Tarkoituksena ottaa irroitettava jälkiasennuskoukku pois kun ei ole tarvetta eikä mene piiloon puskurin taakse..
Koukulla on ilmeisesti puskurin takana jokin tukirauta tms. mitä koitin tähystää tuonne sisälle. Saako puskurin kiinni ilman tuota rautaa? Näistä ilmeisesti jouduttu heivaamaan törmäysvaimentimet pois kun koukku laitettu?
Tarkoituksena ottaa irroitettava jälkiasennuskoukku pois kun ei ole tarvetta eikä mene piiloon puskurin taakse..
Koukulla on ilmeisesti puskurin takana jokin tukirauta tms. mitä koitin tähystää tuonne sisälle. Saako puskurin kiinni ilman tuota rautaa? Näistä ilmeisesti jouduttu heivaamaan törmäysvaimentimet pois kun koukku laitettu?
Jos puskuri on kiinni orkkiskiinnikkeillä niin irroitus tapahtuu näin:
Takalokasuojissa olevat muovikiinnikkeet irti puskurista. Olikohan 3-4 kpl/puoli.Lokasuoja taitaa vielä olla puskurin huulen takana, joten taita sisälokasuoja irti puskurista. Seuraavaksi peräkontin sisältä alalaidasta puskuri on kiinni 3 mutterilla/puoli. Kun nostat pohjalevyä niin pitäisi näkyä kontin molemmin puolin, et voi erehtyä. Tämän jälkeen puskuri vedetään taaksepäin irti. Jos autossa on peruutustutka näiden johdot irroitetaan kun puskuri on vedetty ulospäin niin paljon että liittimiin pääsee hyvin käsiksi.
Kyllä tarvikeletkun uskaltaa laittaa. Kun olet asentanut letkun paikalleen ilmaaminen tietenkin on pakollista.
Huomioi että pidä jarrunestettä kokoajan säiliössä ettei ime sieltä ilmaa enää järjestelmään.
Eli lyhykäisyydessään ilmaus (kaverin kanssa)
Pumppaa jarrua kunnes jarrupolin nousee ylöspäin ja pidä jarrupoljin painettuna. Sano vaikka "Paine".
Tällöin kaverisi löysää jarrusatulassa olevaa nippaa jotta ilma tulee ulos.
Kun ilman/nesteen tulo lakkaa kaverisi laittaa ilmausropun kiinni. Ja sanoo vaikka "Kiinni"
Nyt voit nostaa jarrupolkimen ja aloita alusta pumppaamalla paine.
Tätä jatketaan kunnes ilmausnipasta ei enää ilmaa tule ja neste on puhtaan väristä. Tätä joutuu toistamaan useamman kerran.
Vaihtoehto 2
Laita limsapulloon vettä ja letku ilmausnipan päästä limsapulloon vedenpinnan alapuolelle( Eli siis letkun pään on mentävä veteen). Löysää roppua senverran että neste pääsee letkua pitkin pulloon. (Huomaa että tämä letku pitää olla sopivan tiukka roppuun.)
Ala polkemaan jarrupoljinta ja jatka niin kauan kunnes putkessa ei enää ole ilmakuplia ja jarruneste on kirkasta. Sulje roppu.
Edit. JA huomaathan että nyt kun säiliö on käynyt tyhjänä joudut tekemään ilmauksen kaikkiin jarruihin(Riittää tietenkin sen vuotavan jarrupiirin jarrut mutta samalla tulee neste vaihdettua kun kaikkiin sen teet)
Kiitos vielä kerran näistä loistavista ohjeista joiden avulla homma onnistui hienosti!
Kiitokset myös muille jotka hyviä neuvoja antoivat.
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
Pystyykö pienen ajotietokoneen valikoita vaihtamaan esim. lämpötilasta kulutukseen muuten kuin viiksen bc napista. Omassa on kyseinen nappi rikki niin olisin tiedustellut onnistuisiko tuo esim tripin napista? :think
Pystyykö pienen ajotietokoneen valikoita vaihtamaan esim. lämpötilasta kulutukseen muuten kuin viiksen bc napista. Omassa on kyseinen nappi rikki niin olisin tiedustellut onnistuisiko tuo esim tripin napista? :think
Kyllä varmasti voi. Mutta olisi nyt ennen sitä ollut ihan kätevää tietää onnistuuko se muuten?
Tuskinpa. Mutta äkkiäkös sen viiksen vaihtaa, niin saa tiedot näkyviin.
Tietysti, jos nyt pakko päästä tietokonetta selailemaan, niin kaivaa sen BC-napin piuhat esiin ja laittaa siihen nappulan. (Tai leikkii itse katkasijaa.)
Tuskinpa. Mutta äkkiäkös sen viiksen vaihtaa, niin saa tiedot näkyviin.
Tietysti, jos nyt pakko päästä tietokonetta selailemaan, niin kaivaa sen BC-napin piuhat esiin ja laittaa siihen nappulan. (Tai leikkii itse katkasijaa.)
Kyseessä siis facelift. Eikös siinä tarvinut irroittaa ratti ennen vaihtoa? Vai onnistuuko vaihtaminen muuten?
Comment