Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7079
    • Forssa

    Originally posted by zener View Post
    Eipä siinä mitään kauheen erikoista. Tärkeintä on laittaa kardaanin etu- ja takaosa samoille booreille takaisin. Sekä kannatin tulee esijännittää moottoriin päin muutama milli.

    Tuossa sama projekti E32:een: http://bmwe32.masscom.net/sean750/dr...terbearing.htm
    Tuollahan olikin hyvin kerrottu asiasta mutta mun englannilla siellä ei kyllä puhuttu esijännityksestä mitään. Mites tämä esijännitys suoritetaan?
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1451
      • Tampere

      Originally posted by |foder| View Post
      Tuollahan olikin hyvin kerrottu asiasta mutta mun englannilla siellä ei kyllä puhuttu esijännityksestä mitään. Mites tämä esijännitys suoritetaan?
      Käännät sitä laakerinkannaketta muutaman asteen vinoon ja laitat ensimmäisenä sen moottoria nyt lähempänä olevan pultin kiinni. Sitten käännät sen suoraan ja laitat toisen pultin kiinni. Juoni on siis, että se kannatinkumi on aavistuksen omaisesti venyneenä.
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

      Ennenkin on ollut autoja

      Comment

      • Olpppae
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 193
        • ii

        Kenelläkään hyviä neuvoja mistä mahtaa johtua kierrosten hidas laskeminen ja kun ajossa päästää kaasun niin kierrokset jäävät huutamaan ja konejarrulle ei meinaa millään mennä muutakun noin 5s odottelun jälkeen. Vaikuttaa ihan imuvuodolle mutta imuvuotoja ei näkynyt näin päällisin puolin. Mites toi kaasuläpän asentotunnistin oireilee kun hajoaa? Moottori on m30b35

        Comment

        • EtuX
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 112
          • Ilmajoki

          Originally posted by Olpppae View Post
          Kenelläkään hyviä neuvoja mistä mahtaa johtua kierrosten hidas laskeminen ja kun ajossa päästää kaasun niin kierrokset jäävät huutamaan ja konejarrulle ei meinaa millään mennä muutakun noin 5s odottelun jälkeen. Vaikuttaa ihan imuvuodolle mutta imuvuotoja ei näkynyt näin päällisin puolin. Mites toi kaasuläpän asentotunnistin oireilee kun hajoaa? Moottori on m30b35
          varmaan pelkkä imuvuoto, käy ostamas jotain startti spraytä ja suihkuta sitä imupuolen letkuihin, liitoksiin ja imusarjan ja kannen väliin. jos kiekat nousee vika löytyi

          E: itellä toi asentotunnistin oli hajalla niin ei käynyt yli 2000 rpm ja röpelti vaan ja ootkos tarkistanut että kaasuvaijeri on kunnossa
          Last edited by EtuX; 27-10-2012, 03:36.
          F11 530d individual Brewster Green
          -2016.

          E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
          -1994.

          Ascona B M20 Powered
          -1978.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14440
            • Oulu

            Originally posted by |foder| View Post
            Tuollahan olikin hyvin kerrottu asiasta mutta mun englannilla siellä ei kyllä puhuttu esijännityksestä mitään. Mites tämä esijännitys suoritetaan?
            Kyllä se siellä lukee.

            "While reinstalling, make sure you preload the center bearing 4~6mm towards the front of the car."
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7079
              • Forssa

              Originally posted by zener View Post
              Kyllä se siellä lukee.

              "While reinstalling, make sure you preload the center bearing 4~6mm towards the front of the car."
              No niinpä tietysti. Silmät taas ollu ristissä heti aamusta.
              Tuota prokkista joutuu vähän lykkää kun pihalla ihan liikaa pakkasta mulle. Laitetaan se kannatinlaakeri kun kelit lauhtuu.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • -jartza80-
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 85
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Olpppae View Post
                Kenelläkään hyviä neuvoja mistä mahtaa johtua kierrosten hidas laskeminen ja kun ajossa päästää kaasun niin kierrokset jäävät huutamaan ja konejarrulle ei meinaa millään mennä muutakun noin 5s odottelun jälkeen. Vaikuttaa ihan imuvuodolle mutta imuvuotoja ei näkynyt näin päällisin puolin. Mites toi kaasuläpän asentotunnistin oireilee kun hajoaa? Moottori on m30b35
                Ettei olis kaasuvaijerin pidike kaasuläpässä huonosti paikoillaan niin jää kantamaan eikä laske tyhjäkäynnille.
                E34 535i -89
                E46 318i Touring -02
                E36 323i Touring -97

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Tuosta starttispraystä.... Liekö paskaa kamaa vai mikä, mutta omaan m40, kun kokeilin, niin kierrokset vaan laskivat. Mitenhän helvetissä ton olis tarkotus helpottaa käynnistämistä? Tollahan sais varmaan sammutettua auton.

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2100
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    Originally posted by eiskalt View Post
                    Tuosta starttispraystä.... Liekö paskaa kamaa vai mikä, mutta omaan m40, kun kokeilin, niin kierrokset vaan laskivat. Mitenhän helvetissä ton olis tarkotus helpottaa käynnistämistä? Tollahan sais varmaan sammutettua auton.
                    En usko, että se käynnitystä auttaa vaan paikallistaa mahdollisen imuvuodon
                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by eiskalt View Post
                      Tuosta starttispraystä.... Liekö paskaa kamaa vai mikä, mutta omaan m40, kun kokeilin, niin kierrokset vaan laskivat. Mitenhän helvetissä ton olis tarkotus helpottaa käynnistämistä? Tollahan sais varmaan sammutettua auton.
                      Siis koitit hyvin käynnistyvään autoon? Siinä sulle vastaus.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Olpppae
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 193
                        • ii

                        Originally posted by Olpppae View Post
                        Kenelläkään hyviä neuvoja mistä mahtaa johtua kierrosten hidas laskeminen ja kun ajossa päästää kaasun niin kierrokset jäävät huutamaan ja konejarrulle ei meinaa millään mennä muutakun noin 5s odottelun jälkeen. Vaikuttaa ihan imuvuodolle mutta imuvuotoja ei näkynyt näin päällisin puolin. Mites toi kaasuläpän asentotunnistin oireilee kun hajoaa? Moottori on m30b35
                        Joopa "vika" löytyi, kaukalomatto ottanut pakkasesta hieman itteensä ja mennyt kivikovaksi niin oli osittain kaasupolkimen päällä ja kun kaasua painoi niin kaasu ei palauttanut kunnolla hyvä välillä näin päin ettei mitään hajonnut

                        Comment

                        • vjlle
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 81
                          • Kouvola

                          Elikkäs. Itsellä on 520i vm-90 m50 motilla. Auto on tuotu joskus 2004 jälkeen saksasta, ja viimeisin saksan päästölappu on vuodelta -04. Onko auto vähäpäästöinen vai ei ? Rekisteriotteessa ei ole mitään merkintöjä katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä, vaan konttorilla inssi intti että auto on vähäpäästöinen vaikkei siellä sitä missään lue. Eli onko kenelläkään mitään faktatietoa asiasta ? Tai ideoita kuinka tämän selvittää.
                          -91 E34 525 Alpinweiss

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2100
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            Originally posted by vjlle View Post
                            Elikkäs. Itsellä on 520i vm-90 m50 motilla. Auto on tuotu joskus 2004 jälkeen saksasta, ja viimeisin saksan päästölappu on vuodelta -04. Onko auto vähäpäästöinen vai ei ? Rekisteriotteessa ei ole mitään merkintöjä katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä, vaan konttorilla inssi intti että auto on vähäpäästöinen vaikkei siellä sitä missään lue. Eli onko kenelläkään mitään faktatietoa asiasta ? Tai ideoita kuinka tämän selvittää.
                            Eipä noita lue enää rekisteriotteissa, että onko vähäpäästöinen vaiko ei.. Minäkin luulin, että omani ei ole vähäpäästöinen kunnes kysäsin konttorilta ja vastaus oli, että on se vähäpäästöinen.. Joten jos konttori setä näin sanoo niin luultavasti se myös paikkansa pitää..
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by vjlle View Post
                              Elikkäs. Itsellä on 520i vm-90 m50 motilla. Auto on tuotu joskus 2004 jälkeen saksasta, ja viimeisin saksan päästölappu on vuodelta -04. Onko auto vähäpäästöinen vai ei ? Rekisteriotteessa ei ole mitään merkintöjä katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä, vaan konttorilla inssi intti että auto on vähäpäästöinen vaikkei siellä sitä missään lue. Eli onko kenelläkään mitään faktatietoa asiasta ? Tai ideoita kuinka tämän selvittää.
                              vaikkapa katsastus tositteesta päästömittauksen kohdalta, ei vähäpäästöinen = HC raja = 600 ja vähäpäästöinen HC raja = 100
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • rgaweer
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1670
                                • Vantaa

                                Nyt pakkasten alettua tuli sellainen vika, että pikku obc on aina lämpötila asennossa kun laittaa virrat päälle, vaikka se on kello asennossa kun virrat sammutetaan. Samalla se näyttö vilkkuu lämpötilan kohdalla, mutta kun laittaa takaisin kello asentoon niin vilkkuminen loppuu. Ei ihan normaalia? Anturissa vikaa tms? Lämpötilan näyttää kuitenkin oikein.
                                Samalla kun laitoin virrat päälle, niin kuuluu sellainen plim ääni. Ei ollut ennen pakkasia sanonut mitään ääniä. Mielestäni oli parempi ilman, mutta kumminpäin tuon kuuluu olla?

                                Lisää aloittelija kysymyksiä. Kojelaudan kahden keskipuhallusreiän välissä oleva lämpötilarulla. Mitä siitä pitäisi tapahtua? Vissiin säätää siitä keskeltä tulevaa lämpötilaa. Itellä ei tapahdu mitään, eikä rulla myöskään pysy yläasennossa. Palautuu yläasennosta vissiin jonkun jousen voimalla. Kuuluuko olla näin? Autossa manuaali-ilmasotinti (joka ei toimi), jos tuolla jotain väliä.

                                Tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu flektin/jakopään suunnilta epäsäännöllinen kimeä ääni, ihan kuin siellä olisi ankka/joku eläin vonkumassa. Joku osa vetelee viimeisiään? Ainakaan jakopäästä ei ole mitään tietoa milloin vaihdettu. Mikäs tässä on vaihtoväli?

                                Autona sigun toukka M50B20 motilla.
                                E34 x2, E12 x2, E30
                                E28 520i -82 & 520iA -86
                                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎