Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jookuj
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 940
    • Kemi

    Oisko pikaista helppiä?
    Olin lähössä autolla pihasta, jarrua painoin ja poljin painuu pohjaan, mietin ettei oo ennen tehny nii..
    Ei valoja palanu eikä mitään, no lähin kuitenki koittamaan.
    20m pääsin ja sytty luistonestovalo ja punanen ympyrä? Jossa huutomerkki tjsp..

    Mistäs nyt lähtisin vikaa kartoittamaan...?

    Ja tosiaan auto on käytännössä jarruton.
    ___________________
    BMW G30 520d -17
    ----------------------------------------------------------------------
    MB c350 -11
    BMW F11 M550D -14
    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
    MB w211 -07
    BMW e39 525i -01
    BMW e36 325i -93
    BMW e36 320i -92

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      Originally posted by Jookuj View Post
      Oisko pikaista helppiä?
      Olin lähössä autolla pihasta, jarrua painoin ja poljin painuu pohjaan, mietin ettei oo ennen tehny nii..
      Ei valoja palanu eikä mitään, no lähin kuitenki koittamaan.
      20m pääsin ja sytty luistonestovalo ja punanen ympyrä? Jossa huutomerkki tjsp..

      Mistäs nyt lähtisin vikaa kartoittamaan...?

      Ja tosiaan auto on käytännössä jarruton.
      Polje paikallaan jarrua ja katot mihin päin autoa jättää lätäkön nestettä ja sieltä suunnalta lähet tutkimaan paljonko tarvii uutta jarruputkea.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Jookuj View Post
        Oisko pikaista helppiä?
        Olin lähössä autolla pihasta, jarrua painoin ja poljin painuu pohjaan, mietin ettei oo ennen tehny nii..
        Ei valoja palanu eikä mitään, no lähin kuitenki koittamaan.
        20m pääsin ja sytty luistonestovalo ja punanen ympyrä? Jossa huutomerkki tjsp..

        Mistäs nyt lähtisin vikaa kartoittamaan...?

        Ja tosiaan auto on käytännössä jarruton.
        Katso onko jarrunestettä (kuskinpuoleisen raitisilmasuodattimen kotelon alla) ja jos ei, niin tutki mistä vuotaa, aluksi vaikka jarruputket takaa...
        E39 528iA

        Comment

        • Jookuj
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 940
          • Kemi

          Originally posted by TJJ View Post
          Katso onko jarrunestettä (kuskinpuoleisen raitisilmasuodattimen kotelon alla) ja jos ei, niin tutki mistä vuotaa, aluksi vaikka jarruputket takaa...
          Katoin tuossa pimeässä jarrunesteitä ja näyttäis olevan nestettä, se että onko se ylärajassa vai jossain muualla niin on vielä tutkittava, jarrunestesäiliön muovi on jotenki menny sellaseks ettei ulkopuolelta juurikaan erota missä nesteen pinta näkyy..

          Elikkä nyt haetaan vuotoa jostainpäin autoa, mites pääsylinteri voiko vika olla siellä?

          Edit. Täällä maa märkänä ja hallillekki on matkaa, joten huomenna valosalla pitää auto jarruttomana hallille kurvailla niin näkee jättääkö läikkää..
          ___________________
          BMW G30 520d -17
          ----------------------------------------------------------------------
          MB c350 -11
          BMW F11 M550D -14
          Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
          MB w211 -07
          BMW e39 525i -01
          BMW e36 325i -93
          BMW e36 320i -92

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by Kusilaitu View Post
            Ei saa siististi tehtyä.
            Miksei?
            Mullakin on midi tallella ja 1din flippinäytöllinen soitin sen yläpuolella ihan siististi.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Sammmy
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2012
              • 274
              • 03

              Mitä moottoriöljyä porukka käyttänyt m52b25 singlevanos koneessa? :think

              Comment

              • BMW_Harrastaja
                BTCF Member
                • Dec 2012
                • 819
                • Oulu area

                Originally posted by Sammmy View Post
                Mitä moottoriöljyä porukka käyttänyt m52b25 singlevanos koneessa? :think
                Se on melkein sama mitä siinä käyttää, mutta täyssynteettinen 5w40 passaa. Merkillekin "aivan sama".
                BMW driver and owner since 2000.

                Comment

                • jannnu78
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 150
                  • Tampere




                  tuosta , halpaa kun saippua , äläkä anna merkin , eläkä liikkeen joka tätä kaupittelee hämätä. Ei muodosta kylmälimaa , niin kun markkinamiesten loppaamat " kalleissa " öljyissä . 10.000tkm välein öljyn vaihto . Se on siinä

                  Comment

                  • Byge
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 249
                    • Oulu

                    Motoxia oon pistäny m52b20 singlevanokseen. Tuskin myisivät huonoa öljyä mikä ei normaalikäyttöä kestäisi. Ei ole ongelmia ollut...
                    Nykyiset:
                    520i

                    Entiset:
                    316i
                    520i

                    Comment

                    • Jookuj
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2009
                      • 940
                      • Kemi

                      Originally posted by Jookuj View Post
                      Oisko pikaista helppiä?
                      Olin lähössä autolla pihasta, jarrua painoin ja poljin painuu pohjaan, mietin ettei oo ennen tehny nii..
                      Ei valoja palanu eikä mitään, no lähin kuitenki koittamaan.
                      20m pääsin ja sytty luistonestovalo ja punanen ympyrä? Jossa huutomerkki tjsp..

                      Mistäs nyt lähtisin vikaa kartoittamaan...?

                      Ja tosiaan auto on käytännössä jarruton.
                      Kuskin puoleinen etujarruletku rikki, wetteriltä kyselin letkua niin 73e ja tilaustavaraa..
                      Tekeekö noilla tarvikkeilla tässä tapauksessa mitään? Saattas olla paremmin saatavilla..

                      Mites ilmaus sitten? En koskaan ole kyseistä hommaa tehnyt joten vinkkiä kaivattas miten onnistuu..
                      ___________________
                      BMW G30 520d -17
                      ----------------------------------------------------------------------
                      MB c350 -11
                      BMW F11 M550D -14
                      Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                      MB w211 -07
                      BMW e39 525i -01
                      BMW e36 325i -93
                      BMW e36 320i -92

                      Comment

                      • Oodi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 169
                        • Oulu

                        Originally posted by Jookuj View Post
                        Kuskin puoleinen etujarruletku rikki, wetteriltä kyselin letkua niin 73e ja tilaustavaraa..
                        Tekeekö noilla tarvikkeilla tässä tapauksessa mitään? Saattas olla paremmin saatavilla..

                        Mites ilmaus sitten? En koskaan ole kyseistä hommaa tehnyt joten vinkkiä kaivattas miten onnistuu..
                        Kyllä tarvikeletkun uskaltaa laittaa. Kun olet asentanut letkun paikalleen ilmaaminen tietenkin on pakollista.

                        Huomioi että pidä jarrunestettä kokoajan säiliössä ettei ime sieltä ilmaa enää järjestelmään.

                        Eli lyhykäisyydessään ilmaus (kaverin kanssa)
                        Pumppaa jarrua kunnes jarrupolin nousee ylöspäin ja pidä jarrupoljin painettuna. Sano vaikka "Paine".
                        Tällöin kaverisi löysää jarrusatulassa olevaa nippaa jotta ilma tulee ulos.
                        Kun ilman/nesteen tulo lakkaa kaverisi laittaa ilmausropun kiinni. Ja sanoo vaikka "Kiinni"
                        Nyt voit nostaa jarrupolkimen ja aloita alusta pumppaamalla paine.
                        Tätä jatketaan kunnes ilmausnipasta ei enää ilmaa tule ja neste on puhtaan väristä. Tätä joutuu toistamaan useamman kerran.

                        Vaihtoehto 2

                        Laita limsapulloon vettä ja letku ilmausnipan päästä limsapulloon vedenpinnan alapuolelle( Eli siis letkun pään on mentävä veteen). Löysää roppua senverran että neste pääsee letkua pitkin pulloon. (Huomaa että tämä letku pitää olla sopivan tiukka roppuun.)
                        Ala polkemaan jarrupoljinta ja jatka niin kauan kunnes putkessa ei enää ole ilmakuplia ja jarruneste on kirkasta. Sulje roppu.

                        Edit. JA huomaathan että nyt kun säiliö on käynyt tyhjänä joudut tekemään ilmauksen kaikkiin jarruihin(Riittää tietenkin sen vuotavan jarrupiirin jarrut mutta samalla tulee neste vaihdettua kun kaikkiin sen teet)
                        Last edited by Oodi; 21-10-2014, 16:23.

                        Comment

                        • Jookuj
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 940
                          • Kemi

                          Originally posted by Oodi View Post
                          Kyllä tarvikeletkun uskaltaa laittaa. Kun olet asentanut letkun paikalleen ilmaaminen tietenkin on pakollista.

                          Huomioi että pidä jarrunestettä kokoajan säiliössä ettei ime sieltä ilmaa enää järjestelmään.

                          Eli lyhykäisyydessään ilmaus (kaverin kanssa)
                          Pumppaa jarrua kunnes jarrupolin nousee ylöspäin ja pidä jarrupoljin painettuna. Sano vaikka "Paine".
                          Tällöin kaverisi löysää jarrusatulassa olevaa nippaa jotta ilma tulee ulos.
                          Kun ilman/nesteen tulo lakkaa kaverisi laittaa ilmausropun kiinni. Ja sanoo vaikka "Kiinni"
                          Nyt voit nostaa jarrupolkimen ja aloita alusta pumppaamalla paine.
                          Tätä jatketaan kunnes ilmausnipasta ei enää ilmaa tule ja neste on puhtaan väristä. Tätä joutuu toistamaan useamman kerran.

                          Vaihtoehto 2

                          Laita limsapulloon vettä ja letku ilmausnipan päästä limsapulloon vedenpinnan alapuolelle( Eli siis letkun pään on mentävä veteen). Löysää roppua senverran että neste pääsee letkua pitkin pulloon. (Huomaa että tämä letku pitää olla sopivan tiukka roppuun.)
                          Ala polkemaan jarrupoljinta ja jatka niin kauan kunnes putkessa ei enää ole ilmakuplia ja jarruneste on kirkasta. Sulje roppu.

                          Edit. JA huomaathan että nyt kun säiliö on käynyt tyhjänä joudut tekemään ilmauksen kaikkiin jarruihin(Riittää tietenkin sen vuotavan jarrupiirin jarrut mutta samalla tulee neste vaihdettua kun kaikkiin sen teet)
                          Kiitokset vastauksesta ja hyvistä ohjeista!
                          ___________________
                          BMW G30 520d -17
                          ----------------------------------------------------------------------
                          MB c350 -11
                          BMW F11 M550D -14
                          Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                          MB w211 -07
                          BMW e39 525i -01
                          BMW e36 325i -93
                          BMW e36 320i -92

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            Ennen letkun vaihtoa paina jarrupoljinta muutama sentti ja pönkkää siihen vaikka laudan pätkällä penkin etureunaa vasten. Näin irrotetusta jarruletkusta ei tule ulos kuin pieni tipaa nestettä. Vaatii toki ilmauksen tuonkin jälkeen, mutta selviää vähemmällä vaivalla ja sotkulla.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • kt10734
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 370
                              • Uusimaa

                              Originally posted by jannnu78 View Post
                              https://www.toknet.fi/moottorioljyt/...?openGroup=836


                              tuosta , halpaa kun saippua , äläkä anna merkin , eläkä liikkeen joka tätä kaupittelee hämätä. Ei muodosta kylmälimaa , niin kun markkinamiesten loppaamat " kalleissa " öljyissä . 10.000tkm välein öljyn vaihto . Se on siinä
                              Tätä samaa öljyä olen suosinut ja käyttänyt ilman loksuttavia venttiilinnostajia eikä ole hinnalla pilattu! Shell Helix pisti nostajat naputtamaan käynnistäessä.

                              Toinen vähän parempi vaihtoehto (hieman kalliimpi tosin):



                              Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                Originally posted by Oodi View Post
                                Kyllä tarvikeletkun uskaltaa laittaa. Kun olet asentanut letkun paikalleen ilmaaminen tietenkin on pakollista.

                                Huomioi että pidä jarrunestettä kokoajan säiliössä ettei ime sieltä ilmaa enää järjestelmään.

                                Eli lyhykäisyydessään ilmaus (kaverin kanssa)
                                Pumppaa jarrua kunnes jarrupolin nousee ylöspäin ja pidä jarrupoljin painettuna. Sano vaikka "Paine".
                                Tällöin kaverisi löysää jarrusatulassa olevaa nippaa jotta ilma tulee ulos.
                                Kun ilman/nesteen tulo lakkaa kaverisi laittaa ilmausropun kiinni. Ja sanoo vaikka "Kiinni"
                                Nyt voit nostaa jarrupolkimen ja aloita alusta pumppaamalla paine.
                                Tätä jatketaan kunnes ilmausnipasta ei enää ilmaa tule ja neste on puhtaan väristä. Tätä joutuu toistamaan useamman kerran.

                                Vaihtoehto 2

                                Laita limsapulloon vettä ja letku ilmausnipan päästä limsapulloon vedenpinnan alapuolelle( Eli siis letkun pään on mentävä veteen). Löysää roppua senverran että neste pääsee letkua pitkin pulloon. (Huomaa että tämä letku pitää olla sopivan tiukka roppuun.)
                                Ala polkemaan jarrupoljinta ja jatka niin kauan kunnes putkessa ei enää ole ilmakuplia ja jarruneste on kirkasta. Sulje roppu.

                                Edit. JA huomaathan että nyt kun säiliö on käynyt tyhjänä joudut tekemään ilmauksen kaikkiin jarruihin(Riittää tietenkin sen vuotavan jarrupiirin jarrut mutta samalla tulee neste vaihdettua kun kaikkiin sen teet)
                                Ja ilmausjärjestys, jos koko piiri ilmataan, on; oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu. Eli kauimmaisesta lähimpään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎