Originally posted by IiroU
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
523i m-sport etutolpat 530d:hen
Huomasin, että omassa 530d farkussa on etupään iskarit aivan märkiä ja tuntuvat aika huonolta muutenkin. Tallin perällä sattuis olemaan suht vähän ajetut m-sport etutolpat kokonaisuudessaan, jotka peräisin 523i sedanista. Mietin vain, että onko 523i jouset/iskarit samat tai tarpeeksi jykevät pitämään rautalohkolla olevan 530d keulan sopivalla korkeudella?
Comment
-
-
Originally posted by AXELONE View PostHuomasin, että omassa 530d farkussa on etupään iskarit aivan märkiä ja tuntuvat aika huonolta muutenkin. Tallin perällä sattuis olemaan suht vähän ajetut m-sport etutolpat kokonaisuudessaan, jotka peräisin 523i sedanista. Mietin vain, että onko 523i jouset/iskarit samat tai tarpeeksi jykevät pitämään rautalohkolla olevan 530d keulan sopivalla korkeudella?
Jouset pitää laittaa dieselistä, niissä on eroja.Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostIskarit on samalla osanumerolla pikku bensoissa ja isoissa dieseleissä eli ovat käypäset paikoilleen. Myös M-Sporit iskareissa.
Jouset pitää laittaa dieselistä, niissä on eroja.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Avain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.
Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostAvain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.
Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostAvain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.
Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?
Comment
-
-
Morjens,
Huomasin aikasemmin jossain facebookin bemariryhmässä ongelman missä jollakin tyypillä auton kierrokset leijuu ja auto nykii.
Ongelmaan löytyy ratkaisu kytkemällä luistonesto (asc) pois päältä ja auto toimii normaalisti. Tämä siis auttoi mulla myös.
Mulla oli omassa autossa täysin sama vika ja 3 kertaa imusarjan irti käyttäneenä ja imuvuotojen tarkistuksilla ei vika korjaantunut. Maffikin vaihettu toiseen.
Elikkä vian täytyy olla luistonestossa. Vikakoodeja ei anna ja luistoesto toimii kun alkaa pyörä sutia mutta vittumaista ajaa kun kierrokset leijalee.
Auto on talvipommi niin ei sinällään haittaa luistoneston puuttuminen mutta alkanut vaan kiinnostamaan että mikä voi aiheuttaa tollasta :think
Auto on E39 vm.98 manuaali M52B20 myllyllä.
Jotkut puhuu että jos renkaissa muutaman millin kulutuspinnassa heittoa niin vaikuttaa. Tähän en jaksa uskoa kun löytyy toinen täysin sama auto b28 koneella ja kerran oli sekarengastus niin välkytteli luistoneston valoa joskus mutta ei ikipäivänä alkanut kierroksia leijuttelemaan tai nykimään.
Onko tässä nyt mahdollisesti ecujen kanssa jotain häikkää? ASC tieten vaikuttaa polttoaineen syöttöön ja imuilman rajoittamiseen..
Onko ketään kohtalotovereita?E39 528ia Touring -97 käyttis
E39 520i Touring -98 luisurässi
E39 530da Touring -02 romu
E46 316i Sedan -99 romu
Comment
-
-
Originally posted by AXELONE View PostHuomasin, että omassa 530d farkussa on etupään iskarit aivan märkiä ja tuntuvat aika huonolta muutenkin. Tallin perällä sattuis olemaan suht vähän ajetut m-sport etutolpat kokonaisuudessaan, jotka peräisin 523i sedanista. Mietin vain, että onko 523i jouset/iskarit samat tai tarpeeksi jykevät pitämään rautalohkolla olevan 530d keulan sopivalla korkeudella?
- 523 vuotavalla etuiskarilla
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostAvain asiaa eli ainoa sirullinen avain on nyt kadonnut ja toinen avain löytyy kyllä minkä on jo joku edellisistä omistajista vääntänyt risaksi ja siitä on lähinnä pelkkä rautaosa jäljellä eli ei voi käynnistää.
Auto on -96 eli siinä on ilmeisesti ews 2 eli jos hommaan tuohon pari uutta avainta bmw:ltä niin tarviiko niiden kanssa kikkailla mitään ylimääräisiä(opettaa sirut ajonestoon yms.) vai pelaako ne heti? Voiko avaimia tilata saksasta esim. bmwautoparts vai onko ainut keino mennä merkkitiskiltä tilaamaan henkilöllisyystodistus mukana?
Kun sulla on metalliosa avaimesta vielä, niin halvempi vaihtoehto olisi teettää suutarilla pari avainta. Ajonesto on näissä helppo ohittaa ja toki osaava autonavaimia tekevä liike osaa tehdä myös ajoneston sisältävän avaimen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostTäältä löytyis muistaakseni ruosteeton ja tarrat tallella oleva Monroen etuiskari prefaceliftistä. Oli vaihdettu pari joskus kun auton ostin ja vaihdoin sitten M-Sportit ja toinen iskari meni myyntiautoon, toinen taisi jäädä hyllyyn.
Just eilen kattelin että A:lla alkoi nuo uudet mitkä laitoin paikalleen joskus 5 vuotta sitten, autolla ei ole paljoa ajettu ja ne on jo pinnastaan puoliruosteessa. Ilmeisesti aina made in Germany ei ole välttämättä se viimeistellyin kuitenkaan.. no, toimii ne vielä
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostKiitos tarjouksesta, mutta hommaan parin kerrallaan.Last edited by IiroU; 17-07-2023, 22:01.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMerkiltä tilatut avaimet toimii suoraan, kaukosäädön joudut toki opettamaan.
Kun sulla on metalliosa avaimesta vielä, niin halvempi vaihtoehto olisi teettää suutarilla pari avainta. Ajonesto on näissä helppo ohittaa ja toki osaava autonavaimia tekevä liike osaa tehdä myös ajoneston sisältävän avaimen.
Vakuutusjuttujen takia orggis ajoneston ohittaminen ei huvita. Tuo avain mistä on lähinnä vain rautaosa niin on myös niin kulunut ettei se oikein pelaa enää koska virtalukon patruuna on uusittu joitain vuosia sitten.
Ajatus oli tilata yksi orggisavain minkä napista menee ledi ”taskulamppu” päälle ja toinen mahdollisimman halpa avain mistä siirrän sirun uuteen Kiinan ”salmiakki” avaimeen, avain joka katosi oli juuri tuollainen ja voin suositella kaikille, hinta jotain 30€+jyrsintä ja toimi hienosti noin 3vuotta ja ei tarvinnu edes paristoa vaihtaa kertaakaanE39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostTuli käytyä pk-seudun kahdessa merkkitiskissä kyselemässä avaimia, toisessa paikassa jouduin jopa näyttämään varaosamyyjälle mistä kohtaa bmw:n varaosaselaimesta löytyy avaimet. Kummallakaan ei onnistunut avaimen tilaus, onko ehdottaa bmw merkkitiskiä missä homma toimii?
Vakuutusjuttujen takia orggis ajoneston ohittaminen ei huvita. Tuo avain mistä on lähinnä vain rautaosa niin on myös niin kulunut ettei se oikein pelaa enää koska virtalukon patruuna on uusittu joitain vuosia sitten.
Ajatus oli tilata yksi orggisavain minkä napista menee ledi ”taskulamppu” päälle ja toinen mahdollisimman halpa avain mistä siirrän sirun uuteen Kiinan ”salmiakki” avaimeen, avain joka katosi oli juuri tuollainen ja voin suositella kaikille, hinta jotain 30€+jyrsintä ja toimi hienosti noin 3vuotta ja ei tarvinnu edes paristoa vaihtaa kertaakaanE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment