Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Eetu View Post
Comment
-
-
Originally posted by Cock View PostBeckerin Bavaria C Professional rds, jos se nyt jotain auttaa....
Järjestelmään saa lisäksi asennettua cd-vaihtajan joka kytketään sarjaan control unitin ja receiver unitin kanssa peräkontissa.
edit: kuvat "control ja receiver"
F31 320d LCI
Comment
-
-
Kun jengi haluu ostella näihin vanhoihin paskoihin vikakoodinluku kaapeleita niin kertooko joku mitä nämä vanhat veheet parhaimassa tapauksessa osaa vaivoistaan edes kertoa?
:think
Kun joka helvetin topicissa kun E34, E36 ikäisissä autoissa on ongelmaa ni tietäjät vatsaa ensimmäisenä vikakoodit lukuun. Ni mitä ne autot osaa kertoa rajataan vaikka mallivuodeksi 95 ja vanhemmat.. :think
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostKun jengi haluu ostella näihin vanhoihin paskoihin vikakoodinluku kaapeleita niin kertooko joku mitä nämä vanhat veheet parhaimassa tapauksessa osaa vaivoistaan edes kertoa?
Comment
-
-
Originally posted by motu View PostOnkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että ovet eivät aukea kuskinpuolen lukosta. Kiinni päin lukko kyllä toimii. Hantin puolelta lukitus toimii ihan normaalisti. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Mikrokytkin vai jotain muuta?
omassa oli ainakin johtopoikki liittimestä oven sisältä jolloin teki juurikin noin et lukkoon sai kyl mutta ei auennut kuskinovesta. näky heti suoraan kun otti pahvin poisE39 530DA - 00
E39 530DA-01
E34 "520i" s38+hx60 - 91
E34 m5 -91 projekti
E34 m5 -88 turboprojekti
MAN 12.224 isompi huoltoauto
Comment
-
-
Tarina:
ajelin aamulla viiden aikaan töihin ja yritin herättää itseäni popin jytkeellä. Noin 15 km jälkeen soitin meni pois päältä ja samalla syttyi absien merkkivalo. Dollarin kuvat alko vilkkua silmissä että taas lisää rahanmenoa. Siitä hetki ja syttyi toinen merkkivalo, (!), tähän hätään jaksa muistaa mikä tuo on, jarruja? Tästä minuutti niin kiekkamittari ja kulutusmittari kuoli. Seuraavaksi nopeus- ja bensamittari ja heti sen jälkeen auto rupes hyytymään mitä enemmän paino kaasua. Kun käytti kytkintä pohjassa, auto ikäänkuin buuttasi itsensä ja sama ruljanssi alko alusta, tällä kertaa vaan nopeutettuna. Soitin tosiaan kävi koko ajan pois päältä ja starttas uudestaan.
Ja nyt se kysymys: mitäs vittua taasen? Jos jollain olis tietoa mitä tsekata/tehdä niin voisiko asiaa valaista useammalla kuin yhdellä sanalla. Kits.
Ps. Viesti kirjoitettu puhelimella töissä hirveässä kiireessä, parantelen artikulointia myöhemmin jos ei saa selvää..2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Tumppa View PostTuo tieto se juurikin auttaa. Kojelaudassa oleva värkki on ns "control unit" ja siitä menee signaalipiuhat vahvarille/radioyksikölle josta sitten lähtee ne kaiutinpiuhat vasta. Jos haluat vaihtaa mankkaa niin yleisin tapa mitä olen nähnyt on vetää joka kanavalle piuhat uuden mankan perästä konttiin ja ohittaa orkkisvahvistin/radioyksikkö. Alkuperäiset kaiuttimet on jakosuodatettu elementtien päässä tuossa järjestelmässä. Samanlainen setti itsellä enkä aio vaihtaa pois
Järjestelmään saa lisäksi asennettua cd-vaihtajan joka kytketään sarjaan control unitin ja receiver unitin kanssa peräkontissa.
edit: kuvat "control ja receiver"
Niinpäniin! No uusia piuhoja en ole tosiaankaan vetämässä, eikä mullakaan ole pakonomaista tarvetta ottaa tuota orkkista pois jonkun discohelvetin tieltä
. CD vaihtajakin mulla siis tuolla kontissa löytyy, ja se toimii. Ajatuksena oli vaihtaa soitin jotta saisi vahvistimen ja pienen subin konttiin auttamaan matalien toistoa, koska noissa orkkis vehkeissä on lievästi sanottuna "purkkisaundi" vaikka olisi kuinka professional hifi system
!
Oisko tässä nyt sitten jotain muuta vaihtoehtoa noitten asentamiseen ? Ihan pihalla nykyään näistä hifihommista
Edit:toimisko tässä sellanen purkki, mikäsenniminytolikaan, joka muuntaa kaiutinlähdön->RCA jos vaikka tuolta katossa olevasta kaiuttimesta ottais ?
Edit2: Missäs muuten touringissa mahtaa toi vahvari sijaita ? Kontissa cd-vaihtajan alla on joku purkki, mutta se on aika pieni...Last edited by Cock; 19-05-2011, 08:20.540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
-
Originally posted by Putkirunkkari View PostTarina:
ajelin aamulla viiden aikaan töihin ja yritin herättää itseäni popin jytkeellä. Noin 15 km jälkeen soitin meni pois päältä ja samalla syttyi absien merkkivalo. Dollarin kuvat alko vilkkua silmissä että taas lisää rahanmenoa. Siitä hetki ja syttyi toinen merkkivalo, (!), tähän hätään jaksa muistaa mikä tuo on, jarruja? Tästä minuutti niin kiekkamittari ja kulutusmittari kuoli. Seuraavaksi nopeus- ja bensamittari ja heti sen jälkeen auto rupes hyytymään mitä enemmän paino kaasua. Kun käytti kytkintä pohjassa, auto ikäänkuin buuttasi itsensä ja sama ruljanssi alko alusta, tällä kertaa vaan nopeutettuna. Soitin tosiaan kävi koko ajan pois päältä ja starttas uudestaan.
Ja nyt se kysymys: mitäs vittua taasen? Jos jollain olis tietoa mitä tsekata/tehdä niin voisiko asiaa valaista useammalla kuin yhdellä sanalla. Kits.
Ps. Viesti kirjoitettu puhelimella töissä hirveässä kiireessä, parantelen artikulointia myöhemmin jos ei saa selvää..
Laturinmerkkivalo ei palanut? Ite oisin kyllä ekana lotonnut, et alkaa virta loppumaan.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostLaturinmerkkivalo ei palanut? Ite oisin kyllä ekana lotonnut, et alkaa virta loppumaan.
Korjautui siis laturin vaihdolla. Vielä en ole ehtinyt tutkia vanhaa laturia, että mikä vikamoodi saa laturin merkkivalonkin käyttäytymään mainitulla tavalla.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostLaturin hajoaminen aiheutti täsmälleen tällaiset oireet omassani viime syksynä. Lopulta jätti tiepuoleen. Mielenkiintoista oli laturin merkkivalon käyttäytyminen, ei syttynyt missään vaiheessa! Ja itseasiassa ei syttynyt sitten enää jälkeen päin edes akun latauksen jälkeen virrat kytkettäessä.
Korjautui siis laturin vaihdolla. Vielä en ole ehtinyt tutkia vanhaa laturia, että mikä vikamoodi saa laturin merkkivalonkin käyttäytymään mainitulla tavalla.
Jos laturi on kunnossa, mutta ei lataa (hihna poikki), valo palaa myös moottorin käydessä.
Harvinaisessa tilanteessa jossa latausvalon poltin on rikki, se ei tietenkään pala, eikä laturi lataa. Tämän tajuaa yleensä liian myöhään
Jos latausvalo ei pala vaikka virrat on päällä (kone ei käynnissä), voi laturivian varmistaa helposti kytkemällä laturin päähän tulevan latausvalon johdon suoraan maihin. Jos valo nyt syttyy, laturi/hiilet/säädin vaihtoon.
Lisään vielä että latausvalon syttyessä ajon aikana ajoa _ei_ kannata jatkaa vaikka ajattelisikin että kyllä sähköt kotiin riittää. Useimmiten on kyseessä hihnaongelma, jolloin myöskään vesipumppu ei pyöri. Eikä kyllä ohjaustehostinkaan.
Poikkeuksia toki löytyy, mutta tässä yleisimmät jutut.Last edited by kalevik; 19-05-2011, 10:58.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Comment