E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    -03 530d.
    Tekisi mieleni asennuttaa tuohon webastolle kaveriksi lohko/säteily/letku/what ever-lämmitin haaroittimella ja sitä myöten opitolla ylläpitolaturille.

    Kokemuksia, suosituksia, mitä välttää vai unohtaako koko juttu?
    Akun uusin talveksi, mutta ajot enimmäkseen hieman lyhyitä, joten ei huvittaisi webaston kanssa akkua heti tärvätä..
    Originally posted by tmth View Post
    Laitoin tuohon meidän vitoon Defa multicharger 1210 laturin. Hyvin on virta riittänyt talvella, vaikka ajot on olleet pääasiassa melko lyhyitä. Eberiä on käytetty päivittäin talvella.
    Täällä käytössä webasto 4 x päivässä ( 2 ihmistä samalla autolla kulkee töihin) ja lataus hoidettu Ctek mxs 5.0 Polar mallilla.
    Niin ja siis bensa auto tosin.
    Last edited by toNmbbA; 10-08-2014, 10:26.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Itellä Calixin letkulämppäri ja oikein hyvin toiminu, sitä vaan täytyy tottua pitämään 15-30min kauemmin päällä kun perinteistä lohkolämppäriä...
    säteilijäkin ois hyvä, tai oikeastaan molemmat siis. sitte viel se sisähaara ja ylläpitolaturi, niin lähtee vaikka metrisen jääkerroksen alta tulille jos vaan on tarpeeksi arktista naftaa tankissa.

    Itellä akkuna Exide EA1000, vaikkei agm olekkaan niin todella tyytyväinen olen akkuun ollut!

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Mjaa. Minä panostaisin ylläpitolaturiin, mikäli weban esilämmitysominaisuus on käytössä, ja muutenkin . Normitolppien 2h ei tosin riitä akun varaamiseen, joten välillä pitää ajaa oikeesti matkaakin. Weba samuu vasta, kun jäähdytysneste on yli 70c. Viallinen/ohivuotava pää- tai egr-termari aiheuttaa pidempiä weban käyntiaikoja, jolloin taas sitten tarvitaan pidempää latausaikaa.

    Mutta kun akkua olet ostamassa, osta agm. Valitse malli, joka antaa reippaasti virtaa ulos, yleensä ne ottaa myös suurta latausvirtaa vastaan. Halpikset kannattaa jättää hyllyyn.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Molempia käytin viime talvena, kun webasto oli telakalla about koko talven.

    Käynnistymisongelmia ei ollut kummallakaan lämmittimellä. Tuo lähti käymään rikkinäisillä hehkuilla -19c pakkasestakin. Vaati toki kolme starttausta, mutta silti.

    Jos webasto on kaverina, niin laittaisin sen säteilijän, kun lämmittää öljyt.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Omasta löytyy defan säteilijä, calixin letkulämmitin ja webasto.

    Defa lämmittää öljyä, joten moottorille paras. Calixi enempi mukavuus lämmitin.
    itsellä vähän vieroksuttaa tuo säteilylämmitin, kun lohkolämmittimiin aikanaa tottunut.
    Edellisessä oli letkulämmitin, eikä se oikein sykähdyttänyt, kun toimi just niinku piti ja joutu ilman roikkaa aina vartin pitämään että sai hehkuttamaan...

    toki mieli avoimena myös pelkälle ylläpitolaturillekin, lähinnä kokemuksia kaivataan

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Omasta löytyy defan säteilijä, calixin letkulämmitin ja webasto.

    Defa lämmittää öljyä, joten moottorille paras. Calixi enempi mukavuus lämmitin.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    -03 530d.
    Tekisi mieleni asennuttaa tuohon webastolle kaveriksi lohko/säteily/letku/what ever-lämmitin haaroittimella ja sitä myöten opitolla ylläpitolaturille.

    Kokemuksia, suosituksia, mitä välttää vai unohtaako koko juttu?
    Akun uusin talveksi, mutta ajot enimmäkseen hieman lyhyitä, joten ei huvittaisi webaston kanssa akkua heti tärvätä..
    Laitoin tuohon meidän vitoon Defa multicharger 1210 laturin. Hyvin on virta riittänyt talvella, vaikka ajot on olleet pääasiassa melko lyhyitä. Eberiä on käytetty päivittäin talvella.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    -03 530d.
    Tekisi mieleni asennuttaa tuohon webastolle kaveriksi lohko/säteily/letku/what ever-lämmitin haaroittimella ja sitä myöten opitolla ylläpitolaturille.

    Kokemuksia, suosituksia, mitä välttää vai unohtaako koko juttu?
    Akun uusin talveksi, mutta ajot enimmäkseen hieman lyhyitä, joten ei huvittaisi webaston kanssa akkua heti tärvätä..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by kauko1 View Post
    Aa nyt tajusin... Ajattelin että varsinainen "tietokone" on jossain auton syövereissä eikä
    soittimeen liitettynä. Myyjä vaan höpisi jotain että näyttö sammui autopesun jälkeen tms. Tais vaan selitellä jotain omiaan. Kiitoksia vastauksesta.
    Ajotietokone on auton mittaristossa, ei sitä ole poistettu. Toki sen asetuksia ei nyt voi muuttaa jos/kun MID (se radion näyttöosa) on poistettu, mutta pitäisi sieltä jotain tietoja tulla nappia painamalla. Ellei sitten kaikkia ole otettu pois käytöstä ennen MID:in poistoa. Akun maan irrotus nollaa tuon asetuksen ja palauttaa kaikki näkyviin.

    Leave a comment:


  • kauko1
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Ratkaisuhan on tuossa sinun kysymyksessä "poistettu toisen radion tieltä" se ajotietokone on siinä soittimessa.
    Aa nyt tajusin... Ajattelin että varsinainen "tietokone" on jossain auton syövereissä eikä
    soittimeen liitettynä. Myyjä vaan höpisi jotain että näyttö sammui autopesun jälkeen tms. Tais vaan selitellä jotain omiaan. Kiitoksia vastauksesta.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by kauko1 View Post
    Missäköhän mahtaa piillä vika kun mittariston ajotietokone ei reagoi viiksen nappiin. Koko rivi siis ihan pimeä, mutta check control kuitenkin rivillä näkyy. Autossa ollut ilmeisesti joskus iso ajotietokone, mutta se on poistettu uuden soittimen tieltä... Voiko viiksen nappi vain olla rikki vai onkohan tämä joku ohjelmointi juttu?
    Ratkaisuhan on tuossa sinun kysymyksessä "poistettu toisen radion tieltä" se ajotietokone on siinä soittimessa.

    Leave a comment:


  • kauko1
    replied
    Ajotietokoneesta

    Missäköhän mahtaa piillä vika kun mittariston ajotietokone ei reagoi viiksen nappiin. Koko rivi siis ihan pimeä, mutta check control kuitenkin rivillä näkyy. Autossa ollut ilmeisesti joskus iso ajotietokone, mutta se on poistettu uuden soittimen tieltä... Voiko viiksen nappi vain olla rikki vai onkohan tämä joku ohjelmointi juttu?

    Leave a comment:


  • Samppale
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Mistähän verkkokaupasta löytäisi hyvin istuvan M-sport etupuskurin ? Vai onko niissä suuria eroja ?


    Tilasin tuolta etupuskurin. Ja istuu kyllä hyvin.

    Leave a comment:


  • Hene
    replied
    Viestistä 748 lähtien ollut hiukan keskustelua ilmastoinnin ja vakkarin samanaikaisesta lamaantumisesta. DSC boksi näköjään vaikuttaa moneen asiaan. Sitä hiukan tinailtua alkoi vakkari ja ilmastointi toimimaan moitteetta. Luulenpa, että moottorin RPM/nopeustieto katosi molemmilta yksiköiltä boksin sisäisen kosketushäiriön seurauksena.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Mistähän verkkokaupasta löytäisi hyvin istuvan M-sport etupuskurin ? Vai onko niissä suuria eroja ?

    Sama kiinnostais itseäni + toukan takapuskulle.

    Onkos ne kaikki samoja laadultaan vai tilaa saksan ebaysta halvimman setin ja se on parasta tarvikelaatua???

    Leave a comment:

Working...
X