Voisiko tukkeutunut suutin tehdä tätä vikaa, että toisinaan antaa koodit: Fuel trim bank 2, ja muutaman kerran on ollut vikakoodi cylinder 5 ingination.
Luulisi että kiihdytys olisi heikkoa jos yksi sylinteri ei polta ollenkaan?
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 523i View PostMistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?
Leave a comment:
-
Originally posted by _Rontti View PostE39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!
Kylmänä kuuluukin pyöriä molempiin suuntiin. Lämpimänä sitä ei voi pysäyttää moottorin käydessä esim. sanomalehdellä. Älä työnnä sinne käsiä!
Leave a comment:
-
Mistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?Last edited by 523i; 25-10-2015, 10:11.
Leave a comment:
-
E39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!
Leave a comment:
-
Originally posted by Inhuman View PostE39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.
Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.
ja itse ongelmaan:
-Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
-live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
-anturi vaihdettu, sama vika
-johdot mitattu perästä keulaan, on ok.
Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?
Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.
Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?
Kummasta lähtisitte liikkeelle?
Leave a comment:
-
E39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.
Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.
ja itse ongelmaan:
-Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
-live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
-anturi vaihdettu, sama vika
-johdot mitattu perästä keulaan, on ok.
Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?
Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.
Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?
Kummasta lähtisitte liikkeelle?
Leave a comment:
-
E38 ja E34 itsellä kanssa on mennyt ihan vinksalleen tukivarsien vaihdon jälkeen. Niissä tosin vaihtoin alatukivarret myös, joten pelkkien reaktiotankojen vaihdosta ei ole kokemusta kuin tuon E39:n kohdalla.
Aion kyllä käyttää jatkossakin säädössä kun se nyt ei niin arvokasta itselle ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostOnko näin? Tuohan on hieman huolestuttavaa jos on. Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...:think
Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostAinakin tarvike varsissa on pieniä pituuseroja, myös puslan kiinnityspultin reikä on hieman väljä...
Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostMutta sehän on sitten ihan toinen juttu jo...mutta reaktiotankojen vaihdos ei muuta kulmia mitenkään....eli kyllä ennenkin sitten on jo suuntaus ollut jonkin verran pielessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostPaitsi että luultavammin niihin "tehdasasetuksiin" on jo koskettu aiemmin.
Omassa oli aurauskin hieman pielessä reaktiotangon vaihdon jälkeen mutta en tiedä oliko se jo ennen vaihtoakin.
E39:n keulassa toki ei kauhean montaa säädettävää paikkaa olekkaan.
Leave a comment:
-
Mulla on ollu jo melkein vuoden motonetistä ostetut topran-merkkiset alatukivarret, kuskin puolella camber on yli asteen miinuksella nykyään ku hantin puolella on sit taas ihan ok jopa toleranssien sisällä ja etupäässä ei tietenkään ole cambersäätöä. Vanhat oli alkuperäiset BMW-logolla varustetut ja silloin kulmat oli ok.
E: Niin ja ei oo yli 20tkm aikana viel väljää tullu niihin et sen puolesta ok kamaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostMutta eihän niillä mitään vaikutusta kulmiin ole....siis jos ovat väljät niin tokihan silloin kulmiin vaikuttaa, mutta ei silloin kannata säätämään kulmia lähteä vaan vaihtamaan uudet tangot tottakai...ja sitten ollaan taas ns tehdasasetuksissa.
Omassa oli aurauskin hieman pielessä reaktiotangon vaihdon jälkeen mutta en tiedä oliko se jo ennen vaihtoakin.
E39:n keulassa toki ei kauhean montaa säädettävää paikkaa olekkaan.
Leave a comment:
Leave a comment: