Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    Originally posted by Haukkis View Post
    missä vika kun nopeusmittari ei talven seisonnan jälkeen toimi? Matkamittarit toimii eli nopeustieto kai tulee mittaristolle asti. Mittari paskana, vai voisko olla jotain kosteutta tjsp. jossain liittimissä tai mittariston sisällä?
    Melkein lähtisin mittariston konkkia katselemaan. Nuo elkot näin parin kympin kypsässä iässä rupeaa antautumaan.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by tmpzk View Post
      Kyl, löysin heti. Meinas tulla vaa pikku paniikki ku koko auto täynnä savua tien reunassa.
      Puun lehtiä yms puhaltimen etuvastuksessa.
      Vastus pois ja imurilla kotelot puhtaaksi.

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7078
        • Forssa

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Puun lehtiä yms puhaltimen etuvastuksessa.
        Vastus pois ja imurilla kotelot puhtaaksi.
        Tai jos puhaltimen etuvastukset kärähtäneet vähän reilummin kuten minun edellisessä M5:ssa niin savua tuli kabiiniin ja ihmeteltiin että mitäs nyt tapahtuu. Oli sulanut se kotelo siitä ympäriltä.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          Originally posted by Haatainen View Post
          Melkein lähtisin mittariston konkkia katselemaan. Nuo elkot näin parin kympin kypsässä iässä rupeaa antautumaan.
          Joo pitääkin tarkistaa, auki se mittaristo on kuitenkin otettava

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • tmpzk
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 361
            • Espoo

            Originally posted by |foder| View Post
            Tai jos puhaltimen etuvastukset kärähtäneet vähän reilummin kuten minun edellisessä M5:ssa niin savua tuli kabiiniin ja ihmeteltiin että mitäs nyt tapahtuu. Oli sulanut se kotelo siitä ympäriltä.
            No tässä tuli savua niin paljon ja kauan, että mietin jo että täytyykö soittaa palokunta. Täytyy avata ja katsoa.
            -E90 335i 2008

            Comment

            • BmwE38
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 53
              • Jossain

              Kukaan irroitellut E34 etuoven lukkopakettia sieltä oven sisästä. Oma on aivan juntturassa. Joutuuko ovea rälläköimään, että sen saa irti? Tarkoitan sitä osaa, joka ottaa korin lukon vastakappaleeseen kiinni. mä en ainakaan keksi miten sen saisi ovea rälläköimättä sisäpuolelta tulemaan pois?

              Entä saako uusia keltaisia ajovalonlaseja E34:een?
              Last edited by BmwE38; 20-05-2013, 00:34.
              Nyt: E38 740iA & E34 525i Touring Ja Suzuki GSX-R 750 -99

              Ex. E39 528iA,E36 325i 4d,E28 528i,E36 328iA coupe, E34 535i,E32 730i,E34 525iA, E30 320i, E30 318

              Comment

              • lonttaaa-
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 7
                • Parkano

                hei kuulkaa, kävin tossa perjantaina hakemassa -91:sen 520:n kesäprojektiksi.. kotiinpäin ajellessa kuitenkin auto oli kuin sauna. Ulkona +25 lämpöstä ja tämähän päätti sitten puhaltaa kuumaa ilmaa lähes kuskin naamalle ratin vasemmalla puolella kojelaudassa yläpuolella olevasta reijästä. mä en tosiaan tiedä että kuuluuko siinä olla joku puhallusjuttu ku siinä reijän päällä mistä sitä kuumaa hönki on kaiutin mikä nousee ylös ihan vain nostamalla eikä siis ole missään kiinni paitsi johdoissa. muista tuuletusräppänöistä kyllä pukkas viileetä ilmaa tupaan, mutta tämä yks jäi vaivaamaan... tuleekohan siihen reikään ilma suoraan konehuoneesta vai mitähän siä on särki?

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by BmwE38 View Post
                  Kukaan irroitellut E34 etuoven lukkopakettia sieltä oven sisästä. Oma on aivan juntturassa. Joutuuko ovea rälläköimään, että sen saa irti? Tarkoitan sitä osaa, joka ottaa korin lukon vastakappaleeseen kiinni. mä en ainakaan keksi miten sen saisi ovea rälläköimättä sisäpuolelta tulemaan pois?
                  Otat ne kolme torx-ruuvia siitä irti ja irroitat tangon (muovinen lukkoklipsi, saa sormilla painettua auki), ja nostat sen ulos. Helpottaa huomattavasti jos irroitat myös ikkunan takapään ohjurin joka on yhdellä torx-pultilla kiinni oven alareunassa (ovikotelossa). Ei vaadi muuta.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • BmwE38
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2013
                    • 53
                    • Jossain

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Otat ne kolme torx-ruuvia siitä irti ja irroitat tangon (muovinen lukkoklipsi, saa sormilla painettua auki), ja nostat sen ulos. Helpottaa huomattavasti jos irroitat myös ikkunan takapään ohjurin joka on yhdellä torx-pultilla kiinni oven alareunassa (ovikotelossa). Ei vaadi muuta.
                    Onko siellä jokin reikä, mistä tuon ohjurin ruuvin saa irroitettua. Torxit on tietenkin irroiteltu. Kerrotko lisää tästä operaatiosta. En ole aiemmalla E34 urallani vastaavaan törmännyt.
                    Nyt: E38 740iA & E34 525i Touring Ja Suzuki GSX-R 750 -99

                    Ex. E39 528iA,E36 325i 4d,E28 528i,E36 328iA coupe, E34 535i,E32 730i,E34 525iA, E30 320i, E30 318

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      Originally posted by BmwE38 View Post
                      Onko siellä jokin reikä, mistä tuon ohjurin ruuvin saa irroitettua. Torxit on tietenkin irroiteltu. Kerrotko lisää tästä operaatiosta. En ole aiemmalla E34 urallani vastaavaan törmännyt.
                      Nykäise ohjurin alareunasta sitä tiivistettä vähän irti, alta paljastuu torx-ruuvi. Sen jälkeen ohjuria hieman alaspäin ja se irtoaa.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • maanmittaaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 111
                        • Salo

                        Originally posted by tmpzk View Post
                        No tässä tuli savua niin paljon ja kauan, että mietin jo että täytyykö soittaa palokunta. Täytyy avata ja katsoa.
                        juu mullakin pari kesää sitten tuli ekaks savun hajua sisälle, mutta se loppui ja unohtui... noh seuraavalla kerralla tulikin sen verran, ettei tarvinnut palokunnan soittoa empiä

                        Comment

                        • Shameless
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 109
                          • Kirkkonummi

                          http://www.google.fi/imgres?q=power+...9,r:0,s:0,i:76

                          yläpuolella olevasta linkistä löytyy kyva "fanresistor" ( power motion mfg 049-500-004 ) joka omasta autosta luultavimmin menny paskaks koska flekti käy täysillä ja sulattaa sulakkeen!
                          Tällä hetkellä kyseinen osa siis irti autosta jolloinka flekti käy täysillä kun tarpeeks lämmin eikä enää siis käy nätisti jolloinka sulakkeitakin säästyis...
                          KYSYMYS: onko tämä joku bemarin alkuperäinen osa kun laakkosella ei tiedetty numeron perusteella mikä tämä on..
                          onko kukaan nähnyt tällästä osaa ennen?
                          ja jos on niin mistä voisin saada uuden? itse en tällaseen ole ennen törmännyt ja olen netistä tutkiskellu mutta ei suoranaista vastausta sieltäkään hakutuloksilla on autoihin liittyviä sivuja missä mainitaan miniä ja bemaria...

                          kyylari mikä on autossa kiinni on e28 m5 sta otettu ja näyttää olevan kotitekoinen pilluviritys, tekniikka m30 e34 sta auto e30
                          BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                          BMW e30 316i-90

                          ex.
                          BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                          BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Shameless View Post
                            http://www.google.fi/imgres?q=power+...9,r:0,s:0,i:76

                            yläpuolella olevasta linkistä löytyy kyva "fanresistor" ( power motion mfg 049-500-004 ) joka omasta autosta luultavimmin menny paskaks koska flekti käy täysillä ja sulattaa sulakkeen!
                            Tällä hetkellä kyseinen osa siis irti autosta jolloinka flekti käy täysillä kun tarpeeks lämmin eikä enää siis käy nätisti jolloinka sulakkeitakin säästyis...
                            KYSYMYS: onko tämä joku bemarin alkuperäinen osa kun laakkosella ei tiedetty numeron perusteella mikä tämä on..
                            onko kukaan nähnyt tällästä osaa ennen?
                            ja jos on niin mistä voisin saada uuden? itse en tällaseen ole ennen törmännyt ja olen netistä tutkiskellu mutta ei suoranaista vastausta sieltäkään hakutuloksilla on autoihin liittyviä sivuja missä mainitaan miniä ja bemaria...

                            kyylari mikä on autossa kiinni on e28 m5 sta otettu ja näyttää olevan kotitekoinen pilluviritys, tekniikka m30 e34 sta auto e30
                            E34:ssa on 2vaiheinen sähköflekti etuvastuksella. Itse uusin vastuspaketin aikoinaan, ja se löytyi ihan marmorilta, muttei näyttänyt läheskään tuolta. Kuvissa osa nro 6.
                            Tuossa vielä toinen linkki.
                            Last edited by Supra^; 21-05-2013, 12:40.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Shameless
                              Bimmer Rookie
                              • May 2012
                              • 109
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              E34:ssa on 2vaiheinen sähköflekti etuvastuksella. Itse uusin vastuspaketin aikoinaan, ja se löytyi ihan marmorilta, muttei näyttänyt läheskään tuolta. Kuvissa osa nro 6.
                              Tuossa vielä toinen linkki.
                              elikkä tuo vastustin sitten määrittää flektin pyörimisnopeuden eikö? :think ja ilman tätä vastusta flekti rällästää täysii koko ajan.. kuhan saa strukaa? tai tälle minulla omassa että se käy helvetin kovaa kunnes sulake sulaa.
                              BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                              BMW e30 316i-90

                              ex.
                              BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                              BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                              Comment

                              • Shameless
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 109
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by Shameless View Post
                                elikkä tuo vastustin sitten määrittää flektin pyörimisnopeuden eikö? :think ja ilman tätä vastusta flekti rällästää täysii koko ajan.. kuhan saa strukaa? tai tälle minulla omassa että se käy helvetin kovaa kunnes sulake sulaa.
                                tohon vielä löyty tällänen linkki:
                                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                                elikkä kyseessä samaa tavaraa ku mulla eri numero vaa.. magnaks porukka väittää ett ois lähin mikä vastais :think

                                kävin kaivaa bavarianautosprotin sivuilta ja hakuehdoilla ( magna ja auton vuosmalli 89 325i ) nii tälläne löyty..

                                ymmärtääkseni samalla tavalla toimii ja saman verran piuhoja tossa on ku omassa jonka revin irti
                                Last edited by Shameless; 21-05-2013, 17:26.
                                BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                                BMW e30 316i-90

                                ex.
                                BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                                BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎