Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    joutuuko paljon purkamaan että pääsee katkasijaan käsiksi?
    Varmaan sen keskikonsolin joutuu nostaa ylös.

    Toki jos inpa löytyy niin sillä on helppo katsoa että onko se koko ajan aktivoituneena.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      Originally posted by BeamR View Post
      Varmaan sen keskikonsolin joutuu nostaa ylös.

      Toki jos inpa löytyy niin sillä on helppo katsoa että onko se koko ajan aktivoituneena.
      ei ole impaa, mutta toi bmw scanner 1.4.0 on
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • MOH85
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 241
        • Rauma

        ootko kattonut että jarrunestettä on tarpeeksi? Ettei tossa tukivarren vaihdon yhteydessä ole jarruletku vahingossa hajonnut..
        e39 530dA 1999.

        Comment

        • DarkWarder65
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 279
          • Helsinki

          Originally posted by MOH85 View Post
          ootko kattonut että jarrunestettä on tarpeeksi? Ettei tossa tukivarren vaihdon yhteydessä ole jarruletku vahingossa hajonnut..
          Juu olen, oli ensimmäinen mikä katsoin, säiliö on täynnä ja jarrut ei vuoda, nyt kun muistan niin sellanen homma että toi sama valo alko palaan pari kuukautta sitten, ja sillon otin säiliön johdon irti, ja se sammu ja kaikki pelas kuten pitääkin, säiliön kohon jumittaa kai jotenkin kun alko palamaan mutta kun otin johdon irti valo sammu, ja nyt alko palamaan taas samaan aikaan tosiaan kun vaihdoin ton tukivarren.
          Tossa autossa ihme vikoja tulee välillä, kuten se että 50-70 kohdalla täristää vähän 80 kohdalla loppuu sen jälkeen täristää pahemmin tonne 120 asti sen jälkeen taas ei täristä, ja vikaa ollaan etsitty eikä löydy. On katsotti damberi että ei heitä on katsottu puolat, visko, tulpat vaihdettu, moottorin kumit, laatikon kumit ka kaikki nämä ehjät ja kunnossa mutta tärinä ei lopu, renkaissa ei ole vikaa, ainut että tuli mieleen että voisko olla vauhtipyörä mutta täällä muistaakseni muurahainen sanoi että ei usko että olis siinä vika, sitten vielä yksi mikä voisi olla on toi kardaanin tukilaakeri, se näyttää hyvältä ja ehjältä mutta tiedä sitten.
          Last edited by DarkWarder65; 19-11-2019, 19:19.
          E39 535i M62 1998

          Comment

          • Hampsu
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 253
            • Lappeenranta/Helsinki

            Meneekö e38 contouri penkit heittämällä e39:iin jos sähköiset ja muistilla, vuosimallista riippumatta?
            G21 320xd lci m-sport

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              Juu olen, oli ensimmäinen mikä katsoin, säiliö on täynnä ja jarrut ei vuoda, nyt kun muistan niin sellanen homma että toi sama valo alko palaan pari kuukautta sitten, ja sillon otin säiliön johdon irti, ja se sammu ja kaikki pelas kuten pitääkin, säiliön kohon jumittaa kai jotenkin kun alko palamaan mutta kun otin johdon irti valo sammu, ja nyt alko palamaan taas samaan aikaan tosiaan kun vaihdoin ton tukivarren.
              Tossa autossa ihme vikoja tulee välillä, kuten se että 50-70 kohdalla täristää vähän 80 kohdalla loppuu sen jälkeen täristää pahemmin tonne 120 asti sen jälkeen taas ei täristä, ja vikaa ollaan etsitty eikä löydy. On katsotti damberi että ei heitä on katsottu puolat, visko, tulpat vaihdettu, moottorin kumit, laatikon kumit ka kaikki nämä ehjät ja kunnossa mutta tärinä ei lopu, renkaissa ei ole vikaa, ainut että tuli mieleen että voisko olla vauhtipyörä mutta täällä muistaakseni muurahainen sanoi että ei usko että olis siinä vika, sitten vielä yksi mikä voisi olla on toi kardaanin tukilaakeri, se näyttää hyvältä ja ehjältä mutta tiedä sitten.
              Se vauhtipyörä ei ole uskonasia vaan jos heität vaihteen vapaalle / kytkimen pohjaan niin tärinä loppuisi jos olisi se.

              Tuollaiset vauhdin mukaan ilmenevät tärinät aika yleisesti johtuvat alustasta.

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                Se on muuten pre fl. E39:ssä jarrupalojen antureille ja jarrunesteen määrälle sama merkkivalo ja se on tuosta em. kuvasta tuo punainen "brake system". Mittariston tekstikenttään tulee sitten teksti check brake fluid tai check brake linings riippuen kumpi on syyllinen.


                Se että valo syttyi ylätukivarren vaihdon yhteydessä johtunee siitä että ne yhteen surratut johdonpäät ei ole ikinä toimineet kunnolla ja taka anturin johto kun on kiinni tuossa mainitussa tukivarressa. Se viritys anturijohdosta on pettänyt kun tukivartta ja samalla johtoa liikuteltu.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • MOH85
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 241
                  • Rauma

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Se on muuten pre fl. E39:ssä jarrupalojen antureille ja jarrunesteen määrälle sama merkkivalo ja se on tuosta em. kuvasta tuo punainen "brake system". Mittariston tekstikenttään tulee sitten teksti check brake fluid tai check brake linings riippuen kumpi on syyllinen.


                  Se että valo syttyi ylätukivarren vaihdon yhteydessä johtunee siitä että ne yhteen surratut johdonpäät ei ole ikinä toimineet kunnolla ja taka anturin johto kun on kiinni tuossa mainitussa tukivarressa. Se viritys anturijohdosta on pettänyt kun tukivartta ja samalla johtoa liikuteltu.
                  Olisin myös veikannut johtoja tunnistimelle, mutta omassa pre-fl:ssä ainakin on tuo keltainen jarrupalan kuluneisuusvalo, siksi en ottanut asiaa esiin..
                  e39 530dA 1999.

                  Comment

                  • DarkWarder65
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 279
                    • Helsinki

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Se vauhtipyörä ei ole uskonasia vaan jos heität vaihteen vapaalle / kytkimen pohjaan niin tärinä loppuisi jos olisi se.

                    Tuollaiset vauhdin mukaan ilmenevät tärinät aika yleisesti johtuvat alustasta.
                    se tärinä on myös sillon kun auto ei liiku vaan kone käynnissä ja tietyllä kierroksilla tärisee. Mikä olisi sitten sinun veikkauksesi mistä voisi sitten johtua, alan olla aika neuvoton tuon suhteen?
                    E39 535i M62 1998

                    Comment

                    • DarkWarder65
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 279
                      • Helsinki

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Se on muuten pre fl. E39:ssä jarrupalojen antureille ja jarrunesteen määrälle sama merkkivalo ja se on tuosta em. kuvasta tuo punainen "brake system". Mittariston tekstikenttään tulee sitten teksti check brake fluid tai check brake linings riippuen kumpi on syyllinen.


                      Se että valo syttyi ylätukivarren vaihdon yhteydessä johtunee siitä että ne yhteen surratut johdonpäät ei ole ikinä toimineet kunnolla ja taka anturin johto kun on kiinni tuossa mainitussa tukivarressa. Se viritys anturijohdosta on pettänyt kun tukivartta ja samalla johtoa liikuteltu.
                      ei tule mitään tekstiä mihinkään kenttään ainoastaan palaa tuo valo. ja ei ole mitään johtoja kiinni kyseisessä tukivarressa.
                      Last edited by DarkWarder65; 19-11-2019, 22:12.
                      E39 535i M62 1998

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 279
                        • Helsinki

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Se vauhtipyörä ei ole uskonasia vaan jos heität vaihteen vapaalle / kytkimen pohjaan niin tärinä loppuisi jos olisi se.

                        Tuollaiset vauhdin mukaan ilmenevät tärinät aika yleisesti johtuvat alustasta.
                        se tärinä on myös sillon kun auto ei liiku vaan kone käynnissä ja tietyllä kierroksilla tärisee. ja ajossa kun heitän vapaalle tai kytkimen pohjaan niin loppuu tärinä kun rundit alhaalla.
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by MOH85 View Post
                          Olisin myös veikannut johtoja tunnistimelle, mutta omassa pre-fl:ssä ainakin on tuo keltainen jarrupalan kuluneisuusvalo, siksi en ottanut asiaa esiin..

                          Joo kyllä siellä paikka sille on mutta ei se ole käytössä ainakaan euromalleissa.


                          Warning lamps


                          Warning lamps
                          Required signal

                          General brake warning lamp
                          Resistance value of brake pad wear sensors or brake fluid level message from light-check module via the K-bus

                          Parking brake warning lamp
                          Ground from parking brake switch (parking brake)

                          Seat belt indicator lamp
                          K-bus message from light check module

                          Fuel reserve lamp
                          Resistance value of both lever sensors (analog input)

                          Turn signal indicator lamps
                          K-bus message from light check module

                          Fog light indicator lamp
                          K-bus message from light check module

                          Rear fog light indicator lamp
                          K-bus message from light check module

                          High beam indicator lamp
                          K-bus message from light check module

                          Oil pressure indicator lamp
                          Ground from oil pressure switch

                          Oil level warning lamp
                          K-bus message from light check module

                          Coolant over-temperature (red)
                          Resistance value from coolant temperature sensor (temperature-dependent resistor)/engine speed signal TD from engine control unit (depending on the coded engine variant, the signal is read via a separate line or by the CAN bus)

                          Air suspension
                          K-bus message from air suspension control unit

                          Battery charge indicator lamp
                          D+ terminal 61 from alternator

                          ABS indicator lamp
                          Signal from antilock brake system control unit

                          Airbag indicator lamp
                          Signal (ground) from airbag control unit

                          Catalytic converter indicator lamp
                          Signal (ground) thermal switch country-specific version: Japan

                          Check engine (exhaust gas warning lamp)
                          Signal (ground) from engine control unit

                          Preheater indicator lamp (diesel)
                          Signal (ground) from engine control unit

                          Cruise control indicator lamp
                          Signal (ground) from cruise control unit

                          ASC control
                          Signal (ground) from ASC control unit

                          Fault - automatic transmission
                          Information link from automatic transmission control unit


                          General: The back lighting of all warning lamp symbols as well as the gear range engaged for automatic transmission together with the drive program selected is provided by LEDs.
                          General brake warning lamp: The warning lamp can be switched on by the light check module (LCM) when, for example, the LCM detects that the brake fluid level is too low or the instrument cluster detects that the brake pad sensor loop has a break to ground. The warning lamp is also switched on after ignition "ON" as a function check (predrive check) and goes out when a minimum engine speed of 400 rpm is exceeded.
                          Seat belt indicator lamp: The seat belt indicator lamp is activated dependent on the coding data. For vehicles without a seat belt buckle contact, it is switched on for approx. 6 seconds after terminal 15 "ON".
                          On vehicles equipped with a seat belt buckle contact, the warning lamp is switched on from terminal 15 "ON" by a corresponding K-bus telegram from the light check module (LCM) until the seat belt contact is opened (seat belt buckle latched).
                          Fuel reserve lamp: The fuel reserve warning lamp is not switched by a reserve contact in the level sensor. It is switched as a function of the tank contents by comparison with a reserve threshold value..
                          The "fuel reserve" signal is output as information for engine management. It is coupled to the fuel reserve warning lamp and is switched on for 2 seconds as a function check when switching on terminal 15 (predrive check).
                          Turn signal indicator lamps: The turn signal indicator lamps are switched by a corresponding K-bus telegram from the light check module (LCM) to the instrument cluster.
                          Fog light indicator lamp: The fog light indicator lamp is switched by a corresponding K-bus telegram from the light check module (LCM) to the instrument cluster.
                          Rear fog light indicator lamp: The rear fog light indicator lamp is switched by a corresponding K-bus telegram from the light check module (LCM) to the instrument cluster.
                          High beam indicator lamp: The high beam indicator lamp is switched by a corresponding K-bus telegram from the light check module (LCM) to the instrument cluster.
                          Oil level warning lamp: The warning lamp is switched by a corresponding K-bus telegram from the light check module (LCM) to the instrument cluster.
                          As a function check, the warning lamp is switched on for 2 seconds when terminal 15 is switched on (predrive check).
                          Air suspension: If coded, the warning lamp is switched by a corresponding K-bus telegram from the air suspension control unit (EHC) to the instrument cluster.
                          If coded, the warning lamp is switched on for 2 seconds as a function check when terminal 15 is switched on (predrive check).
                          Air suspension: If coded, the warning lamp is switched by a corresponding K-bus telegram from the air suspension control unit (EHC) to the instrument cluster.
                          Transmission fault: If automatic transmission is coded, the warning lamp is switched by a corresponding telegram (150 Baud) from the automatic transmission control unit. The instrument cluster is also informed through this data link of the gear range engaged so that it can display the relevant drive stage.

                          Note
                          The indicator lamps listed in the following are controlled directly through the appropriate connector pins by the relevant system.
                          Oil pressure indicator lamp: The warning lamp is switched by the oil pressure switch.
                          Battery charge indicator lamp: The warning lamp is switched by the D+ terminal 61 signal (charge mode approximately system voltage) to the instrument cluster.
                          Parking brake warning lamp: The warning lamp is activated by a switch on the parking brake. The switch is open when the parking brake is released.
                          As a function check, the warning lamp is switched on for 2 seconds when terminal 15 is switched on (predrive check).
                          Airbag indicator lamp: The warning lamp is switched by a signal (ground) from the airbag control unit.
                          Antilock brake system indicator lamp: The warning lamp is switched by the ABS control unit. Since the warning lamp must light in the case of a signal line failure a second signal input is provided in the instrument cluster for this warning lamp. In the case of this new ABS control unit, this second line must be connected to ground for the ABS warning lamp to light. The new function, signal line high (system voltage) warning lamp active, signal line low (ground) warning lamp off and signal line high (high-ohmic, interrupted) warning lamp active, also takes into account a break in the signal line. The previous function, signal line high (high-ohmic) warning lamp off and signal line low (ground) warning lamp active is still possible.
                          Catalytic converter indicator lamp (country version Japan): The warning lamp "catalytic converter overheating" is switched by a signal (ground) from a thermal switch on the exhaust gas cleaning system.
                          Check engine (exhaust gas warning lamp): The "check engine" warning lamp is switched by a signal (ground) from the engine control unit.
                          Preheat indicator lamp (diesel): The "preheat" warning lamp is switched by a signal (ground) from the engine control unit.
                          Cruise control active indicator: The "cruise control active indicator" is switched by a signal (ground) from the cruise control unit or by the engine control unit for diesel engines.
                          Check engine (exhaust gas warning lamp): The "ASC" warning lamp is switched by a signal (ground) from the engine control unit. The warning lamp is switched on permanently if the ASC is switched off. When the ASC is switched on, the warning lamp goes out after a function check (predrive check) and flashes during a control phase.
                          As a function check, the warning lamp is switched on for 2 seconds when terminal 15 is switched on (predrive check).




                          Originally posted by DarkWarder65 View Post
                          ei tule mitään tekstiä mihinkään kenttään ainoastaan palaa tuo valo. ja ei ole mitään johtoja kiinni kyseisessä tukivarressa.

                          Karvalakki mittaristo? Siinä tukivarressa kuuluu olla abs anturin ja jarrupala anturin piuha kiinni.
                          Last edited by peto2; 19-11-2019, 22:41.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5061
                            • Paimio

                            Originally posted by DarkWarder65 View Post
                            se tärinä on myös sillon kun auto ei liiku vaan kone käynnissä ja tietyllä kierroksilla tärisee. Mikä olisi sitten sinun veikkauksesi mistä voisi sitten johtua, alan olla aika neuvoton tuon suhteen?
                            Sitten sen täytyy olla moottorista johtuvaa. Koska kytkin pohjassa ei tietenkään kardaani pyöri joten siitä ei voi johtua.

                            Moottorin tuenta kannattaa tarkistaa jos muuten käy hyvin eikä moottorissa jotain häikkää mistä voisi tärinä johtua.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by DarkWarder65 View Post
                              se tärinä on myös sillon kun auto ei liiku vaan kone käynnissä ja tietyllä kierroksilla tärisee. ja ajossa kun heitän vapaalle tai kytkimen pohjaan niin loppuu tärinä kun rundit alhaalla.
                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Sitten sen täytyy olla moottorista johtuvaa. Koska kytkin pohjassa ei tietenkään kardaani pyöri joten siitä ei voi johtua.

                              Moottorin tuenta kannattaa tarkistaa jos muuten käy hyvin eikä moottorissa jotain häikkää mistä voisi tärinä johtua.
                              No sittenhän tuo on aivan eri asia kuin käsitin, luulin että johtuu nopeudesta eikä niinkään kierrosluvusta.

                              Kardaanin tosiaan voi laskea pois laskuista kun se ei pyöri auton ollessa paikoillaan.
                              Myös laatikko on paikoillaan kytkin pohjassa ja auto paikoillaan.

                              Moottorin tuentaa voi hieman arvioida nostamalla kytkintä jarrua vasten ja katsomalla miten paljon kone liikkuu. Kannattaa kokeilla pakilla ja ykkösellä niin näkee jos vaikka toisen puolen tyyny on irti.

                              Comment

                              • Gize
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 551
                                • Tampere

                                Kuskin sähköpenkki ei toimi (eikä ratin säädöt), sulakkeet ehjät, ilmeisesti siis se boxi jossa napit kiinni rikki? -99 potilas, sopiihan siihen tämä: https://www.ebay.de/itm/BMW-E38-E39-...torefresh=true

                                Jos löytyy lähempää (eu/suomi) niin saa linkata, itse en löydä kotimaasta mitään tai en vain tiedä millä sanalla tuota sitten hakisi :think
                                Kulkineet:
                                BMW 730dA -03
                                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                                BMW 323i -95
                                Honda CBR600Fighter
                                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎