Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by Bode86 View Post
    Laitetaan tännekki eli

    Mitenkäs tollasessa e34:ssa 8,5x17 ET13 vanne mahtuu muilla pyörimään edessä.
    Itsellä näyttäisi ottavan tukivarteen vanne kiinni, niin miten porukka ne on saanu pyörimään alla raapimatta?

    Tukivarteen? Eikö sen isolla et.llä pitäis olla ongelma? Mulla oli joskus m5ssä 8x17 et 20 ja 20mm spaceri ja mahtui hyvin kääntymään renkaat tappiin vaikka oli matala. Oli tosin camber säädettävä yläpää.

    Leave a comment:


  • Bode86
    replied
    Laitetaan tännekki eli

    Mitenkäs tollasessa e34:ssa 8,5x17 ET13 vanne mahtuu muilla pyörimään edessä.
    Itsellä näyttäisi ottavan tukivarteen vanne kiinni, niin miten porukka ne on saanu pyörimään alla raapimatta?

    Leave a comment:


  • Aspoi
    replied
    Ei mitään.
    Last edited by Aspoi; 14-04-2013, 16:17.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Näin sateella olis mukava kun pyyhkijät toimisi oikein.
    Ongelmana se että pyyhkijät toimii kyllä mutta alaspäin kun painaa eli pitäisi kerran pyyhkiä, ne pyyhkivät hetken ja pysähtyvät keskelle lasia.
    Tihku ja kokoajan pyyhinnässä jäävät pyyhkimään ja loppuu kun loppuu.

    Vaikeasti selitetty, ja ärsyttävä vika.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    sen verran näin että öljynsuodatin jalan takaa jossain vuotopaikka. Näyttäisi että lohkoa pitkin valuu. Nyt mietin että onko tuolla kohdilla mitään mahdollista vuotopaikkaa kun kannen välistä?

    Vesipumpun seutu kuitenkin kuiva ainakin edestäpäin. Voiko se edes taaksepäin mitenkään vuotaa? Letkut mitkä menee jonnekkin vesipumpun taakse imusarjan alla oli kuivia..

    Öljyt ja jäähdytinnesteet edelleen siistit, vaahtoa ei ole uudestaan tullut. Eikä haise bensakaan nesteen seassa.
    Last edited by jepe-; 11-04-2013, 16:09.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Auto seisoi jokusen tunnin ja vaahto oli hävinnyt, jäähdytinneste normaalin väristä kun vaahto hävisi, ei sekotettu eri värejä, pelkästään vihreää.

    Öljymäärä ei ole lisääntynyt ja oli ihan normaalin väristä, oikeastaan melko mustaa, nekin pitäisi vaihdella. Jäähdytinneste säiliön korkissa ei ollut "majoneesia", eli ihan normaali. Öljykorkissa jotain mömmöä mutta tais olla ihan vaan karstaa tai jotain likaa muuten. Eikä sielläkään sisällä näkynyt mitään.

    Lämmöt pysyy normaalissa kun lämpenee, mutta jäähdytinneste vuoto ongelma on vielä, joutunut lisäilemään kun vuotaa. Tänään ei kyllä ole taas vuotanut ja lämmötkin pysynyt normaalilla.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Pitäisköhän huolestua kun jäähdytinneste säiliössä oli vaahtoa? Öljy tikusta kun katsoin niin öljyt kuitenkin puhtaat.

    Vaikuttaako jäähdytinneste säiliön korkki miten? Mulla on yksi missä luku 140 ja paikallaan olevassa 200. Eikö nää ole jotain paine lukuja?
    Katso onko moottoriöljy harmaata tai lisääntynyt. Vaahtoa sielä kyllä ei kuulu olla, joten jotain matoja hyvin todennäköisesti on. Etkä ole sekottanut erilaisia pakkasnesteitä keskenään...? Kuvaa?

    Mites lämpöjen kanssa, pysyykö aisoissa sen jälkeen kun on lämpimäksi lämmennyt?

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Pitäisköhän huolestua kun jäähdytinneste säiliössä oli vaahtoa? Öljy tikusta kun katsoin niin öljyt kuitenkin puhtaat.

    Vaikuttaako jäähdytinneste säiliön korkki miten? Mulla on yksi missä luku 140 ja paikallaan olevassa 200. Eikö nää ole jotain paine lukuja?
    Kyllähän nuo luvut ilmoittaa painetta. 200 = 2bar ja 140 luultavasti 1,4bar.
    Omasta mielestä ei kuuluisi säiliössä olla vaahtoa.. Viisaammat korjatkaa..
    Miltä näyttää paisarin ja öljyn korkki? Onko "majoneesia"?
    Last edited by SushiX; 10-04-2013, 16:28.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Pitäisköhän huolestua kun jäähdytinneste säiliössä oli vaahtoa? Öljy tikusta kun katsoin niin öljyt kuitenkin puhtaat.

    Vaikuttaako jäähdytinneste säiliön korkki miten? Mulla on yksi missä luku 140 ja paikallaan olevassa 200. Eikö nää ole jotain paine lukuja?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tervehdys, kardaanin asennushommasta taas kysymyksiä. yhdistelmä on siis 540 bemari, 530 manuaalilaatikko, ja kardaani. perään (typ 210, välitys 3.15 kotoisin kai 750 e32) vaihdoin sopivan laipan, joka oli kokonaispituudeltaan ehkä noin 5mm lyhyempi kuin entinen laippa.

    No, kardaanin asennuksessa huomasin, että kun molemmat päät oli asennettu, ja aloin nostamaan keskilaakeria kohdalleen, tuntui että ahistais pituussuunnassa?? siis tuntuu että kardaani liian pitkä.

    Eikös vakionopeusnivel pitäisi olla suunnilleen liikevaransa keskikohdalla kun kardaani asennettuna? nyt tuntus että ihan lyhimmillään.

    Lisäksi keskilaakerin kiinnityspultit sattuu silleen, että pultti tulee aivan hahlon perälle, siten että eteenpäin ei ole enää varaa laakeria työntää, ja eikö siihen pitäs laittaa ihan pieni pänninki eteenpäin?

    Tää kovan onnen kardaani alkaa jo harmittaa.


    Koska laatikko ja kardaani ovat molemmat 530:stä, niin syyllinen on perä?

    Onko perä siis erimittainen 188 vs. 210? vai voiko tuokin laippa olla väärä?

    530:ssähän on vakiona 188 perä? ja 540:ssä taas 210, ainakin realoem:n mukaan.
    Last edited by Urpo_rotta; 09-04-2013, 22:08.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    vesiventtiilien alla.. missä oikeen kuvittelit jarrutehostimen olevan?

    jos vuotaa imusarjan alle niin kaasuläpän lämmityksen letkut tutkinnan alle.
    No, mietin lähinnä tuota kiertovesipumppua

    Nuo kaasuläpän letkut vois ehkä olla koska vuotokohta alkaa olla melko lähellä sitä aluetta, vaikka voihan se tosiaan letkuja pitkin valua muuallekin. Pitää huomenna tutkia nuo paikat.

    Tänään pesin moottorin alta niin ehkä näkeekin paremmin.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Mistäs kohtaa löydän kiertovesipumpun? Näkeekö sinne paremmin irrottamalla imusarjan?
    vesiventtiilien alla.. missä oikeen kuvittelit jarrutehostimen olevan?

    jos vuotaa imusarjan alle niin kaasuläpän lämmityksen letkut tutkinnan alle.

    Leave a comment:


  • jepe-
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mulla oli sähköisen kiertovesipumpun siipi syönyt itsensä läpi kuoresta. jos näin käy niin vuotava neste putoaa jarrutehostimen taakse. :think
    Mistäs kohtaa löydän kiertovesipumpun? Näkeekö sinne paremmin irrottamalla imusarjan?

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Onko kaikki m50 koneiset 525:et takakelkat kehtomallia?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    Ei löytynyt nopsaan m50 kysymyksiä topiccia joten kysyn täällä..

    Onko jotain yleisiä jäähdytinnesteen vuotopaikkoja? Oma vuotaa jostain mutta ei jäähdyttimestä eikä kyllä vesipumpun seudultakaan. Vai sijaitseeko vesipumppu yleensäkään siinä missä jäähdyttimen letkut periaattessa yhdistyis? Siitä seudulta kuitenkin ihan kuiva, näyttäis että siitä jonkin matkaa taaksepäin olisi vuotopaikka.. Ja tekee niin että välillä vuotaa, välillä ei.
    mulla oli sähköisen kiertovesipumpun siipi syönyt itsensä läpi kuoresta. jos näin käy niin vuotava neste putoaa jarrutehostimen taakse. :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎