memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by TheRipper View Post
    Juu pitäisi. Tosin jos satuu joku tiedosto puutumaan inpasta niin sitten voi herjata ettei saa yhteyttä.
    Myös risalla abs boksilla voi saada aikaan kyseisiä oireita ja yhteyskään ei silloin pelaa.

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5142
      • Paimio

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Myös risalla abs boksilla voi saada aikaan kyseisiä oireita ja yhteyskään ei silloin pelaa.

      No juu toki!
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5142
        • Paimio

        Nyt kun nuo Evoxit on paikallaan niin vielä hieman viimeisiä säätöjä pitäisi suorittaa..

        Yritin nyt kovasti etsiskellä mutta ei tullut vastaan ajovalojen säätöohjeita.

        Netistä sen verran löysin että 25 jalan päässä seinässä keilojen keskipisteiden etäisyys toisistaan pitäisi olla sama kuin projektoreiden etäisyys autossa?

        Korkeus nyt kohtuullisen helppo katsoa mutta tuo sivuttainen säätö on hieman hankalampi.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          Originally posted by siffo View Post
          Pitäisikö Inpalla saada yhteys E39 ABS boxiin? Auto on nyt muutaman kerran satunnaisesti sytyttänyt abs ja luistoneston sekä voimansiirron vikavalon ja nopeus- ja kulutusmittari on ollut pois toiminnasta. Nyt työmatkalla syttyi taas, mutta pelkkä abs ja luistoneston valo. Olisin lukenut Inpalla vikakoodeja mutta ei saanut ABS boxiin yhteyttä ollenkaan.
          Kyllä pitäisi saada. Minkäikäinen auto? Jos pre-facelift, niin käytätkö konehuoneen pyöreää pistoketta? Onhan kaapelissa pinnit 7&8 yhdistetty?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            Originally posted by TheRipper View Post
            No juu toki!
            Itellä oli tämmönen ongelma ainakin, ei päästänyt boksiin sisälle kun oli risa. Oireili ensin satunnaisesti ja sitten jäi lopullisesti päälle.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Worldfuture View Post
              Itellä oli tämmönen ongelma ainakin, ei päästänyt boksiin sisälle kun oli risa. Oireili ensin satunnaisesti ja sitten jäi lopullisesti päälle.
              Minulla teki tuon kun boksin sisältä oli maat poikki. Kolme rinnakkaista lankaa jotka menee siitä pohjan alumiinista liitinrimalle.
              E39 528iA

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Originally posted by TJJ View Post
                Minulla teki tuon kun boksin sisältä oli maat poikki. Kolme rinnakkaista lankaa jotka menee siitä pohjan alumiinista liitinrimalle.
                Niin sieltä hapertuu ilmeisesti semmoset alumiinilangat, oman jätin korjattavaks niin ne korvataan kuparisilla.

                Comment

                • Fubar
                  BTCF Member
                  • Aug 2003
                  • 214
                  • Kuopio

                  e39 fl 530D touringissa taas hieman sähkövikaa.
                  Alkoi niin että kuskin puolen ikkunoita ei ajoittain saanut auki kuskin oven katkaisijasta. Avaimen kauko-ohjaimesta ikkunat on aina saanut kiinni ja auki joten nostimet siis toimivat.
                  Nyt seuraava oire on se että kuskin puolen peili ajoi lasin itsestään "alas" eli peilista näkyy nyt osapuilleen kynnyskotelo. Peiliä ei saa enää ajettua säätimestä takaisin oikeaan asentoon.
                  Johtosarjaa jo tutkin oven läpiviennin kohdalta ja vielä ei sieltä vikaa löytynyt.
                  Kysymys kuuluukin että onko yleistä että tuo kuskin oven katkaisijasysteemi, jossa on ikkunan avausnapit ja peilien säätö, hajoaa?
                  Vai onko tuo johtosarja edelleen se todennäköisempi syyllinen?
                  Vettä tulee tällä hetkellä vaakatasossa joten ei oikein houkuttele mennä pihalle asiaa tutkimaan. Olisiko täällä jollekin sattunut samanlainen ongelma eteen?
                  E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                  ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by Fubar View Post
                    e39 fl 530D touringissa taas hieman sähkövikaa.
                    Alkoi niin että kuskin puolen ikkunoita ei ajoittain saanut auki kuskin oven katkaisijasta. Avaimen kauko-ohjaimesta ikkunat on aina saanut kiinni ja auki joten nostimet siis toimivat.
                    Nyt seuraava oire on se että kuskin puolen peili ajoi lasin itsestään "alas" eli peilista näkyy nyt osapuilleen kynnyskotelo. Peiliä ei saa enää ajettua säätimestä takaisin oikeaan asentoon.
                    Johtosarjaa jo tutkin oven läpiviennin kohdalta ja vielä ei sieltä vikaa löytynyt.
                    Kysymys kuuluukin että onko yleistä että tuo kuskin oven katkaisijasysteemi, jossa on ikkunan avausnapit ja peilien säätö, hajoaa?
                    Vai onko tuo johtosarja edelleen se todennäköisempi syyllinen?
                    Vettä tulee tällä hetkellä vaakatasossa joten ei oikein houkuttele mennä pihalle asiaa tutkimaan. Olisiko täällä jollekin sattunut samanlainen ongelma eteen?
                    Tuolla tarinalla ongelma todennäköisesti ovimodulissa (se kytkinpaneeli) tai sen johdotuksessa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Takapyörän ABS-tunnistin on hapettumisen takia noussut paikaltaan ja kiinnityskorvake on rikki. Toimii kuitenkin yhä.

                      Kiinnitysruuvi on täysin jumissa. Onko vinkkejä miten sen saa auki? CRC:n irrotusöljyt (tavallinen ja kylmä) eivät auttaneet.

                      En viitsinyt kovin paljon murjoa tai kuumentaa kun tuo kuitenkin yhä toimii eikä ollut uutta tilalle.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14578
                        • Oulu

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Takapyörän ABS-tunnistin on hapettumisen takia noussut paikaltaan ja kiinnityskorvake on rikki. Toimii kuitenkin yhä.

                        Kiinnitysruuvi on täysin jumissa. Onko vinkkejä miten sen saa auki? CRC:n irrotusöljyt (tavallinen ja kylmä) eivät auttaneet.

                        En viitsinyt kovin paljon murjoa tai kuumentaa kun tuo kuitenkin yhä toimii eikä ollut uutta tilalle.
                        Lämmittämälläkin tahtoo vaan se pieni pultti katketa. Veikkaan että aina järkevä on porata se pultti pois ja tehdä uusi kierre.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Takapyörän ABS-tunnistin on hapettumisen takia noussut paikaltaan ja kiinnityskorvake on rikki. Toimii kuitenkin yhä.

                          Kiinnitysruuvi on täysin jumissa. Onko vinkkejä miten sen saa auki? CRC:n irrotusöljyt (tavallinen ja kylmä) eivät auttaneet.

                          En viitsinyt kovin paljon murjoa tai kuumentaa kun tuo kuitenkin yhä toimii eikä ollut uutta tilalle.
                          Anna induktiota, jos pultin kanta vaan yhtään näkyy ja on akuutti tarve irroittaa se. Minulla oli abs anturi ilman mitään kiinnitystä, vain paikalleen työnnettynä yli 100tkm ilman mitään ongelmia.
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • asis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1142
                            • Joensuu

                            Pitäisi vaihtaa mittaristo toiseen 9/99 valmistetusta E39:stä. Onnistuuko mittariston koodaus miten helposti, eli kilometrit ja vin, ettei se täppä jää palamaan sinne mittarilukeman viereen? Ilmeisesti jotkut mittaristot pitää puukottaa auki? Katsoin BMW fans sivustolta, että 9/00 mittaristo vaihtuu ainakin näihin 535i ja 540i.
                            E39 540iA M-Sport Imolarot II
                            E36 323i touring
                            Volvo V70 2.4D mk3
                            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                            Honda Civic 1.4 4d ES
                            Chevy Caprice Classic
                            ex:
                            E32 730iA
                            E39 528i Calypsorot metallic
                            E36 325i x2

                            Comment

                            • siffo
                              Newbiemmer
                              • May 2018
                              • 26
                              • Sipoo

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kyllä pitäisi saada. Minkäikäinen auto? Jos pre-facelift, niin käytätkö konehuoneen pyöreää pistoketta? Onhan kaapelissa pinnit 7&8 yhdistetty?

                              2001, eli on vain OBD pistoke. Kaapeli taisi olla semmoista ohjelmoitavaa mallia missä oli 2 eri moodia, mutta en nyt muista missä moodissa se on, mutta muut Inpan toiminnot tuntuisi kyllä toimivan.



                              Originally posted by TJJ View Post
                              Minulla teki tuon kun boksin sisältä oli maat poikki. Kolme rinnakkaista lankaa jotka menee siitä pohjan alumiinista liitinrimalle.

                              Käytin boxin kantta irti mutta en nyt varovaisesti tutkien löytänyt mitään irti olevia lankoja. Kai se pitää koittaa hommata toimiva boxi vaan jostain ja opetella miten se koodataan autoon.
                              Kuvia boxin sisuksista: https://photos.app.goo.gl/rauslGmMX0m9YTZi1
                              Last edited by siffo; 15-09-2019, 19:16. Reason: lisätty kuvalinkki

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by siffo View Post
                                Käytin boxin kantta irti mutta en nyt varovaisesti tutkien löytänyt mitään irti olevia lankoja. Kai se pitää koittaa hommata toimiva boxi vaan jostain ja opetella miten se koodataan autoon.
                                Kuvia boxin sisuksista: https://photos.app.goo.gl/rauslGmMX0m9YTZi1
                                Minulla ne oli tuon viimeisen kuvan oikeassa ylänurkassa olevat kolme lankaa jotka kaikki menee samaan leveään liitinkontaktiin. Poikki tuon kultaisen liitoksen puolelta.
                                Noissa on tuota hyytelöä eikä langat välttämättä näytä sen takia olevan irti vaikka oikeasti ovatkin poikki. Mittaa yleismittarilla onko alumiinipohjasta kontakti tuonne leveään kullattuun liitinkontaktiin.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X