Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondis
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 697
    • Tuusula

    Originally posted by Jondis View Post
    Mikäs kaikki vaikuttaa vakkarin toimintaan 530d:ssä? Kyseessä siis -02 touring manuaalina. DDE:ssä ei ihmeempiä vikakoodeja ja live datan mukaan kaikki kytkimet pelaa(jarru ja kytkinpoljin sekä ratin napit). Ratin I/0 napista syttyy kyllä mittaristoon se vihreä merkkivalo, mutta ei lähde vakkari päälle plussalla eikä miinuksella. Eli mitäs seuraavaksi syyniin? Ja toinen kysymys, mikä näissä on yleensä vialla kun keskuslukon kaukosäätö ei pelaa? Tähänkään liittyen ei vikakoodeja ja avainta koitin jo yön yli pitää sähköhammasharjan laturilla(salmiakki malli). Tasan kerran olen saanut ovet lukkoon kaukosäädöllä, muuten ei mitään eloa.
    Tutkailin tätä vähän lisää, mittaristossa on vikakoodi lcm eeprom fehler. Voiko tuolla olla jotain yhteyttä tähän vakkariongelmaan:think Jonkun vanhan topikin löysin missä oli mittariston eeprom viasta juttua, mutta tuohan nyt ei tarkoita mittariston eepromia vaan lcm:än? Koitin koodata kaikki moduulitkin uudelleen autoon samalla kun poistin tasonsäädön zcs:stä(edellinen omistaja laittanut rautajouset tilalle), mutta tuollakaan ei ollut vaikutusta.

    Avaimeen vaihdoin myös akun(vanhassakin oli 3,2v potkua kyllä vielä), keskuslukko saattaa satunnaisesti joinakin päivinä toimia kaukosäädöstä mutta silloinkin saa olla melko lähellä autoa. Ainakaan silloin kun kaukosäätö ei pelaa, niin avaimen koodaus ei mene läpi. Ja silloin kun keskuslukko pelaa kaukosäädöstä niin takaluukku aukeaa kuitenkin kaukosäädöllä ja keskuslukko pelaa kuskin lukkopesästä normaalisti.
    MB E55 AMG -05
    E36 318TiA -96
    E34 535i -89 imolarot
    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      E39 535i M62 1998

      voiko vauhtipyörä tehdä minkään laista tärinää, kun mulla tärisee jonkin verran 60 ja 80 kilsan kohdalla, ei ole renkaat kun vaihdettu talvi fillarit alle ja saman tekee siltikin, ja ratissa ei tärise yhtään tai ravista.

      eikö kukaan tiedä, kun jurinä/tärinä tullut kovemmaksi nyt, kardaani se ei ole kun tukilaakeri kunnossa ja toi ristikon kumi myös kunnossa, niin ei oikein tule muuta mieleen kun toi kaksoismassapyörä, siis jos se voi tehdä tollasta?
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • alppiE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 106
        • RIIHIMÄKI

        Peräöljystä

        Mites on, kehtaako nuissa peräöljyissä säästellä yhtään?
        Vai saako niitä ylipäätään halvalla?
        Tuo castroolin x2 20e purkkeja pistää opiskelijan budjetin aika tiukille.
        Autona 520i.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5061
          • Paimio

          Originally posted by alppiE39 View Post
          Mites on, kehtaako nuissa peräöljyissä säästellä yhtään?
          Vai saako niitä ylipäätään halvalla?
          Tuo castroolin x2 20e purkkeja pistää opiskelijan budjetin aika tiukille.
          Autona 520i.
          Ei sen nyt Castrolia tarvitse olla kunhan on 75W-140 (jos luistonesto) 75W-90 (jos ei).
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by DarkWarder65 View Post
            voiko vauhtipyörä tehdä minkään laista tärinää, kun mulla tärisee jonkin verran 60 ja 80 kilsan kohdalla, ei ole renkaat kun vaihdettu talvi fillarit alle ja saman tekee siltikin, ja ratissa ei tärise yhtään tai ravista.

            eikö kukaan tiedä, kun jurinä/tärinä tullut kovemmaksi nyt, kardaani se ei ole kun tukilaakeri kunnossa ja toi ristikon kumi myös kunnossa, niin ei oikein tule muuta mieleen kun toi kaksoismassapyörä, siis jos se voi tehdä tollasta?
            Tuskin kaksoismassa. Jos olisi se tärinä muuttuisi eri vaihteella.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by alppiE39 View Post
              Mites on, kehtaako nuissa peräöljyissä säästellä yhtään?
              Vai saako niitä ylipäätään halvalla?
              Tuo castroolin x2 20e purkkeja pistää opiskelijan budjetin aika tiukille.
              Autona 520i.
              Jos on noin pienestä kiinni, niin kannattaako niitä peräöljyjä edes vaihtaa? Viralliseen huolto-ohjelmaan ei kuulu perän öljyjen vaihto. Silti näistä ei yleisesti perät pauku, jos maltetaan ajaa järkevästi. Kuminpoltossa paukkuu vaihtoi öljyjä tai ei. Budjetin olessa noin tiukka käyttäisin ne peräöljyjen vaihdosta säästyneet rahat esim. moottoriöljyjen vaihtoon. Ei niitä kunnon öljyjä saa halvalla Suomesta. Ulkomailta toki vähän halvemmalla saa kun tilaa muiden osien kanssa samalla.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • alppiE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 106
                • RIIHIMÄKI

                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos on noin pienestä kiinni, niin kannattaako niitä peräöljyjä edes vaihtaa? Viralliseen huolto-ohjelmaan ei kuulu perän öljyjen vaihto. Silti näistä ei yleisesti perät pauku, jos maltetaan ajaa järkevästi. Kuminpoltossa paukkuu vaihtoi öljyjä tai ei. Budjetin olessa noin tiukka käyttäisin ne peräöljyjen vaihdosta säästyneet rahat esim. moottoriöljyjen vaihtoon. Ei niitä kunnon öljyjä saa halvalla Suomesta. Ulkomailta toki vähän halvemmalla saa kun tilaa muiden osien kanssa samalla.
                Perä pitää pientä oven saranalta kuulostavaa ääntä kun pyörittää takarenkaita niin aattelin pistää vaihtoon. No jos sitö kumminkin vähä investoisi tuohon niin sillä sit ajaa vuosia.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by alppiE39 View Post
                  Perä pitää pientä oven saranalta kuulostavaa ääntä kun pyörittää takarenkaita niin aattelin pistää vaihtoon. No jos sitö kumminkin vähä investoisi tuohon niin sillä sit ajaa vuosia.
                  Siinä vaiheessa kun alkaa ääntä kuulumaan on öljyjen vaihto yleensä kyllä rahan tuhlausta, tuho on jo käynyt. Kenties öljyt on päässet liian vähiksi ja ottanut perä siitä itseensä. Jos tuossa vaiheessa on öljyjä vaihtamassa, niin itse laittaisin sinne jotain halpaa 75w-90 öljyä ja katsoisin häviääkö ääni. Itse vähän epäilen, että ei häviä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • alppiE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2019
                    • 106
                    • RIIHIMÄKI

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Siinä vaiheessa kun alkaa ääntä kuulumaan on öljyjen vaihto yleensä kyllä rahan tuhlausta, tuho on jo käynyt. Kenties öljyt on päässet liian vähiksi ja ottanut perä siitä itseensä. Jos tuossa vaiheessa on öljyjä vaihtamassa, niin itse laittaisin sinne jotain halpaa 75w-90 öljyä ja katsoisin häviääkö ääni. Itse vähän epäilen, että ei häviä.
                    Ylempänä oli sanottu että 75w90 jos ei oo luistonestoa, multa semmonen löytyy.
                    Mistäköhän sais halvimmat 70w140 litkut?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11173
                      • Oulu

                      Miksi luistonestolla tarvis 75w-140 öljyt? Lukkoperän kanssa ne on vain tarpeen. Mitä e39:ssä ei oo kuin m5:sda. Muihin 75w-90 öljyt.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • alppiE39
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2019
                        • 106
                        • RIIHIMÄKI

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Miksi luistonestolla tarvis 75w-140 öljyt? Lukkoperän kanssa ne on vain tarpeen. Mitä e39:ssä ei oo kuin m5:sda. Muihin 75w-90 öljyt.
                        Aa juu ku ripperi mainitsi edellisellä sivulla tosta luistonesto jutusta. No pitää ettiä halvat öljyt jostaki

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5061
                          • Paimio

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Miksi luistonestolla tarvis 75w-140 öljyt? Lukkoperän kanssa ne on vain tarpeen. Mitä e39:ssä ei oo kuin m5:sda. Muihin 75w-90 öljyt.
                          Originally posted by alppiE39 View Post
                          Aa juu ku ripperi mainitsi edellisellä sivulla tosta luistonesto jutusta. No pitää ettiä halvat öljyt jostaki
                          Korjausopas ilmoittaa noin... Luistonestolliseen Gearlube vs500 tai vastaava ilman Gearlube vs600 tai vastaava. Mutta tuskin siinä nyt mitään pahempaa pääsee käymään vaikka ne 75w-90 sinne laittaisikin.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11173
                            • Oulu

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Korjausopas ilmoittaa noin... Luistonestolliseen Gearlube vs500 tai vastaava ilman Gearlube vs600 tai vastaava. Mutta tuskin siinä nyt mitään pahempaa pääsee käymään vaikka ne 75w-90 sinne laittaisikin.
                            Varmasti jokin käännöskukkanen. Mutta normi avoin e39 perä, niin ei oo väliä kumpaa sinne pistää.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by alppiE39 View Post
                              Perä pitää pientä oven saranalta kuulostavaa ääntä kun pyörittää takarenkaita niin aattelin pistää vaihtoon. No jos sitö kumminkin vähä investoisi tuohon niin sillä sit ajaa vuosia.
                              Oletko varmistanut, että ääni tosiaan kuuluu perästä? Eikä vetoakseleista tai jarruista.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5061
                                • Paimio

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Varmasti jokin käännöskukkanen. Mutta normi avoin e39 perä, niin ei oo väliä kumpaa sinne pistää.
                                Olisiko sitten tosiaan niin että lukkoperästä olisi tullut luistonestollinen? :think
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎