memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeppis
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 54
    • Kirkkonummi

    Originally posted by ritariässä View Post
    Jep, ei 540 kannata ostaa, puolet vuodesta sellaista täällä etelässäkin ettei voi kiihdytellä kun koko ajan ajonhallinta rajoittaa tehoa

    Loppupään 540i6 tourinki polttelis kaikesta huolimatta, mutta ei noita pahemmin oo saksassakaan myynissä.
    No juu mut voiha sen kytkee poijes
    Tänään taas löytyi yksi uusi vika. Ekaa kertaa tuli kunnolla kiihytettyä ja aina kun kierrokset kohtas 4500-5000rpm rupes rykimään. Tokalla kerralla syttyikin sitten luistoneston merkkivalo palamaan ja poistu vasta kun uudelleen käynnistin.
    Uuden maffin heitin tänään kiinni joten jos nyt sitten vaihtas pa-pumpun seuraavaks
    No jos savulla ny kattoo eka vuotaako imusarja jostain, mutta ei se kyllä siltä oikee tuntunut. Pintakaasulla ottaa kierrokset ylemmäs, mutta pienen nykimisen säestämänä. Sitten jos polkasee lisää niin rykiminen pahenee vaa.
    Eli, hieman lisää tutkittavaa. Kyllä siitä hyvä tulee aikanaan.
    525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
    540i 6v Estate
    Volvo 240 -82 TiC
    Audi 1.8t Q
    Subaru Justy 1.2 Tbo
    Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

    Comment

    • Markus84
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 25
      • Partyplace

      Kertokaapa viksummat, millaisilla ajometreillä E39-koppanen sedan on vielä hankinnan arvoinen? :think

      Yksi sattui niin likelle, että pakko kai tuota pitäisi miettiä oikein vakavasti.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16446
        • Leppävirta

        Originally posted by Markus84 View Post
        Kertokaapa viksummat, millaisilla ajometreillä E39-koppanen sedan on vielä hankinnan arvoinen? :think

        Yksi sattui niin likelle, että pakko kai tuota pitäisi miettiä oikein vakavasti.
        Eipä ne kilometrit paljoa paina jos on huollettu ja kunnossa. Omalla nyt ajettu vajaa 380tkm. Bensakoneinen. Ihan on hintansa väärti ollut. Vaan ei kyllä tarvikeosia kannata laitella, kostautuu...
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          Originally posted by Markus84 View Post
          Kertokaapa viksummat, millaisilla ajometreillä E39-koppanen sedan on vielä hankinnan arvoinen? :think

          Yksi sattui niin likelle, että pakko kai tuota pitäisi miettiä oikein vakavasti.
          Ei omassa ainakaan 360 000 km tunnu missään

          Kai ne kaikki täytyy kohta olla reiluhkosti ajettuja, kun uusimmatkin on jo 12 vuotiaita.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Alle satkun ajettu kannattaa vielä ostaa. Pääsee muutaman vuoden ettei tarvitse ihan joka osaa vaihtaa. +300tkm ajettua saa korjata kokoajan jostain kohtaa.

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              Originally posted by Bmw Master View Post
              +300tkm ajettua saa korjata kokoajan jostain kohtaa.
              Paskaankin tottuu. Omassa on edelleen alusta orkkista vuodelta -01, vakaajan välitankoja ja etujousia lukuunottamatta.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 935
                • Turku

                Itse säästin auton hankinnan yhteydessä touhutonnin huoltamiseen. Sen jälkee onki saanu ajella rauhassa.
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by tmth View Post
                  Paskaankin tottuu.
                  Kyllä ja jos viitsii ajella hieman rempallaan olevalla autolla niin liikkuuhan se vähintään ~600tkm oman moottorin voimin.

                  Comment

                  • Markus84
                    Newbiemmer
                    • Feb 2007
                    • 25
                    • Partyplace

                    Kiitoksia uskon (ja epäuskon) valamisesta.

                    Tänään koeajotreffit luvassa, autoa on kyllä huollettu todella hyvin ja säännöllisesti.
                    Mutta onhan noita metrejäkin sitten rullattu sen edestä.

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa



                      Kaveri harkitsee kyseisen auton ostoa. Oliko näissä laatikon kans jotain häikkää ollut? Zf tais olla kestävä miten tässä kumpi laatikko?
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • walopower
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 294
                        • Espoo

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Jos kyljestä puuttuu parin euron lista, herää kysymys missä muualla on säästetty?
                        Tai sitten omistajaa on kiinnostanut enemmän ulkonäkö, sanoisin että suurin osa kuskeista on kuitenkin näitä jotka eivät tekniikasta edes ymmärrä.
                        Myöskään auton fiksaajat eivät fixaa tekniikkaa, vaan haluavat että auto näyttää hyvälle. Eli ulkonäköön ei kannata liikaa luottaa. Monet senkin tietävät mutta auto ostetaan silti tunteella ja ulkonäöllä on siihen iso osuus.
                        Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                        Comment

                        • walopower
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 294
                          • Espoo

                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          http://m.nettiauto.com/bmw/520/70855...=28&vifNav=Y#2

                          Kaveri harkitsee kyseisen auton ostoa. Oliko näissä laatikon kans jotain häikkää ollut? Zf tais olla kestävä miten tässä kumpi laatikko?
                          No se on myyty mutta bensa automaatti on harvinaisen kestävä.
                          Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                          Comment

                          • walopower
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 294
                            • Espoo

                            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                            Jep ja jep. No nämä on onneksi melko kosmeettisia ongelmia verrattuna moneen oikeasti mätänevään merkkiin, mutta silti noita ratkaisuja täytyy hämmästellä. Kohtuullisen vähän nämä kokonaisuutena näyttäisi ruostuvan, kun katselee noita kohta 19 vuotta vanhan auton peltejä. Toisesta E39:stä ei voi johtopäätöksiä vetää, kun ei ole suolassa uinut.
                            Harvinaisen hyväpeltisiä nää 39:t on ikäänsä nähden, tankin luukkuun voi laittaa öljyä lillumaan, ei näyttelyautoon mutta käyttöautossa ei haittaa.
                            Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                            Comment

                            • Gedd
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 479
                              • Tampere

                              Kaikki näkemäni yksilöt ovat alkaneet jo hieman syöpymään tunkkauskumien aukoista ja useimmissa vähintään kuskin oven alasauma kuplinut.

                              Toki jos vertaa moniin muihin 90 luvun vehkeisiin niin aika kiinteitähän nämä vielä ovat :think


                              Tuohon omaani oli joku hemmetin määly mennyt teettämään tectyl massauksen ja uteliaisuuttani rapsuttelin massoja sieltä täältä pois ja kuten arvata saattaa niin yllärihän sielä oli monessa paikkaa. Ei suoranaista mätää vielä missään mutta ruskeaa kyllä. Täytynee raaputella kaikki helposti irti lähtevät palaset pois ja antaa pieni öljykylpy
                              Last edited by Gedd; 05-05-2015, 15:11.

                              Comment

                              • Makkurainen
                                Newbiemmer
                                • Mar 2016
                                • 3
                                • E-Pohjanmaa

                                Morjens palstalaisille. Piti oikeen rekisteröityä kun vaimo alkanu bemaria vonkumaan. Eli nettiautosta tollaset 520d olis haarukassa(id:7786221 ja id7859744). Mitä pitäis autosta tutkiskella jos kyseisiä kulkineita kävis kattomassa vai onko joku näitä jo käynyt tutkimassa. Kone ilmeisesti aika tehoton painoon nähden mutta eipä vaimo ojien välissä pysyny tehokkaammalla nelivetoisellakaan. Kilsat ois vielä ilmeisesti kohtuulliset???.
                                Last edited by Makkurainen; 07-03-2016, 11:08.

                                Comment

                                Working...
                                X