memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by Pexx View Post
    ^
    Kiitos, mutta akselinmassoja ei löydy interweb.
    Miksi tarvitset uuden tyyppikilven? Vanha hajonnut? Japanintuonti?
    Jos jo rekisterissä suomessa niin tiedot löytyy otteesta/trafilta.
    Jos japanintuonti niin ei niillä akselimassoilla niin väliä ole.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Pexx
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 173
      • Keminmaa

      ^
      Joo Japanintuonti.

      Löytyykö tuo tyyppihyväksyntänro siitä japanin "export" paperista?

      Runkonumerohan on tuo VIN...

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by Pexx View Post
        ^
        Joo Japanintuonti.

        Löytyykö tuo tyyppihyväksyntänro siitä japanin "export" paperista?

        Runkonumerohan on tuo VIN...
        Japanintuonnille ei ole tyyppihyväksyntää.

        Kirjoitat paperiin seuraavasti:
        Valmistaja
        Runkonumero
        Kokonaismassa export certificatesta
        1 -
        2 -


        Sitten liimaat vaikka koulukirjalaminaatilla sopivaan kohtaan
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • petterihi
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2015
          • 623
          • Kerava

          Originally posted by petterihi View Post
          Ok, isoja puslia vaihtaessa katselin että takakelkkaa saa aika paljon alas jos toisen puolen avaa kokonaan. Varataanpa puristimet ja liinaa mukaan sitten varmuuden vuoksi.
          Tänään vaihdoin ja samalla meni narinahelat ja integraalit. Ei tarvinnut liinoja eikä puristimia. Hienosti tulee vieterit pois kun avaa kyseisen puolen kelkan pultit. Kuskin puolella syytä avata pakoputken viimeinen kiinnike. Ja tietty jarrut yms.
          E39 523iA Touring -00
          --
          E39 523 osia edullisesti
          Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            Originally posted by Clavurion View Post
            Tulppien kireys kannattaa varoiksi tarkistaa.
            Tulpat tarkistettu, edelleen semmonen terävä kolkotus kuuluu, ja tulee kierrosten mukana?

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              E39 m52 ei käynnisty, pyörittää kyllä muttei lupaa. Koodeja ei nyt pääse lukemaan ennen kuin huomenna.
              Pitäisikö kierroslukumittarin viisarin nousta startatessa?
              Nyt ei ainakaan näytä mitään eli arpoisko kampiakselin anturin vialliseksi:think
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Hampsu
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 253
                • Lappeenranta/Helsinki

                Tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa ja tuuletin päällä glykoli käy haisemaan autossa.
                Veikkaan lämppärin kennoa.

                Mistä tämä löytyy ja varaosanumeroa?
                Muuta kandee vaihtaa samalla?
                G21 320xd lci m-sport

                Comment

                • Starck
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 119
                  • Ulvila

                  E39 523IA -98, M52 single vanos

                  Missähän vikaa, vaimo istuu hanttarin paikalle niin takapään parkkitutkat lakkaa toimimasta

                  Jossakin vaiheessa herjasi tunnistinmattoa, kuittaisin vian pois ja ei ole tullut sen jälkeen, nyt oireena tosiaan tuollainen että kun hantin paikalle istuu ja pakin laittaa päälle niin piippaa pitkään ja parkkitutkat lakkaa toimimasta. Yksin kun ajelen niin ei mitään ongelmia

                  Ilmeisesti myös jotakin sytty ongelmaa tulon päällä, täyskaasulla kun lähtee ohittamaan niin välillä pätkäisee muutaman kerran, lähinnä huomaa kun vaihde vaihtumassa isommalle. Voikohan IMM aiheuttaa tällaista, ei ole vaihdettu mun ajojen aikana eli 130tkm

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by Hampsu View Post
                    Tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa ja tuuletin päällä glykoli käy haisemaan autossa.
                    Veikkaan lämppärin kennoa.

                    Mistä tämä löytyy ja varaosanumeroa?
                    Muuta kandee vaihtaa samalla?
                    Kyllähän sen vuotavan kennon pitäisi haista myös ajossa. Jos vuoto on konehuoneen puolella, niin voi hyvinkin haista vain auto paikallaan. Varmista nyt ensimmäisenä mistä vuotaa, vaatii kojelaudan purkamisen se kennon vaihto. Varaosanumero löytyy esim. bmwfans:sta. Lämppärinletkut vaihtaisin kyllä samalla. Itse vaihtelin tovi sitten kaikki jäähdytysjärjestelmän letkun kun alkoivat pettämään. Tunnetusti heikko osa E39:ssä on tuo jäähdytysjärjestelmä..
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Itse vaihtelin tovi sitten kaikki jäähdytysjärjestelmän letkun kun alkoivat pettämään. Tunnetusti heikko osa E39:ssä on tuo jäähdytysjärjestelmä..
                      Varmaankin tilasit jostain nettikaupasta. Ei sattui enää olemaan kätevästi käsillä osanumerot noille letkuille?
                      Ei tarviis ite ettiä fanssista, tms.

                      Repes tuo kennolle menevä tai (oliko se tuleva) letku ja voisi olla aika uusia ne.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Varmaankin tilasit jostain nettikaupasta. Ei sattui enää olemaan kätevästi käsillä osanumerot noille letkuille?
                        Ei tarviis ite ettiä fanssista, tms.

                        Repes tuo kennolle menevä tai (oliko se tuleva) letku ja voisi olla aika uusia ne.
                        Mä kaivelen ne osa nro tänään ja laitan sulle, jos ei huomenna näy, niin laita vaikka priivaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • DarkWarder65
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2013
                          • 279
                          • Helsinki

                          E39 535i 1998 tyhjentää akun

                          Alkaa olla neuvoton olo, kun auto tyhjentää akun muutamassa tunnissa, ja välillä yhtääkkiä ja akku kuitenkin täysi. nyt on ostettu uusi akku, uusi siili ja laturi, mutta silti tyhjentää akun, ja kun akku kaapelia laittaa akkuun niin rätkii aika lailla. Eli nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
                          E39 535i M62 1998

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by DarkWarder65 View Post
                            Alkaa olla neuvoton olo, kun auto tyhjentää akun muutamassa tunnissa, ja välillä yhtääkkiä ja akku kuitenkin täysi. nyt on ostettu uusi akku, uusi siili ja laturi, mutta silti tyhjentää akun, ja kun akku kaapelia laittaa akkuun niin rätkii aika lailla. Eli nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
                            Ihan normi homma näissä kun laittaa kaapelia kiinni että kipinöi.

                            Kauanko akun lataaminen kestää sen jälkeen kun toteat sen olevan tyhjä ja montako amppeeria laturista siihen menee?

                            Comment

                            • DarkWarder65
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 279
                              • Helsinki

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Ihan normi homma näissä kun laittaa kaapelia kiinni että kipinöi.

                              Kauanko akun lataaminen kestää sen jälkeen kun toteat sen olevan tyhjä ja montako amppeeria laturista siihen menee?
                              noin 5-6 tuntia että on täynnä, nyt en muista paljonko laturi antoi ulos.
                              E39 535i M62 1998

                              Comment

                              • Meepi
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2015
                                • 134
                                • fin

                                Mielenkiintoinen homma kävi tänään, 540 tuuletin hajosi tuhannen paskaksi kesken ajon ja lapojen palaset rikkoi paisarin ja ohjaustehostimen letkuja. Konepeltiinkin tuli hyväkokoisia lommoja sisältäpäin:think Tuuletin on kai löysännyt ja lavat päässeet osumaan suojamuoviin. Vauriot näillä näkymin jäi pelättyä vähemmiksi, mutta kysymys kuuluukin: selviääkö tästä pelkällä rikkoutuneiden osien vaihdolla vai onko syytä alkaa tutkimaan vesipumpun ym laakereita?

                                Comment

                                Working...
                                X