Originally posted by TJJ
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39:n (-00) interiöörin ääniä...
Collapse
X
-
Sainpahan narinat pois
Syynä ei olleet alareunan tiivisteet vaan ovipahvin ja oven välinen sauma. Ilmeisesti käyttämäni liuotinpesuaine poisti entiset rasvaukset tai muuttui kuivuessaan narinan aiheuttajaksi. Kun oven kahvasta (sisäpuolelta) otti kiinni ja väänteli niin ääni muistutti vanhan saranan narinaa.
Ratkaisu: kumin ja muovin puhdistus/kiillotusaine, jota suihkutin ovipahvin ja pellin väliin ja narina loppui siihen paikkaan. Aine oli hyvin tukeutuvan oloista ja sen kanssa ei tarvitse olla kovin tarkka koska se on väritöntä ja lähtee pois "väärästä paikasta" pyyhkäisemällä. Tulipa samalla käsiteltyä etuovien tiivisteetkin. Ei sisällä silikonia ja maksoi 5,3 euroa spraypurkki. Siitä jää lisäksi pehmeät kädet
Jani
P.S Onko E39 ovitiivisteen vaihdosta topiccia? Kuskin lukon kohdalta tiiviste on aika riekaleina (korin puolelta ei ovesta).
Comment
-
-
Originally posted by -TapiOventiivisteen kuluminen on tunnettu tyyppivika. Uusi maksaa noin 50 € kpl ja asennus vaatii vain aikaa ja voimaa.. Älä katkaise tiivistettä asennuksessa vaikka mieli tekisi. Se on oikean pituinen vaikka aluksi epäilyttääkin.
Jani
Comment
-
-
Vanhan voi repiä voimalla irti, kun on ottanut kynnyskoristelistan alhaalta keskeltä pois.
Tiiviste on muotoiltu.
Kumivasara voi toimia, mutta itse tein homman vain käsivoimin. Jatkoskohta on merkattu tiivisteen mukana tuleviin ohjeisiin (jostakin syystä KL:sta saadussa ohjeessa pyydetään aloitamaan eri kohdasta kuin alkuperäinen alkaa, eikä se näytä olevan vahinko).---
Comment
-
-
Originally posted by sailorOnko tiiviste "muotoiltu" vai "pyöreä rengas", jostain topicista luin että se nuijitaan kumivasaralla paikoilleen. Onko työn kannalta väliä mistä kohtaa aloittaa, onko siihen hyvä ottaa kaveri avuksi, voiko vanhan repiä vain voimalla irti jne.Jani
Comment
-
-
Minä "karateharrastajana"(mitä se on?) tein sen käsin.. Kyse ei lopulta ollutkaan voimasta vaikka aluksi näyttikin epätoivoiselta:
Ensin luulin että tiiviste on kokonaan pohjassa ja se meni ristiin alareunasta pari senttiä.. Irrotin kuitenkin tiivisteen ennen saksien käyttöä ja tungin kulmat uudelleen kiinni taivuttamalla tiivistettä jyrkemmälle mutkalle kuin kulma oikeasti on. Sillä tavalla tiiviste painui pohjaan myös kulmista. Suorilta osuuksilta kun jätti sitä hieman irti, eli kaarelle, se oli helppo painaa kiinni vasta mutkien jälkeen ja mutkatkin menivät samalla tiukempaan. Lukon alapuolella pystyosalla joutui kämmenpohjalla hakkaamaan kun pelti on kaksinkertainen verrattuna yläpuoleen.---
Comment
-
-
Originally posted by sailor View PostSainpahan narinat pois
Ratkaisu: kumin ja muovin puhdistus/kiillotusaine, jota suihkutin ovipahvin ja pellin väliin ja narina loppui siihen paikkaan. Aine oli hyvin tukeutuvan oloista ja sen kanssa ei tarvitse olla kovin tarkka koska se on väritöntä ja lähtee pois "väärästä paikasta" pyyhkäisemällä. Tulipa samalla käsiteltyä etuovien tiivisteetkin. Ei sisällä silikonia ja maksoi 5,3 euroa spraypurkki. Siitä jää lisäksi pehmeät kädet
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostRatin keskiöstä (mallia //M) alkanut kuulua sirinää rupusella pinnalla.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuo voi johtua airbagin takana olevista johdoista joten kannattaa teipata (kangasteipillä) ne ennen kuin purat (ja huonolla tuurilla hajotat) slip ringin. Lisäksi kannattaa varmistaa, että ääni todellakin tulee ratin keskeltä sillä ohjauspylvään yläpuolen muoviverhoilukin ja mittarin kehys voi aiheuttaa juuri samanlaisen äänen. Eli kokeile painaa niitä kun ääni kuuluu.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostSirinä lakkaa kun tööttää vähän painaa sisäänpäin, eli jostain sieltä se tulee. Mites se keskiötööttä lähtee irti? En ole vielä katsonut olisko ratin takana jotkut ruuvit kenties?
Comment
-
-
Mitä jos ovenkahvat kitisee, mitäs niihin kannattaa laittaa voiteluaineeksi? Kaikki muut paitti kuskinoven kahva on alkanut tänä "talvena" kitistä sopivan kostealla kelillä.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment