E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Mikä on polttimoiden arvioitu kestoaika, jos en ihan väärin muista niin kahden vuoden takuu noissa oli, ja olleen autossa n puolitoista vuotta.
    Väri ei ole muuttunut.

    On yhteensä neljä kertaa hukannut vasemman ajovalon, tänään kahdesti ja aina kesken ajon. Toisella kertaa tänään valo myös palasi samalla ajolla.
    Xenonilla enemmän vaikuttaa sytytysten määrä kuin ikä. Eli jos kokoajan valoja päälle pois niin nopeammin lopahtavat. Mutta kyllä nyt teoriassa normaalissa käytössä nelisen vuotta vähintään pitäisi mennä. Mutta äkkiähän se aika lyhenee jos useita kertoja päälle kytketään...

    Originally posted by EPDM View Post
    Siirrä polttimo toiselta ehjältä puolelta niin sittenhän se varmistuu..
    Tämähän se helpoin tapa testata, näissä kun vielä polttimon vaihtokin onnistuu parissa minuutissa ilman mitään puskureiden irroitushäslinkejä!

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Polttimo. Muuntajat, eli ballastit hajoavat harvemmin...näin yleensä siis.

    Siirrä polttimo toiselta ehjältä puolelta niin sittenhän se varmistuu..

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Oman kokemuksen mukaan myös ehtoopuolella oleva poltin voi sammua kesken ajon, omassa tapauksessa valon väri oli alkanut jo hieman punertamaan.
    Mikä on polttimoiden arvioitu kestoaika, jos en ihan väärin muista niin kahden vuoden takuu noissa oli, ja olleen autossa n puolitoista vuotta.
    Väri ei ole muuttunut.

    On yhteensä neljä kertaa hukannut vasemman ajovalon, tänään kahdesti ja aina kesken ajon. Toisella kertaa tänään valo myös palasi samalla ajolla.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    On ne xenonit.
    Mutta olleet jo toista vuotta ja tähän asti toimineet.
    Tuikku siis sammuu kesken ajon valojen ollessa päällä.




    Tämä parempi ehdotus, voiko olla jotain muuta? Kunnolla kallista?
    Oman kokemuksen mukaan myös ehtoopuolella oleva poltin voi sammua kesken ajon, omassa tapauksessa valon väri oli alkanut jo hieman punertamaan.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Huono xenon-polttimo teki ainakin itsellä samaa, ei syttynyt kylmänä aina silloin tällöin ollenkaan. Jos nyt siis oli ksenonit, meni vähän ohi...
    On ne xenonit.
    Mutta olleet jo toista vuotta ja tähän asti toimineet.
    Tuikku siis sammuu kesken ajon valojen ollessa päällä.


    Originally posted by TheRipper View Post
    Ballasti alkaa vedellä viimeisiään...?
    Tämä parempi ehdotus, voiko olla jotain muuta? Kunnolla kallista?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Illat pimenee ja valot vähenee.
    Nyt jos joku viisaampi osaa kertoa mistä johtuu seuraava:
    E39 (-03 530d) saattaa kesken ajon herjata ajovaloja, että pitäisi tarkistaa.
    Hipsit ulos autosta ja toteat vasemman ajovalon olevan pimeänä. Sammutat auton, käynnistät uudelleen ja herjaaminen on hävinnyt ja valot toimivat.

    Tekee tätä säännöllisen epäsäännöllisesti, ei välttämättä joka viikko mutta kai tihentyen viimeaikoina kun ruvennut vaivaamaan.

    Akka ratissa väittää että kyseessä ois xenonit, joku viisaampi saattaa olla eri mieltä. Hehkut vaihdettu vajaa 2 vuotta sitten ja ne makso pitkästi toista sataa kappaleelta.
    Mutta nyt ei siis oo hehku palanut, kun se enimmän aikaa toimii.
    Ballasti alkaa vedellä viimeisiään...?

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Illat pimenee ja valot vähenee.
    Nyt jos joku viisaampi osaa kertoa mistä johtuu seuraava:
    E39 (-03 530d) saattaa kesken ajon herjata ajovaloja, että pitäisi tarkistaa.
    Hipsit ulos autosta ja toteat vasemman ajovalon olevan pimeänä. Sammutat auton, käynnistät uudelleen ja herjaaminen on hävinnyt ja valot toimivat.

    Tekee tätä säännöllisen epäsäännöllisesti, ei välttämättä joka viikko mutta kai tihentyen viimeaikoina kun ruvennut vaivaamaan.

    Akka ratissa väittää että kyseessä ois xenonit, joku viisaampi saattaa olla eri mieltä. Hehkut vaihdettu vajaa 2 vuotta sitten ja ne makso pitkästi toista sataa kappaleelta.
    Mutta nyt ei siis oo hehku palanut, kun se enimmän aikaa toimii.
    Huono xenon-polttimo teki ainakin itsellä samaa, ei syttynyt kylmänä aina silloin tällöin ollenkaan. Jos nyt siis oli ksenonit, meni vähän ohi...

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Varmaan ballasti alkaa olemaan loppu.. Jos kerran polttimot on ok.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Illat pimenee ja valot vähenee.
    Nyt jos joku viisaampi osaa kertoa mistä johtuu seuraava:
    E39 (-03 530d) saattaa kesken ajon herjata ajovaloja, että pitäisi tarkistaa.
    Hipsit ulos autosta ja toteat vasemman ajovalon olevan pimeänä. Sammutat auton, käynnistät uudelleen ja herjaaminen on hävinnyt ja valot toimivat.

    Tekee tätä säännöllisen epäsäännöllisesti, ei välttämättä joka viikko mutta kai tihentyen viimeaikoina kun ruvennut vaivaamaan.

    Akka ratissa väittää että kyseessä ois xenonit, joku viisaampi saattaa olla eri mieltä. Hehkut vaihdettu vajaa 2 vuotta sitten ja ne makso pitkästi toista sataa kappaleelta.
    Mutta nyt ei siis oo hehku palanut, kun se enimmän aikaa toimii.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    Miten lamda arvot heittelee? Oliko se 0.66-4.66 välillä pitäs seilata ne
    Molemmat arvot heittelee 4.5-4.8 ihan sama onko lämmin vai kylmä kone. Ja varmaan siksi tulee välillä o2 sensor voltage high

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Saako IHKAan vaihdettua pelkät lämmösäätöjen napit (ne missä on punaiset/siniset nuolet keskellä) jotenkin nätisti?

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Saako IHKAan vaihdettua pelkät lämmösäätöjen napit (ne missä on punaiset/siniset nuolet keskellä) jotenkin nätisti?

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Voikos sitten tuo rikkinäinen lambda häiritä tuon 5. ja 3. sylinterin toimintaa kun ne siellä roughnesissa heitteli?
    Miten lamda arvot heittelee? Oliko se 0.66-4.66 välillä pitäs seilata ne

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kyllä sen lambdan arvon pitäisi lämpimällä koneella sahata edestakaisin.
    Voikos sitten tuo rikkinäinen lambda häiritä tuon 5. ja 3. sylinterin toimintaa kun ne siellä roughnesissa heitteli?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Olen tuota jo kokeillut kun jostain ulkomaan foorumilta luin kerran, paperi ei imeytynyt putkeen. Onko tuo lambda kunnossa jos INPAssa se arvo pysyy kokoajan lähellä 5V eikä heittele ollenkaan, vai voiko joku muu vika häiritä lambdan toimintaa?
    Kyllä sen lambdan arvon pitäisi lämpimällä koneella sahata edestakaisin.

    Leave a comment:

Working...
X