Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8264
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by rgaweer View Post
    Nyt pakkasten alettua tuli sellainen vika, että pikku obc on aina lämpötila asennossa kun laittaa virrat päälle, vaikka se on kello asennossa kun virrat sammutetaan. Samalla se näyttö vilkkuu lämpötilan kohdalla, mutta kun laittaa takaisin kello asentoon niin vilkkuminen loppuu. Ei ihan normaalia? Anturissa vikaa tms? Lämpötilan näyttää kuitenkin oikein.
    Samalla kun laitoin virrat päälle, niin kuuluu sellainen plim ääni. Ei ollut ennen pakkasia sanonut mitään ääniä. Mielestäni oli parempi ilman, mutta kumminpäin tuon kuuluu olla?
    noin se toimii kun lämpö alle 3 astetta, sama jos ajon aikana lämpö laskee alle 3 asteen kuuluu plim ja ulkolämpö vilkkuu hetken.

    Originally posted by rgaweer View Post
    Lisää aloittelija kysymyksiä. Kojelaudan kahden keskipuhallusreiän välissä oleva lämpötilarulla. Mitä siitä pitäisi tapahtua? Vissiin säätää siitä keskeltä tulevaa lämpötilaa. Itellä ei tapahdu mitään, eikä rulla myöskään pysy yläasennossa. Palautuu yläasennosta vissiin jonkun jousen voimalla. Kuuluuko olla näin? Autossa manuaali-ilmasotinti (joka ei toimi), jos tuolla jotain väliä.
    pitäis säätää keskisuuttimista tulevan ilman lämpötilaa mutta se on sulla rikki, niinkun varmaan 70% E34:stä

    Originally posted by rgaweer View Post
    Tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu flektin/jakopään suunnilta epäsäännöllinen kimeä ääni, ihan kuin siellä olisi ankka/joku eläin vonkumassa. Joku osa vetelee viimeisiään? Ainakaan jakopäästä ei ole mitään tietoa milloin vaihdettu. Mikäs tässä on vaihtoväli?

    Autona sigun toukka M50B20 motilla.
    jakopäällä ei ole mitään vaihtoväliä. ääni kuuluu varmaan jonkin kiristinrullan tai apulaitteen laakerista, kannattas tutkia paremmin.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • rgaweer
      BTCF Member
      • May 2012
      • 1670
      • Vantaa

      Iso kiitos nopeista vastauksista! Pitänee tutkia tuota ääntä tarkemmin. Jos vaikka jotain saisi itse selville :think
      E34 x2, E12 x2, E30
      E28 520i -82 & 520iA -86
      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2107
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Originally posted by rgaweer View Post
        Iso kiitos nopeista vastauksista! Pitänee tutkia tuota ääntä tarkemmin. Jos vaikka jotain saisi itse selville :think
        Jos ääni kuuluu vain kun laitat auton tulille kylmänä niin voipi hyvin olla ohjaustehostin joka ulisee n. 20-30sekunttia käynnistyksestä.
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          Mikä tuo s38b36 moottorin plenumissa oleva alipainetoiminen härveli on?

          Miten toimii, mihin vaikuttaa, mistä tiedän että ei toimi?
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • Masander
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2010
            • 1399
            • Dingolfing

            Laatikko lakkas toimimasta, kyseessä 94vm 520ia alko luistaan helvetisti ja pian veto katosi kokonaan, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä olisi halvin/paras ratkaisu, korjauttaa laatikko vai ostaa toimiva tilalle? Eka tomaattivaihteinen auto mulla kyseessä ja oon ihan pihalla ton laatikon sielunelämästä. Mistä saan selville mikä loota tossa on ja mitä mahdolliset korjauskulut on?
            sigpic

            Comment

            • bigblock
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 160
              • iisalmi

              Originally posted by 426Hemi View Post
              Mikä tuo s38b36 moottorin plenumissa oleva alipainetoiminen härveli on?

              Miten toimii, mihin vaikuttaa, mistä tiedän että ei toimi?
              Imusarjan tilavuuden muutosläppä,jos ei toimi on vääntö käppyrässä melkoinen notkahdus.

              Kokeile paikallaan alle 4000rpm ja täys kaasu ni pitäs heilahtaa.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8264
                • Järvikylä (Nakkila)

                tekisi mieli asennella iso obc ja tekstinäytöllinen mittaristo pikku-obc:n tilalle.

                taitaa vaan olla niin että dieseliin ei ole olemassa tuota "parempaa" mittaristoa?
                onko täysin mahdoton homma tehdä ristisiitosta? :think



                +



                = ?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • EtuX
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 112
                  • Ilmajoki

                  putkesta tulee paljon höyryä ja nostaa lämmöt tappiin olisko kannentiiviste mennyt? tai joku vesikanava vaan tukossa? ja mitenkäs sellanen tukos avataan?
                  moottori on m20
                  F11 530d individual Brewster Green
                  -2016.

                  E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                  -1994.

                  Ascona B M20 Powered
                  -1978.

                  Comment

                  • Eetu
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 2843

                    Originally posted by Masander View Post
                    Laatikko lakkas toimimasta, kyseessä 94vm 520ia alko luistaan helvetisti ja pian veto katosi kokonaan, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä olisi halvin/paras ratkaisu, korjauttaa laatikko vai ostaa toimiva tilalle? Eka tomaattivaihteinen auto mulla kyseessä ja oon ihan pihalla ton laatikon sielunelämästä. Mistä saan selville mikä loota tossa on ja mitä mahdolliset korjauskulut on?
                    Ensimmäisenä katsoisin onko sielä öljyä tarpeeksi.

                    Ostaisin ehjän käytetyn askin tilalle. Noita turha korjautella.

                    Comment

                    • vjlle
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 81
                      • Kouvola

                      Originally posted by peto2 View Post
                      vaikkapa katsastus tositteesta päästömittauksen kohdalta, ei vähäpäästöinen = HC raja = 600 ja vähäpäästöinen HC raja = 100
                      Jos viittaat noihin saksan päästölappuihin, niin niissä ei ole muita mitattu kuin Lambda ja Co arvot. Tossa uudessa a-katsastuksen lapussa taasen vähäpäästöisten rajat.
                      -91 E34 525 Alpinweiss

                      Comment

                      • Timmppa
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 27
                        • Pohjois-savo

                        Miten tukkonen vaihdelaatikonöljyn suodatin oireilee? Onko normaali että kylmänä ei meinaa vaihtaa kolmoselle ennenkuin käyttää pakkovaihteita? Ja samoin turbiinilukko menee päälle vasta kun on ajanu jonkun 15km. Ja auto 525ix. Niin ja öljyä on ja ne on äskettäin vaihdettu mutta en sitten tiedä onko just sopivat tuohon?

                        Comment

                        • rami koivisto
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 18
                          • ylivieska

                          Osaisiko joku sanoa mikä voisi olla vikana e34:sen ovien lukkopesissä, kun avain ei käänny kumpaankaan suuntaan, vai onko avain vain liian kulunut? Ja sitten toinen kysymys, mikä voisi olla mahdollisesti vikana, kun starttauttaa lämpimänä kauan? Ja autohan on 525tds -95.

                          Edit: Lukkojen sulattelut ei auttanut..
                          Last edited by rami koivisto; 01-11-2012, 15:25.
                          E34 525tds touring -95
                          E91 330d -06
                          F11 ///M550d -14

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by peto2 View Post
                            tekisi mieli asennella iso obc ja tekstinäytöllinen mittaristo pikku-obc:n tilalle.

                            taitaa vaan olla niin että dieseliin ei ole olemassa tuota "parempaa" mittaristoa?
                            onko täysin mahdoton homma tehdä ristisiitosta? :think



                            +



                            = ?
                            Teoriassa varmaan ihan mahdollista, muttei käytännössä.

                            Puuttuu varmaan 100m johtoa jotta tuo isompi mittaristo toimisi oikein.

                            Tosin en ole koskaan tutkinut dieselin johtoja, mutta näin ainakin m20b20 ja m50b20 "karvalakki"mittarilla.
                            Olli.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7087
                              • Forssa

                              Onko tuolla kojelaudan alla/sisällä joku metallinen kehikko? Yhtenäinen vai moniosianen? Vai onko itse kojelauta ns itsekantava?

                              Ongelmana että hansaklokero edellisien omistajien toimesta murrettu väkisin auki ja hanskalokeron vastakappaleen kohdalta ainakin kiinnitysrauta vääntynyt ulospäin. Mahdollisesti myös mahdollinen kehikko kojelaudan sisällä?
                              Suurin ongelma löytää ehjää harmaata hanskalokeroa.

                              Toisekseen tarviiko koko kojelauta irroittaa kun vaihtaa sisätilan lämppärin kennon? Ainakin näyttää olevan niin tekana ja ylhäällä että taitaa kojelauta olla tiellä?
                              Toinen suuri ongelma on löytää ehjä sisätilan lämppärin kenno sigun kippoon.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16360
                                • Leppävirta

                                Originally posted by |foder| View Post

                                Toisekseen tarviiko koko kojelauta irroittaa kun vaihtaa sisätilan lämppärin kennon? Ainakin näyttää olevan niin tekana ja ylhäällä että taitaa kojelauta olla tiellä?
                                Toinen suuri ongelma on löytää ehjä sisätilan lämppärin kenno sigun kippoon.
                                Lämppärin paneeli kaikkineen pois niin sen pystyy vaihtamaan. Ei tarvii kojelautaa irroittaa.

                                Eli koko lämmityslaitteen paneeli ja keskikonsolin osa pois. Käytännössä kaikki siitä keskisuulakkeiden alta pois.

                                Alla pari kuvaa kennon vaihdosta. (E34 535 -90)
                                Attached Files
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎