Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyxq
    Bimmer Rookie
    • Oct 2019
    • 115
    • Laihia

    Lähti mutta kävi kun vanha zetori paukutti ja nyki aivan älyttömästi
    ja ennen nokka-anturin ehdotusta se on kyllä vaihdettu oem siemensiin
    vois vähän updatea laittaa tähän muutenkin mitä jo tehty
    haitarikumi
    tulpat
    puolat
    tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu että liikkuu hyvin ja sen letku uusittu
    bensanpaineen säätimelle menevä alipaine letku uusittu (ei ollut rikki mutta lähellä)
    maffi
    bensansuodatin
    puristukset mitattu ja ne oli ykkösestä alkaen 13,13,13,12,14,14
    diy savukoneella katottu onko imuvuotoja ja niitä ei ainakaan äkkiseltään näkynyt
    separaattori+letkut+ öljytikku rassattu puhtaaksi ja sen o-rengas vaihdettu
    lambda
    tänään 3.7 imusarjan tiiviste vaihdettu ja letkuja ei mitään vaikutusga
    vikakoodeja oli: 52 abgasklappe ja se ei lähde nollaamalla

    tyhjäkäynnillä inpa näytti engine loadin !80.24
    air use of the idle control valve !10.25
    fuel control integrator 1: -4
    adaption value add 1: 60
    adaption value multiply 1: 30
    fuel control integrator 2: 0
    adaption value add 2: 0
    adaption value multiply 2: 30
    idle speed integrator 0.32
    knock signal 1 0.14 ja knock sensor 2 0.10
    camshaft position 21.72
    engine speed 711 rpm
    intake air temperature 136 fahrenheittiä
    tp position 0.7
    tota air use of air mass flow meter 10.00
    Last edited by pyxq; 03-07-2022, 17:31. Reason: korjaus
    E46 316Ti "Milf" Compact

    EXÄT
    -97 523I Touring Oxfordgruen

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3514
      • Raisio

      Mikä tai mitkä yleisimmät vikakohteet jos radio ei aina lähde päälle?

      DSP hifit tässä ja alkuperäisellä 4:3 näytöllä temppuili enemmän ja nyt kun käytetyn 16:9 näytön laittoi paikalleen, toimi aluksi pari päivää normaalisti. Virrat pois ja uudestaan näyttää auttavan jos ei starttaa radioäänet. CD vaihdin parin kokeilun perusteella toimii kuten pitää.

      Navigointiin vielä jostain ehjä CD ja selviää onko ehjä vai Toimiva. Vahvasti ajatus kyllä menossa MK2-> MK4 suuntaan tällä hetkellä.
      Last edited by ritariässä; 03-07-2022, 17:45.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        Originally posted by ritariässä View Post
        Mikä tai mitkä yleisimmät vikakohteet jos radio ei aina lähde päälle?

        DSP hifit tässä ja alkuperäisellä 4:3 näytöllä temppuili enemmän ja nyt kun käytetyn 16:9 näytön laittoi paikalleen, toimi aluksi pari päivää normaalisti. Virrat pois ja uudestaan näyttää auttavan jos ei starttaa radioäänet. CD vaihdin parin kokeilun perusteella toimii kuten pitää.

        Navigointiin vielä jostain ehjä CD ja selviää onko ehjä vai Toimiva. Vahvasti ajatus kyllä menossa MK2-> MK4 suuntaan tällä hetkellä.
        Voisko olla perinteinen virtalukonpohja? Onko muita kummallisuuksia? Tapahtuuko jotain erikoista, kun aurinkolippojen meikkipeilin valaistus syttyy?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3514
          • Raisio

          Muita kummallisuuksia toistaiseksi ei havaittu. Ehkä tuon pohjan vois ennakoivasti ostaa jemmalaatikkoon.

          Nyt ilta-ajelulla lähti äänet ookoosti päälle, tosin oli ennen sitä akusta maakaapeli hetken irti kun rattivaihdoksen jäljiltä meni boorin verran vinoon.

          Viritin/vahvistinvikaa itse arvelen. Pitää joku kerta johtoliitokset/sulakkeet rapsutella irti ja kiinni, vaikka sitten jos toi navi vaihtuisi ( saa tarjota ) MK4 versioon.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            Onko näissä kovinkin tyypillistä että ovistopparit murtuvat? Huomasin toissapäivänä että kaikki neljä ovat menossa poikki suht samasta kohtaa. No onneksi eivät ole uutena ihan älyttömän hintaisia ja vaihdossakin isoin homma taitaa olla ovipahvien irrottaminen..
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • LEPARDI
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 48
              • E61

              Onko kokemuksia E39 alumiinisista termostaatin koteloista ja mistä kannattaisi tilata?
              Ei näytä suomesta löytyvän. M52 kone.

              Comment

              • niiksu
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 958
                • KPO/HKI

                Originally posted by LEPARDI View Post
                Onko kokemuksia E39 alumiinisista termostaatin koteloista ja mistä kannattaisi tilata?
                Ei näytä suomesta löytyvän. M52 kone.
                Meniskö M50 vanos kotelo :think
                BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by niiksu View Post
                  Meniskö M50 vanos kotelo :think

                  Menee paikallensa mutta ylävesiltku jää lyhyeksi ja siinä ei ole ilmaruuvia.

                  Näitä toin muinoin maahan useamman kymmenen ja olivat hyviä. https://www.rockauto.com/en/moreinfo...012228&jsn=429
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • LEPARDI
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 48
                    • E61

                    Originally posted by Wespa View Post
                    Onko näissä kovinkin tyypillistä että ovistopparit murtuvat? Huomasin toissapäivänä että kaikki neljä ovat menossa poikki suht samasta kohtaa. No onneksi eivät ole uutena ihan älyttömän hintaisia ja vaihdossakin isoin homma taitaa olla ovipahvien irrottaminen..
                    Näköjään täälläkin kaikissa neljässä murtumaa, mutta taitaa olla vain muovikuori tuossa päällä ja metallitanko sen alla itsessään ehjä.

                    Comment

                    • pyxq
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2019
                      • 115
                      • Laihia

                      Originally posted by pyxq View Post
                      Lähti mutta kävi kun vanha zetori paukutti ja nyki aivan älyttömästi
                      ja ennen nokka-anturin ehdotusta se on kyllä vaihdettu oem siemensiin
                      vois vähän updatea laittaa tähän muutenkin mitä jo tehty
                      haitarikumi
                      tulpat
                      puolat
                      tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu että liikkuu hyvin ja sen letku uusittu
                      bensanpaineen säätimelle menevä alipaine letku uusittu (ei ollut rikki mutta lähellä)
                      maffi
                      bensansuodatin
                      puristukset mitattu ja ne oli ykkösestä alkaen 13,13,13,12,14,14
                      diy savukoneella katottu onko imuvuotoja ja niitä ei ainakaan äkkiseltään näkynyt
                      separaattori+letkut+ öljytikku rassattu puhtaaksi ja sen o-rengas vaihdettu
                      lambda
                      tänään 3.7 imusarjan tiiviste vaihdettu ja letkuja ei mitään vaikutusga
                      vikakoodeja oli: 52 abgasklappe ja se ei lähde nollaamalla

                      tyhjäkäynnillä inpa näytti engine loadin !80.24
                      air use of the idle control valve !10.25
                      fuel control integrator 1: -4
                      adaption value add 1: 60
                      adaption value multiply 1: 30
                      fuel control integrator 2: 0
                      adaption value add 2: 0
                      adaption value multiply 2: 30
                      idle speed integrator 0.32
                      knock signal 1 0.14 ja knock sensor 2 0.10
                      camshaft position 21.72
                      engine speed 711 rpm
                      intake air temperature 136 fahrenheittiä
                      tp position 0.7
                      tota air use of air mass flow meter 10.00
                      jaha nyt vissiin hajos jotakin käy heikosti ja rötää kiihdyttäessä eikä liikahda yhtään mihinkään bensaakin meni vain 15litraa 60km aikana
                      E46 316Ti "Milf" Compact

                      EXÄT
                      -97 523I Touring Oxfordgruen

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1680
                        • vihti

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Menee paikallensa mutta ylävesiltku jää lyhyeksi ja siinä ei ole ilmaruuvia.

                        Näitä toin muinoin maahan useamman kymmenen ja olivat hyviä. https://www.rockauto.com/en/moreinfo...012228&jsn=429
                        Mulla on ollu tuo rockautolta tilattu alumiini koppa m52 turbossa, eipä oo tarvinnu paisarista nesteen tasoa vahtia paljoo sen asennuksen jälkeen, saman verran haihtuu vettä järjestelmästä ku uusissa tehdas autoissa eli huoltovälillä se 1-2dl
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3718
                          • Finnland

                          Mulla joskus hukkaili M52 nestettä, mitään ei näkynyt. Kun kerran alavesiletkua taivutin sivuun niin ruikkas termarikopan välistä nestettä "aha"
                          Sen olin joskus uusinut, ja silloin uusin taas.
                          Ei mitään vaurioita, ja Suomesta ostettu. Mut se vaan vuosi.
                          Seuraavaksi koetetaan sitten alumiinista, tuo nykyinen on pari vuotta ollut ok
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • pyxq
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2019
                            • 115
                            • Laihia

                            Originally posted by pyxq View Post
                            jaha nyt vissiin hajos jotakin käy heikosti ja rötää kiihdyttäessä eikä liikahda yhtään mihinkään bensaakin meni vain 15litraa 60km aikana
                            menikö nyt sitten tuo uus siemens rikki, 30km päähän käyttöautolle pitäisi ajaa ja lukea koodit ja todeta että vika on siinä niin ei mitään takuuseen uus
                            E46 316Ti "Milf" Compact

                            EXÄT
                            -97 523I Touring Oxfordgruen

                            Comment

                            • Wildchild
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2016
                              • 251
                              • Päijät-Häme

                              Originally posted by pyxq View Post
                              menikö nyt sitten tuo uus siemens rikki, 30km päähän käyttöautolle pitäisi ajaa ja lukea koodit ja todeta että vika on siinä niin ei mitään takuuseen uus
                              Ota maffin piuha pois, toimiiko paremmin?
                              Bmw 525iA -02

                              Comment

                              • LEPARDI
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 48
                                • E61

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Näitä toin muinoin maahan useamman kymmenen ja olivat hyviä. https://www.rockauto.com/en/moreinfo...012228&jsn=429
                                Originally posted by naikou View Post
                                Mulla on ollu tuo rockautolta tilattu alumiini koppa m52 turbossa, eipä oo tarvinnu paisarista nesteen tasoa vahtia paljoo sen asennuksen jälkeen, saman verran haihtuu vettä järjestelmästä ku uusissa tehdas autoissa eli huoltovälillä se 1-2dl
                                Kiitos, pitääkin laittaa tilaukseen Pari vuotta sitten vaihdoin perus muovisen kotelon ja nyt huomasin että kylmällä koneella tiputtaa apulaitehihnan päälle nestettä kotelon kulmasta. Kuumalla koneella kuiva eikä tiputa mitään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎