Originally posted by Purtsi123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by icecold View PostKuulostaa hyvältä patentilta.
Jep. Se kaksivaiheinen airbag järjestelmä kun vaan toimii aivan erilailla kun yksivaiheinen ja vaatisi koko auton bägijärjestelmän päivittämistä kaksivaiheiseksi sisältäen uudet johdotukset jne jne. Onhan sekin mahdollista ilmeisesti ameriikan foorumien mukaan, mutta kallista ja yhden ratin takia turhaa kenties.Last edited by Oxtar_; 04-01-2016, 02:47.
Comment
-
-
Originally posted by TBM View PostOnko vaikea vaihtaa öljy separaattori m52 koneeseen?
Kattelin pari youtube videota niin aika paljo joutu ilmeisesti purkamaan että pääsee siihen käsiksi.
Ei taida olla oikotietä tässäkään hommassa että saisi helpommin vaihdettua?
Ajattelin vaihtaa koska syö öljyä aika reilusti.BMW E39
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostNiin se vaan kaksvaihebägi-ratti meni yksivaiheisen tilalle pikku modauksella.
Yllättävän helppokin homma vieläpä. Hommaan tarvittiin vinku, sopivia teriä, 2,5mm poranterä ja m3 kierretappi.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
530d-00. Sahaa kyllä iloisesti mutta ei mihkään. Akku varmaan viikon vanha.. Teki samaa ennen akun vaihtoa jolla alkoi taas toimia mutta kun pari päivää tossa pakkasessa seisonut niin ei enää innostakkaan hörähtää.
Kone kun vaihdettiin tossa loka-marraskuun vaihteessa niin silloin sanottiin että yhdessä suuttimessa pientä ohivuotoa. Olisko se nyt sieltä sitten leiponu viimisen leipänsä ja ei tahdo käynnistyä? Onko olemassa jotain vippaskonstia millä sen nyt sit sais käyntiin vai täytyykö hinata johonkin pajan pihaan ketä sen suostuu ottamaan työn alle. (Pienen soitto kierroksen jälkeen ei kovin innostuneita tunnuta olevan.)
Comment
-
-
Originally posted by JL89 View Post530d-00. Sahaa kyllä iloisesti mutta ei mihkään. Akku varmaan viikon vanha.. Teki samaa ennen akun vaihtoa jolla alkoi taas toimia mutta kun pari päivää tossa pakkasessa seisonut niin ei enää innostakkaan hörähtää.
Kone kun vaihdettiin tossa loka-marraskuun vaihteessa niin silloin sanottiin että yhdessä suuttimessa pientä ohivuotoa. Olisko se nyt sieltä sitten leiponu viimisen leipänsä ja ei tahdo käynnistyä? Onko olemassa jotain vippaskonstia millä sen nyt sit sais käyntiin vai täytyykö hinata johonkin pajan pihaan ketä sen suostuu ottamaan työn alle. (Pienen soitto kierroksen jälkeen ei kovin innostuneita tunnuta olevan.)
Omalla vastuulla ja vikakoodit/livedata auttaisi diagnoosissa..E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by JL89 View Post530d-00. Sahaa kyllä iloisesti mutta ei mihkään. Akku varmaan viikon vanha.. Teki samaa ennen akun vaihtoa jolla alkoi taas toimia mutta kun pari päivää tossa pakkasessa seisonut niin ei enää innostakkaan hörähtää.
Kone kun vaihdettiin tossa loka-marraskuun vaihteessa niin silloin sanottiin että yhdessä suuttimessa pientä ohivuotoa. Olisko se nyt sieltä sitten leiponu viimisen leipänsä ja ei tahdo käynnistyä? Onko olemassa jotain vippaskonstia millä sen nyt sit sais käyntiin vai täytyykö hinata johonkin pajan pihaan ketä sen suostuu ottamaan työn alle. (Pienen soitto kierroksen jälkeen ei kovin innostuneita tunnuta olevan.)E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View PostToivottavasti ajat auton itse lunariin ettei jää jollekin onnettomalle kokeiltavaksi toimiiko bagi turvallisestiOriginally posted by icecold View PostKuulostaa hyvältä patentilta.
Ainoastaan ratin runko vaihtui, kaikki muu on entisestä ratitsta otettu ja käy plug and play paikalleen, niin mikähän tässä vaikuttaa bägin toimintaan? Samat johdotukset sama bägi yms.
Edit: Esim. tuossa tehty vastaava muutos.Last edited by Purtsi123; 04-01-2016, 14:04.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostSiis ette ilmeisesti vieläkään tajunneet mitä tässä on tapahtunut.
Ainoastaan ratin runko vaihtui, kaikki muu on entisestä ratitsta otettu ja käy plug and play paikalleen, niin mikähän tässä vaikuttaa bägin toimintaan? Samat johdotukset sama bägi yms.
Edit: Esim. tuossa tehty vastaava muutos.
On mullakin tallilla yksi jonkun rakentama E36 M-Tech II ratti jota on itse vähän modattu että on saatu sopimaan E30... Tosin tuota ei uskalla mihinkään kiinni laittaa, jäi kerran käteen.
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostYmmärsin kyllä mitä olet tehnyt, mielestäni rattiin reikien poraaminen ja viilailu on aika patentoimista tälläisessa tapauksessa kun tehdastekoinenkin ratkaisu on olemassa. :think
On mullakin tallilla yksi jonkun rakentama E36 M-Tech II ratti jota on itse vähän modattu että on saatu sopimaan E30... Tosin tuota ei uskalla mihinkään kiinni laittaa, jäi kerran käteen.
Minulla ei kielitaito ja varsinkaan mielenkiinto riittänyt ruveta tätä palauttelemaan ja taistelemaan postimaksuista yms. Joten tein tästä käypäsen, kun se kumminkin suht pienellä vaivalla oli toteutettavissa.
Tässä tapauksessa en usko että ratti jää käteen. Niin suuria muutoksia ei kumminkaan tarvinnut tehdä varsinkaa itse ratin kiinnityksen osalta. Sekin on prikulleen samanlainen molemmissa.
No tehty on ja itse olen tulokseen tyytyväinen ja uskallan tällä "patentilla" vieläpä turvallisin mielin ajella. Mutta eihän bemariin muuta kuin alkuperäisosaa.Last edited by Purtsi123; 04-01-2016, 15:31.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostOn mullakin tallilla yksi jonkun rakentama E36 M-Tech II ratti jota on itse vähän modattu että on saatu sopimaan E30... Tosin tuota ei uskalla mihinkään kiinni laittaa, jäi kerran käteen.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostSiis ette ilmeisesti vieläkään tajunneet mitä tässä on tapahtunut.
Ainoastaan ratin runko vaihtui, kaikki muu on entisestä ratitsta otettu ja käy plug and play paikalleen, niin mikähän tässä vaikuttaa bägin toimintaan? Samat johdotukset sama bägi yms.
Edit: Esim. tuossa tehty vastaava muutos.
Vaihdoit siis tämän perusteella 1-vaiheisen m-sport ratin 2-vaiheiseen m-sport rattiin. Koska et ole voinut ottaa nelipuolaisesta bägiä m-rattiin etkä myöskään vanhemman m-ratin bägiä uudempaan pyöreä bägiseen m-rattiin.
Joten jos siis ostit paremman kunnon takia uuden ratin joka olikin 2 vaiheinen niin sitten saatan jopa ymmärtää bägin siirron jne kiinnityksen modauksen.
Mutta tosiaan 2-vaiheisen bägiä ei voi 1-vaiheiseen laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Oxtar_ View PostVaihdoit siis tämän perusteella 1-vaiheisen m-sport ratin 2-vaiheiseen m-sport rattiin. Koska et ole voinut ottaa nelipuolaisesta bägiä m-rattiin etkä myöskään vanhemman m-ratin bägiä uudempaan pyöreä bägiseen m-rattiin.
Joten jos siis ostit paremman kunnon takia uuden ratin joka olikin 2 vaiheinen niin sitten saatan jopa ymmärtää bägin siirron jne kiinnityksen modauksen.
Mutta tosiaan 2-vaiheisen bägiä ei voi 1-vaiheiseen laittaa.
En nyt tietenkään erilaista bägiä vaihtanu.E61 525xda -08
Comment
-
-
Olis tarvetta -00 touringin peilien laseille joista löytyis lämmitys ja himmennys, onko nämä oikeat varaosanumerot 8 266 493 ja 8 266 494? Eli oikeat varaosanumerot tai linkkivinkkiä jos olis heittää niin tulis tarpeeseen. Liittyvät ilmeisesti tähän jos on väliksi:
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
Comment
-
Comment