Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9992
    • KVLA

    Originally posted by Kuljettaja26 View Post
    Nyt tarvitaan viisaampien neuvoja mistä lähteä vikaa tutkimaan?
    Ensimmäiseksi vikakoodeja tutkailemaan (Inpalla?) ja ehkä livedataa pyörien abs-antureilta. Sitten kannattaa arpoa vasta osien uusimista.

    Oliko kokeiltu boksi samalla numerolla ja molemmissa autoissa sama "luistonesto"? Käsittääkseni se "uusi" boksi pitäisi kuitenkin koodata autoon. Ohjauskulma-anturia yms...

    Viisaammat tarkentakoon/korjatkoon.

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      Originally posted by Oxtar_ View Post
      Takaiskarin yläpää päätti tulla ilmoittamaan olemassaolostaan hattuhyllyn läpi:think

      Oliko iskaritolpan irroituksessa jotain erikoisjuttuja tiedossa? Penkit jne hattuhylly pois tietysti että pääsee yläpäähän käsiksi.

      Autossa on Ap sportfahrwerke alusta joten mahtuukohan tulemaan pois ilman puolta auton purkua?
      Vaatii se yleensä tuon lisäksi ainakin sisälokarin irrotuksen, että iskarin saa taiteiltua ulos.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        Minkä väriset ovat 540 toukan alkuperäiset etujouset?

        Katsastusmies taas niitä ihmetteli, autossani on siis punaiset etujouset.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4975
          • Paimio

          Originally posted by kalevik View Post
          Minkä väriset ovat 540 toukan alkuperäiset etujouset?

          Katsastusmies taas niitä ihmetteli, autossani on siis punaiset etujouset.
          Eikös jouset nyt yleensä mustia ole? Vaikka onhan niitä keltaisia ja sinisiä ja tosiaan punaisiakin riippuen valmistajasta ja sporttisuusasteesta.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by kalevik View Post
            Minkä väriset ovat 540 toukan alkuperäiset etujouset?

            Katsastusmies taas niitä ihmetteli, autossani on siis punaiset etujouset.

            Maalaa mustaksi niin ei enää ihmettele.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Laapander
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 38
              • Harjavalta

              Oisiko porukalla tietoa/arvausta mikä voisi olla vikana, kun myynnissä olevasta e39 528 -98 virta-avainta kåäntäessä syttyi vain käsijarruvalo. Myyjän mukaan käynnistyy silloin tällöin ja sanoivat että ecu-vika. Voisi saada huokeasti, mutta ei viitsisi romurautaa pihaan ostaa.
              BMW e91 325d -07
              V70 MK3 2,4d -09
              ex Transit -09 raksapaku
              ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
              ex volvo s60 -04
              ex BMW e46 320d -02

              Comment

              • Oxtar_
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 314
                • Hämeenlinna

                Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                Vaatii se yleensä tuon lisäksi ainakin sisälokarin irrotuksen, että iskarin saa taiteiltua ulos.
                Jep se oli ehdoton juttu. Lisäksi irrotin myös polttoaineen täyttöputken niin mahtui hyvin pois
                E39 540iA Oxfordgrün

                ex:
                E39 528iA
                E53 3.0dA
                E34 530iA
                E34 525i

                Comment

                • HeGee`
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 4
                  • Tre

                  Missä sijaitsee apparin puolen vesiventtiili/mistä siihen pääsee käsiksi? Kyseessä siis '01 525i 2-alue ilmastoinnilla.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by HeGee` View Post
                    Missä sijaitsee apparin puolen vesiventtiili/mistä siihen pääsee käsiksi? Kyseessä siis '01 525i 2-alue ilmastoinnilla.
                    Kuskinpuolen vesiventtiilin vieressä eli kuskista suoraan eteenpäin sisälokarin kyljessä.

                    Comment

                    • warkka
                      BTCF Member
                      • Nov 2012
                      • 65
                      • Pyhtää



                      Kokemuksia, hommaako tuollasenaan, vai nuo +30€ jämäkemmät toukkaan?
                      Tosiaan vaan eteen.. Takaanta pussit ohjelmoitavissa "kenttään" tarvittaessa
                      Että kummalla jousisetupilla v*tuttaa vähemmän ajaa nupukivellä :think
                      Nythän tuo on ripeessä ajossa ihan suolesta ajaa tuolla risalla kuskin iskarilla
                      ja apukuskin puolelta reaktiotangosta risana olevalla pallonivelellä.

                      Hommasin tosiaan leiman jälkeisellä 1kk korjausajalla olevan "vessan"
                      ja kävin sitä viimisenä korjausaika päivänä näyttämässä konttorilla,
                      tuomiona enään nyt kuskin etuiskari, joka ihan kuollut(vakio).
                      Reaktiotangosta mainitsin itse, kun ei leimamies sitä ollu huomannu.

                      Elikkä nyt ilmeisesti pitäis joko tän toisen kk kuukauden aikana olla kuskin iskari korjattuna
                      tai yli mennessä menee päästöjä lukuunottamatta koko leima uusiksi.
                      Vai meneekö se jo nyt :think

                      Eniveis rahat on loppu ja tässä on abaut viikko ennen tilipv aikaa miettiä mimmosen iskarisetupin eteen laittaa alle 200€ budjetilla,
                      kunnes tili tulee.
                      Kumminkin että nykysen luukin sijaan saatais kaarien väli aavistuksen takapäätä pienemmäksi.
                      Nythän tuo keulii, vaikka iskari onkin rikki..
                      -EI MIHINKÄÄ!!
                      Ex: E39 528 manuaali touring -97
                      +Muun merkkisiä millon mitäki

                      Comment

                      • opTA
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 924
                        • Suomi



                        Tätä samaa vikaa edelleenkin kyselen, sekä kaukaa haettuna tyhmän kysymyksen siivittämänä, eli;
                        Voiko takaäänenvaimentimen sisältä hajoaminen vaikuttaa tähän?

                        (Takapönttö tyhjäkäynnillä on normaali(?) mutta pihisee, pörähtää, huokailee... kaasun painallusten jälkeen nopeasti, EI terveen oloisena ollenkaan, kuten sisuskalut olisivat tukkeessa virtaukseen nähden, vaiko olisiko sittenkin polttoainesuodatin vai ehkäpä pumppu?
                        Nämä kysymykset siksi tänne koska en mistään onnistu saamaan keltään apuja esim. INPAlla)

                        On ilo ajaa 2.8l koneella, joka tuntuu 1.6 dx corollalta johon tungettu marketti yläpään turpoprkl.

                        Comment

                        • juha_s
                          Alueaktiivi
                          • May 2008
                          • 447
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by opTA View Post
                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1122

                          Tätä samaa vikaa edelleenkin kyselen, sekä kaukaa haettuna tyhmän kysymyksen siivittämänä, eli;
                          Voiko takaäänenvaimentimen sisältä hajoaminen vaikuttaa tähän?

                          (Takapönttö tyhjäkäynnillä on normaali(?) mutta pihisee, pörähtää, huokailee... kaasun painallusten jälkeen nopeasti, EI terveen oloisena ollenkaan, kuten sisuskalut olisivat tukkeessa virtaukseen nähden, vaiko olisiko sittenkin polttoainesuodatin vai ehkäpä pumppu?
                          Nämä kysymykset siksi tänne koska en mistään onnistu saamaan keltään apuja esim. INPAlla)

                          On ilo ajaa 2.8l koneella, joka tuntuu 1.6 dx corollalta johon tungettu marketti yläpään turpoprkl.
                          Kyllähän se vika pönttö voi tukkeutua, sillonhan siitä yleensä kuuluu pihinää yms. muuta kun pakokaasu ei kulje ulos. Itsellä oli aikoinaan gti 626 joka kulki huonommin kuin 1.1 fiesta pönttö tukkeessa, kauhea pihinä ja kilinä alkoi kuulumaan jossain 3000rpm jälkeen. Itse poistin farkusta sen toisen pöntön josta ei tule edes putkea ulos, oli täynnä vettä yms muuta paskaa.
                          F11 535d xDrive M-Sport -13

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9992
                            • KVLA

                            Originally posted by opTA View Post
                            (Takapönttö tyhjäkäynnillä on normaali(?) mutta pihisee, pörähtää, huokailee... kaasun painallusten jälkeen nopeasti,:
                            Katti paskana? Sisuskalut murentuneet ja rojut kulkeutuneet tukkeamaan vaimentimen?

                            Comment

                            • Dest
                              Newbiemmer
                              • Sep 2015
                              • 12
                              • Oulu

                              Originally posted by warkka View Post
                              http://www.tuningdesign.net/product/...pat-ta-technix

                              Kokemuksia, hommaako tuollasenaan, vai nuo +30€ jämäkemmät toukkaan?
                              Tosiaan vaan eteen.. Takaanta pussit ohjelmoitavissa "kenttään" tarvittaessa
                              Että kummalla jousisetupilla v*tuttaa vähemmän ajaa nupukivellä :think
                              Nythän tuo on ripeessä ajossa ihan suolesta ajaa tuolla risalla kuskin iskarilla
                              ja apukuskin puolelta reaktiotangosta risana olevalla pallonivelellä.

                              Hommasin tosiaan leiman jälkeisellä 1kk korjausajalla olevan "vessan"
                              ja kävin sitä viimisenä korjausaika päivänä näyttämässä konttorilla,
                              tuomiona enään nyt kuskin etuiskari, joka ihan kuollut(vakio).
                              Reaktiotangosta mainitsin itse, kun ei leimamies sitä ollu huomannu.

                              Elikkä nyt ilmeisesti pitäis joko tän toisen kk kuukauden aikana olla kuskin iskari korjattuna
                              tai yli mennessä menee päästöjä lukuunottamatta koko leima uusiksi.
                              Vai meneekö se jo nyt :think

                              Eniveis rahat on loppu ja tässä on abaut viikko ennen tilipv aikaa miettiä mimmosen iskarisetupin eteen laittaa alle 200€ budjetilla,
                              kunnes tili tulee.
                              Kumminkin että nykysen luukin sijaan saatais kaarien väli aavistuksen takapäätä pienemmäksi.
                              Nythän tuo keulii, vaikka iskari onkin rikki..
                              Itselle laitoin nuo jäykemmät ja ainakin siitä parempi tuli mitä aiemmin kun iskarit oli jo loppu. Ja laittaisin seuraavaankin nuo jämäkämmät jouset jos siis 530d kyseessä. Mulla ei mahtunut 18 vanteet 245 kumeilla pyörimään ilman levikepaloja tuolla iskari jousi setupilla.

                              Comment

                              • asis
                                BTCF Member
                                • Mar 2009
                                • 1138
                                • Joensuu

                                Mistä löytys edullisesti moottorin alle pohjapanssari+ruuvit e39 M-sporttiin?
                                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                                E36 323i touring
                                Volvo V70 2.4D mk3
                                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                                Honda Civic 1.4 4d ES
                                Chevy Caprice Classic
                                ex:
                                E32 730iA
                                E39 528i Calypsorot metallic
                                E36 325i x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎