E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #556
    Originally posted by vilikeri View Post
    Tietääkö joku onko nuista Schiedemannin auton alle tulevista dieselpumpusta mihinkään,alakaa vissiin olemaan omasta loppu kun pre-supply pressure tipahtaa alimmillaan 1,8:n.
    Miksi? Käyt vaikka Tarviketorilta ostamassa ja pyydät Pierburgin valmistamana, niin saat saman pumpun kuin Wetterin tiskiltä. Jos vielä huokeammalla pitää saada, niin tilaa vaikka Autoteilemann:lta.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • eiskalt
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 836
      • Hyvinkää

      #557
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Jotain puhetta on ollut että jarrukilvet mädätessään jotenkin alkavat noita paremmin keräillä tms.

      Sen omastani katsoin että ovat kiinni muuta muuta kuntoa en sen tarkemmin tutkaillut.
      Juu, jotain tällästä muistelinkin. Tosin omassani näyttää kyllä hyvältä ja viimenäkemällä näytti kiinnityksetkin hyviltä. Pitänee joskus tutkia kunnolla ja kattoa mihin ne kivet jää ja mistä tulee. Kun vaan jaksaa ja ehtii.

      Comment

      • vilikeri
        BTCF Member
        • May 2011
        • 38
        • Oulu

        #558
        Originally posted by Clavurion View Post
        Miksi? Käyt vaikka Tarviketorilta ostamassa ja pyydät Pierburgin valmistamana, niin saat saman pumpun kuin Wetterin tiskiltä. Jos vielä huokeammalla pitää saada, niin tilaa vaikka Autoteilemann:lta.
        Kiitokset muistutuksesta, en muistanu koko tarviketoria ollenkaan Ja sieltähän löyty pumppu hyllystä

        Olisko sitten vielä vinkkiä heittää että mitähän putkia kannattaa käyä läpi, kun todellinen ilmamassa on suurempi kuin pyydetty...
        Lähtihän se s..tana, lapasesta

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #559
          Originally posted by vilikeri View Post
          Olisko sitten vielä vinkkiä heittää että mitähän putkia kannattaa käyä läpi, kun todellinen ilmamassa on suurempi kuin pyydetty...
          Niinhän sen kuuluukin olla toimivalla MAF:lla. EGR tulpattuna nousee selvästi yli laskennallisesta, kuuluu asiaan, eikä aiheuta toimenpiteitä.

          Toki tuo nousee myös, jos siellä on ahtovuoto, mutta se näkyisi myös ahtopaineen käytöksessä ja savuttaisi mustaa (ilman puute syötettyyn PA-määrään nähden). Aika äkkiä antaisi myös vikakoodin ahtojen vähyydestä.
          Last edited by Clavurion; 04-07-2014, 17:56.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • EOL
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 175
            • Kankaanpää, Finland

            #560
            E39 540 -> M5 Etupuskuri

            Hei pieni kyssäri tuossa vaihdan E39 540 M5 etupuskuria ja tuosta vanhasta puskurista meni jäähdytys kanava laturille, mutta ilmeisesti tästä M5 puskimesta sitä ei saa vai kuinka on ja olisiko se tärkeätä saada käyttöön?

            Comment

            • tmee
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 63
              • 05-09

              #561
              Kertokaas viisaammat, mikä tarkoitus on imusarjan päätykanteen kiinnittyvällä kovamuovisella "putkella", jossa jousi ympärillä, ja missä tämän toinen pää kuuluisi olla? Kuvassa osien n:o 3&4 perään tuleva osa siis kyseessä, en kyseistä osaa millään realoemista löytänyt.
              http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=11&fg=40

              Vaihdoin juuri tuota päädyn kantta+tiivistettä, ja vanhaa irrottaessa tuli tuo "putki" jousineen mukana ... vaikea arvioida minne kuuluu, kun ei näe mitään, ja kaiken joutuu käsikopelolta tekemään, eikä kopelo enää muutamien asennusolusien jälkeen järkevää paikkaa jöötille löytänyt.

              Olis varmaan parempi jakaa hommat niin, että itse otan vaan sitä asennusolutta, ja jättäisin asennukset ammattilaisille.

              Comment

              • aripaa
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 520
                • Kuhmo

                #562
                Originally posted by tmee View Post
                Kertokaas viisaammat, mikä tarkoitus on imusarjan päätykanteen kiinnittyvällä kovamuovisella "putkella", jossa jousi ympärillä, ja missä tämän toinen pää kuuluisi olla? Kuvassa osien n:o 3&4 perään tuleva osa siis kyseessä, en kyseistä osaa millään realoemista löytänyt.
                http://realoem.com/bmw/showparts.do?...81&hg=11&fg=40

                Vaihdoin juuri tuota päädyn kantta+tiivistettä, ja vanhaa irrottaessa tuli tuo "putki" jousineen mukana ... vaikea arvioida minne kuuluu, kun ei näe mitään, ja kaiken joutuu käsikopelolta tekemään, eikä kopelo enää muutamien asennusolusien jälkeen järkevää paikkaa jöötille löytänyt.

                Olis varmaan parempi jakaa hommat niin, että itse otan vaan sitä asennusolutta, ja jättäisin asennukset ammattilaisille.


                Olisiko oilseparatorilta tuleva putki, löytyy realoemista cylinder head osiosta.
                Ext. bmw:t
                e28 518i -87
                e34 518i -92
                e39 540ia sedan 7/98
                e39 540ia sedan 9/98
                e39 540ia tour. 12/98
                E34 525i Touring 7/92

                Vikakoodien lukua/nollausta.

                e39 540 ia sedan 7/96

                Comment

                • tmee
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 63
                  • 05-09

                  #563
                  Originally posted by aripaa View Post
                  Olisiko oilseparatorilta tuleva putki, löytyy realoemista cylinder head osiosta.
                  Joo sehän se näyttäisi olevan..
                  Kuvassa tuo musta osa(oikealla) irronnut loppu putkesta, onkohan tuossa kohtaa millainen kiinnitys, vai jööti rööriin ja that's it?

                  Attached Files

                  Comment

                  • Ivl
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 216
                    • Oulunsalo

                    #564
                    Peruutustutka

                    Moro,

                    Käykö 2003 525:sta peruutustutkan anturit 528 97:kaan? Onko mitä eroa jos on?


                    T Jukka
                    Bmw X5 2011
                    Vw caddy 2019

                    Comment

                    • tmee
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 63
                      • 05-09

                      #565
                      Originally posted by Ivl View Post
                      Moro,

                      Käykö 2003 525:sta peruutustutkan anturit 528 97:kaan? Onko mitä eroa jos on?


                      T Jukka
                      97 vm näyttäisi olevan 'passive pdc', ja 03 'active pdc'. Eli ei käy

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1793
                        • Pk-seutu

                        #566
                        Mikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL. Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04


                        Sitte toinen mitä ihmetellyt että onko normaaalia jos kone vähän tärisee tyhjäkäynnillä, siis ei mitenkään häiritsevästi muttä kumminki niin että penkkiin asti tuntuu ja vaihdekeppi väpättää sivuttain jotai 1-2mm verran. Myös olen pannut merkille että kun kone on lämmennyt käyntilämpöönsä niin silloin auton alta kuulu rallatus, voi olla vauhtipyörä tai alakerta tai joku muu...autolla 236tkm ajettu ja kuukausi sitten hajos alkuperäinen katti ja sen tilalla korvausputki nyt väliaikasesti se tuskin vaikuttaa tohon ja tehostimen pumppu vollottaa ja tutuntuu että koko paska hajoo käsiin.
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #567
                          Originally posted by naikou View Post
                          Mikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL. Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04
                          Ihan käypä öljy tuo 5w-40 on tuohonkin moottoriin. En itse ole koskaan näissä käyttänyt mitään 10w öljyjä.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            #568
                            Originally posted by naikou View Post
                            Mikä öljy kuuluu laittaa 523i M52 moottoriin? Ohjekirjassa suositellaan suomen olosuhteisiin(plusmiinus 20 celsiusastetta) 10w40, menin nyt kumminki viime öljynvaihdossa laittamaan castrol magnatec 5w40 öljyt koneeseen ennen ku luin ohjekirjasta ettei semmonen öljy sinne koneeseen kuulu PRKL. Purkissa kumminki lukee bmw longlife-04


                            Myös olen pannut merkille että kun kone on lämmennyt käyntilämpöönsä niin silloin auton alta kuulu rallatus, voi olla vauhtipyörä tai alakerta tai joku muu...
                            1) Tuo öljy toimii hienosti.
                            2) Vaikuttaako jos painat kytkimen pohjaan? Vauhtipyörä saa olla ihan paskana että ääntää ilman mitään kuormitusta ja alakerta kyllä ilmottaa jos siellä vikaa on.
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1793
                              • Pk-seutu

                              #569
                              Originally posted by Fastpiksu View Post
                              1) Tuo öljy toimii hienosti.
                              2) Vaikuttaako jos painat kytkimen pohjaan? Vauhtipyörä saa olla ihan paskana että ääntää ilman mitään kuormitusta ja alakerta kyllä ilmottaa jos siellä vikaa on.

                              En mäkään tota vauhtista usko kun sammuttaessa ei kolise eikä muutenkaa kytkimen toiminnassa mitään vikaa. Voihan se toki olla että venojen automaattisäädöt paskassa/jumissa, forte huuhtelulla vois kokeilla jos alkais käymään siistimmin mutta niistäkin mömmöistä olen kuullut niin paljon erilaisia kokemuksia/mielipiteitä ettei tiiä uskaltaako ite edes kokeilla. Viime öljynvaihdossa oli suodatin jopa niin likainen että sitä koneen p*skaa sai siivota myös suodatinkotelon pohjalta. Tuntuu että edellinen omistaja on aika longlife-huoltovälillä tätä huoltanut jos ollenkaan.
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • Fastpiksu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 1571
                                • Kajaani-Paltamo

                                #570
                                Originally posted by naikou View Post
                                En mäkään tota vauhtista usko kun sammuttaessa ei kolise eikä muutenkaa kytkimen toiminnassa mitään vikaa. Voihan se toki olla että venojen automaattisäädöt paskassa/jumissa, forte huuhtelulla vois kokeilla jos alkais käymään siistimmin mutta niistäkin mömmöistä olen kuullut niin paljon erilaisia kokemuksia/mielipiteitä ettei tiiä uskaltaako ite edes kokeilla. Viime öljynvaihdossa oli suodatin jopa niin likainen että sitä koneen p*skaa sai siivota myös suodatinkotelon pohjalta. Tuntuu että edellinen omistaja on aika longlife-huoltovälillä tätä huoltanut jos ollenkaan.
                                Joo mutta jos se kytkimen painamisella loppuu se ääni niin vikaa vois ajatella vaihteiston puolelle.
                                Minä oon joka autoon tehny moottoripesun enkä oo siitä mitään haittaa nähny, päin vastoin. Dieselissä monesti menee uudet öljyt mustaksi "heti", käsittelyn jälkeen oli kirkkaat öljyt vielä 8000km kohdalla..
                                Epäilen kyllä että se pesu mainitsemiisi oireisiin auttaa, mutta sanoin kuitenkin
                                Chevrolet Express van
                                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                                E36 325i group F

                                Ex:
                                e34 525i
                                e34 525tds "superturbo"
                                e39 530d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X