Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei sieltä kyllä mitään napsetta pitäisi kuulua, jos kaikki on kunnossa. Itse epäilisin laakeria. Jos otat jousesta kiinni toisella kädellä kun pyörität rengasta tuntuuko mitään tärinää jousessa?
    Ei tunnu.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • HeGee`
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 4
      • Tre

      Tervehdys, ensimmäinen bemari tuli hankittua ja alla vm 01 525i. Muutama kysymys herännyt nyt autoon liittyen. Virrat päälle kääntäessä mittaristossa palaa hetken oilservice inspection sekä punainen ja keltainen ledi. Tämä ilmeisestikin jonkinlainen huoltovalo? Onko tuo valo jokin km/aika sidonnainen vai haisteleeko auto itse öljyn laatua ja päättelee vaihtotarpeen? Kuinkas valon nollaus?

      Lisäksi tuon huoltovalon aivan vieressä palaa jokin kellon näköinen symboli samaan aikaan huoltovalon kanssa. Mikäs sen merkitys on? Ohjekirjaa koitin kyllä tavata, mutta vastausta en saanut

      Lisäksi, auto on automaagisella laatikolla, joten kuuluko sinne tavan ATF vai joku spesiaaliöljy?

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5061
        • Paimio

        Originally posted by HeGee` View Post
        Tervehdys, ensimmäinen bemari tuli hankittua ja alla vm 01 525i. Muutama kysymys herännyt nyt autoon liittyen. Virrat päälle kääntäessä mittaristossa palaa hetken oilservice inspection sekä punainen ja keltainen ledi. Tämä ilmeisestikin jonkinlainen huoltovalo? Onko tuo valo jokin km/aika sidonnainen vai haisteleeko auto itse öljyn laatua ja päättelee vaihtotarpeen? Kuinkas valon nollaus?
        Ajotapasidonnainen tuo huoltotarpeen ilmaisin on. Kiireesti vaan uutta ölljyä sisään jos jo keltaisella mennään. Valon nollausta ei voi mittaristosta suorittaa.

        Originally posted by HeGee` View Post
        Lisäksi tuon huoltovalon aivan vieressä palaa jokin kellon näköinen symboli samaan aikaan huoltovalon kanssa. Mikäs sen merkitys on? Ohjekirjaa koitin kyllä tavata, mutta vastausta en saanut
        Jarrunesteen vaihtoa.

        Originally posted by HeGee` View Post
        Lisäksi, auto on automaagisella laatikolla, joten kuuluko sinne tavan ATF vai joku spesiaaliöljy?
        Dexron III luokituksella olevaa tuonne menee. Mutta jos alkuperäiset sisällä niin huuhtelmalla vaihtoon ehdottomasti.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • MaxSound
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 255
          • Kajaani

          Originally posted by TheRipper View Post
          Ajotapasidonnainen tuo huoltotarpeen ilmaisin on. Kiireesti vaan uutta ölljyä sisään jos jo keltaisella mennään. Valon nollausta ei voi mittaristosta suorittaa.
          Faceliftiin onnistuu nollaus mittaristosta?


          BMWTips.com

          BMW Oil Service reset for 2001 ~ current
          No need for reset tool for 2001+ model by: Moko
          BMW insp. reset
          - Iginition OFF (POS 0)
          - Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)
          - Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display
          - *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service
          - Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes
          - While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.
          Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.
          E39 525DA Touring -01, 540tkm

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5061
            • Paimio

            Originally posted by MaxSound View Post
            Faceliftiin onnistuu nollaus mittaristosta?


            BMWTips.com

            BMW Oil Service reset for 2001 ~ current
            No need for reset tool for 2001+ model by: Moko
            BMW insp. reset
            - Iginition OFF (POS 0)
            - Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)
            - Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display
            - *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service
            - Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes
            - While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.
            Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.
            Ai perkule! Juu nyt itsekin jotain tuommoista muistelen. Pahoittelut tuosta virheestä.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • juza97
              Newbiemmer
              • Aug 2014
              • 5
              • Nurmes

              525Tds E39 tehot hukassa

              Joo mulla ois tuommonen E39 525tds M51D25 koneella ja tehot on hukassa. Mistä vois johtua? Egr tukittu ja suodattimet vaihettu. Ahtopaineita on se 0.6bar. Katti/hiukkasuodatin poistettu myös, eikä vaikuttanu mitään. Missä vois olla vika? Itellä alkaa ideat loppua kesken.
              525Tds E39 -97 Cosmosschwarz Metallic

              Ex: 520i E34 -90 Calypsorot Metallic
              Honda Accord 1.8i -96
              VW Golf Mk4 1.9SDI -00
              523i E39 -96 Montreal Blue Metallic



              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Miten ylös jumittunut sähköikkuna saadaan alas?

                Vika on moottorissa, kun kytkee toisen moottorin kiinni niin se saa kyllä virtaa ja toimii.

                Nostin taas ei lähde irti kun ikkuna on ylhäällä, ja ikkunan kaikkiin kiinnikeisiin ei myös pääse käsiksi jos sitä ei laske. Ja moottorikin on sellaisessa paikassa, että sitäkään ei saa irti yksinään.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • tansju
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2015
                  • 96
                  • Nokian perämettällä

                  Originally posted by juza97 View Post
                  Joo mulla ois tuommonen E39 525tds M51D25 koneella ja tehot on hukassa. Mistä vois johtua? Egr tukittu ja suodattimet vaihettu. Ahtopaineita on se 0.6bar. Katti/hiukkasuodatin poistettu myös, eikä vaikuttanu mitään. Missä vois olla vika? Itellä alkaa ideat loppua kesken.
                  Kilometrejä tietämättä ääni kuluneelle syöttöpumpun määränsäätimelle, hammermodia kehiin ja taas löytyy hukassa olleet konit :p

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    E39 etuovet narisee huonoilla sorateillä. Ääni on semmoinen kumimainen narskutus. Ovipahvin painelu ei auta, joten tiivisteetkö siellä ääntelee? :think

                    Mitä niihin kannattaisi laittaa? :think
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3703
                      • Kouvola

                      Puhaltaa kuskille kylmää mut apparille kuumaa. Vesiventtiili rikki/jumis? Sigun e39
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Matuh View Post
                        Puhaltaa kuskille kylmää mut apparille kuumaa. Vesiventtiili rikki/jumis? Sigun e39
                        Vesiventtiilit siellä jumittaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • juza97
                          Newbiemmer
                          • Aug 2014
                          • 5
                          • Nurmes

                          Originally posted by tansju View Post
                          Kilometrejä tietämättä ääni kuluneelle syöttöpumpun määränsäätimelle, hammermodia kehiin ja taas löytyy hukassa olleet konit :p
                          Joo vika löyty. Ei ollu sen isompi vika, kun ilmamassamittari. Liitin irti niin rupes tehot tuntumaan. Vaan sitten kannentiiviste sano ihtesä irti. Ja 372tkm ajettu auto kyseessä.
                          525Tds E39 -97 Cosmosschwarz Metallic

                          Ex: 520i E34 -90 Calypsorot Metallic
                          Honda Accord 1.8i -96
                          VW Golf Mk4 1.9SDI -00
                          523i E39 -96 Montreal Blue Metallic



                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10084
                            • KVLA

                            Originally posted by juza97 View Post
                            Vaan sitten kannentiiviste sano ihtesä irti.
                            Ilmenee miten?

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Originally posted by lj123 View Post
                              Miten ylös jumittunut sähköikkuna saadaan alas?

                              Vika on moottorissa, kun kytkee toisen moottorin kiinni niin se saa kyllä virtaa ja toimii.

                              Nostin taas ei lähde irti kun ikkuna on ylhäällä, ja ikkunan kaikkiin kiinnikeisiin ei myös pääse käsiksi jos sitä ei laske. Ja moottorikin on sellaisessa paikassa, että sitäkään ei saa irti yksinään.
                              Itse itselleni vastaten, että jos vika on moottorissa niin toimivan moottorin saa juuri ja juuri siten ujutettua ja pidettyä paikallaan että ikkunan saa alemmaksi.

                              Mutta suosittelen rälläköimään koko romun palasiksi ja korvaamaan ehjällä moottori/nostin setillä.

                              Ja vika ei itse asiassa ollut moottorissa, vaan ilmeisesti se nostimen muovikotelo, jossa moottori pyörittää ratasta on niin kulunut, että se toimii vain, kun moottori ei ole ruuvattu tiukasti kiinni.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • Oxtar_
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 313
                                • Hämeenlinna

                                Mitähän pitäisi tulkita viaksi kun inpalla luettuna tulee abs boksilta koodiksi:



                                15 pump error

                                Error frequency: 255

                                Vehicle speed 2.75 km/h
                                ASC passive
                                ABS passive
                                stop light switch off
                                asc-control passive


                                Ja luonnollisesti abs/asc valot palaa mittaristossa.
                                E39 540iA Oxfordgrün

                                ex:
                                E39 528iA
                                E53 3.0dA
                                E34 530iA
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎