Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

    E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

    Jatketaanpa sitten täällä mihin tämä vanha jäi.

    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • Stitch
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 97
    • e-suomi

    #2
    Siirrän molemmat tänne jos jollain sattuisi olemaan teoria tai tieto:

    Touringin ilmajousituksen venttiilipaketti tuli vaihdettua kun tiputti vänkärin puolta maihin.
    Samalla tietty rakeet ja kuivatus.

    Aamulla oli sitten kuitenkin tippunut molemmin puolin alemmas, vänkärin puoli enemmän. Letkuliitokset pitivät saippuavesi-testillä, mutta kuivainpöntön juuresta kuplii ilmaa pihalle.

    Kuinka tuolta on edes mahdollista pussien vuotaa tyhjäksi, kun solenoidiventtiilit välissä, vai onko jossain vielä piilovuoto? Venttiilipaketti aivan uusi.

    Saako tuon tiiviiksi esim vaihtamalla sen ison o-renkaan, ja kaksi pientä mustaa raesäiliön alta? Tosin mitäpä se auttaa jos tuo ei voi liittyä pussien tyhjenemiseen.

    Palaanpa tähän: jos tuo vänkärin puolen pussi (joka on uusittu n.15tkm sitten) tai painesäiliö vuotaa, millä ihmeen ilveellä nämä voivat hiljalleen tyhjentää myös kuskin puoleisen pussin?

    Molemmat puolethan ovat toisistaan riippumattomia tuon solenoidiventtiilin ansiosta.

    Kuivaimesta venttiilipaketille tuleva musta letku toimittaa paineen venttiilille, josta punainen ja sininen letku toimittavat sen eteenpäin, ja nämä kaksi venttiiliä sulkeutuvat kun painetta tarpeeksi halutun korkeuden pitämiseksi.
    Eli molemmat puolet toimivat itsenäisesti, mustan letkun toimiessa ilman venttiiliä vain tuloletkuna ilmalle.

    Nyt alkaa olla sekavaa settiä, mutta jos, ja kun asia on noin, niin tuo kompressorin painevuoto pitäisi olla merkityksetön pussin tyhjenemiseen?

    Olenko oikeassa vai väärässä

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2538
      • Kajaani

      #3
      Mistään mitään tajuamatta heitän että solenoidiventtiili paskana, päästää takaisin läpi ja kaikki tulee molemmilta puolin pihalle kuivaimen juuresta?
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • Stitch
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 97
        • e-suomi

        #4
        Originally posted by Roisto View Post
        Mistään mitään tajuamatta heitän että solenoidiventtiili paskana, päästää takaisin läpi ja kaikki tulee molemmilta puolin pihalle kuivaimen juuresta?
        Kiitos kun heitit arvauksen, mutta venttiilipaketti uusi käyttämätön. Joten en usko että samanlailla olisi viallinen kuin edellinen venttiili. Joka lie olikin ehjä.

        Comment

        • Stitch
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 97
          • e-suomi

          #5
          Paljon mahtaa näyttää salavalikko ehjän akun volteiksi auton käydessä?
          Kiitokseni.

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Stitch View Post
            Paljon mahtaa näyttää salavalikko ehjän akun volteiksi auton käydessä?
            Kiitokseni.
            Varmaan joku 13.x volttia olisi ihan järkevä, käynnissähän tuo on enemmän laturin latausjännitettä kun mitään akun hengenelämää.
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • Stitch
              Bimmer Rookie
              • May 2013
              • 97
              • e-suomi

              #7
              Jep, 13,5/13,6 näyttää tasaisesti.
              Kun sammuttaa auton näyttää 12,7 mikä lie liian vähän, varsinkin kun tippuu lähelle 12 volttia muutamassa minuutissa. Olisi varmaan tippunut enemmän, mutta meni hermo istuskeluun

              Taisi mennä akunkin ostoksi

              Comment

              • pyxq
                Bimmer Rookie
                • Oct 2019
                • 115
                • Laihia

                #8
                Edellisessä langalle puidulle ongelmalle, oli toisen umpion korkeusäädön liittimet vissiin huonosti pohjassa vaikka muka naksahti kun löin umpiot takaisin
                Mitenkäs prefaceliftiin bi-xenonit? ei oikeen omaan silmään oo sattunut mitään vastaan kotimaisella kielellä tai lontooksi
                E46 316Ti "Milf" Compact

                EXÄT
                -97 523I Touring Oxfordgruen

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11078
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Stitch View Post
                  Jep, 13,5/13,6 näyttää tasaisesti.
                  Kun sammuttaa auton näyttää 12,7 mikä lie liian vähän, varsinkin kun tippuu lähelle 12 volttia muutamassa minuutissa. Olisi varmaan tippunut enemmän, mutta meni hermo istuskeluun

                  Taisi mennä akunkin ostoksi
                  Karvan päälle 12volttia on normi lukema auton akulle kun auto ei ole käynnissä. Tuo mitä kuvailit kuulostaa täysin normaalilta käytöksellä. Sit jos jännite painuu selvästi alle 12v kun auto on ollut sammuksissa, on akussa vikaa tai auto hukkaa virtaa johonkin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Stitch
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 97
                    • e-suomi

                    #10
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Karvan päälle 12volttia on normi lukema auton akulle kun auto ei ole käynnissä. Tuo mitä kuvailit kuulostaa täysin normaalilta käytöksellä. Sit jos jännite painuu selvästi alle 12v kun auto on ollut sammuksissa, on akussa vikaa tai auto hukkaa virtaa johonkin.
                    Jaa olisikohan minun autotietoudessa päivityksen paikka
                    Voisin vannoa että jos akku oli lepotilassa siinä 12V tienoilla, alkoi se olla ehtoopuolella elämäänsä.
                    Pitää mitata kyykkääkö jännite startatessa pahasti.

                    Tuntuu että tuo ei pyöritä reippaasti kuin pienen hetken. Mutta tämä nyt ollut viimeisen vuoden ajan niin moniongelmainen kosla ettei pää tajua. Sääli sinänsä kun tykkään tuosta muuten niin pirusti.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17836
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Karvan päälle 12volttia on normi lukema auton akulle kun auto ei ole käynnissä. Tuo mitä kuvailit kuulostaa täysin normaalilta käytöksellä. Sit jos jännite painuu selvästi alle 12v kun auto on ollut sammuksissa, on akussa vikaa tai auto hukkaa virtaa johonkin.
                      Tähän vielä voi lisätä että täyteen ladattu ehjä akku navat irti on 12,6-12,7V. Jos mietit onko akku huono niin irroita navat heti sammutuksen jälkeen ja mittaa jännite 15-30min kuluttua. Sama jännite pitäisi olla edelleen seuraavana aamuna jos akku on kunnossa, jos laskenut ei akku pidä kunnolla kapasiteettiaan.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2690
                        • .fi

                        #12
                        Originally posted by pyxq View Post
                        Edellisessä langalle puidulle ongelmalle, oli toisen umpion korkeusäädön liittimet vissiin huonosti pohjassa vaikka muka naksahti kun löin umpiot takaisin
                        Näitä sattuu
                        Originally posted by pyxq View Post
                        Mitenkäs prefaceliftiin bi-xenonit? ei oikeen omaan silmään oo sattunut mitään vastaan kotimaisella kielellä tai lontooksi
                        Ei ole vastaan tullut, mutta voishan niitä faceliftin umpioihin tarkoitettuja retrofitlabin bi-xenoneja koittaa sovittaa.
                        Kiinnitykset jäis kuitenkin lasin taakse, jos umpioihin mahtuvat, että ei välttämättä ulospäin näyttäis itsetehdyltä.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11078
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Tähän vielä voi lisätä että täyteen ladattu ehjä akku navat irti on 12,6-12,7V. Jos mietit onko akku huono niin irroita navat heti sammutuksen jälkeen ja mittaa jännite 15-30min kuluttua. Sama jännite pitäisi olla edelleen seuraavana aamuna jos akku on kunnossa, jos laskenut ei akku pidä kunnolla kapasiteettiaan.
                          Jep tuo on hyvä tapa tarkistaa että onko akussa vikaa, et oottelee ensin jännitteen tasaantumisen ja johdot irti tarkistaa että onko jännite tippunu seuraavana aamuna. Tuo ok lepojännite vähän riippuu akusta riippuen että onko se tyyliin tuo 12.7 vai joku 12.3 (ja myös jännite mittarista että onko epätarkka halpis tms). Mut tippua ei pitäs yön aikana jännite.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            #14
                            Ja jos auto starttaa laiskasti, ni siihen on aika monta mahdollista syytä...

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1672
                              • vihti

                              #15
                              Originally posted by pyxq View Post
                              Mitenkäs prefaceliftiin bi-xenonit? ei oikeen omaan silmään oo sattunut mitään vastaan kotimaisella kielellä tai lontooksi
                              No modification or retrofitting required. So there is no doubt for you to own a set of Bi-LED projector lens to relax your driving experience! Bi-LED Projector lenses are becoming more and more common in new cars, and it's easy to see why: they bright out the best of your led light bulbs, they do a much better job at emitting light farther and at a wider angle; they save much more energy consumption and so on.


                              tommoset menee ainakin nelikutosen heijastinumpioon aika kivuttomasti enkä keksi nyt äkkiä syytä miksi ei menisi myös kolmeysiin, projektoriumpioon porukka laitellu niitä Evox-R settejä.

                              Itse olen pitäytynyt porkkanavilkuissa ja halogeenivaloissa, koska pappalook
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎