Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5061
    • Paimio

    #61
    Nyt tuli erikoinen vika.


    Valitti rekisterikilven valosta ja tokihan oikean puoleinen oli sammunut. Noh vaihdoin polttimon ei vaikutusta. Vaihdoin vielä ristiin valotkin ei vaikutusta. Samalla huomasin että takaluukun avauskahva avaa laiskasti ja sitten lopetti avaamisen kokonaan...

    Näillä varmasti joku yhteys täytyy olla...johtosarjassa vikaa kenties?
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #62
      Originally posted by TheRipper View Post
      Nyt tuli erikoinen vika.


      Valitti rekisterikilven valosta ja tokihan oikean puoleinen oli sammunut. Noh vaihdoin polttimon ei vaikutusta. Vaihdoin vielä ristiin valotkin ei vaikutusta. Samalla huomasin että takaluukun avauskahva avaa laiskasti ja sitten lopetti avaamisen kokonaan...

      Näillä varmasti joku yhteys täytyy olla...johtosarjassa vikaa kenties?
      Johtosarjan tarkistuksesta on hyvä lähteä liikkeelle.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5061
        • Paimio

        #63
        Originally posted by HTK12 View Post
        Johtosarjan tarkistuksesta on hyvä lähteä liikkeelle.

        Onkohan joku tyyppivika paikka vai otanko suosiolla vaan koko johtosarjan esille luukun sisältä?
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8267
          • Järvikylä (Nakkila)

          #64
          Originally posted by TheRipper View Post
          Onkohan joku tyyppivika paikka vai otanko suosiolla vaan koko johtosarjan esille luukun sisältä?
          Saranan kohdalta menee jokaisesta jossain vaiheessa poikki.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #65
            Originally posted by peto2 View Post
            Saranan kohdalta menee jokaisesta jossain vaiheessa poikki.
            +1. Eli sen kumihaitarin sisältä katsoo ne piuhat. Sieltä ne katkeilee.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5061
              • Paimio

              #66
              Originally posted by peto2 View Post
              Saranan kohdalta menee jokaisesta jossain vaiheessa poikki.

              Loogisin paikkahan se...täytynee irroittaa kumisuojus ja katsoa sisälle sitten.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Penahh
                Bimmer Rookie
                • Dec 2017
                • 69
                • Lappi

                #67
                Mikähän tuli kun 530d rupes ihan yks kaks lataamasta, ajossa sytty yhtäkkiä laturin merkkivalo ja ei edes yritä ladata sen jälkeen.
                6kk sitten laitettu uusi laturi ja sitä aikaisempi oireili ja vilkutteli valoa miten sattuu mutta tämä uus löi valon heti tauluun eikä lataa yhtään.

                Mistä vikaa vois lähtiä hakemaan?
                E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                -----------------------------
                Ex.
                E46 330D ///M-Sport vm. 04
                E61 535D ///M-Sport vm. 09
                E39 530D ///M-Sport vm. 02

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by Penahh View Post
                  Mikähän tuli kun 530d rupes ihan yks kaks lataamasta, ajossa sytty yhtäkkiä laturin merkkivalo ja ei edes yritä ladata sen jälkeen.
                  6kk sitten laitettu uusi laturi ja sitä aikaisempi oireili ja vilkutteli valoa miten sattuu mutta tämä uus löi valon heti tauluun eikä lataa yhtään.

                  Mistä vikaa vois lähtiä hakemaan?
                  Oliko joku puolalaisten kunnostama vaihtolaturi? Ja perusasiat, eli hihna ja laturin/akun kaapelointi on tarkistettu?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Penahh
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2017
                    • 69
                    • Lappi

                    #69
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Oliko joku puolalaisten kunnostama vaihtolaturi? Ja perusasiat, eli hihna ja laturin/akun kaapelointi on tarkistettu?
                    Kl-Varaosista suoraan lucas 150a laturi, hihna ok, akun kaapelointi katottu ja laturin myös päällisin puolin, äsken myös kokeilin maadottaa kaapelilla moottorin suoraan iskarin tolpaan ja ei mitään apua siitäkään.
                    E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                    -----------------------------
                    Ex.
                    E46 330D ///M-Sport vm. 04
                    E61 535D ///M-Sport vm. 09
                    E39 530D ///M-Sport vm. 02

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #70
                      Jos olet vielä yleismittarilla varmistanut, että ei lataa, niin ei kai siitä auta kuin napata laturi käteen tai ennen sitä nappaa paikallaan jännitesäätimen irti ja kurkkaa, onko hiilissä vielä tavaraa ja liukupinnat kunnossa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5061
                        • Paimio

                        #71
                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Loogisin paikkahan se...täytynee irroittaa kumisuojus ja katsoa sisälle sitten.

                        Juu yksi johto katkipoikki ja kaksi muuta murtuneena. Mutta kahvan toimintaan nuo eivät vaikuttaneet kuitenkaan. Eli veikkaan että moottori on sökö, kun välillä toimii ja välillä vaan narahtaa pikkaisen.

                        Paskahomma vaan tuon kumisuojan kanssa kun sitä ei voinut liikutella niin oli pakko laittaa poikki...koetin eristysteipillä laittaa mutta eipä tuota varmaan vesitiiviiksi enään saa...eli ongelmia tuosta tulevaisuudessakin takuulla tulee kyllä...:think
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #72
                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Juu yksi johto katkipoikki ja kaksi muuta murtuneena. Mutta kahvan toimintaan nuo eivät vaikuttaneet kuitenkaan. Eli veikkaan että moottori on sökö, kun välillä toimii ja välillä vaan narahtaa pikkaisen.

                          Paskahomma vaan tuon kumisuojan kanssa kun sitä ei voinut liikutella niin oli pakko laittaa poikki...koetin eristysteipillä laittaa mutta eipä tuota varmaan vesitiiviiksi enään saa...eli ongelmia tuosta tulevaisuudessakin takuulla tulee kyllä...:think
                          Eihän sitä olisi pakko ollut katkaista, riittää kun irroittaa sen toisesta päästä ja painaa kasaan. Myös perus vetotesti johdossa kertoo mitkä piuhat poikki. Jos sen haluaa kunnolla korjata, niin pakko se johtosarja on sieltä kontista pois ottaa. Siihen kun pitäisi taipuvalle osuudelle vaihtaa uutta johdoa, juottamalla takaisin yhteen tulevat katkeamaan uudestaan.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5061
                            • Paimio

                            #73
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Eihän sitä olisi pakko ollut katkaista, riittää kun irroittaa sen toisesta päästä ja painaa kasaan. Myös perus vetotesti johdossa kertoo mitkä piuhat poikki. Jos sen haluaa kunnolla korjata, niin pakko se johtosarja on sieltä kontista pois ottaa. Siihen kun pitäisi taipuvalle osuudelle vaihtaa uutta johdoa, juottamalla takaisin yhteen tulevat katkeamaan uudestaan.

                            Oli se pakko katkaista. Ei liikkunut yhtään tuo kumi, eikä uskaltanut niin kovasti vetääkään ettei enempää johtoja katkennut.

                            Mutta kestää minkä kestää ja sitten korjataan uudestaan. Ei kait siinä sen kummosempia.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #74
                              Onkos näissä ollut virtalukon kanssa ongelmaa?
                              Tänään käynnistin autoa niin virrat päällelaittaessa valot vilahtivat ja tuli pimeää. Sen jälkeen ei avaimen kääntely vaikuttanut mihinkään vaan pimeänä pysyi. Hetken päästä kun olin pitänyt starttiasennossa muutaman sekunnin, auto starttasi ja kaikki toimi jälleen.

                              Kulutuslukemat yms olivat nollautuneet ja ajotietokoneen asetukset. Trippi ei ollut nollautunut.
                              ---

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5061
                                • Paimio

                                #75
                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Onkos näissä ollut virtalukon kanssa ongelmaa?
                                Tänään käynnistin autoa niin virrat päällelaittaessa valot vilahtivat ja tuli pimeää. Sen jälkeen ei avaimen kääntely vaikuttanut mihinkään vaan pimeänä pysyi. Hetken päästä kun olin pitänyt starttiasennossa muutaman sekunnin, auto starttasi ja kaikki toimi jälleen.

                                Kulutuslukemat yms olivat nollautuneet ja ajotietokoneen asetukset. Trippi ei ollut nollautunut.

                                Joo virtalukon pohja on ihan tyyppivika. Meikkipeilitesti kannattaa tehdä, siitä saa varmistuksen ainakin.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎