Koodaamattomalla valomoduulilla voi jäädä ilmoituksia tulematta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostSiis tulee kellon aika ja muut mutta se pitää aina painaa tosta vilkun viiksestä, erikseen ei tule, esim just jos jokin vika valo syttyy niin tekstiiä ei tule automaattisesti, vaan ainoastaan kun viiksestä erikseen painaa niin sitten tulee näyttöön että voi selata. Tarkotin että saako sen päälle sitten niin että kun auton laittaa käyntiin niin se näyttää sen valikon, mulla tulee kello ja noi tohon navi näyttöön ,utta saako sen sitten erikseen tohon mittaristoonkin? Laitoin sulle yksityis viestin.
Ota vaikka joku polttimo pois ja laita virrat päälle sillä helppo kokeilla että toimiiko.
Itse en ole siihen salavalikon toimintaan perehtynyt kun en ole sitä itse koskaan tarvinnut, muut neuvoo siinä sitten enempi että onko siellä jotain mahdollisuuksia muuttaa teksti-ilmoitusten määrää tms. En myöskään osaa sanoa onko vikailmoitukset mahdollista koodata pois. Jos siellä vaikka on edellisellä omistajalla ollut joku kokoajan piiputtava vika päällänsä ja on kyllästynyt kun ei ole osannut korjata ja vaan koodannut ilmoitukset pois?
Edit: Jaahas Petohan sieltä jo antoikin vastausta.Eli valomoduuli koodaukseen nopsaan sitten.
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Bensaputkesta
Tankin puoleinen putken ja letkun liitos. Aivan jumalattoman kovaa kiinni putki siinä letkussa, ei hievahakkaa ku käsivoimin koitin irrottaa.
Kehtaako tuossa käyttää mitään välineitä apuna? Saa muutenki kertoa vinkkejä
Letkua ei kehtaa murjoa ku on niin pahassa paikkaa.
Mietin että tekisin putken reiän kohdalle letku patentin mutta on niin rapea koko putki että olis aika järkevä vaihtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View Post98 Low mallin mittaristossa ainakin meillä tuo lamppu toimii. Mistäkö tiedän
4/96 528i karvalakkimittarilla, keltainen merkkivalo ei ole ikinä syttynyt vaikka neljännet palat menossa. Punainen on syttynyt joka kerta kun anturi kulunut rikki.
9/97 540i toukka isolla mittarilla, kertaalleen olen vaihtanut palat, punainen syttyi check brake linings viestin kera.
5/98 528i toukka isolla mittarilla sytytti myös punaisen merkkivalon ja antoi check brake linings viestin kun palat meni loppuun. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by alppiE39 View PostTankin puoleinen putken ja letkun liitos. Aivan jumalattoman kovaa kiinni putki siinä letkussa, ei hievahakkaa ku käsivoimin koitin irrottaa.
Kehtaako tuossa käyttää mitään välineitä apuna? Saa muutenki kertoa vinkkejä
Letkua ei kehtaa murjoa ku on niin pahassa paikkaa.
Mietin että tekisin putken reiän kohdalle letku patentin mutta on niin rapea koko putki että olis aika järkevä vaihtaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post4/96 528i karvalakkimittarilla, keltainen merkkivalo ei ole ikinä syttynyt vaikka neljännet palat menossa. Punainen on syttynyt joka kerta kun anturi kulunut rikki.
9/97 540i toukka isolla mittarilla, kertaalleen olen vaihtanut palat, punainen syttyi check brake linings viestin kera.
5/98 528i toukka isolla mittarilla sytytti myös punaisen merkkivalon ja antoi check brake linings viestin kun palat meni loppuun. :think
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostKuskin sähköpenkki ei toimi (eikä ratin säädöt), sulakkeet ehjät, ilmeisesti siis se boxi jossa napit kiinni rikki? -99 potilas, sopiihan siihen tämä: https://www.ebay.de/itm/BMW-E38-E39-...torefresh=true
Jos löytyy lähempää (eu/suomi) niin saa linkata, itse en löydä kotimaasta mitään tai en vain tiedä millä sanalla tuota sitten hakisi :thinkKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostMikään suunta ei toimi? Itse vasta asensin sähköpenkin itselle ja tuli sähkökaaviota katsottua niin suoraan en tuota vaihtaisi kun mielestäni tuo on vain on/off kytkimiä. Eikä ratin säätö mene tuota kautta. Mittaisin tuleeko penkkiin sähkö+maa.
227
112
199
220
221
223
197
193
205
126
Voin liittää kuvat myöhemmin koodeista mutta short circuit oli suurin osa.Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Mulla ei ole ratti sähköllä, eli sen puoleen sähkökaavan tutkiminen oli vähäistä. MInusta tuo kytkin on yksinkertaisuudessaan, sisään virta ja maa. Kytkimillä sellaiset liikeradat että keski asento nolla ja ääri asennot kääntää moottorille miinuksen ja plussan. Eli säätömoottori pyörii sen mukaan myötä tai vastapäivään.
Eli jos vaikka se maapiste puuttuu niin mikään ei toimi, ainakaan penkissä.
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostMikäs kaikki vaikuttaa vakkarin toimintaan 530d:ssä? Kyseessä siis -02 touring manuaalina. DDE:ssä ei ihmeempiä vikakoodeja ja live datan mukaan kaikki kytkimet pelaa(jarru ja kytkinpoljin sekä ratin napit). Ratin I/0 napista syttyy kyllä mittaristoon se vihreä merkkivalo, mutta ei lähde vakkari päälle plussalla eikä miinuksella. Eli mitäs seuraavaksi syyniin?MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostOliskos tähän mitään vinkkejä? Ei oikeen keksi enään mitä tutkia. Mikä kaikki voi estää vakkarin päälle menemisen? Kytkin ja -jarrupolkimen kytkimet sekä rattinapit tosiaan toimii ja käskyt menee dde:lle joten mikä kaikki muu mahtaa vaikuttaa? Saako jostain varmistettua että dde:ssä on varmasti manuaalivaihteisen softa sisällä? Auto on ohjelmoitu ja vähän ihmetyttää, että tulee vikakoodi imusarjan läppien solenoidista vaikka manuaalissahan niitä ei ole. Auto on siis ihan alkuperäinen manuaali ja ncs:llä varustelistausta tarkastellessa zcs koodi on niinkuin manuaalissa kuuluukin.
Multifunction Steering Wheel Signal DDE 4.0
A signal is sent to the DDE control unit from the multifunction steering wheel for cruise control purposes.
Troubleshooting
Fault code 1E05 "Cruise control unit" is stored if the signal is detected as being faulty.
Consequence: Deactivation of vehicle speed control
Other deactivation conditions
-Clutch operated
-Brake operated
-Speed less than lower control speed (< 25 km/h)
-Speed less than lower cut-in speed (< 30 km/h)
-Vehicle deceleration detected (> 1.53 m/s2 )
-Overshoot cutout (the set speed is exceeded by 16 km/h for at least 30 s)
-No valid gear engaged
-Fault at clutch switch detected
-Fault at brake light switch detected
-Signal from multifunction steering wheel not plausible
-The active switch-off conditions can be read out in the test module.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostMulla ei ole ratti sähköllä, eli sen puoleen sähkökaavan tutkiminen oli vähäistä. MInusta tuo kytkin on yksinkertaisuudessaan, sisään virta ja maa. Kytkimillä sellaiset liikeradat että keski asento nolla ja ääri asennot kääntää moottorille miinuksen ja plussan. Eli säätömoottori pyörii sen mukaan myötä tai vastapäivään.
Eli jos vaikka se maapiste puuttuu niin mikään ei toimi, ainakaan penkissä.
Uumoilen että ainakin muistien ja sähköratin kanssa tuolla olisi hieman enemmän älyä, ainakin Schmiedmannilta löytyy erikseen tuota boksia joko muistien kanssa tai ilman: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...y?tuote=C33022
PS. pitäisiköhän mun opetella myymäänkin autoja, päivitin sigun ja nyt alkaa tajuta että ehkä olisi aika jo jostain kulkineesta luopuaKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
Comment