Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qepa
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 3
    • Pirkanmaa

    Kytkin vika ja ihmeellinen?? E39 520d

    Pakko kysyy ku koittanu ettii täältä foorumilta ohjeita ja josko jollakin ois samalaista ollut.

    Eli kesken ajon kun vaihtoi vaihetta isommalle ja poljin kytkimen normaalisti pohjaan niin vaihde lähti hyvin päältä mut ei enää menny silmään mikään vaihe.

    Sammuksissa kaikki vaihteet menee päälle ja kun vaihteella käynnistää niin välikaasulla pystyy vaihteet vaihtamaan hyvinkin. Mutta kytkintä kun polkee niin ei tapahu mitään. Kytkin poljin tuntuu tehottomalta..


    MISTÄ VIKA? :think:thinkOnko se se jalkatiloissa oleva sylinteri hajalla vai se laatikolle menevä sylinteri?? :think:think Missään ei oo vuotoja,ei auton alla eikä jalkatiloissa???:think

    Olisiko kellään neuvvoja?? Kiittää hän jo etukäteen
    Last edited by qepa; 12-05-2016, 00:26.
    BMW E39 520D

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      Originally posted by qepa View Post
      Pakko kysyy ku koittanu ettii täältä foorumilta ohjeita ja josko jollakin ois samalaista ollut.

      Eli kesken ajon kun vaihtoi vaihetta isommalle ja poljin kytkimen normaalisti pohjaan niin vaihde lähti hyvin päältä mut ei enää menny silmään mikään vaihe.

      Sammuksissa kaikki vaihteet menee päälle ja kun vaihteella käynnistää niin välikaasulla pystyy vaihteet vaihtamaan hyvinkin. Mutta kytkintä kun polkee niin ei tapahu mitään. Kytkin poljin tuntuu tehottomalta..


      MISTÄ VIKA? :think:thinkOnko se se jalkatiloissa oleva sylinteri hajalla vai se laatikolle menevä sylinteri?? :think:think Missään ei oo vuotoja,ei auton alla eikä jalkatiloissa???:think

      Olisiko kellään neuvvoja?? Kiittää hän jo etukäteen
      Painelaakeri, laatikon irroitus tiedossa.
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • valkoinenkupla
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 83
        • Kuopio

        Originally posted by Axum View Post
        Joku yleistesteri?
        Kyllä vain, sellainen b100
        nyk: e39 520i -98

        ennen: e34 520i -94

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 548
          • Tampere

          Originally posted by juha_s View Post
          Painelaakeri, laatikon irroitus tiedossa.
          Eikös painelaakerin pitäisi jotenkin ääntää jos se on sanonut sopimuksensa irti? :think Miksi painelaakeri eikä pääsylinteri jos nestettä ei vuoda ja poljintuntuma on muuttunut?:think

          Oma kysymys: tuli hommattua viimeisimpänä tuo 528 missä nyt on autom. ilmastointi kuten tässä:

          Tosin muistaakseni minulla ei tuota MAX-nappia ole.. Kuitenkin mikä on tuon sisäilmankiertonapin eri valinnat? Tai siis mitkä ovat ne kolme vaihtoehtoa mitä se säätää? Olen päätellyt että oikealla reunassa todella on sisäkierto vain päällä, mille on monesti vain yksi nappi, mutta kun painan vasempaa reunaa tämän jälkeen niin molemmat valot sammuvat, mikä asento silloin on päällä eli mistä ilma tulee? Jos painaa uudestaan vasenta (eli valo vasemmassa) niin mitä auto silloin tekee, säätää itse ulkoa ja sisällä kiertävän ilman suhdetta vai? Mikä on siis normaali tila missä pidätte tuota jotta tulee raitista?
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Gize View Post
            [/IMG]

            Tosin muistaakseni minulla ei tuota MAX-nappia ole.. Kuitenkin mikä on tuon sisäilmankiertonapin eri valinnat? Tai siis mitkä ovat ne kolme vaihtoehtoa mitä se säätää? Olen päätellyt että oikealla reunassa todella on sisäkierto vain päällä, mille on monesti vain yksi nappi, mutta kun painan vasempaa reunaa tämän jälkeen niin molemmat valot sammuvat, mikä asento silloin on päällä eli mistä ilma tulee? Jos painaa uudestaan vasenta (eli valo vasemmassa) niin mitä auto silloin tekee, säätää itse ulkoa ja sisällä kiertävän ilman suhdetta vai? Mikä on siis normaali tila missä pidätte tuota jotta tulee raitista?
            Automaattinen sisäilmankierto vasemmalla ja manuaali sisäilmankierto oikealla. Automaattitoiminto ei toimi monessa yksilössä oikein kun ulkoilmaa haisteleva AUC-sensori on hajalla.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Gize
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 548
              • Tampere

              Originally posted by peto2 View Post
              Automaattinen sisäilmankierto vasemmalla ja manuaali sisäilmankierto oikealla. Automaattitoiminto ei toimi monessa yksilössä oikein kun ulkoilmaa haisteleva AUC-sensori on hajalla.
              Ahaa eli arvelin oikein, eli ns. pakkoraitis on ilman valoja, ja oletusasento on valo vasemmassa? Siinä olen sitä pitänyt ja minulla ilmeisesti tuo toimii kun olen sitä juuri välillä ihmetellyt miksi tuntuu kiertävän sisäilma päällä hetkellisesti.

              Miten tuo sitä ulkoilmaa haistelee?
              Kulkineet:
              BMW 730dA -03
              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
              BMW 323i -95
              Honda CBR600Fighter
              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Gize View Post
                Ahaa eli arvelin oikein, eli ns. pakkoraitis on ilman valoja, ja oletusasento on valo vasemmassa? Siinä olen sitä pitänyt ja minulla ilmeisesti tuo toimii kun olen sitä juuri välillä ihmetellyt miksi tuntuu kiertävän sisäilma päällä hetkellisesti.

                Miten tuo sitä ulkoilmaa haistelee?
                Tuohon ei taida olla kuin pitkä vastaus. Etsippä googlesta tietoa tämmösestä komponentista:

                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • juha_s
                  Alueaktiivi
                  • May 2008
                  • 447
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Gize View Post
                  Eikös painelaakerin pitäisi jotenkin ääntää jos se on sanonut sopimuksensa irti? :think Miksi painelaakeri eikä pääsylinteri jos nestettä ei vuoda ja poljintuntuma on muuttunut?
                  Niin siitähän ei kyllä tietoa ollut ääntääkö, tarkistaa tietysti aluksi sen pääsylinterin kunnon/toiminnan.
                  F11 535d xDrive M-Sport -13

                  Comment

                  • qepa
                    Newbiemmer
                    • Feb 2016
                    • 3
                    • Pirkanmaa

                    juu eli ei siis pidä ääntä tuo painelaakeri. siksipä sitä ihmettelinkin aluksi...:think
                    BMW E39 520D

                    Comment

                    • KarponParhaat
                      Newbiemmer
                      • May 2016
                      • 9
                      • Finland

                      Iltoja. Selvitin sitä että meneekö koukulle boxin piuhat. Kyllä vain menee ainakin sinne päin. Elikkä en nyt löydä netistä kuvaa siitä mutta tosiaan vähän sellaisen cetek laturin tyyppinen mötikkä mutta lukee tosiaan se interface 6 kanal.
                      Että onko jollakin vastaavaa omassaan ja mikä sen idea?
                      Sitten sellainen kyssäri että irroitin eräs viikko imusarjan murhekryyni läpät omasta yksilöstä (e39 525d aut -03) niin jotenki tuntui että kulutus kasvoi...
                      Minkälaisiin numeroihin muut päässeet? Itsellä tietokone antaa k.a kulutuksen 8l mutta kaupunkiräppäilyssä jopa 10l.

                      Kuulostaako liialta mielestänne? Maantiellä sitten oikeen tasasella 5l voi päästä hetkellisesti mutta sielläkkin k.a on jotain 7.2.

                      Ja kertokaa millä mä oikeesti otan tuon koukun pois? Niin hassulta kun se kuulostaakin mutta ei se vaan v###u irtoa. Että mitähän v####a mulla alkaa huumori...

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 548
                        • Tampere

                        Originally posted by KarponParhaat View Post
                        Iltoja. Selvitin sitä että meneekö koukulle boxin piuhat. Kyllä vain menee ainakin sinne päin. Elikkä en nyt löydä netistä kuvaa siitä mutta tosiaan vähän sellaisen cetek laturin tyyppinen mötikkä mutta lukee tosiaan se interface 6 kanal.
                        Että onko jollakin vastaavaa omassaan ja mikä sen idea?
                        Sitten sellainen kyssäri että irroitin eräs viikko imusarjan murhekryyni läpät omasta yksilöstä (e39 525d aut -03) niin jotenki tuntui että kulutus kasvoi...
                        Minkälaisiin numeroihin muut päässeet? Itsellä tietokone antaa k.a kulutuksen 8l mutta kaupunkiräppäilyssä jopa 10l.

                        Kuulostaako liialta mielestänne? Maantiellä sitten oikeen tasasella 5l voi päästä hetkellisesti mutta sielläkkin k.a on jotain 7.2.

                        Ja kertokaa millä mä oikeesti otan tuon koukun pois? Niin hassulta kun se kuulostaakin mutta ei se vaan v###u irtoa. Että mitähän v####a mulla alkaa huumori...
                        Mielestäni kuulostaa aika kovalta, käsittääkseni 525 ja 530 disujen pitäisi mennä suht. samalla ellei pienemmällä kuin tuo 520D, ainakin maantiellä. Tosin kuinka harjaantunut pihi kuski on ratissa niin vaikuttaa, kyllähän sitä ainetta menee jos käskee 520d itellä keskikulutus oli kaikki yhteensä 6,6l/100, pienimmillään maantietä stadista treelle talvirajoituksilla tultiin 5,4 matka. Tuo tosin manuaaliaskilla, tomaattikuskit kommentoikoot omia lukemiaan tuo 528iA keskikulutus mulla nyt ollut 9,2 seka-ajossa.

                        Koukku ei varmasti hevillä lähde jos ei ole paljoa irroiteltu, itse tappelin aikani auton ostettuani sen kanssa ja koukku on vielä tänäkin päivänä ja pysyy KOVILin tekele myös Kyllähän kaiken toki irti saa jos se kovasti häiritsee, mutta itse kun vedin aika paljon kärryä niin totesin että parempi olla sitten kiinni.
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          Originally posted by KarponParhaat View Post
                          Kuulostaako liialta mielestänne? Maantiellä sitten oikeen tasasella 5l voi päästä hetkellisesti mutta sielläkkin k.a on jotain 7.2.
                          Vähän korkeahkolta kuulostaa ainakin vrt. 30d:n. (Itsellä ei toki ikinä tuota 525d:tä ole ollut etten välttämättä osaa verrata.) Livedatalla voisi päästä jyvälle huonosta suuttimesta, tai omituisista ahdoista, jotka helposti vievät vähän tehoa ja tuovat lisää kulutusta. Parhaimmillaan korjaantuu parin euron alipaineletkun uusinnalla tuommoiset.
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • ilpopi
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 139
                            • Kankaanpää

                            Originally posted by jaykayarel View Post
                            Vähän korkeahkolta kuulostaa ainakin vrt. 30d:n. (Itsellä ei toki ikinä tuota 525d:tä ole ollut etten välttämättä osaa verrata.) Livedatalla voisi päästä jyvälle huonosta suuttimesta, tai omituisista ahdoista, jotka helposti vievät vähän tehoa ja tuovat lisää kulutusta. Parhaimmillaan korjaantuu parin euron alipaineletkun uusinnalla tuommoiset.
                            Jaa-a, vieköhän oma -02 30dA farkku liikaa muiden vastaaviin verrattuna?
                            Kaupunkiajoa ei ole juuri yhtään, pääasiassa taajama/maantieajoa 80-rajoituksin.
                            13tkm matkalla todellinen keskikulutus 7,7.
                            Keskinopeus tankillisella yleensä 58-65.
                            Kulutus tankillisella vaihdellut 7,5-8,0.
                            Tosin juuri tänään tuli ennätys lukemalla tasan 7,0, sai trippiin hiukan reilu 1tkm.
                            Livedatasta silloin tällöin katsellut suutinarvot, ilmamäärät ja ahtopaineet. Mitään hälyyttävää ei ainakaan vielä ole tullut vastaan.
                            Sellainen huomio, että salavalikosta on täytynyt bc:n kulutusmittauskerrointa laittaa talvirenkailla 115% ja kesärenkailla 120%, että näyttää todellista lukemaa

                            Comment

                            • Jii_Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 785
                              • Jkl

                              Originally posted by ilpopi View Post
                              Jaa-a, vieköhän oma -02 30dA farkku liikaa muiden vastaaviin verrattuna?
                              Kaupunkiajoa ei ole juuri yhtään, pääasiassa taajama/maantieajoa 80-rajoituksin.
                              13tkm matkalla todellinen keskikulutus 7,7.
                              Keskinopeus tankillisella yleensä 58-65.
                              Kulutus tankillisella vaihdellut 7,5-8,0.
                              Tosin juuri tänään tuli ennätys lukemalla tasan 7,0, sai trippiin hiukan reilu 1tkm.
                              Livedatasta silloin tällöin katsellut suutinarvot, ilmamäärät ja ahtopaineet. Mitään hälyyttävää ei ainakaan vielä ole tullut vastaan.
                              Sellainen huomio, että salavalikosta on täytynyt bc:n kulutusmittauskerrointa laittaa talvirenkailla 115% ja kesärenkailla 120%, että näyttää todellista lukemaa
                              Rengastus vaikuttaa (ainakin tomaatilla) suht reilusti kulutukseen kyllä. Mutta renkailla kuin renkailla tuo 7,7 kuulostaa reilussa kahdeksassakympissä aika suurelta. Itsellä vastaavassa ajotietskari ilmoittaa jotain 5,7L/100km 215 leveillä talvirenkailla ja jotain 6,2L/100km 245 kesänakeilla. Todellisuus on jossain n. 0,5L/100km korkeamalla. (Kesärenkailla ehkä himpun suurempi ero vielä.)

                              Koko auton omistusajan (290-360tkm) KA on muistaakseni 7,8. Siinä on kaikki "vikaisena" (alipaineletkut, suuttimien ohivuodot yms.) ajot mukana. Näitä on ehkä pari-kolme tonnia noista kilsoista. Keskinopeus on aikalailla 40km/h tuolta ajalta. Niin ja tämä on siis auton ilmoittama lukema, todellinen lienee siellä reilussa kasissa.
                              Last edited by Jii_Koo; 13-05-2016, 13:21.
                              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                              Comment

                              • KarponParhaat
                                Newbiemmer
                                • May 2016
                                • 9
                                • Finland

                                Niin eli minun oli myös aut. Ja renkaat on takana 255 ja edessä 225 joten voiko ne nostaa kulutuksen sitten? Ei ole ennen ikinä diisselipelejä ollut niin en osaa verrata.
                                Mutta sen voin sanoa että tulin oulusta yksi päivä hesaan ja ka kulutus oli se 7.2.?
                                Että mä en tiedä onko se liikaa ja jos on niin mitä asialle tehtävissä?
                                Sen voin vielä sanoa että kaasujalkaa on jonkin verran kun pitäähän sitä välillä karstoja poltella... mutta ei koko ajan lappu lattiassa.
                                Silloin kun läpät poistin niin jäi tukkimatta egr. Voiko sillä olla vaikutusta kulutukseen? Ainakin kerää älyttömästi pikikarstaa...
                                Mitä alipaineletkua jaykayarel tarkoittaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎