Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JL89
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 27
    • Pori

    Juuri näiden kanssa on pelko persiissä jos jo kättelyssä saa sen kuvan et ollaan arvaus pohjalla.--> Auto pois ja pian.

    Se on tullut huomattua että täältä kyllä saa jelppiä, nopeella aikataululla ja jopa sellaista mihin tohtii luottaakkin. Senpä takia täällä olen näitä kyselemässä. Ja jopa asiallisia. Entisenä VAGistina, vastattiin jos viitsittiin ja puolet oli mutua. Poislukien audifinns koska siellä ei ole tullut vielä hirveemmin käytyä. Vaikka siihenkin jo emännän auton kanssa syytä olisi. Ei oo heleppoo, sanovat.

    Haen auton aamulla veke ja palailen astialle. Kiitos.

    Edit. Kuitenkin niin ihastunut olen autoon ja koneeseen/luonteeseen toimiessaan ettei hevillä saa kyllä enää 4mukisen fwd rattiin.
    Last edited by JL89; 14-01-2016, 23:07.

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      Samanmoinen tapaus oli tuossa hetki sitten kaverin x5:ssa. Käyntiin lähti vain apusuihkeilla. Syy löyty yhdestä suuttimesta, joka vuoti niin pahasti läpi, ettei startin kierrokset riittänyt rail-paineiden nostoon ilman pilotti suihkausta.

      Noin huonoksi menneen suuttimen pystyy toteemaan ilman suurempia ohivuoto mittauksia. Purkaa koneen suojia sen verran, että saa nypättyä suuttimilta paluuletkut irti. Paluuletkuun on myös laitettava lukkopihdit, tai mitkä pihdit vain, joilla puristaa paluuletkun tukkoon. Sit vaan virrat päälle.
      Jos/kun jonkin suuttimen paluulähdöstä alkaa valua ainetta, niin siinä vika.

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        Antaakos E39 vikavaloa mittaristoon "catalytic efficiency" koodin takia, esim tyhjätyistä kateista johtuen?

        Jenkkilässä kun tulee vikavalo joka asiasta tauluun mutta meilläpäin aika harvoista jutuista..

        Lähinnä mietin että kannattaako tilata simulaattoreita.

        Comment

        • Jamppa81
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2015
          • 445
          • Helsinki

          Originally posted by Jamppa81 View Post
          TNT kuriiri kantoi uuden soittimen navisoittimen tilalle mutta unohti tuoda välipiuhan. Sitä odotellessa asentelin gsm ohjaimen webastolle ja tajusin siinä yhteydessä, että mitenkäs kaikki kulutukset, kello ja päivämäärän asetuksen jne tapahtuu jatkossa ilman navisoitinta? En tiedä pystyykö uudella Eononilla rassailemaan niitä, mutta olen melko varma ettei pysty.
          Eikö tuolta salavalikon kautta saa kelloa asetettua aikaan mitenkään? Niin ja saako salavalikon tietoja jotenkin lukittua näyttöön pysyvästi? Tarkoitan niin että sammuttamisen jälkeen tulisi automaattisesti jokin tieto. Vaikka moottorilämmöt tms.

          Comment

          • Powr
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1589
            • Kankaanpää

            Originally posted by Powr View Post
            Noniin nyt sain jakopään ja muut isot rempat tehtyä 540:iin. Ainoa ongelma on enään että laturi ei lataa. Laturin valo palaa mittaristossa ja akulle ei tule akun oman jännitteen lisäksi mitään.

            Vaihdoin laturiin hiilet ja säätimen sisältävän paketin. Ei vaikutusta. Mittailin herätteet johdoista. Vihreään tulee akun jännite ja siniseen 0.85v oli auto käynnissä tai ei.

            Voiko laturi kärvähtää muutenkin kuin säätimestä ja hiilistä vai täytyykö ruveta ettiin vikaa muualta?

            Ja kone tosiaan m62b44

            Löytyykö tietoa tai viittiikö joku mitata paljon noiden jännitteiden kuuluu olla? Saisin tänään vielä laturin tilaukseen jos se vika siinä on.
            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

            Comment

            • JL89
              Newbiemmer
              • Jan 2015
              • 27
              • Pori

              Doddiin, hain auton pois korjaamolta. Oli aamulla lähtenyt kuulemma käyntiin kuin palmun alta ja sitten oli kuulemma nafta loppunut. Otin mennessäni riisseliä mukaan vaan eipä tuo sitten startannut. Bräkleenerillä käyntiin.

              Kysyin sitten vaan mittasitteko ohivuodot suuttimista. "Ei suuttimista sellasia mitata vaan ne korjausarvot"
              Kiitos näkemiin.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by JL89 View Post
                Doddiin, hain auton pois korjaamolta. Oli aamulla lähtenyt kuulemma käyntiin kuin palmun alta ja sitten oli kuulemma nafta loppunut. Otin mennessäni riisseliä mukaan vaan eipä tuo sitten startannut. Bräkleenerillä käyntiin.

                Kysyin sitten vaan mittasitteko ohivuodot suuttimista. "Ei suuttimista sellasia mitata vaan ne korjausarvot"
                Kiitos näkemiin.
                Tuo lause kertookin jo kaiken oleelisen korjaamon tietotaidosta. Eli sinne ei enää autoa kannata viedä. Kun moottorin vaihdon yhteydessä oli mainittu, että ohivuotoa on jossain suuttimessa, niin veikkaisin, että se ohivuoto estää nyt sen käynnistymisen. Kylmällä kelillä alkaa yleensä nimittäin nuo vuotavat suuttimet oireilemaan. Tämän saa helposti varmistettua mittaamalla ne ohivuodot. Live-datastakin toki näkee sen, että rail-paine ei nouse riittävän korkealle -> ei käynnisty.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Kannattaako tuota alkuperäistä puhelinta laittaa kuntoon? Tekeekö sillä mitään?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • juha_s
                    Alueaktiivi
                    • May 2008
                    • 446
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Kannattaako tuota alkuperäistä puhelinta laittaa kuntoon? Tekeekö sillä mitään?
                    Soittaa? en tiiä saako tekstareita näpyteltyä, itsellänikin on näyttö rikki mutta gsm-puhelinhan se on
                    F11 535d xDrive M-Sport -13

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by juha_s View Post
                      Soittaa? en tiiä saako tekstareita näpyteltyä, itsellänikin on näyttö rikki mutta gsm-puhelinhan se on
                      Soittaa joo, mutta toimiiko hyvin? Kuuluvuus yms.
                      Patterit omasta ainakin uupuu. Osaako joku sanoa mitkä siihen käy?
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Blindi
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 524
                        • Järvenpää

                        Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että huoltoilmaisin ei suostu nollautumaan? Tarkoitan siis niitä väripalkkeja mittaristossa.

                        Tein inspection 2 huollon kun oli/on yksi vihreä palkki jäljellä, mutta en saa palkkeja täyteen. En INPAlla, en BMW Scannerilla, en sähköjohdolla. BMW Scanner antaa jopa sen palautteen, että nyt on nollattu, mutta niin vaan yksi palkki pysyy. Nollasin sekä litrat että ajan. Edellinen oli öljyhuolto ja sitä edellinen inspection 1, joten inspection 2 tässä käsittääkseni ollaan nollaamassa (ei ole tullut vielä tekstiä mittaristoon). Kokeilin nollata myös öljyhuollon, mutta ei vaikutusta.

                        Onko tässä nyt unohtunut jotain oleellista? Olen nollaillut onnistuneesti aikaisemminkin, mutta nyt tökkii. Mutta tökkiikö auton vai tekijän aivot. Auto on 540i 12/1996.

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          Edit: Meni väärään malliosioon voi poistaa!
                          Last edited by 523i; 17-01-2016, 10:02.

                          Comment

                          • TBM
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 74

                            Tätä varmaan kysytty miljoonasti mutta kysytään vielä kerran,
                            millaisi kulutuksia on muilla 520,523,525 automaattilaatikko vehkeillä?
                            Itsellä menee työmatkassa mikä pääosin moottoritietä niin n. 10-11l/100km.
                            Jotenki tuntuu vähä kohtuuttoman isolta varsinkin kun matka-ajoa melkein koko matkan.

                            Ei tunnu olevan kauheasti väliä onko talvi vai kesä.
                            Alla 15" bmw alkuperäisvanteet ja kitkat sekä kesäksi 18" alut leveillä kumeilla.

                            Comment

                            • Blindi
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 524
                              • Järvenpää

                              Originally posted by TBM View Post
                              Tätä varmaan kysytty miljoonasti mutta kysytään vielä kerran,
                              millaisi kulutuksia on muilla 520,523,525 automaattilaatikko vehkeillä?
                              Itsellä menee työmatkassa mikä pääosin moottoritietä niin n. 10-11l/100km.
                              Jotenki tuntuu vähä kohtuuttoman isolta varsinkin kun matka-ajoa melkein koko matkan.

                              Ei tunnu olevan kauheasti väliä onko talvi vai kesä.
                              Alla 15" bmw alkuperäisvanteet ja kitkat sekä kesäksi 18" alut leveillä kumeilla.
                              Spritmonitorista näkee hyvin muiden kulutuksia:


                              Samaa luokkaa näyttäisi olevan. Tuossa esimerkiksi kaikkien 523 automaattien keskikulutus 10,75 l/100km. Yllättävän paljon, täytyy sanoa.

                              Comment

                              • TBM
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2007
                                • 74

                                Originally posted by Blindi View Post
                                Spritmonitorista näkee hyvin muiden kulutuksia:


                                Samaa luokkaa näyttäisi olevan. Tuossa esimerkiksi kaikkien 523 automaattien keskikulutus 10,75 l/100km. Yllättävän paljon, täytyy sanoa.
                                On kyllä siis on tosiaan aika paljon, alkaa työmatkat tulla aika kalliiksi näillä ajoilla
                                Pitänee ruveta kattelee diisseliä tilalle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎