voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
En itse huomannut väljän taka ylätukivarren aiheuttavan tärinöitä e39 eikä e53:ssa.
Tosin kun perä oli tunkattuna ilmaan, niin pyörä heilui kun otti renkaan ylä- ja alareunasta kiinni. Joten voihan sekin tärinää/renkaiden kulumista aiheuttaa.
Tossa autoa lisää tutkittu ja todettu että kardaanin takanivelessä ja vetareiden nivelissä on jonkunverran klappia, jos päivittäis e53 vetolaipat perään niin sitten voisi käyttää e39 mallisarjan isointa 94mm vetaria :think
Moikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.
Moikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.
Pelkkä starttimoottori ei ongelmaa aiheuta, mutta voi toki olla myötävaikuttava tekijä. Lämpimänä käynnistysvaikeudet taustalla todennäköisimmin nokka-akselin tunnistin tai vuotava suutin. Vikakoodeillahan tässäkin pitäisi lähteä liikkeelle. Nokkatunnistimen suhteen voi toki kokeilla oireiden ilmaantuessa vaikka kylmäspray:llä anturin jäähdyttämistä. Mikäli vikakoodi matalasta rail-paineesta, seuraavaksi suuttimien paluuvirtausten mittaus.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
elikkäs tietäskö joku miten korjataan kun e39 520i -98 herjaa 06 MRS: Belt Tensioner, Passenger Side vikakoodia. lieneekö vika itse kiristimessä vai voiko vika olla vaikka tunnistinmatossa tms?
elikkäs tietäskö joku miten korjataan kun e39 520i -98 herjaa 06 MRS: Belt Tensioner, Passenger Side vikakoodia. lieneekö vika itse kiristimessä vai voiko vika olla vaikka tunnistinmatossa tms?
Kiristimen paukun liitin kannattaa ensin tarkastaa, ne tahtoo löystyä.
Minulla syttyi kesken ajon tamper dot trippimittariin. Eka kerta kaikista E39:seistani ja niitä on ollutkin jo hieman yli 20 vuotta…
Tällä autolla oli rullattu 70 tkm 5 vuotta sitten ja nyt on mittarissa 198 000 km.
Onko tuo yleistä että auton sisäinen km-lukemien vertailu ontuu?
Minulla syttyi kesken ajon tamper dot trippimittariin. Eka kerta kaikista E39:seistani ja niitä on ollutkin jo hieman yli 20 vuotta…
Tällä autolla oli rullattu 70 tkm 5 vuotta sitten ja nyt on mittarissa 198 000 km.
Onko tuo yleistä että auton sisäinen km-lukemien vertailu ontuu?
Oon joskus saanut itseltäkin sen syttymään, autoa en muista mutta syynä oli joko pakkasen aiheuttama virran kyykkäys tai huono akku (tai molemmat ) ja talvella tapahtui.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
No tuo tamper dot sitten katosikin itsestään. Josko se pysyisikin sitten poissa.
Nyt kun pääsin kyselyn makuun niin kysynpä samalla: Mistähän etsisin vikaa kun kauko-ohjaimen nappuloita saa välillä painella kymmeniä kertoja ennen kuin ovet aukeaa tai menee lukkoon? Sama vika toisella kakellakin ja nämä on aftermarketia eli paristollisia. Olen vaihtanut patterit mutta ei auttanut.
Antennivahvistin lienee ainoa auton päässä asiaan vaikuttava osa?
Kysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
Ehdotuksia?
Kysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
Ehdotuksia?
Ainakin M52tu:ssa vanokset lakkaavat toimimasta jos jako pielessä ja tälle oli todella kryptinen vikakoodi, vanos end stop tjsp.
Comment