E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 523i
    replied
    Voisiko tukkeutunut suutin tehdä tätä vikaa, että toisinaan antaa koodit: Fuel trim bank 2, ja muutaman kerran on ollut vikakoodi cylinder 5 ingination.
    Luulisi että kiihdytys olisi heikkoa jos yksi sylinteri ei polta ollenkaan?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Mistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?
    Vaihda alkuun tulppa ja puola toisiin sylintereihin ja katso siirtyykö vika.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    E39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
    En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!
    Ehkä. Ei voi testata noin.

    Kylmänä kuuluukin pyöriä molempiin suuntiin. Lämpimänä sitä ei voi pysäyttää moottorin käydessä esim. sanomalehdellä. Älä työnnä sinne käsiä!

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Mistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?
    Last edited by 523i; 25-10-2015, 10:11.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    E39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
    En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by Inhuman View Post
    E39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.

    Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.

    ja itse ongelmaan:
    -Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
    -live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
    -anturi vaihdettu, sama vika
    -johdot mitattu perästä keulaan, on ok.

    Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
    Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?

    Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.

    Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?

    Kummasta lähtisitte liikkeelle?
    Laakeri on mennyt kun muut on kunnossa sama oli itellä ei tietoa livedatas vaihoin laakerin jo alko toimii

    Leave a comment:


  • Inhuman
    replied
    E39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.

    Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.

    ja itse ongelmaan:
    -Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
    -live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
    -anturi vaihdettu, sama vika
    -johdot mitattu perästä keulaan, on ok.

    Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
    Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?

    Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.

    Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?

    Kummasta lähtisitte liikkeelle?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...
    No justiinsa.Muutama milli sinne tai tänne...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    E38 ja E34 itsellä kanssa on mennyt ihan vinksalleen tukivarsien vaihdon jälkeen. Niissä tosin vaihtoin alatukivarret myös, joten pelkkien reaktiotankojen vaihdosta ei ole kokemusta kuin tuon E39:n kohdalla.

    Aion kyllä käyttää jatkossakin säädössä kun se nyt ei niin arvokasta itselle ole.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Onko näin? Tuohan on hieman huolestuttavaa jos on. Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...:think

    Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)
    Omalla kohdalla huomasin tämän siten että vaihdoin varret muutama vuosi sitten, samalla kulmat säädettiin. Nyt hiljattain toisesta alatukivarresta meni nivel väljäksi, vaihdoin uuden varren ja nyt on ratti n. 15 astetta vinossa. Ero on niin pieni ettei ajossa huomaa muuta eroa kuin tuon ratin vinouden.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ainakin tarvike varsissa on pieniä pituuseroja, myös puslan kiinnityspultin reikä on hieman väljä...
    Onko näin? Tuohan on hieman huolestuttavaa jos on. Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...:think

    Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta sehän on sitten ihan toinen juttu jo...mutta reaktiotankojen vaihdos ei muuta kulmia mitenkään....eli kyllä ennenkin sitten on jo suuntaus ollut jonkin verran pielessä.
    Ainakin tarvike varsissa on pieniä pituuseroja, myös puslan kiinnityspultin reikä on hieman väljä...

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Paitsi että luultavammin niihin "tehdasasetuksiin" on jo koskettu aiemmin.

    Omassa oli aurauskin hieman pielessä reaktiotangon vaihdon jälkeen mutta en tiedä oliko se jo ennen vaihtoakin.

    E39:n keulassa toki ei kauhean montaa säädettävää paikkaa olekkaan.
    Mutta sehän on sitten ihan toinen juttu jo...mutta reaktiotankojen vaihdos ei muuta kulmia mitenkään....eli kyllä ennenkin sitten on jo suuntaus ollut jonkin verran pielessä.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mulla on ollu jo melkein vuoden motonetistä ostetut topran-merkkiset alatukivarret, kuskin puolella camber on yli asteen miinuksella nykyään ku hantin puolella on sit taas ihan ok jopa toleranssien sisällä ja etupäässä ei tietenkään ole cambersäätöä. Vanhat oli alkuperäiset BMW-logolla varustetut ja silloin kulmat oli ok.

    E: Niin ja ei oo yli 20tkm aikana viel väljää tullu niihin et sen puolesta ok kamaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta eihän niillä mitään vaikutusta kulmiin ole....siis jos ovat väljät niin tokihan silloin kulmiin vaikuttaa, mutta ei silloin kannata säätämään kulmia lähteä vaan vaihtamaan uudet tangot tottakai...ja sitten ollaan taas ns tehdasasetuksissa.
    Paitsi että luultavammin niihin "tehdasasetuksiin" on jo koskettu aiemmin.

    Omassa oli aurauskin hieman pielessä reaktiotangon vaihdon jälkeen mutta en tiedä oliko se jo ennen vaihtoakin.

    E39:n keulassa toki ei kauhean montaa säädettävää paikkaa olekkaan.

    Leave a comment:

Working...
X