Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    Käsittämätöntä tauhkaamista aina kun tulee topicci autokaupasta. Aina vedätään mukaan AVK:n kautta kiertäneet autot.
    Samaa kuraa ne on tuolla premium selection osastolla ja muissa lasipalatseissa.
    En nyt muista prosenttiosuuksia mutta suurta osaa autoista korjataan pelleistään/muoveistaan elinkaarensa aikana. Osa kiertää AVK:n kautta kerran tai kaksikin elinkaarensa aikana osa pysyy kilvissä koko elinkaarensa. Tiedän sellaisiakin kilvissä olevia autoja joita on oiottu 5-10 kertaa pysyen koko ajan kilvissä. Onko se sitten parempi kuin sellainen joka menee ekasta kuhmusta lunastukseen ja palaa uudelleen rekisteröitynä liikenteeseen? No Tämän lunastetun pitää ainakin täyttää useampia asioita rekisteröitäessä, jotta katsastus voidaan hyväksyä. Kuinkahan monesta kolaroidusta eiAVK autosta on dokumentoituna kaikkien tarkastettavista jälkeenpäin seuraavia asiota; pyöränsuuntausraportti, turvalaitteiden tarkatus/vikamuistiraportti, alustan/korimittapistepöytkirja, yms??!
    Niin ja minulla on kovasti sellainen mielikuva että se auton lunastus johtuu monasti jostain muusta kuin siitä että itse vaurio olisi liian hinnakas korjattavaksi. Esim. yhtiöt pyrkivät alusta loppuun saakka välttämään venttapäivien maksamisesta auton käyttäjälle.
    SAA ja PITÄÄ olla erimieltä ;-)
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • öpel
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 253
      • ??????

      Originally posted by Gedd View Post
      Sensijaan yksityiseltä saa saman auton halvemmalla ja jonkinlaisella tiedolla auton historiasta, voidaan ruveta keskustelemaan siitä, kuinka järkevää on ostaa jobbarilta auto

      En usko että "todelliset automiehet" ostavat autojobbareilta ensimmäistäkään autoa. Koska siperia on opettanut.
      Itse en luota jobbareihein yhtään, mutta en myöskään yksityisenä autoaan myyviin. Kun sattumalta nämä yksityiset myyjät heittäytyvät täysin tietämättömiksi tai suoraan sanoen valehtelevat suu täynnä auton kunnosta, siis jos ovat myymässä paskaa, kuten moni E39-ikäinen auto jo on. Automyyjä on aina huijari, yksityinen tai firma. Tosin enemmän se yksityinen taitaa kusettaa, koska laki ei velvoita mihinkään turvaan, vain perävalotakuu.

      Mutta kun auto on päätynyt jo jobbarin valikoimiin ja edellinen omistaja on turvassa kun on saanut siitä rahansa, niin puhelinsoitolla aukeaakin pitkä tarina auton todellisesta kunnosta.
      BMW 523i E39 MY1999

      Comment

      • Tuoppo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 558
        • Joensuu

        Tämä voisi olla oikea paikka kertoa omasta menossa olevasta kokeilusta. Hankin noin 1.5 vuotta sitten 2003 vuoden e39 525d. Olen auton kolmas omistaja ja ostohetkellä mittarissa oli noin 350tkm. Autoa en olisi muuten mennyt edes katsomaan mutta väri oli mielenkiintoinen ja auto oli vain kivenheiton matkan päässä naapurikaupungissa.

        Koeajolla yllätyin miten hyvä auto oli ajoltaan vaikka mittarilukeman perusteella olin mielessäni menossa katsomaan elinkaaren lopussa olevaa auto vanhusta. Samoin kori on varsin hyvä muutamia käytön jälkiä lukuunottamatta ja varsinkin sisusta autossa oli todella siisti ja kuskinpenkki mukaan lukien. Ostaessa autossa oli tuulilasi halki sekä etujarrulevyt uusissa sekä wepasto huollon tarpeessa. Positiivistä autossa oli vasta laitettu uusittu akku, takajarrut levyineen, uudet etuvalot, kattava tukivarsi ja puslaremontti suoritettuna sekä huoltokirja. Auto on minun ensimmäinen suomiauto (bmw), jonka huomaa kyllä varusteista. Jotain onneksi on ostaessa ruksittu, kuten koko musta sisusta, business cd ja hifi paketti, takalasin verho, vakionpeudensäädin, sporttiratti ja valkoiset vilkut.

        Autolla on käyty 1,5 vuoden ajan päivittäin töissä, joka aamu se on lähtenyt käymään ilman ongelmia ja aina se on vienyt perille. Samoin 2 vuotena olen auton katsastanut ilman huomautuksia. Ajan autolla käytännössä työmatkoja valtatietä pitkin noin 25 -30 tkm vuodessa. Tuulilasin uusiminen oli auton hintaan nähden arvokas, mutta päivittäin olen nauttinut uudesta kirkkaasta lasista. Samoin Wepasto, jonka saa ajastaa kellolla on ollut todellinen luxus-varuste, koska myös asiakaskäynneiltä pääsen liikkeelle lämpimällä autolla.

        Jos auto menisi vielä seuraavat kaksi vuotta ilman totaalista hajoamista niin silloin se olisi 450tkm ajettu ja olisin päässyt 100tkm käytännössä muutaman satasen huoltokuluilla vuodessa. Vietän autossa ajallisesti vähintään 8h/viikko ja matka-ajossa E39 on ollut todella hyvä, mukava ja hiljainen auto. Aika näyttää miten lopulta käy, mutta tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen hankintaani ja vastineeseen mitä rahalla on saanut niin laadullisesti ja määrällisesti. Maailmasta saa nykyään huomattavasti uudempia ja modernimpia autoja, mutta täytyy sanoa E39 korvaaminen tulee olemaan aikanaan järkevällä budjetilla todella haastava tehtävä.
        G30 530e xDrive iPerformance -20
        E70 X5 xDrive40d -10

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          Originally posted by kye View Post
          En nyt muista prosenttiosuuksia mutta suurta osaa autoista korjataan pelleistään/muoveistaan elinkaarensa aikana. Osa kiertää AVK:n kautta kerran tai kaksikin elinkaarensa aikana osa pysyy kilvissä koko elinkaarensa. Tiedän sellaisiakin kilvissä olevia autoja joita on oiottu 5-10 kertaa pysyen koko ajan kilvissä. Onko se sitten parempi kuin sellainen joka menee ekasta kuhmusta lunastukseen ja palaa uudelleen rekisteröitynä liikenteeseen? No Tämän lunastetun pitää ainakin täyttää useampia asioita rekisteröitäessä, jotta katsastus voidaan hyväksyä. Kuinkahan monesta kolaroidusta eiAVK autosta on dokumentoituna kaikkien tarkastettavista jälkeenpäin seuraavia asiota; pyöränsuuntausraportti, turvalaitteiden tarkatus/vikamuistiraportti, alustan/korimittapistepöytkirja, yms??!
          Itse ainakin olen lukenut koodit kaikista ehdokkaista ennen auton ostoa itselle tai tutuille. Jos myyjä ei halua että auton sielunelämää tarkastellaan niin pitäkööt tunkkinsa. Perseellään olevat pyörien suuntaukset ja väljät puslat huomaa ainakin E39 todella herkästi, tulee aivan hirveä ajettava.

          Toki siitä olen samaa mieltä, että oli auto sitten AVK tai ei niin kolarikorjatut kiertäisin kaukaa, kun katsoo esim E39 pistehitsejä ja kotelojen rakenteita niin niitä harva peltiseppä korjaa ilman että kohta kukkii, tuntunut menevän nuo kolarit ja ruostevammat käsi kädessä. Ei se AVK ostettu ole yhtään sen huonompi kun mällätty joka ei mennyt lunariin, mutta AVK käyneestä tietää suorilta että luvassa on peltitöitä kun muista joutuu päättelemään itse onko se kolaroitu.

          Originally posted by öpel View Post
          Itse en luota jobbareihein yhtään, mutta en myöskään yksityisenä autoaan myyviin. Kun sattumalta nämä yksityiset myyjät heittäytyvät täysin tietämättömiksi tai suoraan sanoen valehtelevat suu täynnä auton kunnosta, siis jos ovat myymässä paskaa, kuten moni E39-ikäinen auto jo on. Automyyjä on aina huijari, yksityinen tai firma. Tosin enemmän se yksityinen taitaa kusettaa, koska laki ei velvoita mihinkään turvaan, vain perävalotakuu.

          Mutta kun auto on päätynyt jo jobbarin valikoimiin ja edellinen omistaja on turvassa kun on saanut siitä rahansa, niin puhelinsoitolla aukeaakin pitkä tarina auton todellisesta kunnosta.
          Edelliseltä omistajilta saa usein aina hyvää tarinaa autosta oli se sitten yksityisellä tai yrityksellä myynnissä. Yhteenkään rehelliseen jobbariin en ole törmännyt, nehän olisi jo konkurssissa, mutta moniin täysin rehellisiin yksityisiin myyjiin kyllä. Toki vedättäjiä sielläkin, mutta omantunnon omaavia yksityisiäkin kyllä vielä on.

          Tuosta vastuusta voisi ajatella myös niin päin, että liikkeellä on vakuutettuna tilat ja autot joten sen ei tarvitse pelätä seuraamuksia jos myy paskan jollekin henkisesti epävakaalle kun taas yksityisellä myyjällä voi ruveta kuumottamaan jos vedättää väärää kaveria. Tästä syystä itse, silloin harvoin jos tulee autoa myytyä, kerron suoraan viat koska puhtaalla omallatunnolla nukkuu paremmin eikä oven takana odota kirveen kanssa joku kun ostaja löytääkin sieltä sen kieron venttiilin joka jäi mainitsematta. Toki tästä johtuen olisin hyvinkin huono autojobbari ja autokaupoilla joskus hieman on otettu perseeseen rahallisesti. Kukin tyylillään
          Last edited by Gedd; 07-11-2014, 23:32.

          Comment

          • Tode90
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 6
            • Oulu

            Olisi auton päivityksen aika ja diisseli e39 on tarkoitus hankkia. Onko tommonen sedan -97 525tds ihan loppuun ajettu kun kilometrejä on jo 400 000km? Ja onko noissa mitään muuta mitä pitäisi ottaa huomioon kauppoja tehdessä?

            Comment

            • Byge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 249
              • Oulu

              Päivittäisessä käytössä on 340tkm ajettu -97 520i. Itse olen tällä vehkeellä ajanut vähän reilu 10tkm. Harvoin päästää pienen öljypöläyksen mutta luulen sen olevan venttiilivarrenkumien syytä, ei kuitenkaan järjettömästä syö öljyä (n. 1l/8000km)

              Perästä jokin nivel kolahtaa, äkkiseltään tukivarret näyttäisi olevan kaikki alkuperäisiä osia. Kerran on koiranluut taakse vaihdettu. Ajoltaan huippuluokkaa ikäisekseen. Varusteita ei ole kuin persgrillit, kesällä on kuuma joten jos meinaa tällaista hankkia niin ilmastointi on hyvä ja pitää auton kyllä viileänä. Velipoika nimittäin laittoi samanlaisen hieman paremmilla varusteilla ja sitä vertauskuvana käyttäen.
              Nykyiset:
              520i

              Entiset:
              316i
              520i

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                Itsellä on viimeviikosta asti ollut E39 525tds -99 jokapäiväisessä käyttössä, ja entisellä omistajalla ollut myös jokapäiväisessä käyttössä, ihan hyvinhän tuo on toiminut ja vedotkin on aikalailla talella, mittarin mukaan on ajettu 365tkm, vaihteistokin on näis tuntuu toimivan ihan normaalisti, ainut vika itel löytyy tost autosta tähän mennes niin on että lämpömittari on siel sinisen ja puolenvälin välillä ja välillä sinisellä aluella, mutta tämä vika johtuneen aikavarmasti termarista, ja puhaltaa kyl aikalaila lämmintä ilmaa jokapaikkasta.
                Last edited by tonnizi; 11-11-2014, 12:00.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Ehkä sitä voisi lyhyesti nyt kommentoida tuota sigun E39:iä, kun se on omistuksessa jo n. 1,5 vuotta ollut. Sitä ennen se oli veljeni auto, mutta kun hän ei enää tarvinnut dieseliä, päätin hankkia kyseisen auton itselleni, koska tunsin auton sielunelämän jo tältä ajalta.

                  Olin aikanaan mukana, kun veljeni kanssa menimme hänelle ostamaan autoa. Nettiautossa erottui tämä musta yksilö, joka oli varusteiltaan ihan ok hyvä ja omistajansa mukaan hyvässä kunnossa. Paikan päällä sitten löin läppärin kiinni autoon ja ryhdyin etsimään mahdollisia vikakoodeja ja tsekkasin livedatan. Mitään erityistä moitittavaa ei ollut ja kaikki näytti tekniikan osalta olevan pääsääntöisesti OK. Suutinten korjausarvotkin olivat mitä mainioimmat ja turbo vaikutti koeajolla olevan iskussa. Lisäksi joidenkin pelkäämä GM:n automaatti tuntui pelaavan hyvin, vaikka öljynvaihdoista ei ollut tietoa (eli tuskin koskaan vaihdettu).

                  Mittarissa oli ostohetkellä 262 tkm. Hintaa moiselle keksinölle tuli n. 5k€ vuonna 2012. Varusteita ovat automaattinen ilmastointi, sporttiratti, ilmaperä (jokseenkin harvinainen sedaneissa), persgrillit edessä, manuaalinen takaikkunaverho, pro hifi-paketti, valkoiset vilkut, vakkari ja parkkitutkat takana. On kuitenkin perus lättänä kangaspenkeillä ja ei sisällä M-pakettia. Sisustan kunto itsessään oli kuitenkin erittäin hyvä. Kyseessä on myös Suomi-auto, joka alunperin oli jonkun Finnairin pomon työsuhdeautona.

                  Ensimmäisenä autosta tsekattiin imusarjan läppien olemassaolo, sillä ne rikkoutuessaan voisivat aiheuttaa mittavia vahinkoja. Ne oli kuitenkin jo poistettu, mutta jostain kumman syystä tästä ei ollut mitään mainintaa missään auton papereissa. Tein siis työn tavallaan turhaan, mutta toisaalta aiheellisesti mielenrauhan vuoksi. Otin muutamia kuvia työstä, jotta mahdollisen seuraavan omistajan ei tarvitse samaa operaatiota tehdä.

                  Tarkastellessani autoon tehtyä huoltohistoriaa veljeni ja omalta omistusajaltani, on auton merkittävimmät huoltokohteet olleet seuraavia:

                  - koko alusta tukivarsien ja puslien osalta täysin uusittu
                  - jarrut vaihdettu täysin uusiin itse satuloita lukuun ottamatta
                  - siirtopumppu ja polttoainetankin pumppu vaihdettu
                  - vesipumppu ja termari apulaitehihnoineen ja kiristimineen vaihdettu
                  - jarrutehostin vaihdettu
                  - etu- ja takavalot vaihdettu (osittain hyvästä syystä, koska vanhat valot päästivät sisäänsä kosteutta ja oireilivat muutenkin)

                  Muutakin huoltoa/remonttia on tehty, mutta ne ovat olleet kustannukseltaan paljon maltillisempia ja kuuluvat nk. säännölliseen huoltamiseen, jotka tulevat vastaan autossa kuin autossa.

                  Kori ja tekniikka ovat omasta mielestäni jopa erittäin hyvässä kunnossa. Sen sijaan Suomen suolatut tiet ovat kuitenkin tehneet tehtävänsä ja auton jokainen ovi kuljettajan puolen takaovea ja konepeltiä lukuun ottamatta, kärsivät eriasteisista ruostevaurioista, pääsääntöisesti jäljet ovat saumoissa. Ovia tietysti saa uusia ja se on helpompaa kuin korivaurioiden korjaaminen, mutta tuottaa kuitenkin kustannuksia, jos haluaa auton olevan "virheettömässä kunnossa".

                  Mittariin pyörähti hiljattain lukemat 310 tkm.

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Sen sijaan Suomen suolatut tiet ovat kuitenkin tehneet tehtävänsä ja auton jokainen ovi kuljettajan puolen takaovea ja konepeltiä lukuun ottamatta, kärsivät eriasteisista ruostevaurioista, pääsääntöisesti jäljet ovat saumoissa.
                    Pelkkä suolateillä ajaminen ei kyllä pitäisi rapistaa ovia. Itselläni on jokapäiväisessä arkiajossa oleva -96 E39 sedan, jossa taulussa 420000 km. Edellisten omistajien huoltokuiteista näkyy vuonna 2000 vakuutusyhtiön kustannuksella tehty korjaus oikeaan takaoveen ja takalokasuojaan.

                    Ovia tutkiessa kolme ovea on parkkipaikkakuhmuja lukuunottamatta virheettömät, vain tuo kuittien mukaan korjattu oikea takaovi kukkii alareunan taitoksesta.

                    Eli johtopäätökset:
                    - vaikka kuinka vakuutusyhtiö korjaisi, ei ole takeita että tulos vastaa tehtaan jälkeä pitemmässä juoksussa.
                    - alkuperäinen ovi kestää yllättävän hyvin ellei sitä kolhi.
                    - galvanointi hidastaa kolhujen ruostumista aika hyvin muttei kuitenkaan maailmantappiin.

                    Omat kilometrit ei tosin tule aivan pahimmassa ruuhkasuomen suolamäskissä. Joten autoni on saattanut päästä helpommalla pahimpiin olosuhteisiin verrattuna.
                    Last edited by Havis; 11-11-2014, 14:58.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Havis View Post
                      Pelkkä suolateillä ajaminen ei kyllä pitäisi rapistaa ovia. Itselläni on jokapäiväisessä arkiajossa oleva -96 E39 sedan, jossa taulussa 420000 km. Edellisten omistajien huoltokuiteista näkyy vuonna 2000 vakuutusyhtiön kustannuksella tehty korjaus oikeaan takaoveen ja takalokasuojaan.

                      Ovia tutkiessa kolme ovea on parkkipaikkakuhmuja lukuunottamatta virheettömät, vain tuo kuittien mukaan korjattu oikea takaovi kukkii alareunan taitoksesta.

                      Eli johtopäätökset:
                      - vaikka kuinka vakuutusyhtiö korjaisi, ei ole takeita että tulos vastaa tehtaan jälkeä pitemmässä juoksussa.
                      - alkuperäinen ovi kestää yllättävän hyvin ellei sitä kolhi.
                      - galvanointi hidastaa kolhujen ruostumista aika hyvin muttei kuitenkaan maailmantappiin.

                      Omat kilometrit ei tosin tule aivan pahimmassa ruuhkasuomen suolamäskissä. Joten autoni on saattanut päästä helpommalla pahimpiin olosuhteisiin verrattuna.
                      En tiedä sitten, mitä on tapahtunut, mutta kori on likimain täysin ruosteeton, mutta nuo ovet ovat olleet tämän yksilön murheenkryyni. Aika jännästi olisi sitten autoa kolhittu, jos kolme ovea ja takaluukku olisivat kaikki saaneet osumaa ja kori olisi kuitenkin säästynyt osumilta.

                      Ainiin ja tässä yksilössä pitäisi tankinluukkukin vaihtaa. Ei ruosteen takia, vaan sen takia, että menneisyydessä sille on tapahtunut jotakin kovin kummallista, sillä saranan kohdalla on selkeä kohouma ulospäin, eli aivan kuin joku olisi nojannut tankinluukkuun ja aiheuttanut tuon ulospäin suuntautuvan lommon.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Luukkujen saumat ruostuu valmistusvirheen takia, oli suolaa tai ei.

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Luukkujen saumat ruostuu valmistusvirheen takia, oli suolaa tai ei.
                          Onko mitään tietoa eri ikäisten välillä tuon "valmistusvirheen" vakavuudesta? Ainakin oma -96 talviauto on lähes täysin ruosteeton ja ovet on virheettömät. Vaan ei ole tuokaan aina uinut suolassa. Tarkennuksena, että toki peräluukun saumoissa on aavistus ruosteesta ja tankin luukussa myös.
                          Last edited by BMW_Harrastaja; 11-11-2014, 16:07.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Ramzez View Post

                            Ainiin ja tässä yksilössä pitäisi tankinluukkukin vaihtaa. Ei ruosteen takia, vaan sen takia, että menneisyydessä sille on tapahtunut jotakin kovin kummallista, sillä saranan kohdalla on selkeä kohouma ulospäin, eli aivan kuin joku olisi nojannut tankinluukkuun ja aiheuttanut tuon ulospäin suuntautuvan lommon.
                            Tässä vielä kuva tuosta luukusta:



                            Hankala sanoa, että mitä on joskus tapahtunut...

                            Mitä tulee tuohon ruostumiseen, niin olen huomannut, että tietyn ikäiset E39:t ja E38:t eivät tunnu kovin helposti ruostuvan. Joskus olen kuullut puhuttavan, että uudemmissa malleissa on käytetty vesiohenteisia maaleja ympäristöystävällisyytensä vuoksi ja että siksi ruoste voi iskeä teoriassa helpommin.

                            Toisaalta sitten jos olette joskus metsästänyt purkaamoilta käytettyjä ovia, niin aika monesti niissäkin ovat saumat ruosteessa. :think

                            Comment

                            • Simulation
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 65
                              • Finland

                              Tankinkorkin syvennys on ainakin e39:ssä typerä, sinne jää kaikki vesi muhimaan, itsellänikin on siitä poterosta jo maalin alla kovaa vauhtia tulossa ruostetta. Kaikkien ovien alareunassa on jo muutama viitaus siihen että ruosteet pitäisi ottaa kiinni. Peräkontissa on jo maalikin lähtenyt sormenpään kokoiselta alueelta, eikä ole edes missään taitteessa, vaan suoralla kohdalla. Lisäksi kiveniskuja konepellissä. -01

                              Comment

                              • BMW_Harrastaja
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 819
                                • Oulu area

                                Originally posted by Simulation View Post
                                Tankinkorkin syvennys on ainakin e39:ssä typerä, sinne jää kaikki vesi muhimaan, itsellänikin on siitä poterosta jo maalin alla kovaa vauhtia tulossa ruostetta.
                                Tuo on kyllä epäonnistunut E39:ssä. Varmaan kaikissa näissä tuolla jotain kuprua näkyy.
                                BMW driver and owner since 2000.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎