E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10947
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Surutta voit peittää molemmat.
    +1. Ei varmasti lämmöt nouse liikaa, ellet nyt jotain asuntuvaunua tms. painavaa vedä perässä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Molotov
      Newbiemmer
      • Jun 2015
      • 7
      • Joensuu

      #17
      Kaasuläppäkotelolta lohkon kylkeen tuleva vesiletku vuotaa, saako vaihdettua ilman imusarjan irroitusta? kyseessä m52

      Comment

      • thebluenile
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 122
        • Helsinki

        #18
        En ole tarkemmin mittaillut, mutta tuo lämpömittarin neula on aina samassa kohtaa,kesät talvet. Hyvin riittää lämpöä myös matkustamoonkin.

        Tässä taisi olla joku salavalikko jolla lämpöjä tarkemmin mittaillaan?


        Mulla on vm. 2001, 530i. Mittaristo on ihan yksinkertainen eli ei ole navigaatoria tms.

        Originally posted by HTK12 View Post
        +1. Ei varmasti lämmöt nouse liikaa, ellet nyt jotain asuntuvaunua tms. painavaa vedä perässä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10947
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by thebluenile View Post
          En ole tarkemmin mittaillut, mutta tuo lämpömittarin neula on aina samassa kohtaa,kesät talvet. Hyvin riittää lämpöä myös matkustamoonkin.

          Tässä taisi olla joku salavalikko jolla lämpöjä tarkemmin mittaillaan?


          Mulla on vm. 2001, 530i. Mittaristo on ihan yksinkertainen eli ei ole navigaatoria tms.
          Juu lämpömittari on puskuroitu, joten se on käytännössä aina samassa kohdassa. En nyt muista tarkkaa lämpötila väliä M54:lle, mutta se on jotain 75-120c, jolloin viisari on aina keskellä. Salavalikosta löytyy sitten tarkat lämmöt: https://www.scribd.com/doc/144024967...BC-salavalikko
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 980
            • Kouvola/Myllykoski

            #20
            Salavalikosta mitä olen omassa kolmeysissä joskus seurannut niin alkaen 70 astetta, jolloin viisari on keskellä.
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 935
              • Turku

              #21
              E39 syö akun vuorokaudessa kovemmalla pakkasella. Nyt plussakeleissä on akun tyhjentyminen hidastunut. Radiosta ja hifieistä on kytkennät käyty läpi. Vastuksen siilin vaihdoin. Auto menee '' nukkumaan'' normaalisti. Voiko akun tyhjentyminen johtua pakkasesta? Eli autossa ei itsessään ole vikaa, vaan akussa.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10947
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by _Bäri_ View Post
                E39 syö akun vuorokaudessa kovemmalla pakkasella. Nyt plussakeleissä on akun tyhjentyminen hidastunut. Radiosta ja hifieistä on kytkennät käyty läpi. Vastuksen siilin vaihdoin. Auto menee '' nukkumaan'' normaalisti. Voiko akun tyhjentyminen johtua pakkasesta? Eli autossa ei itsessään ole vikaa, vaan akussa.
                Kyllähän akkukin voi olla viallinen. Pakkanen ei tyhjennä akkua. Ota akku irti ja katso tyhjeneekö vielä? Löytyykö pihtivirtamittari? Sillä näkisi äkkiä mihin virta menee. Virtaa pitää melko reippaasti mennä, että vuorokauteen tyhjenee akku.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 935
                  • Turku

                  #23
                  Akun otin eilen aamulla irti. Pihtivirtamittari löytyy, täytyy koittaa käydä vaa kaikki läpi. Mikä on normaali lepovirran kulutus?
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2018
                    • Kangasala

                    #24
                    Originally posted by _Bäri_ View Post
                    Akun otin eilen aamulla irti. Pihtivirtamittari löytyy, täytyy koittaa käydä vaa kaikki läpi. Mikä on normaali lepovirran kulutus?
                    Lepotilassa max 30mA. Mitäs näyttää?
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • walopower
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 294
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by thebluenile View Post
                      Hieman on pakkasta. Ajattelin toisen puolen muinaisesta peittää kahvilla.

                      Onko väliä puolella?
                      On väliä. Itse peitän ekana puskurissa olevan aukon, öljyt ekana käy talvella kylmänä, termari paremmin veden ja yläosan pitää lämpimänä. Toiseksi kannen on myös hyvä jäähtyä riittävästi tarvittaessa. Toiseksi peitän n. Alle -5C myös imusarjan puoleisen munuaisen koska siellä on huohotin ja se puoli käy kylmempänä ja siellä ei ole abs boksia...
                      Olen myös pienentänyt lämpömittarin puskurointia, keskellä 90-97C, niin näkee mitä moottorissa tapahtuu. Ehjä kone niin keskellä se silti on 99% ajasta.
                      Last edited by walopower; 26-12-2018, 09:04.
                      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                      Comment

                      • Jesse93
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 944
                        • Mustio

                        #26
                        Originally posted by walopower View Post
                        Olen myös pienentänyt lämpömittarin puskurointia, keskellä 90-97C, niin näkee mitä moottorissa tapahtuu. Ehjä kone niin keskellä se silti on 99% ajasta.
                        Mielenkiintoista, kerro lisää puskuroimisen muuttamisesta?
                        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                        Comment

                        • hazeus
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 8
                          • Lahti, Finland

                          #27
                          E39 530ia öljynlauhduttimen letkuvuoto olis epäilyksenä joten siitä olisin tiedustellut onko millainen jobi suorittaa ja kuinka paljon öljyä arviolta siinä hupenee lootasta (täyttä varmuutta ei vielä ole että vuotaako se liitoksesta mutta aika suuri varmuus on ja toivo eli riittäisi niiden o-renkaiden vaihto ) onko millä tyyppikilvellä varustetussa laatikossa keltaista öljyä? kiitos vastauksesta etukäteen.
                          Käyttis: Skoda Octavia mk2 vrs 2007
                          Ex:
                          Bmw 316 e30 1987, Bmw 520 e34 1989, Mazda 626 1992(?)), Vw Golf 1993 (?), Nissan luupää x 2 (?), Audi 80 1990 (?), Audi 100 2.8 v6 1992, Mazda 323 (?), Lada 2105 1993, Lada 1200l 1988, Nissan Micra 2003, Nissan Almera 1996, Nissan Maxima 1997, VW Passat 1.8t 2003, Bmw 530IA Touring 2001

                          Comment

                          • AnttiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 819
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Miksi touringissa toinen takaikkuna toimii päinvastoin? Eli nappia ylös niin ikkuna laskeutuu alas?
                            Oliko näissä joku vuosimalliero ja sitä kautta napaisuus erilainen?!
                            E61 535d -04

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8285
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #29
                              Originally posted by AnttiR View Post
                              Miksi touringissa toinen takaikkuna toimii päinvastoin? Eli nappia ylös niin ikkuna laskeutuu alas?
                              Oliko näissä joku vuosimalliero ja sitä kautta napaisuus erilainen?!
                              Jep. En ole varma missä kohtaa tuotantoa muutos tuli mutta uudemman mallin nostin toimii toisin päin kuin vanha.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • AnttiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 819
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by peto2 View Post
                                Jep. En ole varma missä kohtaa tuotantoa muutos tuli mutta uudemman mallin nostin toimii toisin päin kuin vanha.
                                Meneeköhän ne ihan heittämällä ristiin vai onkohan koko ovi vaihdettu? :think
                                Muistaakseni sedanissa oli ovessakin lasinnostimen kiinnitykset vähän erilaiset vuosimallista riippuen.
                                E61 535d -04

                                Comment

                                Working...
                                X