Originally posted by ekkoo1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitäköhän vaihtaisi seuraavaksi e39 530iA. Eli 80km/h jälkeen +100km/h vauhdissa ja siitä ylöspäin alkaa jumalaton tärinä auton takaa. Esim motarille kiihdyttäessä ravistus alkaa heti kiihdytyksestä, muuttuu sietämättömäksi ja tasaantuu siedettävälle tasolle saavutettua matkavauhdin. Ei vastaavaa tärinää/tutinaa matalammassa vauhdissa. Ratti ei vipota, ei liity jarrujen käyttöön, sama vaihteiston ollessa N:llä, sama nosturin päällä vedon ollessa päällä, vanteet ja renkaat suljettu pois ja kardaanin tukilaakeri ja rättinivel ehyitä silmämääräisesti. Kardaanissa ei silmämääräistä klappia, kun katsottu veto päällä nosturilla. Alustassa paljon uutta osaa ja katsastuskin meni kehujen kanssa läpi juuri ennen tätä tärinän alkua. Viimekesänä mm putki, kardaani, takakelkka ovat olleet pois paikaltaan ruosteenestohommien tieltä. Veikkaukset ja varmat tiedot tervetulleita vaihdellaan palikkaa sitä mukaa.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by Ripattila View Postkardaanin tukilaakeri ja rättinivel ehyitä silmämääräisesti.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostItse lähtisin kyllä noista liikkeelle jos ovat alkuperäiset. Vaikkei silmämääräisesti huonoilta näyttäisikään.
Comment
-
-
E39 tutinoihin lähtisin katsomaan kardaanin takanivelen, lienee tässäkin vakionopeusnivel jossa rasvat sisällä ja ne kuivuu, dieselissä oli ainakin tuo.
Takakelkan puslat etenkin touringissa, ne on nestevaimennetut.
Omasta 530d touringista vika löytyi kuitenkin loppujen lopuksi perämurikasta joka takerteli, tämän tuntee käsillä kun pyörittää perää kardaanin laipasta kardaani irrallaan. Otettiin kardaani irti ja hinattiin vähän reippaampaa vauhtia niin uskoin viimein vian olevan perässä.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostItse lähtisin kyllä noista liikkeelle jos ovat alkuperäiset. Vaikkei silmämääräisesti huonoilta näyttäisikään.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Tietääkö joku että saako Euroopasta mitään tämän tyylistä: https://store.12velectronics.com/pro...er-Mounts.html ?
Vakiot ovat aina kaikissa purkuautoissakin rikki, niin siksi pitäisi keksiä tilalle jotain aftermarkettia. Ja materiaali pitäisi olla jotain muuta kuin mdf, se ei tule ympärivuotisessa käyttiksessä kestämään.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostTietääkö joku että saako Euroopasta mitään tämän tyylistä: https://store.12velectronics.com/pro...er-Mounts.html ?
Vakiot ovat aina kaikissa purkuautoissakin rikki, niin siksi pitäisi keksiä tilalle jotain aftermarkettia. Ja materiaali pitäisi olla jotain muuta kuin mdf, se ei tule ympärivuotisessa käyttiksessä kestämään.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by pyxq View PostNyt on taas sigun verme ajossa, nykiminen alaväännöttömyys senkun jatkuu,
varsinkin ilmastointi päällä nykii tasakaasulla kokoajan
vaihdettua kampi ja nokka anturit
haitariputki
separaattori plus letkut ja puhdistettu myös öljyntikku
tyhjäkäynti venttiilin letku vaihdettu ja putki putsattu
puolat
bensansuodatin
myös moottorijarrulle mennessä paukuttaa varsinkin jos kone ei ole käyntilämmössä
idle air control valve tekee saman
kuvissa noita arvoja tyhjäkäynniltäLast edited by pyxq; 18-06-2022, 14:49.E46 316Ti "Milf" Compact
EXÄT
-97 523I Touring Oxfordgruen
Comment
-
-
Originally posted by pyxq View Postengine load mg/stroke näyttää ! ja menee yli skaalan
idle air control valve tekee saman
kuvissa noita arvoja tyhjäkäynniltäBmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by pyxq View Postengine load mg/stroke näyttää ! ja menee yli skaalan
idle air control valve tekee saman
kuvissa noita arvoja tyhjäkäynniltä
myös kerran pari jäänyt 1500 2500 rpmE46 316Ti "Milf" Compact
EXÄT
-97 523I Touring Oxfordgruen
Comment
-
-
Originally posted by pyxq View Postmyös ku laittaa kyrkomen pohjaan niin kierrokset aluksi laskee normaalisti, pysähtyy 1000 kohdalle ja sitten notkahtaa
myös kerran pari jäänyt 1500 2500 rpm
Se putoaa melko helposti kolostaan jos letkuja on temmottu.
Comment
-
Comment