E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Nyt kun kelit ovat Suomessa parhaat mahdolliset , niin toimiva ilmastointi on kultaakin arvokkaampi .

    Voiko 2003 mallin e39:ssä olla alkuperäiset liemet siis kylmäaineet järjestelmässä ? kyselin ex omistajilta niin kukaan ei ole käyttänyt autoa ilmastointi huolloissa , laite pelaa vimosen päälle hyvin , mietin vaan , että tekeekö enemmän hallaa , jos menee nämä iki fossiiliset "paremmat myrkyt" heivaamaan pois ja laittamaan nyky standardien mukaiset kylmäaineet tilalle . tuntuu että tässä aiheessa on niin montaa kuppikuntaan , toinen toitottaa että kandee tehdä kylmäkoneeseen huolto että kompuran käyttöikä olisi pidempi kun on uudet öljyt ja aine järjestelmässä . Yksi porukka taas ajaa niin kauan kun tuuteista tulee kylmää niin edelleen .

    Tuntuu vaan , että näitä kohtuu tuoreita autoja jengi huollattaa ilmastointikonetta parin vuoden välein kun on aine päässyt jo loppumaan .

    että onko näissä vanhemmissa autoissa paremmat / tiiviimmät letkut , että aine ei pääse sitä kautta haitumaan , vai onko tässä vuosien varrella tullut muutoksia näihin kylmäaineeseen kestävyyteen tms. ?

    että ajellaanko vaan seuraavat 10 vuotta jos pelaa
    Ei muutakun annat rallatella niin pitkään kuin pelaa!
    Suottahan sitä turhaan huoltamaan jos pelaa normaalisti!

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    ilmastointi asiaa

    Nyt kun kelit ovat Suomessa parhaat mahdolliset , niin toimiva ilmastointi on kultaakin arvokkaampi .

    Voiko 2003 mallin e39:ssä olla alkuperäiset liemet siis kylmäaineet järjestelmässä ? kyselin ex omistajilta niin kukaan ei ole käyttänyt autoa ilmastointi huolloissa , laite pelaa vimosen päälle hyvin , mietin vaan , että tekeekö enemmän hallaa , jos menee nämä iki fossiiliset "paremmat myrkyt" heivaamaan pois ja laittamaan nyky standardien mukaiset kylmäaineet tilalle . tuntuu että tässä aiheessa on niin montaa kuppikuntaan , toinen toitottaa että kandee tehdä kylmäkoneeseen huolto että kompuran käyttöikä olisi pidempi kun on uudet öljyt ja aine järjestelmässä . Yksi porukka taas ajaa niin kauan kun tuuteista tulee kylmää niin edelleen .

    Tuntuu vaan , että näitä kohtuu tuoreita autoja jengi huollattaa ilmastointikonetta parin vuoden välein kun on aine päässyt jo loppumaan .

    että onko näissä vanhemmissa autoissa paremmat / tiiviimmät letkut , että aine ei pääse sitä kautta haitumaan , vai onko tässä vuosien varrella tullut muutoksia näihin kylmäaineeseen kestävyyteen tms. ?

    että ajellaanko vaan seuraavat 10 vuotta jos pelaa
    Last edited by jannnu78; 28-07-2014, 10:35.

    Leave a comment:


  • samsa87
    replied
    Eikös tämä työkalu käy myös 39:sin pumpun vaihtoon vaikkei sitä tuossa mainitakaan?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by DIO View Post
    Onko normaalia automaattilaatikossa, että tuntuu pieni nytkähdys kun laittaa vaihteen D:ltä R:lle? Auto siis 525i -03.
    On normaalia.

    Leave a comment:


  • DIO
    replied
    Onko normaalia automaattilaatikossa, että tuntuu pieni nytkähdys kun laittaa vaihteen D:ltä R:lle? Auto siis 525i -03.

    Leave a comment:


  • be39dsl
    replied
    Originally posted by samsa87 View Post
    Löysinkin vielä paremman


    Mutta mitkä erikoistyökalut tossa sitten on välttämättömät?
    Ja mistä sais halvimmalla ja nopeiten?
    Mittakello ainaki et saa pumpun ajotuksen millilleen kohilleen, joku semmonen joka tuikataan niihin reikiin pumpun käyttöpyörässä, jottei tartte kuminauhaa/kettinkiä ottaa pois. Vimme syksynä käytiin lävitte toi 25DT kone (Opelin versio, koska Omega B käyttää samaa 2.5 litrasta turbodieseliä ku BMW, VHS-versiona), mutta en pahemmin muista siitä, vaikkakin aihe sinänsä oli mielenkiintoinen

    Edit: Mätönetistä saattaa löytyä, en oo satavarma 8kysy myös varaosatiskiltä), merkkiliikkeestä kannattaa kysyä kanssa, mutta hinta on sitten huomattavasti kalliimpi, mutta sieltä niitä varmimmin ainakin saa.
    Last edited by be39dsl; 27-07-2014, 19:03.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Pääkkäri View Post
    Mitä toi laatikko tykkää jos lähöissä piättää jarrulla? tuskin ainakaa siitä lisävuosia lootalle tulee
    Se aski ei tiedä pidetäänkö jarrulla vastaan vai ei jos ei seistä kaasulla ja jarulla samaan aikaan turhaan pitkään, yhtälailla se aski luistaa kun länttää kaasun pohjaan ilmankin sitä jarrua. Askin kannalta tilanne on aluksi sama kuin lähtisit valoista liikkeelle esim painavan peräkärryn kanssa.

    Erona normaaliin se, että sinne saadaan hieman enemmän "esijännitystä" vetopuolelle niin lähtee hieman rivakammin.

    Leave a comment:


  • samsa87
    replied
    Originally posted by be39dsl View Post
    Jos englanninkielen taitosi on hyvä niin tää voisi auttaa

    http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...cement-t41996/
    Löysinkin vielä paremman


    Mutta mitkä erikoistyökalut tossa sitten on välttämättömät?
    Ja mistä sais halvimmalla ja nopeiten?

    Leave a comment:


  • be39dsl
    replied
    Originally posted by samsa87 View Post
    Löytyykö jostain netistä diy ohjeet 525tds syöttöpumpun vaihtoon?

    Vai onko siinä hommassa sinällään mitään erikoista/huomioon otettavaa?
    Jos englanninkielen taitosi on hyvä niin tää voisi auttaa

    Leave a comment:


  • samsa87
    replied
    Löytyykö jostain netistä diy ohjeet 525tds syöttöpumpun vaihtoon?

    Vai onko siinä hommassa sinällään mitään erikoista/huomioon otettavaa?

    Leave a comment:


  • be39dsl
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tuossa aiemmassa "jarrulla pidättämisessä" ei varmaan ollut kyse normaalista liikkeelle lähdöstä valoista tms.



    Ja minkähän takia?Aivan turhaa veivaamista liikennevaloissa.Ei se laatikko tuosta halvaannu.
    Saattaa tuntua turhalle, mutta näin (me) menettelemme, kyse taisi olla siitä, että painaa jarrua ja kaasua samanaikaisesti, silloin lootalle voi tapahtua jotain.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by m.luukkonen View Post
    Onnistuuko vaihtaa kotikonstein ilmastoinnin lauhdutin? Oli menny paskaksi ja vuotaa... Liikkeessä kysyin niin vaihto osineen tulisi maksamaan 500€++... Tarviiko jotain erikoistyökaluja tms?:think
    Ihan helppo homma vaihtaa, eikä vaadi mitää spesiaalia. Puskuri pois vaan.

    Leave a comment:


  • m.luukkonen
    replied
    Onnistuuko vaihtaa kotikonstein ilmastoinnin lauhdutin? Oli menny paskaksi ja vuotaa... Liikkeessä kysyin niin vaihto osineen tulisi maksamaan 500€++... Tarviiko jotain erikoistyökaluja tms?:think

    Leave a comment:


  • TBM
    replied
    Kymysys:

    Onnistuuko laittamaan jälkiasennuksena bmw:n alkuperäistä ajotietokonetta jos sitä ei vielä autossa ole? Auto on BMW 523iA vm-96 sedani.
    Jos onnistuu millanen homma laittaa ja mitä kaikkea vaatii?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by be39dsl View Post
    Automaateilla kuuluu pitää auto paikallaan jarru päällä ainakin liikennevaloissa ja pienissä seisahduksissa, meillä ei ainakaan mitään sano kun valoissa seisottaa D päällä,.
    Tuossa aiemmassa "jarrulla pidättämisessä" ei varmaan ollut kyse normaalista liikkeelle lähdöstä valoista tms.

    Originally posted by be39dsl View Post
    jos pysähdys kestää yli 15 sek niin sitte kyllä vaihdetaan vapaalle.
    Ja minkähän takia?Aivan turhaa veivaamista liikennevaloissa.Ei se laatikko tuosta halvaannu.

    Leave a comment:

Working...
X