täynnä öljyä, ja homma pelitti pari päivää. Nyt taas alkanut savutus ja ilmeisemmin jottain vikaa taas venttiilissä.
Armoton suhina kuuluu imusarjan päästä kun öljykorkin nappaa poijjjes. Villeinä veikkauksina taas ko. venttiili paskana? Mikäköhän tuon rikkoo... :think
Oli muuten v-mäinen homma irroitella imusarja kiinni, webaston putket vedetty suoraan niitten ruuvvien edestä.
Kuuluuko sen putken joka lähtee venttiilistä imusarjan alle jonnekkin piiloon olla irrallaan ja eestaas vedeltävissä?
Edittiä:
Empä kyllä edes tajunnut katsoa vanhaa venttiiliä että oliko rikki, voi perseen perse. Jossakin näin kuvan rikkinäisestä, onko se kalvo siinä "pyörean" mötikän sisällä?
Noniin, eli jos se putki heiluu siellä ihan reilusti niin vika paikallistettu. Täältä löytyy tarinaa vaihdosta kuvineen. Kahdessa kuvassa näkyy tuon putken liitoskohdat, jos päässyt asennuksen aikana irtoamaan etupuolelta nii voi varmaan aiheuttaa ongelmia (mulla irtos ainakin asennuksen aikana...)
Itsellä ei siis syty ovia avattaessa sisävalo ollenkaan.
Kytkistä katsoin niin virta tulee sulakkeelta valolle(tulee siis minullakin) ja maadoituksen hoitaa sitten ne boksit takapenkin alla (GM&RM).
Nythän minun autossa ei valo siis syty mistään ovesta.
Jos boksit käyttää irti, niin sisävalot jäävät palamaan n. 10 minuutin ajaksi vaikka ovet ovat kiinni ja sitten sammuvat eivätkä ovista enää koskaa syty.
Eli kuullostaisi katkaisinvialta, sisävalothan sammuvat viiveellä jos jonkun oven jättää auki.
Pakkaa sekoittaa vaan se, että kuljettajan oven kahvaa nostamalla saa sisävalot syttymään, mutta ne sammuvat heti jos kuskin oven vetää auki asti, jos sytyttää valot nostamlla kahvaa ja avaa minkä tahansa muun oven niin valot eivät sammu.
Tämähän tarkoittaa että kuskin ovi katkaisin siis toimii, mitäs vittua?
Pitää kai se kokeesi vaihtaa silti, mutta onko kellään muuta vinkkiä mihin vika voisi kätkeytyä.
EDIT: nyt kun itse luin teksitini, niin hoksasin, että sehän toki olisi mahdollista, että kaikkien muiden kuin kuskin oven katkaisemet ovat paskana, mutta ei oikein jaksaisi uskoa.
Veikkaan että mikrokytkimet pelaa, mutta mahdollinen vika paikka löytyy sieltä RM/GM boksien rungon alta, jossa johdot on liitetty yhteen ennen bokseille menoa.
Yhdessä touringissa ei takaovet sytyttäny sisävaloja ja sieltä takapenkin alta liitoksista löyty kivasti hapettumaa.
Tämäkin kannattaa tarkistaa, jos on yleensäkkin jotain ongelmia sisustan sähköjen kans.
Veikkaan että mikrokytkimet pelaa, mutta mahdollinen vika paikka löytyy sieltä RM/GM boksien rungon alta, jossa johdot on liitetty yhteen ennen bokseille menoa.
Yhdessä touringissa ei takaovet sytyttäny sisävaloja ja sieltä takapenkin alta liitoksista löyty kivasti hapettumaa.
Tämäkin kannattaa tarkistaa, jos on yleensäkkin jotain ongelmia sisustan sähköjen kans.
Onko samassa paikassa kuin keskulukon johtojen yhtymäkohta? Edellisestä korjasin siitä takalattialta kaikki ne "splicet" ja aika moni palovaurioinen e34 näkyy aloittaneen sieltä kytemisen.
Onko samassa paikassa kuin keskulukon johtojen yhtymäkohta? Edellisestä korjasin siitä takalattialta kaikki ne "splicet" ja aika moni palovaurioinen e34 näkyy aloittaneen sieltä kytemisen.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment