Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16360
    • Leppävirta

    Originally posted by duuk View Post
    Mistä olette ovien alalistoja tilailleet?
    Haussa siis kovat M5 listat..

    Ebay? Tarvike? Vai marmorille mars? :think
    Itse ostin KL-Varaosilta aikoinaan.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Eksu
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 563
      • Jokela

      Touringiin pitäis vaihtaa takaiskarit. Kuinkas takakontin verhoilut purkaantuu, jotta pääsee yläpäihin käsiksi?

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by Eksu View Post
        Touringiin pitäis vaihtaa takaiskarit. Kuinkas takakontin verhoilut purkaantuu, jotta pääsee yläpäihin käsiksi?
        Sivuluukkujen rei'istä kontin puolelta kun taskulampulla sohii, niin pitäs näkyä ruuvit.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • arpuC
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1377

          Mistä löytyy touringiin takalasinpyyhkijän muovi johon kiinnitetään sulka? Muovi oli haljennut joten revin jämät siitä pois ja nyt pitäisi jostain saada uusi, että saa sulan paikoilleen.
          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
          En löydä enää sun luo
          Teitkö sä tän tahallaan?
          Nyt kaikki palaa.

          Comment

          • rectum
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 85
            • Lahti

            Originally posted by duuk View Post
            Mistä olette ovien alalistoja tilailleet?
            Haussa siis kovat M5 listat..

            Ebay? Tarvike? Vai marmorille mars? :think
            Marmorilla reilu 60€ kpl...
            E61 535 tiisseli M-sport -06
            E36 325i coupe -93
            +paljon muita merkkejä...

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by rectum View Post
              Marmorilla reilu 60€ kpl...
              KL- varaosilta sai jo joitain vuosia sitten tasan 60,- kpl.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Wangel436
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1029
                • Ylöjärvi

                Originally posted by arpuC View Post
                Mistä löytyy touringiin takalasinpyyhkijän muovi johon kiinnitetään sulka? Muovi oli haljennut joten revin jämät siitä pois ja nyt pitäisi jostain saada uusi, että saa sulan paikoilleen.
                Auttaiskohan esim. kl-varaosat asiaan jos sieltä kysyisit? tai sitten purkaamo?
                Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                E61 530D ///M-sport




                Comment

                • Wangel436
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1029
                  • Ylöjärvi

                  Originally posted by Eksu View Post
                  Touringiin pitäis vaihtaa takaiskarit. Kuinkas takakontin verhoilut purkaantuu, jotta pääsee yläpäihin käsiksi?
                  Turvavyönkelan suojukset ekaks pois,kontinpohjalevyt pois,sitten löytyy ruuvit sieltä sidontalenkkien kupeista 2per/puoli(on peitelätkien alla piilossa) ja sitten tais olla sieltä sivusta parilla peltiruuvilla ja muovinastalla kiinni sittenpä verhoilut onkin irti,helppo homma!
                  Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                  E61 530D ///M-sport




                  Comment

                  • Eksu
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 563
                    • Jokela

                    Originally posted by Wangel436 View Post
                    Turvavyönkelan suojukset ekaks pois,kontinpohjalevyt pois,sitten löytyy ruuvit sieltä sidontalenkkien kupeista 2per/puoli(on peitelätkien alla piilossa) ja sitten tais olla sieltä sivusta parilla peltiruuvilla ja muovinastalla kiinni sittenpä verhoilut onkin irti,helppo homma!
                    Thanks! Selkeät ohjeet.

                    Comment

                    • Prison
                      BTCF Member
                      • Feb 2006
                      • 633
                      • Kankaanpää

                      Originally posted by jepe- View Post


                      Hmm, eipä sinne muuta kuin nuo 3 johtoa tule.. Onkos mitään mahdollisuutta saada tota pelkkää kelloa vaikka toimimaan. En pääse tota putkirunkkarin linkkiäkään avaamaan puhelimella surfatessa. Kellään muuten tohon huoltovalo ongelmaan vinkkejä? :think
                      Sen verran tuota tutkin että siihe pitäs johtoja lisäillä jos sen tahtoo toimimaa, en oo ite vielä kerenny/jaksanu. Tämmösen ohjeen löysin kun tarpeeks searchia käytin:

                      Originally posted by jokkeri19 View Post

                      Eli digitaalikello/päivyri toimii (ainakin meikäläisellä) kun seuraavat pinnit on kytketty:

                      Pin 4 -> maa (jo valmiina)

                      Pin 8 -> johto sulakerasian sulakkeelle F1 sen +liittimeen (tämä johto piti vetää uutena konehuoneeseen, ja ryöstäjäliittimellä kiinni sulakkeen +piuhaan)

                      Pin 9 -> sulakerasian sulakkeen F20 +liittimeen (jo valmiina)

                      Pin 22 -> valokatkaisinjohto (jo valmiina)

                      Kun nämä neljä piuhaa oli kytketty, kellon ja päivyrin pystyi jo asettamaan, mutta itse halusin vielä lämpötila-anturin kytkettyä... joten tuumasta toimeen...

                      Lämpötila-anturin päästä +piuha pitää vetää ja kytkeä Pin 5:een digitaalikellon päässä, vastaavasti -piuha pitää kytkeä maihin (itse laitoin ko. johdon Pin 4:n maajohtoon kiinni ryöstäjäliittimellä, varmastikin jokin muu maadoituspaikka käynee myös)

                      Mitään äänimerkkejä tosin ei ole laitteesta saa ulos, kun muutama pinni vielä kytkemättä, ja MEMO-näppäin tuskin toimii, mutta haitanneeko tuo... (itselläni ei tarvetta moisille...)

                      Pari bemaria

                      Comment

                      • tommi--fi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 1066
                        • Riihimäki

                        Originally posted by tommi--fi View Post
                        Imusarjan tiivisteet sain viimeinkin vaihdettua ja samalla vaihdoin termostaatin.
                        Tämän jälkeen ollut ongelmana koneen lämmöt, tyhjäkäynnillä lämmöt nousee noin 3/4 asti, kierroksia antamalla putoaa pätkän mutta ei alle puolenväliin. Tuulilasille puhaltaa kuumaa tyhjäkäynnillä, muualle ei. Vesiventtiilin letkut kuumat ja venttiilit napsuu kun säätimiä pyörittelee. Syylärin molemmat letkut kuumia, melkein polttavia. Termostaatin ympäristön letkut kaikki kuumia.

                        Koneeseen saanut vettä lisättyä noin 5litraa, pullopatentilla ja letkujen pumppaamisella. Ei kai sieltä hirveesti ole termostaatin vaihdossa valunut? Mikä on toimiva tapa? Tänään pullon kanssa pumppaillessa oli keula 15cm perää ylempänä. Ilmausruuvitkin tullut käytettyä auki ja omaan silmään niistä ei kuplaa tule.

                        Viskon vaihdoin toiseen ulkoisesti paremman näköiseen.

                        Olettaisin että termostaatti aukeaa kun syylärin letkut on kuumat. Syyläri myös ylhäältä alas asti kuuma. Alaletkun tuskin noin kuuma pitäisi olla.

                        Missä lämpötilassa viskon pitäisi napata kiinni? En huomannut eroa pyörimisnopeudessa kummallakaan viskolla. Ropellin sai käsin pysäytettyä vaikka lämmöt läheni punarajaa. Ropelin ilmanohjainkin oli tänään paikallaan joten kuumaa ilmaa pitäisi viskolle mennä.

                        Onko vesipumppu voinut hajota kun kone oli osittain ilman vesiä pari viikkoa? Tai jotain muuta jumissa vai pelkkää ilmaa?

                        Ennen termostaatin vaihtoa ei ongelmia lämpöjen kanssa ollut. Pysyi naulattuna keskellä ja talvella tarkeni.
                        Originally posted by ka00z View Post
                        Oisko käyny vaan niin, että sait jo uutena suden termarin? Mistä ostettu? Motonet?
                        Termari on motonetistä. Vaihdoin vanhan (Wahler?) termostaattin takaisin ja edelleen nostaa lämpöjä. Ilmattu pullon kanssa ja nyt jopa alipaineella. Saako moottorin lämpöjä luettua tai mitattua jostain muualta kun mittarin neulasta.
                        Vesipumppu on vaihdettu huoltovihkon mukaan 2008 tai 2009.
                        Voiko vesipumpunhihnan kireys vaikuttaa, omasta on kiristin rikki. Hihna ei kuitenkaan luista, painuun noin sentin. Tehostimen hihnan paljon löysempi.

                        Molemmat termostaatit ovat auenneet kun lämmöt noin puolessavälissä, letku alkaa lämpiämään, ei kai sitä muuten voi todeta.

                        Visko ei edelleenkään nappaa kiinni vaikka lämmöt nousee 3/4 merkkiin asti. Kokeiltu kahdella viskolla, molemmat käytettyjä.

                        Sisälle puhaltanut koko ajan kuumaa, ainakin tuulilasille.

                        Seuraavaksi kai vaihdettava vesipumppu jos sillä tokenisi. Syyläri uusittu -03 ja on ehjän näköinen.

                        M20 -89
                        Auto tai moottoripyörä Virosta?

                        Comment

                        • Roisto
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 2542
                          • Kajaani

                          Vitun auto. Että osaa taas ahistaa niinkin pieni homma ku umpionlasin vaihto. Tässäkin pääsin kuvaan 2 jolloin ongelmat alkoivat. Ekaks ei ollu tarpeeksi pitkää ruuvaria ja sitte ku pääsi noihin listanpään klipseihin käsiksi ni ne ei liiku yhtään minnekkään. Työnsin kädenkin puskurin alta noihin että varmasti on klipsien kohdassa, runnomista ja repimistä mutta ku ei.

                          Pitääkö tuohon nyt käyttää kaikki voimat mitä löytyy ja mielellään vielä vipuvarren kans vai mikä helvetti tässä vielä pitää kiinni? Meikäläisen tuurilla napsahtaa listat poikki ja bonuksena tippuu vielä meteori niskaan. Voe jumalauta...
                          2001 E39 525iA
                          1992 E34 "540i/5"

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            Originally posted by Putkirunkkari View Post
                            Vitun auto. Että osaa taas ahistaa niinkin pieni homma ku umpionlasin vaihto. Tässäkin pääsin kuvaan 2 jolloin ongelmat alkoivat. Ekaks ei ollu tarpeeksi pitkää ruuvaria ja sitte ku pääsi noihin listanpään klipseihin käsiksi ni ne ei liiku yhtään minnekkään. Työnsin kädenkin puskurin alta noihin että varmasti on klipsien kohdassa, runnomista ja repimistä mutta ku ei.

                            Pitääkö tuohon nyt käyttää kaikki voimat mitä löytyy ja mielellään vielä vipuvarren kans vai mikä helvetti tässä vielä pitää kiinni? Meikäläisen tuurilla napsahtaa listat poikki ja bonuksena tippuu vielä meteori niskaan. Voe jumalauta...
                            Alussa voi tuntua vaikealta, mutta kärsivällisyydellä pitäisi irrota suht helposti.
                            Tosiaan painat klipsua ylhäältä jollain pitkällä samalla kun varovasti väännät lokarin reunan sekä tuon maskin reunan välistä vaikka ruuvarilla.
                            Ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole

                            Eri asia sitten jos siellä on jonkun toisen tekemiä patentteja pitämässä maskia kiinni
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Alussa voi tuntua vaikealta, mutta kärsivällisyydellä pitäisi irrota suht helposti.
                              Tosiaan painat klipsua ylhäältä jollain pitkällä samalla kun varovasti väännät lokarin reunan sekä tuon maskin reunan välistä vaikka ruuvarilla.
                              Ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole

                              Eri asia sitten jos siellä on jonkun toisen tekemiä patentteja pitämässä maskia kiinni
                              Joo ei. Väänsi varovasti tai voimalla. Liekkö laitettu jollain liimalla sitten. Saha tai rälläkkä seuraavana kokeiluvuorossa. Tai jos odottas että serkku pääsee töistä ja tulee kattomaan, sillä saattas olla asiasta kokemusta.

                              Oliskohan sitä joku muuki räpeltäny aikoinaan vai pitäiskö tuo alareuna olla keskemmältä aalloilla?
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • _sami_
                                Newbiemmer
                                • May 2011
                                • 14
                                • Turku

                                Taistelin viime viikolla saman asian kanssa ja epätoivo meinasi vallata,kyllä se sieltä lopulta lähti kun kärsivällisesti ronkki pitkän meisselin kanssa ja lievää väkivaltaa käyttäen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎