IHKA-kysymys. Auto 540iAT 1995.
Kuuluuko ilmastoinnin kompressori olla päällä jossain olosuhteissa, vaikka käyttöpaneelista sen nappi on ylhäällä (ja vihreä valo ei pala)? Suuntausnapit ja sisäkierto olivat automaattiasennossa. Autossani toimi ilmastointi täytön jälkeen reilun viikon, sitten meni ilmastoinnin jäähdytin keulilta rikki. Samana päivänä kun tuo hajosi kokeilin vielä varmistamalla että todellakin putket konehuoneessa olivat kylmänä vaikka ilmastoinnin nappula ei ollut ollut päällä pariin päivään. Kun kokeilin putkia niin kuulin sellaista ilmastointilaitteen kuuloista päälle-pois naksahduksia, mutta en varsinaisesti kuullut kompressorin käyntiä.
Lähinnä tässä huolettaa se, että voiko järjestelmässä olla vaikka liian kova paine (tai jotain - en ole ilmastointiasiantuntija) ja kun laitan uuden kennon keulille niin seuraavaksi poksahtaa jotain muuta.
Vaikka pääsen näkemään moottorin ja vaikkapa airbagin dataa, niin muistaakseni laitteillani ei pääse kiinni IHKAan. Tähänkin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Kuuluuko ilmastoinnin kompressori olla päällä jossain olosuhteissa, vaikka käyttöpaneelista sen nappi on ylhäällä (ja vihreä valo ei pala)? Suuntausnapit ja sisäkierto olivat automaattiasennossa. Autossani toimi ilmastointi täytön jälkeen reilun viikon, sitten meni ilmastoinnin jäähdytin keulilta rikki. Samana päivänä kun tuo hajosi kokeilin vielä varmistamalla että todellakin putket konehuoneessa olivat kylmänä vaikka ilmastoinnin nappula ei ollut ollut päällä pariin päivään. Kun kokeilin putkia niin kuulin sellaista ilmastointilaitteen kuuloista päälle-pois naksahduksia, mutta en varsinaisesti kuullut kompressorin käyntiä.
Lähinnä tässä huolettaa se, että voiko järjestelmässä olla vaikka liian kova paine (tai jotain - en ole ilmastointiasiantuntija) ja kun laitan uuden kennon keulille niin seuraavaksi poksahtaa jotain muuta.
Vaikka pääsen näkemään moottorin ja vaikkapa airbagin dataa, niin muistaakseni laitteillani ei pääse kiinni IHKAan. Tähänkin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Comment