Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    Koodaamattomalla valomoduulilla voi jäädä ilmoituksia tulematta
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5061
      • Paimio

      Originally posted by DarkWarder65 View Post
      Siis tulee kellon aika ja muut mutta se pitää aina painaa tosta vilkun viiksestä, erikseen ei tule, esim just jos jokin vika valo syttyy niin tekstiiä ei tule automaattisesti, vaan ainoastaan kun viiksestä erikseen painaa niin sitten tulee näyttöön että voi selata. Tarkotin että saako sen päälle sitten niin että kun auton laittaa käyntiin niin se näyttää sen valikon, mulla tulee kello ja noi tohon navi näyttöön ,utta saako sen sitten erikseen tohon mittaristoonkin? Laitoin sulle yksityis viestin.
      Kyllä vikailmoitus tulee aina siihen näyttöön. Kello (ja muut ajotietokoneen toiminnot) taasen täytyy erikseen viiksestä laittaa näkyviin.

      Ota vaikka joku polttimo pois ja laita virrat päälle sillä helppo kokeilla että toimiiko.
      Itse en ole siihen salavalikon toimintaan perehtynyt kun en ole sitä itse koskaan tarvinnut, muut neuvoo siinä sitten enempi että onko siellä jotain mahdollisuuksia muuttaa teksti-ilmoitusten määrää tms. En myöskään osaa sanoa onko vikailmoitukset mahdollista koodata pois. Jos siellä vaikka on edellisellä omistajalla ollut joku kokoajan piiputtava vika päällänsä ja on kyllästynyt kun ei ole osannut korjata ja vaan koodannut ilmoitukset pois?

      Edit: Jaahas Petohan sieltä jo antoikin vastausta. Eli valomoduuli koodaukseen nopsaan sitten.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • DarkWarder65
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 279
        • Helsinki

        Originally posted by peto2 View Post
        Koodaamattomalla valomoduulilla voi jäädä ilmoituksia tulematta
        joo pitää käydä koodaamassa se.
        E39 535i M62 1998

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by peto2 View Post
          Joo kyllä siellä paikka sille on mutta ei se ole käytössä ainakaan euromalleissa.
          98 Low mallin mittaristossa ainakin meillä tuo lamppu toimii. Mistäkö tiedän

          Comment

          • alppiE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 106
            • RIIHIMÄKI

            Bensaputkesta

            Tankin puoleinen putken ja letkun liitos. Aivan jumalattoman kovaa kiinni putki siinä letkussa, ei hievahakkaa ku käsivoimin koitin irrottaa.

            Kehtaako tuossa käyttää mitään välineitä apuna? Saa muutenki kertoa vinkkejä
            Letkua ei kehtaa murjoa ku on niin pahassa paikkaa.

            Mietin että tekisin putken reiän kohdalle letku patentin mutta on niin rapea koko putki että olis aika järkevä vaihtaa.

            Comment

            • peto2
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 8267
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Muurahainen View Post
              98 Low mallin mittaristossa ainakin meillä tuo lamppu toimii. Mistäkö tiedän

              4/96 528i karvalakkimittarilla, keltainen merkkivalo ei ole ikinä syttynyt vaikka neljännet palat menossa. Punainen on syttynyt joka kerta kun anturi kulunut rikki.
              9/97 540i toukka isolla mittarilla, kertaalleen olen vaihtanut palat, punainen syttyi check brake linings viestin kera.
              5/98 528i toukka isolla mittarilla sytytti myös punaisen merkkivalon ja antoi check brake linings viestin kun palat meni loppuun. :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by alppiE39 View Post
                Tankin puoleinen putken ja letkun liitos. Aivan jumalattoman kovaa kiinni putki siinä letkussa, ei hievahakkaa ku käsivoimin koitin irrottaa.

                Kehtaako tuossa käyttää mitään välineitä apuna? Saa muutenki kertoa vinkkejä
                Letkua ei kehtaa murjoa ku on niin pahassa paikkaa.

                Mietin että tekisin putken reiän kohdalle letku patentin mutta on niin rapea koko putki että olis aika järkevä vaihtaa.
                O-renkaiden irroituksen tarkoitetulla koukulla saa hyvin tälläiset letkuliitokset irroitettua vahingoittamatta letkua. Varovainen tosi pitää olla, että ei tökkää letkuun reikää. Kannattaa ostaa joku halpa sarja näitä, niin voi modata hommaan sopivaksi tarvittaessa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by peto2 View Post
                  4/96 528i karvalakkimittarilla, keltainen merkkivalo ei ole ikinä syttynyt vaikka neljännet palat menossa. Punainen on syttynyt joka kerta kun anturi kulunut rikki.
                  9/97 540i toukka isolla mittarilla, kertaalleen olen vaihtanut palat, punainen syttyi check brake linings viestin kera.
                  5/98 528i toukka isolla mittarilla sytytti myös punaisen merkkivalon ja antoi check brake linings viestin kun palat meni loppuun. :think
                  96 autossa tuo lamppu on tosiaan punainen huutomerkin kera mutta tuossa 9/98 prefl laitteessa on tuo keltainen.

                  Comment

                  • Gize
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 551
                    • Tampere

                    Originally posted by Gize View Post
                    Kuskin sähköpenkki ei toimi (eikä ratin säädöt), sulakkeet ehjät, ilmeisesti siis se boxi jossa napit kiinni rikki? -99 potilas, sopiihan siihen tämä: https://www.ebay.de/itm/BMW-E38-E39-...torefresh=true

                    Jos löytyy lähempää (eu/suomi) niin saa linkata, itse en löydä kotimaasta mitään tai en vain tiedä millä sanalla tuota sitten hakisi :think
                    Anyone?
                    Kulkineet:
                    BMW 730dA -03
                    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                    BMW 323i -95
                    Honda CBR600Fighter
                    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                    Comment

                    • Alfistipohjoosesta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2018
                      • 257
                      • Loimaa

                      Mikään suunta ei toimi? Itse vasta asensin sähköpenkin itselle ja tuli sähkökaaviota katsottua niin suoraan en tuota vaihtaisi kun mielestäni tuo on vain on/off kytkimiä. Eikä ratin säätö mene tuota kautta. Mittaisin tuleeko penkkiin sähkö+maa.

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                        Mikään suunta ei toimi? Itse vasta asensin sähköpenkin itselle ja tuli sähkökaaviota katsottua niin suoraan en tuota vaihtaisi kun mielestäni tuo on vain on/off kytkimiä. Eikä ratin säätö mene tuota kautta. Mittaisin tuleeko penkkiin sähkö+maa.
                        Ei mikään. Foorumia selatessa tulin siihen uskoon että ratti säätyisi tuota kautta :think Mitä reittiä tuonne edes tulee virrat? Kaikki johdot on kiinni ja sulakkeet ehjät joten luulisi sinne virtaakin tulevan. 10 Vikakoodia INPA:
                        227
                        112
                        199
                        220
                        221
                        223
                        197
                        193
                        205
                        126
                        Voin liittää kuvat myöhemmin koodeista mutta short circuit oli suurin osa.
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • Alfistipohjoosesta
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2018
                          • 257
                          • Loimaa

                          Mulla ei ole ratti sähköllä, eli sen puoleen sähkökaavan tutkiminen oli vähäistä. MInusta tuo kytkin on yksinkertaisuudessaan, sisään virta ja maa. Kytkimillä sellaiset liikeradat että keski asento nolla ja ääri asennot kääntää moottorille miinuksen ja plussan. Eli säätömoottori pyörii sen mukaan myötä tai vastapäivään.
                          Eli jos vaikka se maapiste puuttuu niin mikään ei toimi, ainakaan penkissä.

                          Comment

                          • Jondis
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 697
                            • Tuusula

                            Originally posted by Jondis View Post
                            Mikäs kaikki vaikuttaa vakkarin toimintaan 530d:ssä? Kyseessä siis -02 touring manuaalina. DDE:ssä ei ihmeempiä vikakoodeja ja live datan mukaan kaikki kytkimet pelaa(jarru ja kytkinpoljin sekä ratin napit). Ratin I/0 napista syttyy kyllä mittaristoon se vihreä merkkivalo, mutta ei lähde vakkari päälle plussalla eikä miinuksella. Eli mitäs seuraavaksi syyniin?
                            Oliskos tähän mitään vinkkejä? Ei oikeen keksi enään mitä tutkia. Mikä kaikki voi estää vakkarin päälle menemisen? Kytkin ja -jarrupolkimen kytkimet sekä rattinapit tosiaan toimii ja käskyt menee dde:lle joten mikä kaikki muu mahtaa vaikuttaa? Saako jostain varmistettua että dde:ssä on varmasti manuaalivaihteisen softa sisällä? Auto on ohjelmoitu ja vähän ihmetyttää, että tulee vikakoodi imusarjan läppien solenoidista vaikka manuaalissahan niitä ei ole. Auto on siis ihan alkuperäinen manuaali ja ncs:llä varustelistausta tarkastellessa zcs koodi on niinkuin manuaalissa kuuluukin.
                            MB E55 AMG -05
                            E36 318TiA -96
                            E34 535i -89 imolarot
                            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8267
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Jondis View Post
                              Oliskos tähän mitään vinkkejä? Ei oikeen keksi enään mitä tutkia. Mikä kaikki voi estää vakkarin päälle menemisen? Kytkin ja -jarrupolkimen kytkimet sekä rattinapit tosiaan toimii ja käskyt menee dde:lle joten mikä kaikki muu mahtaa vaikuttaa? Saako jostain varmistettua että dde:ssä on varmasti manuaalivaihteisen softa sisällä? Auto on ohjelmoitu ja vähän ihmetyttää, että tulee vikakoodi imusarjan läppien solenoidista vaikka manuaalissahan niitä ei ole. Auto on siis ihan alkuperäinen manuaali ja ncs:llä varustelistausta tarkastellessa zcs koodi on niinkuin manuaalissa kuuluukin.



                              Multifunction Steering Wheel Signal DDE 4.0
                              A signal is sent to the DDE control unit from the multifunction steering wheel for cruise control purposes.

                              Troubleshooting
                              Fault code 1E05 "Cruise control unit" is stored if the signal is detected as being faulty.

                              Consequence: Deactivation of vehicle speed control

                              Other deactivation conditions

                              -Clutch operated
                              -Brake operated
                              -Speed less than lower control speed (< 25 km/h)
                              -Speed less than lower cut-in speed (< 30 km/h)
                              -Vehicle deceleration detected (> 1.53 m/s2 )
                              -Overshoot cutout (the set speed is exceeded by 16 km/h for at least 30 s)
                              -No valid gear engaged
                              -Fault at clutch switch detected
                              -Fault at brake light switch detected
                              -Signal from multifunction steering wheel not plausible
                              -The active switch-off conditions can be read out in the test module.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Gize
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 551
                                • Tampere

                                Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                                Mulla ei ole ratti sähköllä, eli sen puoleen sähkökaavan tutkiminen oli vähäistä. MInusta tuo kytkin on yksinkertaisuudessaan, sisään virta ja maa. Kytkimillä sellaiset liikeradat että keski asento nolla ja ääri asennot kääntää moottorille miinuksen ja plussan. Eli säätömoottori pyörii sen mukaan myötä tai vastapäivään.
                                Eli jos vaikka se maapiste puuttuu niin mikään ei toimi, ainakaan penkissä.
                                Toki jos se tosiaan on noin yksinkertainen, mutta onkos sinulla muuten muistit penkissä myös? :think

                                Uumoilen että ainakin muistien ja sähköratin kanssa tuolla olisi hieman enemmän älyä, ainakin Schmiedmannilta löytyy erikseen tuota boksia joko muistien kanssa tai ilman: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...y?tuote=C33022

                                PS. pitäisiköhän mun opetella myymäänkin autoja, päivitin sigun ja nyt alkaa tajuta että ehkä olisi aika jo jostain kulkineesta luopua
                                Kulkineet:
                                BMW 730dA -03
                                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                                BMW 323i -95
                                Honda CBR600Fighter
                                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎