Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Totta.Jenkeissä on niitä ihmisiäkin enemmän joille ei tuottaisi mitään ongelmia maksaa tuosta asiallista summaa.
    Originally posted by Zoui View Post
    Harmi vaan kun sitä ei saa suuren meren taakse amerikkaan viedä, on liian uusi sinne vietäväksi.
    Harmillista,en tiennyt.(Ylläri...)

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    En nyt ihan "tuntemattomaksi" sanoisi kuitenkaan Wiesmannia :think S85 mosa kuvan autossa ja bemarin tekniikan ympärillehän he noita omia rakentavat
    Wiesmann on ihan tunnettu toki, joskus ihaillut heidän aikaansaannoksia. Sillä lafkalla vaan ei taida olla mitään tekemistä MST Wiesmannin kanssa?

    Wiesmannilla on hieno historia 60-luvulta joka jatkuu vielä tänäkin päivänä. Perustajina Martin & Friedhelm Wiesmann (suhtkoht yleinen sukunimi Saksan maalla).



    MST Wiesmann taas on 1994 perustettu firma jossa toinen perustajista oli Bernd Wiesmann ja toinen MST-nimisen firman isojehu Karl-Otto Noelle, ainakin jos postaamani lehtileikkeeseen on uskomista.


    EDIT:
    Postinumero kyllä menee näköjään samaan paikkaan molemmissa, eli 48249 Dülmen, joten onhan se sittenkin kytköksissä Wiesmanniin.

    EDIT2:
    Tuostahan se kytkös selviää jos pitää paikkansa: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=2793
    Last edited by Supra^; 27-11-2014, 18:46.

    Leave a comment:


  • jönsse22
    replied
    Pari tuntii siinä meni ku tän topicin lukas läpi
    Last edited by jönsse22; 27-11-2014, 18:28. Reason: ......

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    tuohon kyllä uppoaa aika monta tonnia ennen kuin puhutaan helmestä, joten tuo auto vaatii kyllä sitoutumista ja halua saada siitä oikeasti sellainen kuin tuossa artikkelissa. tonneja menee sisustaan, alustaan/putkistoon, ulkokuoreen osineen ja maalauksineen, vanteita ei varmastikaan saa muuten kuin teettämällä jne. puhumattakaan mitä maksaa, jos koneen erikoisosia pitäisi alkaa metsästämään (etenkin jos kone on vaihdettu jossain kohtaa).

    äkkiä tulee mieleen jotain 5-10k€ välissä. toki, sitten se olisi aika hieno
    mutta viitsisikö sillä sitten enää ajaa daily driverina...

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Totta.Jenkeissä on niitä ihmisiäkin enemmän joille ei tuottaisi mitään ongelmia maksaa tuosta asiallista summaa.
    Harmi vaan kun sitä ei saa suuren meren taakse amerikkaan viedä, on liian uusi sinne vietäväksi.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En oikein vieläkään ymmärrä tämän homman hienoutta. Toki on hienoa jos auto on todella harvinainen tai jopa ainut laatuaan, ja hyvä että joku siitä kiksejä saa. Tuo auto nyt vaan sattuu olemaan ihan helvetin loppuun poljettu kaameassa kunnossa oleva suht tuntemattomalla pajalla modattu kolmeysi, jota ei alkuperäiskuntoon ihan pienellä rahamäärällä/työllä saateta.
    Asia olisi vähän toisenlainen jos auto olisi vähän ajettu/ajamaton ja täydellinen kaikin puolin noiden dokumenttien kera, silloin autolla voisi tulevaisuudessa olla jotain muutakin arvoa kuin pelkkä käyttöarvo.
    Ei kai se ollutkaan tämä casen pointti löytää maailman kalleinta/harvinaisinta keräilyhelmeä, vaan lähtökohtaa pitää verrata vakio 523i ”linttaan”(joka siis oli se lähtökohta ko.keissille).
    Kuitenkin ”lintta” MST on ihan eri asia kuin ”lintta” vakio karvahattu paljon ajetu vakio.
    Kyseessä on kuitenkin historiallisesti ja sitä kautta keräilyllisesti huomattavasti merkittävämpi laitos kuin vakio v.-96 523i.
    Väittäisin kuitenkin että tästä vielä joku jossain kohtaa vääntää ihan näyttelykuntoisen kamppeen ja että tämä on olemassa vielä silloinkin kun kaikki vakiot ovat sulatettu tölkeiksi.
    Eihän tämä nyt tietenkään autona ole mikään ylimaallinen, mutta kyllä nimi on kuitenkin sen verran kova että se varmistaa ”museoinnin” ja itse asiassa hinnan kasvun tästä eteenpäin.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by ilkka 330 ci View Post
    Ja kyllähän täs saa btcf olla tyytyväinen et tälläinen harvinaisuus täältä löytyy,nyt voi esim jenkkilään kehuu ootteko kuullu tälläsesta
    Totta.Jenkeissä on niitä ihmisiäkin enemmän joille ei tuottaisi mitään ongelmia maksaa tuosta asiallista summaa.

    Leave a comment:


  • ilkka 330 ci
    replied
    Ja kyllähän täs saa btcf olla tyytyväinen et tälläinen harvinaisuus täältä löytyy,nyt voi esim jenkkilään kehuu ootteko kuullu tälläsesta

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En oikein vieläkään ymmärrä tämän homman hienoutta. Toki on hienoa jos auto on todella harvinainen tai jopa ainut laatuaan, ja hyvä että joku siitä kiksejä saa. Tuo auto nyt vaan sattuu olemaan ihan helvetin loppuun poljettu kaameassa kunnossa oleva suht tuntemattomalla pajalla modattu kolmeysi, jota ei alkuperäiskuntoon ihan pienellä rahamäärällä/työllä saateta.
    Asia olisi vähän toisenlainen jos auto olisi vähän ajettu/ajamaton ja täydellinen kaikin puolin noiden dokumenttien kera, silloin autolla voisi tulevaisuudessa olla jotain muutakin arvoa kuin pelkkä käyttöarvo.

    Tämä oli vain minun mielipide, ei herneitä. Hyvä että omistajalle kelpaa, sehän on pääasia. Ja onpahan ainakin jotain mitä kellään muulla ei luultavasti ole.
    Jään mielenkiinnolla seuraamaan sivusta sitä kokoajan lähenevää "onnellista loppua".
    Originally posted by Zoui View Post
    Ehdottomasti nyt kannattaisi myydä ja hankkia parempikuntoinen normaali käyttö e39, siis jos/kun ei itsellä ole resursseja, siis tilaa/aikaa/välineitä/silmää/mielenkiintoa saattaa autoa priimaksi. Voisi äkkiä ajatella arvon vähintään tuplaantuneen näin varmistetun historian ja mallitiedon myötä.
    Originally posted by Zoui View Post
    En minä kyllä näin ole ainakaan sanonut, mutta ihan matemaattisen kaavan kautta jos ajatellaan niin esimerkkinä arvon kaksinkertaistumisella on se vaikutus että voi hankkia nyt myös kaksi kertaa kalliimman! Kyllä se väkisinkin auttaa löytämään parempikuntoisen. Jos joku on toista parempikuntoinen niin ei se toisesta huonokuntoista tee.
    Enkä minä sinua mistään syyttänytkään..

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Se minua vähän ihmetyttää että millä perusteella kaikki määrittelee tuon aivan paskakuntoiseksi ja loppuunajetuksi?..Olen kyllä nähnyt ihan helvetin paljon huonommassa kunnossa olevia monta vuotta uudempia laitteita.Se vielä että jos otetaan huomioon se summa mitä minä siitä maksoin,niin tuota ei myydä likimainkaan tuplasti sillä hinnalla....Pelkästään korjauksiin/osiin/kaikkeen muuhun vastaavaan menny jo erinäinen määrä massia.

    Tietenkin KAIKKI on myytävänä jos summa on oikea.Halpahan se ei ole,se on varma mutta jos jollain erityistä kiinnostusta ostoon niin privaa tulemaan.
    En minä kyllä näin ole ainakaan sanonut, mutta ihan matemaattisen kaavan kautta jos ajatellaan niin esimerkkinä arvon kaksinkertaistumisella on se vaikutus että voi hankkia nyt myös kaksi kertaa kalliimman! Kyllä se väkisinkin auttaa löytämään parempikuntoisen. Jos joku on toista parempikuntoinen niin ei se toisesta huonokuntoista tee.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Ehdottomasti nyt kannattaisi myydä ja hankkia parempikuntoinen normaali käyttö e39, siis jos/kun ei itsellä ole resursseja, siis tilaa/aikaa/välineitä/silmää/mielenkiintoa saattaa autoa priimaksi. Voisi äkkiä ajatella arvon vähintään tuplaantuneen näin varmistetun historian ja mallitiedon myötä.
    Se minua vähän ihmetyttää että millä perusteella kaikki määrittelee tuon aivan paskakuntoiseksi ja loppuunajetuksi?..Olen kyllä nähnyt ihan helvetin paljon huonommassa kunnossa olevia monta vuotta uudempia laitteita.Se vielä että jos otetaan huomioon se summa mitä minä siitä maksoin,niin tuota ei myydä likimainkaan tuplasti sillä hinnalla....Pelkästään korjauksiin/osiin/kaikkeen muuhun vastaavaan menny jo erinäinen määrä massia.

    Tietenkin KAIKKI on myytävänä jos summa on oikea.Halpahan se ei ole,se on varma mutta jos jollain erityistä kiinnostusta ostoon niin privaa tulemaan.
    Last edited by 528-Mst; 27-11-2014, 16:50.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by ilkka 330 ci View Post
    kyllä mulle kelpais..autohan on yhtä harvinainen ku niilinjalokivi..muhun voi ottaa yhteyttä ku tekköö mieli luopuu
    Hahaa,, Olit ensimmäinen joka joka edes viittaa tuohon suuntaan.

    No joo,voin mä sen myydä jos summa on oikea,privalla voi yrittää tarjota jos kiinnostaa.Katsotaan tuleeko varteenotettavia tarjouksia.
    Last edited by 528-Mst; 27-11-2014, 16:47.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by ilkka 330 ci View Post
    kyllä mulle kelpais..autohan on yhtä harvinainen ku niilinjalokivi..muhun voi ottaa yhteyttä ku tekköö mieli luopuu
    Ehdottomasti nyt kannattaisi myydä ja hankkia parempikuntoinen normaali käyttö e39, siis jos/kun ei itsellä ole resursseja, siis tilaa/aikaa/välineitä/silmää/mielenkiintoa saattaa autoa priimaksi. Voisi äkkiä ajatella arvon vähintään tuplaantuneen näin varmistetun historian ja mallitiedon myötä.

    Leave a comment:


  • ilkka 330 ci
    replied
    kyllä mulle kelpais..autohan on yhtä harvinainen ku niilinjalokivi..muhun voi ottaa yhteyttä ku tekköö mieli luopuu

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En oikein vieläkään ymmärrä tämän homman hienoutta. Toki on hienoa jos auto on todella harvinainen tai jopa ainut laatuaan, ja hyvä että joku siitä kiksejä saa. Tuo auto nyt vaan sattuu olemaan ihan helvetin loppuun poljettu kaameassa kunnossa oleva suht tuntemattomalla pajalla modattu kolmeysi, jota ei alkuperäiskuntoon ihan pienellä rahamäärällä/työllä saateta.
    Asia olisi vähän toisenlainen jos auto olisi vähän ajettu/ajamaton ja täydellinen kaikin puolin noiden dokumenttien kera, silloin autolla voisi tulevaisuudessa olla jotain muutakin arvoa kuin pelkkä käyttöarvo.

    Tämä oli vain minun mielipide, ei herneitä. Hyvä että omistajalle kelpaa, sehän on pääasia. Ja onpahan ainakin jotain mitä kellään muulla ei luultavasti ole.
    Jään mielenkiinnolla seuraamaan sivusta sitä kokoajan lähenevää "onnellista loppua".
    Originally posted by Peltsii View Post
    En nyt ihan "tuntemattomaksi" sanoisi kuitenkaan Wiesmannia :think S85 mosa kuvan autossa ja bemarin tekniikan ympärillehän he noita omia rakentavat

    En minäkään...Kuten joku jo aikaisemmin totesi että jos hartge ja Mst on ollut samassa vertailussa niin kyllä se jotain pitäisi kertoa asiasta ymmärtäville ihmisille.

    Leave a comment:

Working...
X