Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #76
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    en tiedä hyvin palavasta, motonetistä se on ostettu, ja ainakin ilmoittaa että tulen arkaa.
    Kokeilin juuri tallissa ja ainakin se motonetin painepulloon kaadettava purkkikama palaa ihan kelvollisesti. Tosin ei se ihan niin hanakasti höyrysty kuin starttipilotti.

    Eiköhän sillä luulisi löytyvän kuitenkin.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #77
      Originally posted by AXELONE View Post
      Terve. Sattuukos kellään olemassa tiedossa, että löytyykö Suomesta mitään elektroniikkakauppaa, josta saisi e39 valomoduulin pitkien FET:ille (BTS426L1) tilalle mitään korviketta? Ongelmana se, että pitkät palaa jatkuvasti auton ollessa sammuksissakin ja viiksen heiluttelu ei vaikuta pitkiin mitenkään, vaan palavat jatkuvasti päällä.
      Ei noita ole vuosikausiin saanut kotimaasta. Ulkomaillakin hinnat pompsahtanu varantojen ehtyessä.

      Visit Cricklewood Electronics for Professional CCTV Systems that give full security to the homeowner. We offer high quality Home Security CCTV Systems.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • DarkWarder65
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 281
        • Helsinki

        #78
        Miten muuten noi jakopäärempat menee noissa M62 koneissa, onko niissä jotain suositeltua kilometri määrää, autolla kuitenkin ajettu nyt 258 tuhatta ja risat, auto on e39 535i M62 1998 malli, ääntä ei vielä pidä, mutta olis hyvä tietää onko niissä jotain suositeltua kilometri määrää millon olis hyvä vaihtaa ketjut ja kiristimet?
        E39 535i M62 1998

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 925
          • Turku

          #79
          Ootko varma ettei noilla kilsoilla ole tehty jo? Omassani oli vaihdettu 220tkm kohtaalla. Tosin pitivät silti ääntä koko omistukseni ajan.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            #80
            Jos jännittää voit pudottaa öljypohjan (uusi tiiviste valmiiksi) ja katsoa näkyykö muovipaloja laahaimesta, itsellä ainakin siitä tiesi laittaa osat tilaukseen ja vähän myöhemmin alkoi pieni sivuääni myös. Samalla voi tarkistaa öljypumppu ketjun kireyden jos ei ole katsottu.
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • DarkWarder65
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 281
              • Helsinki

              #81
              Originally posted by _Bäri_ View Post
              Ootko varma ettei noilla kilsoilla ole tehty jo? Omassani oli vaihdettu 220tkm kohtaalla. Tosin pitivät silti ääntä koko omistukseni ajan.
              ei ole mitään hajua onko tehty, sepä se nyt onkin, siksi kysyn että mikä olis se suositeltava kilometri kohta, vaikka onkin ketjukone.
              E39 535i M62 1998

              Comment

              • DarkWarder65
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 281
                • Helsinki

                #82
                Originally posted by ekkoo1 View Post
                Jos jännittää voit pudottaa öljypohjan (uusi tiiviste valmiiksi) ja katsoa näkyykö muovipaloja laahaimesta, itsellä ainakin siitä tiesi laittaa osat tilaukseen ja vähän myöhemmin alkoi pieni sivuääni myös. Samalla voi tarkistaa öljypumppu ketjun kireyden jos ei ole katsottu.
                on ollut öljypohja irti, kun kiristin öljypumpun pultit ja öljypumpun ketju se oli vähän väljä joten kiristin sen, ja sillon ei ollut mitään metalli silppua tai muutakaan silppua öljypohjassa. jakopää ei pidä mitään ääntä.
                E39 535i M62 1998

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 925
                  • Turku

                  #83
                  Originally posted by DarkWarder65 View Post
                  ei ole mitään hajua onko tehty, sepä se nyt onkin, siksi kysyn että mikä olis se suositeltava kilometri kohta, vaikka onkin ketjukone.
                  Muistikuva olis 250tkm. Oisko ollu autokeskukselta kun kysyin :think
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2170
                    • Himas

                    #84
                    Alkoi kuulua auton takaosasta vaimeaa naputusta. Ääni kuulu kun tietyn voimakkuuksinen veto päällä. Moottorijarrutuksessa ja kunnolla veto päällä ei kuulu. Mutta kun kevyt pintakaasu niin naputus kuuluu. Ehdotuksia?
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 540
                      • Espoo

                      #85
                      Touringin takaluukun kaasujouset

                      Ehtoota. Oletteko löytäneet sopivilla mitoilla alkuperäisiä kaasujousia vahvempia vaihtoehtoja? Tympäisee, kun originaalit eivät jaksa pitää luukkua ylhäällä kuin viisi vuotta

                      Kyse siis nimenomaan luukun kaasujousista. Takalasin kaasujousistakin saa vinkata, jos niistä on tiedossa speksejä alkuperäisiä vahvemmista. Lasikaan ei pysy ylhäällä viileällä kelillä, jos auto on yhtään keula ylämäkeen.

                      Comment

                      • 316bemi
                        BTCF Member
                        • Oct 2010
                        • 216
                        • Joensuu

                        #86
                        Originally posted by _Bäri_ View Post
                        Muistikuva olis 250tkm. Oisko ollu autokeskukselta kun kysyin :think
                        Ei taida sillä kilometrilukemalla olla mitään väliä kun e39;t on +-20v vanhoja,nii yksilöitähän nämä. kylmäkäynnistykset,öljyt yms tähtien asennot mukaanlukien voi vaikuttaa suuntaan taikka toiseen
                        jakopään leviämisen ajankohtaan.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #87
                          Originally posted by hietase View Post
                          Ehtoota. Oletteko löytäneet sopivilla mitoilla alkuperäisiä kaasujousia vahvempia vaihtoehtoja? Tympäisee, kun originaalit eivät jaksa pitää luukkua ylhäällä kuin viisi vuotta

                          Kyse siis nimenomaan luukun kaasujousista. Takalasin kaasujousistakin saa vinkata, jos niistä on tiedossa speksejä alkuperäisiä vahvemmista. Lasikaan ei pysy ylhäällä viileällä kelillä, jos auto on yhtään keula ylämäkeen.
                          Nuo jousethan osallistuvat yhdessä lukuun pitelyyn. Eli vaihda myös lasiin jouset jos ei luukku pysy ylhänä.
                          Ei niiden tarvitse olla voimakkaampia mutta hyvälaatuiset saisivat olla.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2170
                            • Himas

                            #88
                            Originally posted by mikron View Post
                            Alkoi kuulua auton takaosasta vaimeaa naputusta. Ääni kuulu kun tietyn voimakkuuksinen veto päällä. Moottorijarrutuksessa ja kunnolla veto päällä ei kuulu. Mutta kun kevyt pintakaasu niin naputus kuuluu. Ehdotuksia?
                            Vetonivel?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • Proppu
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2006
                              • 176
                              • Järvenpää

                              #89
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Nuo jousethan osallistuvat yhdessä lukuun pitelyyn. Eli vaihda myös lasiin jouset jos ei luukku pysy ylhänä.
                              Ei niiden tarvitse olla voimakkaampia mutta hyvälaatuiset saisivat olla.
                              Jep molemmat luukun/lasin jouset kerralla vaihtoon. Stabilus on hyvä merkki. Ei tarvitse kuin sormella vähän nostaa kahvasta niin luukku nousee itsestään koko matkan ylös asti.
                              e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 698
                                • Tuusula

                                #90
                                Onkos noiden pumppujen vaihtoon jotain hyviä kikka kutosia? Koitin niitä aikani ährätä vääntöraudan kanssa irti mutta se korin puolen pallo niin tiukassa ettei suostunut irtoamaan
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎