Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Madalluksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aakoo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 777
    • Espoo

    #91
    Originally posted by juh1s View Post
    Mites tuolta KW:n sivulta ei löydy variant 2:sta e34 540? Jotenki muistelisin et ois aikasemmin ehdotellu sitäkin. :think Olis lähiaikoina "tarve" saada uudet pötkylät ja mielellää satsaisin suoraan tohon V2.
    Onko sinulla tarkoitus ajaa minkälaista ajoa tuon auton kanssa? Miten matalaksi sen haluat?

    Muistelisin myös joskus takavuosina V2:n olleen valikoimissa.
    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

    Comment

    • juh1s
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 30
      • Vantaa

      #92
      Originally posted by aakoo View Post
      Onko sinulla tarkoitus ajaa minkälaista ajoa tuon auton kanssa? Miten matalaksi sen haluat?

      Muistelisin myös joskus takavuosina V2:n olleen valikoimissa.
      Ihan normaali ajoa pelkästään. Ja niin matalaks ku 18 tuumasilla mahtuu ilman raapimista.
      E34 540i -95 Fjordgrau metallic
      E34 525i -91 Calypsorot metallic

      Comment

      • latsku
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 155
        • turku

        #93
        laadukasta alustaa e34 m50 vm 94

        mitäs laadukkaita alustoja suosittelette ? hr jouset ja bilstein sport iskarit tai eibach jouset ja bilstein sport iskarit ? noita kahta oon miettiny mut onko muita laadukkaita ?

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5266
          • Pirkkala

          #94
          Originally posted by latsku View Post
          mitäs laadukkaita alustoja suosittelette ? hr jouset ja bilstein sport iskarit tai eibach jouset ja bilstein sport iskarit ? noita kahta oon miettiny mut onko muita laadukkaita ?

          Itsellä on 540:ssä kw, en suosittele. Pintakova ja pohjaa helposti.
          Ehdottamiasi vaihtoehtoja moni on kehunut.

          Itseä kiinnostanut laittaa konit seuraavaksi, ovat 5-pykäläisellä vaimennuksen säädöllä ja hinta asettuu karkeasti samaan bilstein b8 (sprint) kanssa.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5266
            • Pirkkala

            #95
            Kirjoinkin jo tohon toiseen treadiin, mutta jos jonkun kalliimman ja paremman kw sarjan laitat, niin siitä en osaa sanoa, mutta kw sport alustasarja on pintakova, mutta silti pohjaa helposti, en suosittele. Sarja on siis iskarit+jouset tyyppinen alustasarja ei coilisarja.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

              #96
              Originally posted by juh1s View Post
              Ihan normaali ajoa pelkästään. Ja niin matalaks ku 18 tuumasilla mahtuu ilman raapimista.
              Siinä tapauksessa itse lähtisin kyllä ehdottomasti suosittelemaan näitä kiinalaisia coilisarjoja. BC Racing, D2, XYZ, K-Sport. Näissä suurimpana erona noihin KW:n coilisarjoihin on se, että alustan korkeutta ja jousen esijännitystä säädetään erillään toisistaan. KW:ssa tälläistä ominaisuutta ei ole, vaan korkeutta säätäessä myös jousen esijännitys muuttuu. Kun esijäykkyyden säätö on erillään korkeuden säädöstä, matalalla autolla on huomattavasti mukavampi ajaa.

              Edellämainittuihin merkkeihin pitäisi kaikkiin saada myös haluamasi jousijäykkyydet suoraan tehtaalta, eli voit vähän pelata jo silläkin alustan tulevaa käytöstä.

              Toinen selkeä ero on tietysti hinnassa.
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

              Comment

              • Funki
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 375
                • Kouvola

                #97
                Tässä tovin harkinnut tuohon toukkaan BC Racing alustan hommaamista, niin kysymys kuuluukin kannattaako taakse vaihtaa tilauksen yhteydessä jämäkämmät vieterit? Tarkotushan olis päästä niin alas kun mahdollista
                e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                ex.
                e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                e30 316 -88 (schwarz)

                Comment

                • aakoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 777
                  • Espoo

                  #98
                  Originally posted by Funki View Post
                  Tässä tovin harkinnut tuohon toukkaan BC Racing alustan hommaamista, niin kysymys kuuluukin kannattaako taakse vaihtaa tilauksen yhteydessä jämäkämmät vieterit? Tarkotushan olis päästä niin alas kun mahdollista
                  D2:ssa tulee vakiona 12kg/mm eteen ja 8,7kg/mm taakse. Itsellä on tällaiset sedanissa ja saisi olla meikäläisen korkeuksilla ja vannespekseillä kyllä vieläkin jämäkämmät.

                  BC Racingissa vakiona 7kg/mm eteen ja 6kg/mm taakse. Eli ehdottomasti jäykempää suoraan tehtaalta. Saat silloin jousille jämäkämmät iskaritkin suoraan tehtaalta.
                  E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10510
                    • Saaressa

                    #99
                    Originally posted by aakoo View Post
                    D2:ssa tulee vakiona 12kg/mm eteen ja 8,7kg/mm taakse. Itsellä on tällaiset sedanissa ja saisi olla meikäläisen korkeuksilla ja vannespekseillä kyllä vieläkin jämäkämmät.

                    BC Racingissa vakiona 7kg/mm eteen ja 6kg/mm taakse. Eli ehdottomasti jäykempää suoraan tehtaalta. Saat silloin jousille jämäkämmät iskaritkin suoraan tehtaalta.
                    ^ Hyvä tieto. Editoin sen tuohon aloituspostaukseenkin, kun jengi paljon nykyään D2 tai BC Racingiä tilailee.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • juh1s
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2013
                      • 30
                      • Vantaa

                      Originally posted by aakoo View Post
                      Siinä tapauksessa itse lähtisin kyllä ehdottomasti suosittelemaan näitä kiinalaisia coilisarjoja. BC Racing, D2, XYZ, K-Sport. Näissä suurimpana erona noihin KW:n coilisarjoihin on se, että alustan korkeutta ja jousen esijännitystä säädetään erillään toisistaan. KW:ssa tälläistä ominaisuutta ei ole, vaan korkeutta säätäessä myös jousen esijännitys muuttuu. Kun esijäykkyyden säätö on erillään korkeuden säädöstä, matalalla autolla on huomattavasti mukavampi ajaa.

                      Edellämainittuihin merkkeihin pitäisi kaikkiin saada myös haluamasi jousijäykkyydet suoraan tehtaalta, eli voit vähän pelata jo silläkin alustan tulevaa käytöstä.

                      Toinen selkeä ero on tietysti hinnassa.
                      Onko noista sitte kuinka moni ei hitsattavia? D2 ja BC Racing ainaki on hitsattava. Mielellään hommaisin semmosen alustan jonka voi ruuvaa suoraan paikoilleen.
                      E34 540i -95 Fjordgrau metallic
                      E34 525i -91 Calypsorot metallic

                      Comment

                      • aakoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 777
                        • Espoo

                        Originally posted by juh1s View Post
                        Onko noista sitte kuinka moni ei hitsattavia? D2 ja BC Racing ainaki on hitsattava. Mielellään hommaisin semmosen alustan jonka voi ruuvaa suoraan paikoilleen.
                        Ei sellaisia ole olemassakaan. KW:n tapauksessa lähetät heille ensin omat olka-akselisi, joihin he hitsaavat tolpan paikalleen. Saattaa ehkä olla mahdollista, että voit lähettää nuo omat hilusi sinne jälkikäteen, mutta sitten maksat panttimaksun ja joka tapauksessa postit omista osistasikin. Kokonaiskustannuksiin voi KW:n sarjoihin laskea varmaan saman verran päälle, kuin mitä maksaisit BC Racinging tai D2:n hitsauttamisesta jollekin.

                        KW:sta ei henkilökohtaisesti ole kokemusta, mutta yksi ero KW:n ja noiden kiinacoilien välillä on myös kokonaisjousto, jota on KW:ssa varmaan 2x kiinacoilien määrä. Tämä tekee KW:sta varmaankin mukavamman ajaa, jos on tarkoitus pysyä maltillisissa madalluksissa. Sitten taas, kun mennään oikeasti matalalle, alkaa tuo jousen esijännitys kostautumaan.
                        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                        Comment

                        • juh1s
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 30
                          • Vantaa

                          Originally posted by aakoo View Post
                          Ei sellaisia ole olemassakaan. KW:n tapauksessa lähetät heille ensin omat olka-akselisi, joihin he hitsaavat tolpan paikalleen. Saattaa ehkä olla mahdollista, että voit lähettää nuo omat hilusi sinne jälkikäteen, mutta sitten maksat panttimaksun ja joka tapauksessa postit omista osistasikin. Kokonaiskustannuksiin voi KW:n sarjoihin laskea varmaan saman verran päälle, kuin mitä maksaisit BC Racinging tai D2:n hitsauttamisesta jollekin.

                          KW:sta ei henkilökohtaisesti ole kokemusta, mutta yksi ero KW:n ja noiden kiinacoilien välillä on myös kokonaisjousto, jota on KW:ssa varmaan 2x kiinacoilien määrä. Tämä tekee KW:sta varmaankin mukavamman ajaa, jos on tarkoitus pysyä maltillisissa madalluksissa. Sitten taas, kun mennään oikeasti matalalle, alkaa tuo jousen esijännitys kostautumaan.
                          Enpä tuota tietänytkään. Siinä tapauksessa vaihtoehdot on varmaankin D2 tai BC. Onko noissa nyt mitään eroja?
                          E34 540i -95 Fjordgrau metallic
                          E34 525i -91 Calypsorot metallic

                          Comment

                          • aakoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 777
                            • Espoo

                            Originally posted by juh1s View Post
                            Enpä tuota tietänytkään. Siinä tapauksessa vaihtoehdot on varmaankin D2 tai BC. Onko noissa nyt mitään eroja?
                            D2, XYZ ja K-Sport samaa kamaa eri väreissä. BC taas eri tavaraa. Omassa E34 tosiaan D2 alla, mutta olen muutaman BC:n alustasarjan asentanut kavereiden autoihin, ja kyllä ne vaikuttaa laadukkaammilta D2-tavaraan verrattuna.
                            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10510
                              • Saaressa

                              Originally posted by aakoo View Post
                              D2, XYZ ja K-Sport samaa kamaa eri väreissä. BC taas eri tavaraa. Omassa E34 tosiaan D2 alla, mutta olen muutaman BC:n alustasarjan asentanut kavereiden autoihin, ja kyllä ne vaikuttaa laadukkaammilta D2-tavaraan verrattuna.

                              Ihan mielenkiinnosta miten tämä ilmenee? :think

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                BC racing extreme droppina ja siihen vaikka 12kg/14kg jouset, jos matalana haluat mennä. Voisi varmaan takana olla vieläkin jäykemmät, heitin nämä nyt hatusta. Itsellä kuitenkaan 10kg ei riittänyt takana, eikä edes ollut vielä matala. Perunapelto tyyppisellä mutkapätkällä hankasi renkaat kaariin huolella.

                                Ja sitä hitsattavaa mallia ei kannata pelätä, imo helpompi kuin se toivottavasti poistunut malli missä sujautettiin vanhan tilalle uudet sisuskalut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎