Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Ymmärrän kyllä tuonkin näkökannan, se tulee viemään rahaa ja aikaa ja paljon! Autolla on kilometrejä takana ~400tkm?, vissiin on rokattukin aika hyvin? Harmi vaan että sen taru tulee loppumaan tänne suolan ja loskan keskelle

    Jos vain olisi mahdollisuus ja pannukin vielä se mikä lehdessä, jostain kaivaisin tallipaikan ja menisin hattu nöyränä pankkiin tms ja alkaisin kunnostamaan peliä, hitaasti mutta varmasti.

    Joku ei varmaan ole tiennyt mitä aikanaan on tuliaisiksi sieltä tuonut, tai sitten ei ole kiinnostellut vaan..

    Ja mun mielestä, auton ollessa kuosissaan tai jos sitä alkaisi rakentamaan kohti priimaa, arvostaisin sen kyllä aika korkealle, Alpinoiden yms sellaisten valmistusmäärät olisivat moninkertaisia tähän (1kpl?) verrattuna:think.
    Se lienee kuitenkin kiistatta selvää että sama auto on testissä ja sulla alla



    Tämän allekirjoitan myös, 110%, nuo fotot ovat lähinnä sieltä kultaiselta -90 luvulta..
    Taitaa olla n.333tkm.
    Ja anteeksi taas kielenkäyttöni mutta sinne pankkiin on täysin turha mennä vaikka olisi hattu perseeseen sullottuna kun ei ole luottotietoja.(Vielä)
    Olisihan se mukava tehdä siitä alkuperäinen,mutta se on vaan niin pirun hankalaa.Niinkuin olisi varmaan suurelle osalle meistä.Kukaan auton omistajista tuskin on tiennyt millä ajaa tai myy....Kaikki viittaa kyllä kiistattomasti siihen että omistan artikkelin kuvassa olevan Mst 528i:n.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Huomenna aamusta vaihtuu venakopan tiiviste niin saan teille vielä epäileville ihmisille niitä helvetin paljon puhuttuja faktoja pöytään.Ainakin sen iskunpituuden ja nokkien nostot yms.
    Originally posted by Zmuli View Post
    Joko sä samalla vaivalla kun nyt (ehkä) vaihdat/vaihdatutat sen venakopantiivarin, niin pesisit/pesetyttäisit tuon auton ja ottaisit jotain oikeita kuvia edes muutaman. Ei noita 600x400 resosia kuvia enää vuonna 2014 voi edes kuviksi sanoa.


    Jos ei itseltä onnistu, niin varmasti löytyy joku foorumilainen lähikylältä joka voi auttaa kuvailussa. Kenties jopa siinä pesemisessä..
    Niinhän tuo vähän oli puhe....Asia on niin että mä oon sairaslomalla oleva tavallinen duunari,jolla rahapolitiikka on mitä on,paikkaa missä pestä itse ei ole,en sitä uskaltaisi tehdäkään koska ei ole varaa saada silmään mitään ylimääräistä(varsinkaan liuottimia) eikä tuota näillä keleillä ole mitään järkeä edes pestä koska se näyttäisi vuorokauden päästä samalta.Suurin osa kuvista on kyllä otettu ihan pätevällä kameralla,mutta kuvaajana en ehkä ole paras mahdollinen.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Ei herneitä joo...Se hinta mitä tuosta autosta maksettaisiin on täysin toisarvoinen asia.Ja kuten sanoit,kyllä minä siitä kiksit saan ja saisi varmaan kaveri jos toinenkin.Todennäköisesti meikäläisellä ei ole mahdollisuutta saattaa tuota lähellekkään alkuperäistä kuntoa ihan käytännön syistä.se on mun auto jolla ajetaan ja sillä selvä.
    Ymmärrän kyllä tuonkin näkökannan, se tulee viemään rahaa ja aikaa ja paljon! Autolla on kilometrejä takana ~400tkm?, vissiin on rokattukin aika hyvin? Harmi vaan että sen taru tulee loppumaan tänne suolan ja loskan keskelle

    Jos vain olisi mahdollisuus ja pannukin vielä se mikä lehdessä, jostain kaivaisin tallipaikan ja menisin hattu nöyränä pankkiin tms ja alkaisin kunnostamaan peliä, hitaasti mutta varmasti.

    Joku ei varmaan ole tiennyt mitä aikanaan on tuliaisiksi sieltä tuonut, tai sitten ei ole kiinnostellut vaan..

    Ja mun mielestä, auton ollessa kuosissaan tai jos sitä alkaisi rakentamaan kohti priimaa, arvostaisin sen kyllä aika korkealle, Alpinoiden yms sellaisten valmistusmäärät olisivat moninkertaisia tähän (1kpl?) verrattuna:think.
    Se lienee kuitenkin kiistatta selvää että sama auto on testissä ja sulla alla

    Originally posted by Zmuli View Post
    Joko sä samalla vaivalla kun nyt (ehkä) vaihdat/vaihdatutat sen venakopantiivarin, niin pesisit/pesetyttäisit tuon auton ja ottaisit jotain oikeita kuvia edes muutaman. Ei noita 600x400 resosia kuvia enää vuonna 2014 voi edes kuviksi sanoa.


    Jos ei itseltä onnistu, niin varmasti löytyy joku foorumilainen lähikylältä joka voi auttaa kuvailussa. Kenties jopa siinä pesemisessä..
    Tämän allekirjoitan myös, 110%, nuo fotot ovat lähinnä sieltä kultaiselta -90 luvulta..

    Leave a comment:


  • Zmuli
    replied
    Joko sä samalla vaivalla kun nyt (ehkä) vaihdat/vaihdatutat sen venakopantiivarin, niin pesisit/pesetyttäisit tuon auton ja ottaisit jotain oikeita kuvia edes muutaman. Ei noita 600x400 resosia kuvia enää vuonna 2014 voi edes kuviksi sanoa.


    Jos ei itseltä onnistu, niin varmasti löytyy joku foorumilainen lähikylältä joka voi auttaa kuvailussa. Kenties jopa siinä pesemisessä..

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En oikein vieläkään ymmärrä tämän homman hienoutta. Toki on hienoa jos auto on todella harvinainen tai jopa ainut laatuaan, ja hyvä että joku siitä kiksejä saa. Tuo auto nyt vaan sattuu olemaan ihan helvetin loppuun poljettu kaameassa kunnossa oleva suht tuntemattomalla pajalla modattu kolmeysi, jota ei alkuperäiskuntoon ihan pienellä rahamäärällä/työllä saateta.
    Asia olisi vähän toisenlainen jos auto olisi vähän ajettu/ajamaton ja täydellinen kaikin puolin noiden dokumenttien kera, silloin autolla voisi tulevaisuudessa olla jotain muutakin arvoa kuin pelkkä käyttöarvo.

    Tämä oli vain minun mielipide, ei herneitä. Hyvä että omistajalle kelpaa, sehän on pääasia. Ja onpahan ainakin jotain mitä kellään muulla ei luultavasti ole.
    Jään mielenkiinnolla seuraamaan sivusta sitä kokoajan lähenevää "onnellista loppua".

    En nyt ihan "tuntemattomaksi" sanoisi kuitenkaan Wiesmannia :think S85 mosa kuvan autossa ja bemarin tekniikan ympärillehän he noita omia rakentavat

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En oikein vieläkään ymmärrä tämän homman hienoutta. Toki on hienoa jos auto on todella harvinainen tai jopa ainut laatuaan, ja hyvä että joku siitä kiksejä saa. Tuo auto nyt vaan sattuu olemaan ihan helvetin loppuun poljettu kaameassa kunnossa oleva suht tuntemattomalla pajalla modattu kolmeysi, jota ei alkuperäiskuntoon ihan pienellä rahamäärällä/työllä saateta.
    Asia olisi vähän toisenlainen jos auto olisi vähän ajettu/ajamaton ja täydellinen kaikin puolin noiden dokumenttien kera, silloin autolla voisi tulevaisuudessa olla jotain muutakin arvoa kuin pelkkä käyttöarvo.

    Tämä oli vain minun mielipide, ei herneitä. Hyvä että omistajalle kelpaa, sehän on pääasia. Ja onpahan ainakin jotain mitä kellään muulla ei luultavasti ole.
    Jään mielenkiinnolla seuraamaan sivusta sitä kokoajan lähenevää "onnellista loppua".
    Ei herneitä joo...Se hinta mitä tuosta autosta maksettaisiin on täysin toisarvoinen asia.Ja kuten sanoit,kyllä minä siitä kiksit saan ja saisi varmaan kaveri jos toinenkin.Todennäköisesti meikäläisellä ei ole mahdollisuutta saattaa tuota lähellekkään alkuperäistä kuntoa ihan käytännön syistä.se on mun auto jolla ajetaan ja sillä selvä.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    En oikein vieläkään ymmärrä tämän homman hienoutta. Toki on hienoa jos auto on todella harvinainen tai jopa ainut laatuaan, ja hyvä että joku siitä kiksejä saa. Tuo auto nyt vaan sattuu olemaan ihan helvetin loppuun poljettu kaameassa kunnossa oleva suht tuntemattomalla pajalla modattu kolmeysi, jota ei alkuperäiskuntoon ihan pienellä rahamäärällä/työllä saateta.
    Asia olisi vähän toisenlainen jos auto olisi vähän ajettu/ajamaton ja täydellinen kaikin puolin noiden dokumenttien kera, silloin autolla voisi tulevaisuudessa olla jotain muutakin arvoa kuin pelkkä käyttöarvo.

    Tämä oli vain minun mielipide, ei herneitä. Hyvä että omistajalle kelpaa, sehän on pääasia. Ja onpahan ainakin jotain mitä kellään muulla ei luultavasti ole.
    Jään mielenkiinnolla seuraamaan sivusta sitä kokoajan lähenevää "onnellista loppua".

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied


    Siinä ois sekin kuva sitten
    Siis mittaristosta.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Juuri tuolla se lukee aivan selvästi.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eikö tässä aiemmin jo todettu että vakio äänenvaimennin siellä on? Löytyy ne orkkis värinänvaimentimet ja kaikki. Eisenmannissa/wiesmannissa tms. olisi selvät merkinnät kyllä.
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Siis joku totesi kuvan perusteella.Jos saksan papereissa lukee että loppuvaimennin on Eisenmann typ e39,ja paikallaan olevassa vaimentimessa on merkintä typ e39 niin eikö se ole silloin jo aika selvä asia?Ja jälleen kerran niitä faktoja pöytään siitä että tuon ikäisessä Eisenmannin vaimentimessa on firman kaiverrukset.Puhumattakaan ulostulojen koko,ja sisäänmenoputken koko.Mitatkaa joku "orkkis" 523:sesta sisäänmeno ja ulostulojen koot ja vielä valokuva siitä merkinnästä niin sitten uskon vakioksi jos samat ku mulla.
    Originally posted by Antti O View Post
    Olen seurannut tätä ketjua, aika huikeaa jos tämä kyseinen yksilö on sama kuin tuossa testissä. Taitaa melko vaikeaa olla löytää alkuperäisiä mst wiesmann vanteita.. ei taida olla enää niitä missään, harmi kun ne on joku entinen omistaja hukannut. Eisenmannin takavaimentajat ainakin uudemmat selvästi erottaa siitä että niissä on peltinen lätkä joko hitsattuna tai niitattuna missä lukee eisenmann, ja pöntöt ovat kiiltävää rosteria.
    Originally posted by BeamR View Post
    Tuon kuvan perusteella on aivan mahdoton sanoa idioottivarmasti mitä siellä takana on, mutta:
    - Originaalipöntössä on aina vain yksi ulostulo, joka EI näy takapuskurin alta ja se on taitettu alaspäin.
    - Eisenmann on aina rosteria, ja siinä on kaksi suoraa ulostuloa, jotka voi olla joko 2x76mm TAI 2x83mm, riippuen kumpi malli on valittu. Alla vielä kuva Eisenmann-takapöntöstä.

    typ e39 -teksti ei kyllä itsessään vielä todista mitään (tai ole todistamatta), koska se teksti tarkoittaa vain että ko pönttö on tarkoitettu BMW E39:n, ja sellainen teksti voi löytyä ihan mistä tahansa muustakin pöntöstä, Marteliuksesta Supersprintiin tai johonkin no-name -kiinanpönttöön.

    yritin zoomailla vielä sitä artikkelia, mutta siinä on niin huono skannaus, että siitä ei ota mitään tolkkua että mikä pönttö siinä autossa on ollut artikkelin tekohetkellä.

    Siis niissä saksan papereissa lukee aivan selvästi saksaksi että takavaimennin Eisenmann typ e39.
    Eli vakiovaimennin se ei ole koska on kahdella ulostulolla.Ja on se voinut joskus näyttää tuolta mutta jos äänenvaimennin on melkein 20 vuotta vanha niin ei se enää näytä siltä miltä on näyttänyt uutena.Kaksi suoraa ulostuloa jotka taittuu lievästi alaspäin,ihan kuten tuossa uuden vaimentimen kuvassa.Ei sillä että koko asialla olisi juurikaan merkitystä,mutta vahva epäilys on että tuo on juuri se vaimennin mikä on papereihin(saksalaisen esimerkillisesti) merkattu.
    Last edited by 528-Mst; 27-11-2014, 15:07.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Jesper View Post
    En tiedä sitten muista mutta mä en ainakaan saa noista pikkukuvien teksteistä juuri mitään selvää.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by 528-Mst View Post
    Siis joku totesi kuvan perusteella.Jos saksan papereissa lukee että loppuvaimennin on Eisenmann typ e39,ja paikallaan olevassa vaimentimessa on merkintä typ e39 niin eikö se ole silloin jo aika selvä asia?Ja jälleen kerran niitä faktoja pöytään siitä että tuon ikäisessä Eisenmannin vaimentimessa on firman kaiverrukset.Puhumattakaan ulostulojen koko,ja sisäänmenoputken koko.Mitatkaa joku "orkkis" 523:sesta sisäänmeno ja ulostulojen koot ja vielä valokuva siitä merkinnästä niin sitten uskon vakioksi jos samat ku mulla.
    Tuon kuvan perusteella on aivan mahdoton sanoa idioottivarmasti mitä siellä takana on, mutta:
    - Originaalipöntössä on aina vain yksi ulostulo, joka EI näy takapuskurin alta ja se on taitettu alaspäin.
    - Eisenmann on aina rosteria, ja siinä on kaksi suoraa ulostuloa, jotka voi olla joko 2x76mm TAI 2x83mm, riippuen kumpi malli on valittu. Alla vielä kuva Eisenmann-takapöntöstä.

    typ e39 -teksti ei kyllä itsessään vielä todista mitään (tai ole todistamatta), koska se teksti tarkoittaa vain että ko pönttö on tarkoitettu BMW E39:n, ja sellainen teksti voi löytyä ihan mistä tahansa muustakin pöntöstä, Marteliuksesta Supersprintiin tai johonkin no-name -kiinanpönttöön.

    yritin zoomailla vielä sitä artikkelia, mutta siinä on niin huono skannaus, että siitä ei ota mitään tolkkua että mikä pönttö siinä autossa on ollut artikkelin tekohetkellä.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Olen seurannut tätä ketjua, aika huikeaa jos tämä kyseinen yksilö on sama kuin tuossa testissä. Taitaa melko vaikeaa olla löytää alkuperäisiä mst wiesmann vanteita.. ei taida olla enää niitä missään, harmi kun ne on joku entinen omistaja hukannut. Eisenmannin takavaimentajat ainakin uudemmat selvästi erottaa siitä että niissä on peltinen lätkä joko hitsattuna tai niitattuna missä lukee eisenmann, ja pöntöt ovat kiiltävää rosteria.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Jesper View Post
    Onko sulla hiekkaa pimpissä vai miksi otat kaiken ittees?
    Sen hoksais jos olisin ottanu itteeni..Ja siellä ei varmasti ole hiekkaa,vaan kiviä ja männynkäpyjä.

    Leave a comment:


  • 528-Mst
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eikö tässä aiemmin jo todettu että vakio äänenvaimennin siellä on? Löytyy ne orkkis värinänvaimentimet ja kaikki. Eisenmannissa/wiesmannissa tms. olisi selvät merkinnät kyllä.
    Siis joku totesi kuvan perusteella.Jos saksan papereissa lukee että loppuvaimennin on Eisenmann typ e39,ja paikallaan olevassa vaimentimessa on merkintä typ e39 niin eikö se ole silloin jo aika selvä asia?Ja jälleen kerran niitä faktoja pöytään siitä että tuon ikäisessä Eisenmannin vaimentimessa on firman kaiverrukset.Puhumattakaan ulostulojen koko,ja sisäänmenoputken koko.Mitatkaa joku "orkkis" 523:sesta sisäänmeno ja ulostulojen koot ja vielä valokuva siitä merkinnästä niin sitten uskon vakioksi jos samat ku mulla.

    Leave a comment:

Working...
X