Mites tuolta KW:n sivulta ei löydy variant 2:sta e34 540? Jotenki muistelisin et ois aikasemmin ehdotellu sitäkin. :think Olis lähiaikoina "tarve" saada uudet pötkylät ja mielellää satsaisin suoraan tohon V2.
Onko sinulla tarkoitus ajaa minkälaista ajoa tuon auton kanssa? Miten matalaksi sen haluat?
Muistelisin myös joskus takavuosina V2:n olleen valikoimissa.
mitäs laadukkaita alustoja suosittelette ? hr jouset ja bilstein sport iskarit tai eibach jouset ja bilstein sport iskarit ? noita kahta oon miettiny mut onko muita laadukkaita ?
mitäs laadukkaita alustoja suosittelette ? hr jouset ja bilstein sport iskarit tai eibach jouset ja bilstein sport iskarit ? noita kahta oon miettiny mut onko muita laadukkaita ?
Itsellä on 540:ssä kw, en suosittele. Pintakova ja pohjaa helposti.
Ehdottamiasi vaihtoehtoja moni on kehunut.
Itseä kiinnostanut laittaa konit seuraavaksi, ovat 5-pykäläisellä vaimennuksen säädöllä ja hinta asettuu karkeasti samaan bilstein b8 (sprint) kanssa.
Kirjoinkin jo tohon toiseen treadiin, mutta jos jonkun kalliimman ja paremman kw sarjan laitat, niin siitä en osaa sanoa, mutta kw sport alustasarja on pintakova, mutta silti pohjaa helposti, en suosittele. Sarja on siis iskarit+jouset tyyppinen alustasarja ei coilisarja.
Ihan normaali ajoa pelkästään. Ja niin matalaks ku 18 tuumasilla mahtuu ilman raapimista.
Siinä tapauksessa itse lähtisin kyllä ehdottomasti suosittelemaan näitä kiinalaisia coilisarjoja. BC Racing, D2, XYZ, K-Sport. Näissä suurimpana erona noihin KW:n coilisarjoihin on se, että alustan korkeutta ja jousen esijännitystä säädetään erillään toisistaan. KW:ssa tälläistä ominaisuutta ei ole, vaan korkeutta säätäessä myös jousen esijännitys muuttuu. Kun esijäykkyyden säätö on erillään korkeuden säädöstä, matalalla autolla on huomattavasti mukavampi ajaa.
Edellämainittuihin merkkeihin pitäisi kaikkiin saada myös haluamasi jousijäykkyydet suoraan tehtaalta, eli voit vähän pelata jo silläkin alustan tulevaa käytöstä.
Tässä tovin harkinnut tuohon toukkaan BC Racing alustan hommaamista, niin kysymys kuuluukin kannattaako taakse vaihtaa tilauksen yhteydessä jämäkämmät vieterit? Tarkotushan olis päästä niin alas kun mahdollista
Tässä tovin harkinnut tuohon toukkaan BC Racing alustan hommaamista, niin kysymys kuuluukin kannattaako taakse vaihtaa tilauksen yhteydessä jämäkämmät vieterit? Tarkotushan olis päästä niin alas kun mahdollista
D2:ssa tulee vakiona 12kg/mm eteen ja 8,7kg/mm taakse. Itsellä on tällaiset sedanissa ja saisi olla meikäläisen korkeuksilla ja vannespekseillä kyllä vieläkin jämäkämmät.
BC Racingissa vakiona 7kg/mm eteen ja 6kg/mm taakse. Eli ehdottomasti jäykempää suoraan tehtaalta. Saat silloin jousille jämäkämmät iskaritkin suoraan tehtaalta.
D2:ssa tulee vakiona 12kg/mm eteen ja 8,7kg/mm taakse. Itsellä on tällaiset sedanissa ja saisi olla meikäläisen korkeuksilla ja vannespekseillä kyllä vieläkin jämäkämmät.
BC Racingissa vakiona 7kg/mm eteen ja 6kg/mm taakse. Eli ehdottomasti jäykempää suoraan tehtaalta. Saat silloin jousille jämäkämmät iskaritkin suoraan tehtaalta.
^ Hyvä tieto. Editoin sen tuohon aloituspostaukseenkin, kun jengi paljon nykyään D2 tai BC Racingiä tilailee.
Siinä tapauksessa itse lähtisin kyllä ehdottomasti suosittelemaan näitä kiinalaisia coilisarjoja. BC Racing, D2, XYZ, K-Sport. Näissä suurimpana erona noihin KW:n coilisarjoihin on se, että alustan korkeutta ja jousen esijännitystä säädetään erillään toisistaan. KW:ssa tälläistä ominaisuutta ei ole, vaan korkeutta säätäessä myös jousen esijännitys muuttuu. Kun esijäykkyyden säätö on erillään korkeuden säädöstä, matalalla autolla on huomattavasti mukavampi ajaa.
Edellämainittuihin merkkeihin pitäisi kaikkiin saada myös haluamasi jousijäykkyydet suoraan tehtaalta, eli voit vähän pelata jo silläkin alustan tulevaa käytöstä.
Toinen selkeä ero on tietysti hinnassa.
Onko noista sitte kuinka moni ei hitsattavia? D2 ja BC Racing ainaki on hitsattava. Mielellään hommaisin semmosen alustan jonka voi ruuvaa suoraan paikoilleen.
Onko noista sitte kuinka moni ei hitsattavia? D2 ja BC Racing ainaki on hitsattava. Mielellään hommaisin semmosen alustan jonka voi ruuvaa suoraan paikoilleen.
Ei sellaisia ole olemassakaan. KW:n tapauksessa lähetät heille ensin omat olka-akselisi, joihin he hitsaavat tolpan paikalleen. Saattaa ehkä olla mahdollista, että voit lähettää nuo omat hilusi sinne jälkikäteen, mutta sitten maksat panttimaksun ja joka tapauksessa postit omista osistasikin. Kokonaiskustannuksiin voi KW:n sarjoihin laskea varmaan saman verran päälle, kuin mitä maksaisit BC Racinging tai D2:n hitsauttamisesta jollekin.
KW:sta ei henkilökohtaisesti ole kokemusta, mutta yksi ero KW:n ja noiden kiinacoilien välillä on myös kokonaisjousto, jota on KW:ssa varmaan 2x kiinacoilien määrä. Tämä tekee KW:sta varmaankin mukavamman ajaa, jos on tarkoitus pysyä maltillisissa madalluksissa. Sitten taas, kun mennään oikeasti matalalle, alkaa tuo jousen esijännitys kostautumaan.
Ei sellaisia ole olemassakaan. KW:n tapauksessa lähetät heille ensin omat olka-akselisi, joihin he hitsaavat tolpan paikalleen. Saattaa ehkä olla mahdollista, että voit lähettää nuo omat hilusi sinne jälkikäteen, mutta sitten maksat panttimaksun ja joka tapauksessa postit omista osistasikin. Kokonaiskustannuksiin voi KW:n sarjoihin laskea varmaan saman verran päälle, kuin mitä maksaisit BC Racinging tai D2:n hitsauttamisesta jollekin.
KW:sta ei henkilökohtaisesti ole kokemusta, mutta yksi ero KW:n ja noiden kiinacoilien välillä on myös kokonaisjousto, jota on KW:ssa varmaan 2x kiinacoilien määrä. Tämä tekee KW:sta varmaankin mukavamman ajaa, jos on tarkoitus pysyä maltillisissa madalluksissa. Sitten taas, kun mennään oikeasti matalalle, alkaa tuo jousen esijännitys kostautumaan.
Enpä tuota tietänytkään. Siinä tapauksessa vaihtoehdot on varmaankin D2 tai BC. Onko noissa nyt mitään eroja?
Enpä tuota tietänytkään. Siinä tapauksessa vaihtoehdot on varmaankin D2 tai BC. Onko noissa nyt mitään eroja?
D2, XYZ ja K-Sport samaa kamaa eri väreissä. BC taas eri tavaraa. Omassa E34 tosiaan D2 alla, mutta olen muutaman BC:n alustasarjan asentanut kavereiden autoihin, ja kyllä ne vaikuttaa laadukkaammilta D2-tavaraan verrattuna.
D2, XYZ ja K-Sport samaa kamaa eri väreissä. BC taas eri tavaraa. Omassa E34 tosiaan D2 alla, mutta olen muutaman BC:n alustasarjan asentanut kavereiden autoihin, ja kyllä ne vaikuttaa laadukkaammilta D2-tavaraan verrattuna.
BC racing extreme droppina ja siihen vaikka 12kg/14kg jouset, jos matalana haluat mennä. Voisi varmaan takana olla vieläkin jäykemmät, heitin nämä nyt hatusta. Itsellä kuitenkaan 10kg ei riittänyt takana, eikä edes ollut vielä matala. Perunapelto tyyppisellä mutkapätkällä hankasi renkaat kaariin huolella.
Ja sitä hitsattavaa mallia ei kannata pelätä, imo helpompi kuin se toivottavasti poistunut malli missä sujautettiin vanhan tilalle uudet sisuskalut
Comment