Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    Tietääkö kukaan minkälainen systeemi on takalasin verhossa ja takasivulasien aurinkoverhoissa, siis onko siellä jotkut koukut mihin verho vedetään, kun se on yläasennossa?

    RealOEM:stä en löytänyt, olisi tarvetta niille kiinnikkeille nimittäin, kun uusissa ovipahveissa nuo verhot ovat..

    Comment

    • heukka
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 90
      • forssa

      Moi!
      Muutama kysymys e34 m5 3.8 -92 autosta.

      Mahtuuko öljypohja irtoon konetta nostamatta? (pultit ollu löysällä ja nyt ei pidä tiiviste vaikka kiristää..)
      Mikä aiheuttaa suspension leveling, owners manual tekstin mittariin aina kun on ajanut tovin.
      Mikä vikakoodi on road-speed sensor?
      Missä vika kun ei starttaa pakkasella? startti on ehjä ja koneen ja moottorin välinen maajohto uusittu.

      Joistain näistä murheista löytyyy juttua haulla, mutta ei siten kuitenkaan, että olisi apua, eli jos johonkin tiedät neuvoa, niin kiva olisi.
      http://www.lviputkitarvike.fi/

      Comment

      • Lapa735ia
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 303
        • Martinniemi

        Originally posted by Eetu View Post
        Tietääkö kukaan minkälainen systeemi on takalasin verhossa ja takasivulasien aurinkoverhoissa, siis onko siellä jotkut koukut mihin verho vedetään, kun se on yläasennossa?

        RealOEM:stä en löytänyt, olisi tarvetta niille kiinnikkeille nimittäin, kun uusissa ovipahveissa nuo verhot ovat..
        Ainakin omassa e34:ssä oli takasivulaseissa koukut, tuossa kuvassa osa nro.5.
        E39 525 TDSA touring
        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

        Comment

        • marjatsalo.15
          BTCF Member
          • Oct 2011
          • 612
          • Siuntio

          olisko jollain tietoa onko noi ///M helmat kiinni millä? jollain klipseillä? oisko jotain niksiä saada ehyenä irti? :think
          -e30 cabriolet m20b25 -86
          -e30 2d m50b25 turbo -85
          -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
          -e36 325i sedan -94
          -e90 320d -06

          http://instagram.com/jmarjatsalo/

          Comment

          • _Rontti
            BTCF Member
            • Sep 2008
            • 1192
            • Raahe

            johtuukos mittariston akuista/konkista, että auton trippmittari nollautuu aina kun virrat katkaisee, ja joskus myös kiekkamittari hyppii omiaan kun virrat kytkee päälla tai pois. Bensamittarikin vittuilee että välillä mittari on pohjassa ja ei pala valo. Ja välillä palaa, kun mittari on pohjassa. Eikä myöskään oikeanpuoleinen tappi toimi, että sais esim. kielen laitettua englanniksi.
            -Raahe connection-
            E39 LeMans BlueM5
            E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
            E39 523i Montrealblau
            E34 DiamantSchwartz 535i
            Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              Originally posted by marjatsalo.15 View Post
              olisko jollain tietoa onko noi ///M helmat kiinni millä? jollain klipseillä? oisko jotain niksiä saada ehyenä irti? :think
              Pohjan puolella kaks näkyvää klipsiä + molemmista päistä taitaa olla jonkunlaisilla "nastoilla" kiinni.

              Klipseissä oli jonkunnäkönen puristussysteemi ja pitäisi aueta helposti. Nastat on molempien päiden yläosassa ja niitä pitää kammeta jollain varovasti ulospäin.
              Last edited by Purtsi123; 09-10-2012, 13:02.
              E61 525xda -08

              Comment

              • Cock
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 752
                • Tsadi

                Originally posted by Purtsi123 View Post
                Pohjan puolella kaks näkyvää klipsiä + molemmista päistä taitaa olla jonkunlaisilla "nastoilla" kiinni.

                Klipseissä oli jonkunnäkönen puristussysteemi ja pitäisi aueta helposti. Nastat on molempien päiden yläosassa ja niitä pitää kammeta jollain varovasti ulospäin.
                Jos orkkishelmat ja orkkiskiinnityksillä, niin pohjan puolella 4 klipsiä per helma. Helman takapäästä kiinni pyöränkaaressa kahdella nastalla. keskellä nastaa on irtonainen tappi jonka sisään työntämällä lukitus avautuu. noita on mielestäni turha yrittää nyhrätä ehjänä irti, uudet maksaa 15-20c kappale muistaakseni. nuo pohjan klipsit ja helman takapään nastat kun on irti niin lähde vetämään helmaa irti takapäästä päin. Helma on yläreunastaan kiinni n. 10 klipsillä jos kiinnikeitä hajoaa ei tarvitse vajota epätoivoon, jos joutuu kiinnikkeitä uusimaan niin puhutaan kymmenistä centeistä. Jaa niin ja etupäästä pitää avata toinen niistä etulokasuojan kiinnityspulteista helman alta...
                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                Audi A6 C7 S-Line ABT

                Comment

                • Eetu
                  Banned
                  • Oct 2008
                  • 2843

                  Originally posted by Lapa735ia View Post
                  Ainakin omassa e34:ssä oli takasivulaseissa koukut, tuossa kuvassa osa nro.5.
                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...70&hg=51&fg=50

                  Kiitosta!

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    Originally posted by Make H. View Post
                    m50b25 koneella ollu -92 e34. Moottori vaihdelaatikkoineen nostettu toiseen autoon. Nyt oon laittamassa -92 320i:stä olevaa m50b20 mottia tohon rullaavaan e34 koppaan. Ton b20 mukana tullu ZF on pienelle rättinivelelle, mutta auton alkuperäinen kardaani isolla rätillä.

                    Miten tästä nyt helpoiten eteenpäin ja auto nippuun? Perä on kehtomallin 188 ja kardaanin kiinnitys on kuudella pultilla. Onko m50b20 e34 samanlainen tuo perän/kardaanin laippa? Eli ts. hommaanko jostain (löytyykö jostain, mistä mallista?) kardaanin joka on tarkoitettu pienelle rättinivelelle ja takakiinnitys on 6:lla pultilla vai hommaanko vaan m50b25 ZF laatikon jossa on iso takalaippa? Noissa vanhemmissa (m20/m30) lienee se 4-pulttinen kardaanin takalaippa joka ei nyt käy? Perää en rupea vaihtaan tän takia.
                    Tietääkö kukaan enemmän e34 kanssa ropannu:think?

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Originally posted by Cock View Post
                      Jos orkkishelmat ja orkkiskiinnityksillä, niin pohjan puolella 4 klipsiä per helma. Helman takapäästä kiinni pyöränkaaressa kahdella nastalla. keskellä nastaa on irtonainen tappi jonka sisään työntämällä lukitus avautuu. noita on mielestäni turha yrittää nyhrätä ehjänä irti, uudet maksaa 15-20c kappale muistaakseni. nuo pohjan klipsit ja helman takapään nastat kun on irti niin lähde vetämään helmaa irti takapäästä päin. Helma on yläreunastaan kiinni n. 10 klipsillä jos kiinnikeitä hajoaa ei tarvitse vajota epätoivoon, jos joutuu kiinnikkeitä uusimaan niin puhutaan kymmenistä centeistä. Jaa niin ja etupäästä pitää avata toinen niistä etulokasuojan kiinnityspulteista helman alta...
                      No multa on sitten puolet kiinnikkeistä jääny matkan varrelle. Niin tuo lokarin ruuvi tosiaan piti vielä avata.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • marjatsalo.15
                        BTCF Member
                        • Oct 2011
                        • 612
                        • Siuntio

                        Originally posted by Cock View Post
                        Jos orkkishelmat ja orkkiskiinnityksillä, niin pohjan puolella 4 klipsiä per helma. Helman takapäästä kiinni pyöränkaaressa kahdella nastalla. keskellä nastaa on irtonainen tappi jonka sisään työntämällä lukitus avautuu. noita on mielestäni turha yrittää nyhrätä ehjänä irti, uudet maksaa 15-20c kappale muistaakseni. nuo pohjan klipsit ja helman takapään nastat kun on irti niin lähde vetämään helmaa irti takapäästä päin. Helma on yläreunastaan kiinni n. 10 klipsillä jos kiinnikeitä hajoaa ei tarvitse vajota epätoivoon, jos joutuu kiinnikkeitä uusimaan niin puhutaan kymmenistä centeistä. Jaa niin ja etupäästä pitää avata toinen niistä etulokasuojan kiinnityspulteista helman alta...
                        kiitoksia kiitoksia, täytyy ruveta repimään irti
                        -e30 cabriolet m20b25 -86
                        -e30 2d m50b25 turbo -85
                        -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                        -e36 325i sedan -94
                        -e90 320d -06

                        http://instagram.com/jmarjatsalo/

                        Comment

                        • Tonpsa
                          Newbiemmer
                          • Oct 2012
                          • 4
                          • Hämeenkyrö

                          Automaatti

                          Onnistuuko zf5hp30 askin vaihto siihen gm:n nelivaihteiseen suoraan? Vai tarviiko vaihtaa moottorinohjausta yms?

                          Vanha loota sökönä ja saisin gm laatikon 400e.. Onko mitään järkeä vaihtaa vai korjautanko vanhan?

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Tonpsa View Post
                            Onnistuuko zf5hp30 askin vaihto siihen gm:n nelivaihteiseen suoraan? Vai tarviiko vaihtaa moottorinohjausta yms?

                            Vanha loota sökönä ja saisin gm laatikon 400e.. Onko mitään järkeä vaihtaa vai korjautanko vanhan?
                            ookkona ihan aivoton?

                            KUKAAN ei halua tehdä tuota vaihtoa noin päin

                            E: siis mistä autosta tuo laatikko on rikki? missään e34 koppasessa ei ole GM lootaa joten sen ohjaamiseenkaan ei ole osia olemassa.
                            Last edited by peto2; 10-10-2012, 20:05.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Tonpsa
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 4
                              • Hämeenkyrö

                              Originally posted by peto2 View Post
                              ookkona ihan aivoton?

                              KUKAAN ei halua tehdä tuota vaihtoa noin päin

                              E: siis mistä autosta tuo laatikko on rikki? missään e34 koppasessa ei ole GM lootaa joten sen ohjaamiseenkaan ei ole osia olemassa.
                              Joo sitä minäkin... laatikko on 5hp18 eikä 30 mutta ei muuta asiaa.

                              Ei kai auta kun ostaa tehdaskorjattu loota.

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                m50b25 koneella ollu -92 e34. Moottori vaihdelaatikkoineen nostettu toiseen autoon. Nyt oon laittamassa -92 320i:stä olevaa m50b20 mottia tohon rullaavaan e34 koppaan. Ton b20 mukana tullu ZF on pienelle rättinivelelle, mutta auton alkuperäinen kardaani isolla rätillä.

                                Miten tästä nyt helpoiten eteenpäin ja auto nippuun? Perä on kehtomallin 188 ja kardaanin kiinnitys on kuudella pultilla. Onko m50b20 e34 samanlainen tuo perän/kardaanin laippa? Eli ts. hommaanko jostain (löytyykö jostain, mistä mallista?) kardaanin joka on tarkoitettu pienelle rättinivelelle ja takakiinnitys on 6:lla pultilla vai hommaanko vaan m50b25 ZF laatikon jossa on iso takalaippa? Noissa vanhemmissa (m20/m30) lienee se 4-pulttinen kardaanin takalaippa joka ei nyt käy? Perää en rupea vaihtaan tän takia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎