E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Akku oli täynnä, päällä oli valot, sisäpuhallin, ilmastointi, radio ja sisävalot. Auto tyhjäkäynnillä. Mittari on kunnollinen masterin mittari ja olen erityisen kiinnostunut onko latausjännite liian pieni ja enteileekö esim jänniteensäätimen tai laturin hajoamisesta. Millä tuota lataustehoa voi kasvattaa?
    Mittaa vielä kierroksilla eli esim. 1500 rpm. Tyhjäkäynnillä jännite on hieman matalampi, koska laturi pyörii hitaammin kuin kierroksilla.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Ainakin tuohon omaan kun kunnostutin koko laturin autosähkö liikkeessä hintaa tuli joku 100€ (sisältää kaikki laakerit, hiilet, jännitteen säädin). Ainakin autosähkömies oli sitä mieltä. että ei kannata laittaa kuin bosch jännitteensäätimiä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Mistä niitä hiiliä saa?
    Tuolta saa kaikkia osia laturiremonttiin:

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Säästät pitkän pennin kun vaihdat/vaihdatat hiilet sinne.
    Ainakin minulla myös liukurengas oli pahasti kulunut ja piti vaihtaa ja sehän vaatii koko laturin purkamisen. Hiilien vaihtokin oli tuohon malliin aika hankalaa, helpompi vaihtaa koko säädin (eBaysta Mobiletron-merkkinen vaikutti laadukkaalta vs. pahimmat Kiina-ihmeet). Ja jos sinne tuon liukurenkaan vaihtaa, niin samalla kannattaisi laakeritkin vaihtaa...

    Jos nyt mopo karkaa tuolle tasolle, niin kannattaa aluksi tarkistaa miten pitkän pennin siinä sitten säästää vs. laturin osto esim. tuolta: http://stores.ebay.co.uk/schmitzrotary/
    (postikulut ovat näköjään "hiukan" pompanneet)

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Mistä niitä hiiliä saa?

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Laturikauppaanko tässä on lähdettävä? Noh, eikai se auta.
    Säästät pitkän pennin kun vaihdat/vaihdatat hiilet sinne.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllähän tuo jännite hiukan alhainen on. Tuolla minun mittauksia vanhalla ja uudella laturilla: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=84
    Laturikauppaanko tässä on lähdettävä? Noh, eikai se auta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Akku oli täynnä, päällä oli valot, sisäpuhallin, ilmastointi, radio ja sisävalot. Auto tyhjäkäynnillä. Mittari on kunnollinen masterin mittari ja olen erityisen kiinnostunut onko latausjännite liian pieni ja enteileekö esim jänniteensäätimen tai laturin hajoamisesta. Millä tuota lataustehoa voi kasvattaa?
    Kyllähän tuo jännite hiukan alhainen on. Tuolla minun mittauksia vanhalla ja uudella laturilla: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=84

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No se vähän riippuu. Oliko akku täynnä, mitä laitteita oli päällä, paljon koneessa oli kierroksia, minkälaisella mittarilla mittasit (se 10€ yleismittari nyt ei ole mikään tarkkus instrumentti) jne. Ilmeisesti kyselet, että onko jännite liian korkea? Ei ole, koska akkua ei voi ladata 12v jännitteellä. Jännitteen tulisi olla auto käynnissä 13.8-14.8V. Mikäli tälläiset perusasiat kiinnostaa, kannattaa hankkia korjausopas, joka on tehty omalle autollesi, niin sitä löytyy paljon tietoa. Hieman matala latausjännite AGM akulle. AGM:lle saisi olla hieman korkeampi latausjännitte kuin perusakkulle.
    Akku oli täynnä, päällä oli valot, sisäpuhallin, ilmastointi, radio ja sisävalot. Auto tyhjäkäynnillä. Mittari on kunnollinen masterin mittari ja olen erityisen kiinnostunut onko latausjännite liian pieni ja enteileekö esim jänniteensäätimen tai laturin hajoamisesta. Millä tuota lataustehoa voi kasvattaa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Okei, no tarviiko huolestua kun yleismittarilla mitattuna auton ollessa käynnissä akulta irtoaa 13.8v?
    No se vähän riippuu. Oliko akku täynnä, mitä laitteita oli päällä, paljon koneessa oli kierroksia, minkälaisella mittarilla mittasit (se 10€ yleismittari nyt ei ole mikään tarkkus instrumentti) jne. Ilmeisesti kyselet, että onko jännite liian korkea? Ei ole, koska akkua ei voi ladata 12v jännitteellä. Jännitteen tulisi olla auto käynnissä 13.8-14.8V. Mikäli tälläiset perusasiat kiinnostaa, kannattaa hankkia korjausopas, joka on tehty omalle autollesi, niin sitä löytyy paljon tietoa. Hieman matala latausjännite AGM akulle. AGM:lle saisi olla hieman korkeampi latausjännitte kuin perusakkulle.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei, koskee uudempia autoja.
    Okei, no tarviiko huolestua kun yleismittarilla mitattuna auton ollessa käynnissä akulta irtoaa 13.8v?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Pitääkö allekirjoituksen autossa koodailla jotain uusiksi kun vaihtaa 95ah agm akun? Nimimerkillä auto menossa laakkoselle aamulla webaston huoltoon niin voisivat samalla koodailla jos tarvii.
    Ei, koskee uudempia autoja.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Pitääkö allekirjoituksen autossa koodailla jotain uusiksi kun vaihtaa 95ah agm akun? Nimimerkillä auto menossa laakkoselle aamulla webaston huoltoon niin voisivat samalla koodailla jos tarvii.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Voiko tämä ECU/DME kasetti olla osittain viallinen, kun e39 antaa heikkoa kipinää (kierroksilla pelaa hyvin, tyhjäkäynnillä ei). Katsastuksesta meni kuitenkin hienosti läpi päästöistä.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Ehkä väärä alue, mutta kysyn: Paljonko on tuommoisen e39 -97 300.000km bensa automaatin, kohtalaisen hyvin varusteltu ja hyvin huollettu realistinen myynti hinta? Nettiautossa vaihtelee aika rajusti 1000€-5000€.
    Taitaa näissä se yleisilme hinnoitella, mikä väri, vanteet, sisusta/varusteet... tietenkin e39 kopassa ruosteen määrä sanelee suunnan. Eli noilla tiedoilla mitä jaoit niin haitari on ihan realistinen, joskin aika pitkälle kuviteltu.

    http://www.nettiauto.com/bmw/523/7608774

    Vs

    http://www.nettiauto.com/bmw/523/6637840
    Last edited by Zoui; 08-11-2015, 09:00.

    Leave a comment:

Working...
X