Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wildchild
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2016
    • 252
    • Päijät-Häme

    Originally posted by IiroU View Post
    M57 alkuperäinen anturi oli Hella, luulis M54 olevan myös. Kumitiiviste on kiinni anturissa ja vaihtuu samalla kuin itse anturi. Hellaa ja alkuperäistä kun vertasi, niin Hellasta jyrsitty BMW logo sekä alkuperäinen osanumero pois.


    Itse laittaisin uutta vaan jos vuoto selvästi anturissa.

    Edit: Lisätään nyt kuva kun sellainenkin löytyy.
    Kiitokset, laitetaan Hella tilaukseen.
    Bmw 525iA -02

    Comment

    • AXELONE
      Bimmer Rookie
      • Oct 2019
      • 32
      • Helsinki

      523i m-sport etutolpat 530d:hen

      Huomasin, että omassa 530d farkussa on etupään iskarit aivan märkiä ja tuntuvat aika huonolta muutenkin. Tallin perällä sattuis olemaan suht vähän ajetut m-sport etutolpat kokonaisuudessaan, jotka peräisin 523i sedanista. Mietin vain, että onko 523i jouset/iskarit samat tai tarpeeksi jykevät pitämään rautalohkolla olevan 530d keulan sopivalla korkeudella?

      Comment

      • Wildchild
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2016
        • 252
        • Päijät-Häme

        Originally posted by AXELONE View Post
        Huomasin, että omassa 530d farkussa on etupään iskarit aivan märkiä ja tuntuvat aika huonolta muutenkin. Tallin perällä sattuis olemaan suht vähän ajetut m-sport etutolpat kokonaisuudessaan, jotka peräisin 523i sedanista. Mietin vain, että onko 523i jouset/iskarit samat tai tarpeeksi jykevät pitämään rautalohkolla olevan 530d keulan sopivalla korkeudella?
        Iskarit on samalla osanumerolla pikku bensoissa ja isoissa dieseleissä eli ovat käypäset paikoilleen. Myös M-Sporit iskareissa.

        Jouset pitää laittaa dieselistä, niissä on eroja.
        Bmw 525iA -02

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9147
          • Oulu

          Originally posted by Wildchild View Post
          Iskarit on samalla osanumerolla pikku bensoissa ja isoissa dieseleissä eli ovat käypäset paikoilleen. Myös M-Sporit iskareissa.

          Jouset pitää laittaa dieselistä, niissä on eroja.
          Juu, iskarit on samat. Bensa-kutosen jousilla 530d painavampi keula tippuu jonkun verran. (Muistelisin, että arviolta n. 15 mm, kun joku laittoi 530i etujouset omaan 530d.)
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1699
            • vihti

            Avain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.

            Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16348
              • Leppävirta

              Originally posted by naikou View Post
              Avain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.

              Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?
              Merkki tiskiltä pitäs saada suoraan käypäsiä avaimia.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3778
                • Finnland

                Originally posted by naikou View Post
                Avain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.

                Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?
                Ei kai noita avaimia tuolta ainakaan postilla toimiteta. Nimimerkillä oon kokeillut. Kyllä esim. Ylivieskan Lintoselle avain tuli merkkiliikkeestä Kokkolasta ja sieltä jouduin siis sen itse käymään tilaamaan ja sitten hakemaan. Tuo "hupsien" estämiseksi vakiintunut käytäntö.
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • slaissi_
                  Newbiemmer
                  • Nov 2017
                  • 24
                  • Sievi

                  Morjens,

                  Huomasin aikasemmin jossain facebookin bemariryhmässä ongelman missä jollakin tyypillä auton kierrokset leijuu ja auto nykii.
                  Ongelmaan löytyy ratkaisu kytkemällä luistonesto (asc) pois päältä ja auto toimii normaalisti. Tämä siis auttoi mulla myös.

                  Mulla oli omassa autossa täysin sama vika ja 3 kertaa imusarjan irti käyttäneenä ja imuvuotojen tarkistuksilla ei vika korjaantunut. Maffikin vaihettu toiseen.

                  Elikkä vian täytyy olla luistonestossa. Vikakoodeja ei anna ja luistoesto toimii kun alkaa pyörä sutia mutta vittumaista ajaa kun kierrokset leijalee.
                  Auto on talvipommi niin ei sinällään haittaa luistoneston puuttuminen mutta alkanut vaan kiinnostamaan että mikä voi aiheuttaa tollasta :think

                  Auto on E39 vm.98 manuaali M52B20 myllyllä.

                  Jotkut puhuu että jos renkaissa muutaman millin kulutuspinnassa heittoa niin vaikuttaa. Tähän en jaksa uskoa kun löytyy toinen täysin sama auto b28 koneella ja kerran oli sekarengastus niin välkytteli luistoneston valoa joskus mutta ei ikipäivänä alkanut kierroksia leijuttelemaan tai nykimään.

                  Onko tässä nyt mahdollisesti ecujen kanssa jotain häikkää? ASC tieten vaikuttaa polttoaineen syöttöön ja imuilman rajoittamiseen..

                  Onko ketään kohtalotovereita?
                  E39 528ia Touring -97 käyttis
                  E39 520i Touring -98 luisurässi
                  E39 530da Touring -02 romu
                  E46 316i Sedan -99 romu

                  Comment

                  • BiltemaMotorWork
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2013
                    • 460
                    • Joensuu

                    Originally posted by AXELONE View Post
                    Huomasin, että omassa 530d farkussa on etupään iskarit aivan märkiä ja tuntuvat aika huonolta muutenkin. Tallin perällä sattuis olemaan suht vähän ajetut m-sport etutolpat kokonaisuudessaan, jotka peräisin 523i sedanista. Mietin vain, että onko 523i jouset/iskarit samat tai tarpeeksi jykevät pitämään rautalohkolla olevan 530d keulan sopivalla korkeudella?
                    Olisiko nämä mahdollisesti myytävänä?

                    - 523 vuotavalla etuiskarilla

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by naikou View Post
                      Avain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.

                      Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?
                      Merkiltä tilatut avaimet toimii suoraan, kaukosäädön joudut toki opettamaan.
                      Kun sulla on metalliosa avaimesta vielä, niin halvempi vaihtoehto olisi teettää suutarilla pari avainta. Ajonesto on näissä helppo ohittaa ja toki osaava autonavaimia tekevä liike osaa tehdä myös ajoneston sisältävän avaimen.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3778
                        • Finnland

                        Jepjep
                        Last edited by Jarger; 17-07-2023, 22:19. Reason: Meni jo
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • BiltemaMotorWork
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2013
                          • 460
                          • Joensuu

                          Originally posted by Jarger View Post
                          Täältä löytyis muistaakseni ruosteeton ja tarrat tallella oleva Monroen etuiskari prefaceliftistä. Oli vaihdettu pari joskus kun auton ostin ja vaihdoin sitten M-Sportit ja toinen iskari meni myyntiautoon, toinen taisi jäädä hyllyyn.

                          Just eilen kattelin että A:lla alkoi nuo uudet mitkä laitoin paikalleen joskus 5 vuotta sitten, autolla ei ole paljoa ajettu ja ne on jo pinnastaan puoliruosteessa. Ilmeisesti aina made in Germany ei ole välttämättä se viimeistellyin kuitenkaan.. no, toimii ne vielä
                          Kiitos tarjouksesta, mutta hommaan parin kerrallaan.

                          Comment

                          • IiroU
                            BTCF Member
                            • Oct 2021
                            • 411
                            • Turku/Rauma

                            Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                            Kiitos tarjouksesta, mutta hommaan parin kerrallaan.
                            Heps, mulla ois Raumalla pari sachs etuiskareita ylimääräsenä. Peräisin -00 E39 528i ja vakioalustalla. Kiinni tällähetkellä -40mm madallusjouset. Jaa niin tosiaan irtonaisena ovat. Ostettu uutena vuonna 2022 ja ajettu varmaan 10tkm
                            Last edited by IiroU; 17-07-2023, 22:01.
                            E65 745d Individual -07

                            Ex:
                            E39 530dA Touring M-Sport -02
                            E39 528i Sedan -00

                            Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                            Yhteydenotot YV.

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1699
                              • vihti

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Merkiltä tilatut avaimet toimii suoraan, kaukosäädön joudut toki opettamaan.
                              Kun sulla on metalliosa avaimesta vielä, niin halvempi vaihtoehto olisi teettää suutarilla pari avainta. Ajonesto on näissä helppo ohittaa ja toki osaava autonavaimia tekevä liike osaa tehdä myös ajoneston sisältävän avaimen.
                              Tuli käytyä pk-seudun kahdessa merkkitiskissä kyselemässä avaimia, toisessa paikassa jouduin jopa näyttämään varaosamyyjälle mistä kohtaa bmw:n varaosaselaimesta löytyy avaimet. Kummallakaan ei onnistunut avaimen tilaus, onko ehdottaa bmw merkkitiskiä missä homma toimii?

                              Vakuutusjuttujen takia orggis ajoneston ohittaminen ei huvita. Tuo avain mistä on lähinnä vain rautaosa niin on myös niin kulunut ettei se oikein pelaa enää koska virtalukon patruuna on uusittu joitain vuosia sitten.

                              Ajatus oli tilata yksi orggisavain minkä napista menee ledi ”taskulamppu” päälle ja toinen mahdollisimman halpa avain mistä siirrän sirun uuteen Kiinan ”salmiakki” avaimeen, avain joka katosi oli juuri tuollainen ja voin suositella kaikille, hinta jotain 30€+jyrsintä ja toimi hienosti noin 3vuotta ja ei tarvinnu edes paristoa vaihtaa kertaakaan
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9147
                                • Oulu

                                Originally posted by naikou View Post
                                Tuli käytyä pk-seudun kahdessa merkkitiskissä kyselemässä avaimia, toisessa paikassa jouduin jopa näyttämään varaosamyyjälle mistä kohtaa bmw:n varaosaselaimesta löytyy avaimet. Kummallakaan ei onnistunut avaimen tilaus, onko ehdottaa bmw merkkitiskiä missä homma toimii?

                                Vakuutusjuttujen takia orggis ajoneston ohittaminen ei huvita. Tuo avain mistä on lähinnä vain rautaosa niin on myös niin kulunut ettei se oikein pelaa enää koska virtalukon patruuna on uusittu joitain vuosia sitten.

                                Ajatus oli tilata yksi orggisavain minkä napista menee ledi ”taskulamppu” päälle ja toinen mahdollisimman halpa avain mistä siirrän sirun uuteen Kiinan ”salmiakki” avaimeen, avain joka katosi oli juuri tuollainen ja voin suositella kaikille, hinta jotain 30€+jyrsintä ja toimi hienosti noin 3vuotta ja ei tarvinnu edes paristoa vaihtaa kertaakaan
                                Miksi se avaimen tilaus ei onnistunut, jos kuitenkin lopulta neuvottuna löysivät sille varaosanumeron?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎