Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Tänään tallilta tullessa kotiin, sammutin auton ja imarin alta takaa kuuluu pitkään hirviä surina.
    Mitäs vattua? Mistä se voi kuulua ja minkä takia?
    Kuulostaa aivan pumpulta.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Forsmanni
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 146
      • Turku, Finland

      e39 Touring m54b30

      Olen menossa ostamaan -01 e39 Touringia m54b30 padalla ja varustelistassa lukee:" 842 COLD CLIMATE VERSION " Onko tuo tosiaan vastuksella lämmitetty huohotin? Jos on niin mistä se saa virtaa ja erottaako sen konetilasta helposti, ettei ole ajansaatossa vaihdettu halvempaan "perus" huohottimeen.

      Kiitos
      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
      -Plancraft BMW Boat
      (b130/m10b20-->m60b40)
      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        Originally posted by Forsmanni View Post
        Olen menossa ostamaan -01 e39 Touringia m54b30 padalla ja varustelistassa lukee:" 842 COLD CLIMATE VERSION " Onko tuo tosiaan vastuksella lämmitetty huohotin? Jos on niin mistä se saa virtaa ja erottaako sen konetilasta helposti, ettei ole ajansaatossa vaihdettu halvempaan "perus" huohottimeen.

        Kiitos
        mun käsittääkseni pelkät huohottimen letkut ovat lämmitetyt, ja nekin siis päällystetty jollakin lämpöä pitävällä aineella.? korjatkaa jos olen väärässä:think
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • saimaanharju
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 78
          • Lappeenranta

          Originally posted by Muurahainen View Post
          DME boksi myös pitäisi saada samasta autosta kuin avaimen siru ja EWS boksi. Nämä kaikki ovat pareja keskenään ja niitä ei tuosta vaan naiteta eri autoista vain osaa.

          Kerro nyt ihmeessä millainen härveli sinne on tehty niin osaa mahdollisesti valaista asiassa lisää.
          No joo proplem solved niinku ameriikassa sanotaan. Juu kerron mitä sinne oli teht: Eli purkaessani ratin muoveja kun ne oli joku "ammattimies" irrottanut rautakangella tai jollai muulla kuin sopivalla työkalulla nii huomasin että ajoestorinkulan johdot roikkuvat vapaana eli ne ei ollu missään kiinni, ajattelin että ajonesto on ohitettu...mutta sitten huomasin että mitäs johtoja täällä roikkuu, löysin kolmenapaisen johdon josta kiskaisin niin kojetaulun sisältä tippui ajonesto releboksi jossa oli kiinni se kolmenapainen johto joka menee ecun suuntaan, yksi irrallinen ajonestorinkula johon oli teipattu ja nippusiteillä kiinnitetty yksi avain joka ns. maadoitti ne kaksi vihreää johtoa ja tämä koko paketti oli teipattu isoksi möntiksi.

          Noh, itsellä ei tullu sen järkytyksen johdosta mieleen vaihtaa pelkkä siru siitä avaimesta joka oli siellä kojetaulun sisällä siihen avaimeen joka käy suoraan virtalukkoon ja sitä rataa...sen takia tätä kyselin mutta onneksi joku viisaampi oli viikonloppuna järissään =)

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3504
            • Raisio

            Originally posted by djs^ View Post
            mun käsittääkseni pelkät huohottimen letkut ovat lämmitetyt, ja nekin siis päällystetty jollakin lämpöä pitävällä aineella.? korjatkaa jos olen väärässä:think
            Bensakutonen, ei lämmitystä. Paljaiden putkien päällä hiukan solumuovia.

            Paras coldkitti näihin talvella munuaiset tukkoon!
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Bemarituristi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 238
              • Helsinki

              Moikka!

              Auto on 523i -99 M52B25

              Mulla on ollut jonkin aikaa lämpöongelmia eli lämmöt nousee ja laskee. Viimeaikoina kuitenkin ollut ajokelvoton, eli noussut liikaa.

              Purin autosta keulasta viskon ja muovit pois, ja letkuja puristamalla huomasi, että siitä muovisesta termostaattikotelosta suhisee ilmaa, eli sieltä se falskaa.
              Kotelon olen siihen vaihtanut uuteen, mutta huomasin että niistä 10mm pulttien rei´istä on kierteet mennyt, eli ei saa kiristettyä kunnolla sitä koteloa.

              Olisiko neuvoja kuinka toimia?

              Minulle tulee mieleen kaksi ratkaisua:

              1. Vetää kotelon reunat tiivistemassalla ja sitten kiertää pultit niin lujalle kuin saa. (kemiallisen metallin kanssa?)

              2. Ruuvaa niihin koloihin ns. kierretapit, jotka sitten jollain todella vahvalla kierreliimalla sinne ankkuroi. Näin kiinnitys muuttuisi mutteri kiinnitykseksi. Samoin myös varmaan olisi hyvä tiivistemassalla vetää kotelo.


              Kierretapilla tässätapauksessa tuskin saadaan hyötyä, koska reiät ovat 6mm, eikä niistä voi tehdä 8mm reikiä.

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                Löytyykös näihin noita ovien ulkopuolisten listojen klipsuja motonetistä? E36:n niitä sieltä muistaakseni löyty mut noi sivujen listaukset on vähän mitä sattuu. Tiedän että saa schmiedmannilta ja merkkiliikkeestä mutta ois vaan helppo hakee.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • darknezz
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 54
                  • Åbo

                  Ongelma tapaus e39 528 m52 motilla. Vanha moottori sano sopimuksen irti joten laitoin toisen tilalle nyt ongelmana on että lämpömittari ei sano sanaakaan. Inpa näytti lämmöksi 89.9° 12km ajon jälkeen mutta mittari mykkä. Inpalla todettu mittari toimivaksi ja salavalikosta lämmöt näyttää 3°. Kannen 4 napainen anturi vaihdettu mutta ei vaikutusta. Vanhalla paketilla kaikki siis toimi:think
                  E36 Cabriolet
                  E30 fakeTeck2 2d sedan

                  Comment

                  • Tomson
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 251
                    • Finland

                    Myykö mikään liike M etupuskurin listoja? :think aika hakusessa tuntuisi olevan. Käytettyjä varmaan juu löytyy, kunhan sattuisi vain kohdalle.

                    Edit: ebaystähän ne nyt sitten löytyi. Parikymppiä ylimääräistä menee nyt toimituksiin, mutta eiköhän ole sen väärti.
                    Last edited by Tomson; 19-06-2016, 14:15.

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3702
                      • Kouvola

                      Millos näissä vaihtu 2-vaihe bägit rattiin? Alkuvuos -99?
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        Originally posted by Matuh View Post
                        Millos näissä vaihtu 2-vaihe bägit rattiin? Alkuvuos -99?
                        03/99 on jo 2-vaihe
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Tilasin toukkaan eteen alkuperäisvalmistajan laakerit ja kaikki tukivarret, tarviiko vaihtoon jotain erikoistyökaluja?
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Tilasin toukkaan eteen alkuperäisvalmistajan laakerit ja kaikki tukivarret, tarviiko vaihtoon jotain erikoistyökaluja?
                            Kärsivällisyyttä iskarin alapään pultin kanssa, iskevä kone on pop sen kanssa.
                            Nivelille ulosvedin.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Kärsivällisyyttä iskarin alapään pultin kanssa, iskevä kone on pop sen kanssa.
                              Nivelille ulosvedin.
                              Okei, kiitos tiedosta.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Tomson
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 251
                                • Finland

                                Käykö vakio etupuskurin kiinnitys rauta M sport malliseen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎