Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    #46
    Originally posted by zener View Post
    Ei onnistu usbi kaapelilla. Vaati tälläsen, että pääsee näihin vanhoihin etes jotenki käsiksi; http://cgi.ebay.de/BMW-Diagnose-ADS-...item3a63a5bc95





    Pääseekö tällä käsiksi?

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14458
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Eetu View Post
      Ei pääse... Tuo minkä minä laitoin pitäisi käydä. Täytys tilata itellekki jossain vaiheessa.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        #48
        Originally posted by zener View Post
        Ei pääse... Tuo minkä minä laitoin pitäisi käydä. Täytys tilata itellekki jossain vaiheessa.

        Taidan tilata ton just kohta.

        Comment

        • dantte
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1532
          • Helsinki

          #49
          ..........
          Last edited by dantte; 19-05-2011, 10:16.

          Comment

          • Tumppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1812
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Cock View Post
            Beckerin Bavaria C Professional rds, jos se nyt jotain auttaa....
            Tuo tieto se juurikin auttaa. Kojelaudassa oleva värkki on ns "control unit" ja siitä menee signaalipiuhat vahvarille/radioyksikölle josta sitten lähtee ne kaiutinpiuhat vasta. Jos haluat vaihtaa mankkaa niin yleisin tapa mitä olen nähnyt on vetää joka kanavalle piuhat uuden mankan perästä konttiin ja ohittaa orkkisvahvistin/radioyksikkö. Alkuperäiset kaiuttimet on jakosuodatettu elementtien päässä tuossa järjestelmässä. Samanlainen setti itsellä enkä aio vaihtaa pois

            Järjestelmään saa lisäksi asennettua cd-vaihtajan joka kytketään sarjaan control unitin ja receiver unitin kanssa peräkontissa.

            edit: kuvat "control ja receiver"







            F31 320d LCI

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10506
              • Saaressa

              #51
              Kun jengi haluu ostella näihin vanhoihin paskoihin vikakoodinluku kaapeleita niin kertooko joku mitä nämä vanhat veheet parhaimassa tapauksessa osaa vaivoistaan edes kertoa?

              :think

              Kun joka helvetin topicissa kun E34, E36 ikäisissä autoissa on ongelmaa ni tietäjät vatsaa ensimmäisenä vikakoodit lukuun. Ni mitä ne autot osaa kertoa rajataan vaikka mallivuodeksi 95 ja vanhemmat.. :think

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14458
                • Oulu

                #52
                Originally posted by duuk View Post
                Kun jengi haluu ostella näihin vanhoihin paskoihin vikakoodinluku kaapeleita niin kertooko joku mitä nämä vanhat veheet parhaimassa tapauksessa osaa vaivoistaan edes kertoa?
                Kyllähän noilla pääsee muutakin tekemään ku lukemaan vaan koodeja. Kuten esim. livedata, katsomaan toimintoja: k-lukko, ihka jne jne.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Vibaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 581
                  • Vaasa

                  #53
                  Pääsisiköhän tällä E34:n ajatuksia lukemaan? Tuotetietojen mukaan kyllä, mutta eipä vain ole hyviä kokemuksia tuollaisista virityksistä missä on adapteria tai vastaavaa välissä...
                  sigpic
                  E34 530iA

                  Comment

                  • bmwe30turbo
                    BTCF Member
                    • May 2008
                    • 204
                    • espoo

                    #54
                    Originally posted by motu View Post
                    Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että ovet eivät aukea kuskinpuolen lukosta. Kiinni päin lukko kyllä toimii. Hantin puolelta lukitus toimii ihan normaalisti. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Mikrokytkin vai jotain muuta?

                    omassa oli ainakin johtopoikki liittimestä oven sisältä jolloin teki juurikin noin et lukkoon sai kyl mutta ei auennut kuskinovesta. näky heti suoraan kun otti pahvin pois
                    E39 530DA - 00
                    E39 530DA-01
                    E34 "520i" s38+hx60 - 91
                    E34 m5 -91 projekti
                    E34 m5 -88 turboprojekti
                    MAN 12.224 isompi huoltoauto

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2542
                      • Kajaani

                      #55
                      Tarina:
                      ajelin aamulla viiden aikaan töihin ja yritin herättää itseäni popin jytkeellä. Noin 15 km jälkeen soitin meni pois päältä ja samalla syttyi absien merkkivalo. Dollarin kuvat alko vilkkua silmissä että taas lisää rahanmenoa. Siitä hetki ja syttyi toinen merkkivalo, (!), tähän hätään jaksa muistaa mikä tuo on, jarruja? Tästä minuutti niin kiekkamittari ja kulutusmittari kuoli. Seuraavaksi nopeus- ja bensamittari ja heti sen jälkeen auto rupes hyytymään mitä enemmän paino kaasua. Kun käytti kytkintä pohjassa, auto ikäänkuin buuttasi itsensä ja sama ruljanssi alko alusta, tällä kertaa vaan nopeutettuna. Soitin tosiaan kävi koko ajan pois päältä ja starttas uudestaan.

                      Ja nyt se kysymys: mitäs vittua taasen? Jos jollain olis tietoa mitä tsekata/tehdä niin voisiko asiaa valaista useammalla kuin yhdellä sanalla. Kits.

                      Ps. Viesti kirjoitettu puhelimella töissä hirveässä kiireessä, parantelen artikulointia myöhemmin jos ei saa selvää..
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • 525TurboIC
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 663
                        • Pomarkku

                        #56
                        Päävirtasulake otti nokkiinsa?

                        Comment

                        • Cock
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 752
                          • Tsadi

                          #57
                          Originally posted by Tumppa View Post
                          Tuo tieto se juurikin auttaa. Kojelaudassa oleva värkki on ns "control unit" ja siitä menee signaalipiuhat vahvarille/radioyksikölle josta sitten lähtee ne kaiutinpiuhat vasta. Jos haluat vaihtaa mankkaa niin yleisin tapa mitä olen nähnyt on vetää joka kanavalle piuhat uuden mankan perästä konttiin ja ohittaa orkkisvahvistin/radioyksikkö. Alkuperäiset kaiuttimet on jakosuodatettu elementtien päässä tuossa järjestelmässä. Samanlainen setti itsellä enkä aio vaihtaa pois

                          Järjestelmään saa lisäksi asennettua cd-vaihtajan joka kytketään sarjaan control unitin ja receiver unitin kanssa peräkontissa.

                          edit: kuvat "control ja receiver"








                          Niinpäniin ! No uusia piuhoja en ole tosiaankaan vetämässä, eikä mullakaan ole pakonomaista tarvetta ottaa tuota orkkista pois jonkun discohelvetin tieltä . CD vaihtajakin mulla siis tuolla kontissa löytyy, ja se toimii. Ajatuksena oli vaihtaa soitin jotta saisi vahvistimen ja pienen subin konttiin auttamaan matalien toistoa, koska noissa orkkis vehkeissä on lievästi sanottuna "purkkisaundi" vaikka olisi kuinka professional hifi system !

                          Oisko tässä nyt sitten jotain muuta vaihtoehtoa noitten asentamiseen ? Ihan pihalla nykyään näistä hifihommista

                          Edit:toimisko tässä sellanen purkki, mikäsenniminytolikaan, joka muuntaa kaiutinlähdön->RCA jos vaikka tuolta katossa olevasta kaiuttimesta ottais ?

                          Edit2: Missäs muuten touringissa mahtaa toi vahvari sijaita ? Kontissa cd-vaihtajan alla on joku purkki, mutta se on aika pieni...
                          Last edited by Cock; 19-05-2011, 08:20.
                          540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                          Audi A6 C7 S-Line ABT

                          Comment

                          • ruupanen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 5160
                            • Joensuu

                            #58
                            Originally posted by Putkirunkkari View Post
                            Tarina:
                            ajelin aamulla viiden aikaan töihin ja yritin herättää itseäni popin jytkeellä. Noin 15 km jälkeen soitin meni pois päältä ja samalla syttyi absien merkkivalo. Dollarin kuvat alko vilkkua silmissä että taas lisää rahanmenoa. Siitä hetki ja syttyi toinen merkkivalo, (!), tähän hätään jaksa muistaa mikä tuo on, jarruja? Tästä minuutti niin kiekkamittari ja kulutusmittari kuoli. Seuraavaksi nopeus- ja bensamittari ja heti sen jälkeen auto rupes hyytymään mitä enemmän paino kaasua. Kun käytti kytkintä pohjassa, auto ikäänkuin buuttasi itsensä ja sama ruljanssi alko alusta, tällä kertaa vaan nopeutettuna. Soitin tosiaan kävi koko ajan pois päältä ja starttas uudestaan.

                            Ja nyt se kysymys: mitäs vittua taasen? Jos jollain olis tietoa mitä tsekata/tehdä niin voisiko asiaa valaista useammalla kuin yhdellä sanalla. Kits.

                            Ps. Viesti kirjoitettu puhelimella töissä hirveässä kiireessä, parantelen artikulointia myöhemmin jos ei saa selvää..

                            Laturinmerkkivalo ei palanut? Ite oisin kyllä ekana lotonnut, et alkaa virta loppumaan.
                            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1828
                              • N/A

                              #59
                              Originally posted by ruupanen View Post
                              Laturinmerkkivalo ei palanut? Ite oisin kyllä ekana lotonnut, et alkaa virta loppumaan.
                              Laturin hajoaminen aiheutti täsmälleen tällaiset oireet omassani viime syksynä. Lopulta jätti tiepuoleen. Mielenkiintoista oli laturin merkkivalon käyttäytyminen, ei syttynyt missään vaiheessa! Ja itseasiassa ei syttynyt sitten enää jälkeen päin edes akun latauksen jälkeen virrat kytkettäessä.

                              Korjautui siis laturin vaihdolla. Vielä en ole ehtinyt tutkia vanhaa laturia, että mikä vikamoodi saa laturin merkkivalonkin käyttäytymään mainitulla tavalla.
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • kalevik
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 958
                                • Salo

                                #60
                                Originally posted by bmw323it View Post
                                Laturin hajoaminen aiheutti täsmälleen tällaiset oireet omassani viime syksynä. Lopulta jätti tiepuoleen. Mielenkiintoista oli laturin merkkivalon käyttäytyminen, ei syttynyt missään vaiheessa! Ja itseasiassa ei syttynyt sitten enää jälkeen päin edes akun latauksen jälkeen virrat kytkettäessä.

                                Korjautui siis laturin vaihdolla. Vielä en ole ehtinyt tutkia vanhaa laturia, että mikä vikamoodi saa laturin merkkivalonkin käyttäytymään mainitulla tavalla.
                                Useimmiten latauksen merkkivalo toimii siten että se saa maadoituksen laturin kautta/latausvalon polttimon kautta laturi saa herätevirran. Jos hiilet on totaalisen loppu, ei valo syty, koska ei saa maata säätimen kautta (yksinkertaistaistettu selitys).

                                Jos laturi on kunnossa, mutta ei lataa (hihna poikki), valo palaa myös moottorin käydessä.

                                Harvinaisessa tilanteessa jossa latausvalon poltin on rikki, se ei tietenkään pala, eikä laturi lataa. Tämän tajuaa yleensä liian myöhään

                                Jos latausvalo ei pala vaikka virrat on päällä (kone ei käynnissä), voi laturivian varmistaa helposti kytkemällä laturin päähän tulevan latausvalon johdon suoraan maihin. Jos valo nyt syttyy, laturi/hiilet/säädin vaihtoon.

                                Lisään vielä että latausvalon syttyessä ajon aikana ajoa _ei_ kannata jatkaa vaikka ajattelisikin että kyllä sähköt kotiin riittää. Useimmiten on kyseessä hihnaongelma, jolloin myöskään vesipumppu ei pyöri. Eikä kyllä ohjaustehostinkaan.

                                Poikkeuksia toki löytyy, mutta tässä yleisimmät jutut.
                                Last edited by kalevik; 19-05-2011, 10:58.
                                E61 525i, Suzuki VS1400
                                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎