Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3731
    • Finnland

    #16
    Verarissa joku pieni välys tms?
    Varmaan itte purkaisin pelin paloiksi ja alkaisin tutkimaan sieltä kohtaa
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3096

      #17
      Kardaani ja sen kannatinlaakeri tai kumilätty tai vakionopeusnivel?
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • asse21
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1234
        • Tampere

        #18
        Originally posted by naikou View Post
        voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
        En itse huomannut väljän taka ylätukivarren aiheuttavan tärinöitä e39 eikä e53:ssa.
        Tosin kun perä oli tunkattuna ilmaan, niin pyörä heilui kun otti renkaan ylä- ja alareunasta kiinni. Joten voihan sekin tärinää/renkaiden kulumista aiheuttaa.
        E39 525i touring
        E39 523i
        i3

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1682
          • vihti

          #19
          Tossa autoa lisää tutkittu ja todettu että kardaanin takanivelessä ja vetareiden nivelissä on jonkunverran klappia, jos päivittäis e53 vetolaipat perään niin sitten voisi käyttää e39 mallisarjan isointa 94mm vetaria :think
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Turunpoika
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 118
            • Finland Turku

            #20
            Huono käynnistyminen

            Moikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.

            Raimo

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1832
              • Karjaa

              #21
              Pari suutinta jos vuotaa jo vanhuuttaan niin voisi noin oireilla kaiketi. Vikakoodien lukuun ei ole välineitä?
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Turunpoika View Post
                Moikka. 530D -02 ajettu n.480000 km. Käynnistyy huonosti kun kone on lämmin ja sammuttaa n.10-15minuutiksi, esim kaupassa käynniksi, muuten ei ole käynnistys ongelmia. Vuoden sisällä vaihdettu tankinpumppu, kuskin penkin alla oleva pumppu, akku, korkeapainepumppu. Oisko mitään ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämän. Tuntuisi,että startti pyörisi silloin huonommin, auto on tyttären tytären käytössä joten tiedot tulee häneltä ja hänen mieheltä. Voiko startti mahdollisesti aiheuttaa tämän ongelman.
                Pelkkä starttimoottori ei ongelmaa aiheuta, mutta voi toki olla myötävaikuttava tekijä. Lämpimänä käynnistysvaikeudet taustalla todennäköisimmin nokka-akselin tunnistin tai vuotava suutin. Vikakoodeillahan tässäkin pitäisi lähteä liikkeelle. Nokkatunnistimen suhteen voi toki kokeilla oireiden ilmaantuessa vaikka kylmäspray:llä anturin jäähdyttämistä. Mikäli vikakoodi matalasta rail-paineesta, seuraavaksi suuttimien paluuvirtausten mittaus.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • FiFi
                  Newbiemmer
                  • Oct 2023
                  • 5
                  • Sastamala

                  #23
                  elikkäs tietäskö joku miten korjataan kun e39 520i -98 herjaa 06 MRS: Belt Tensioner, Passenger Side vikakoodia. lieneekö vika itse kiristimessä vai voiko vika olla vaikka tunnistinmatossa tms?

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #24
                    Originally posted by FiFi View Post
                    elikkäs tietäskö joku miten korjataan kun e39 520i -98 herjaa 06 MRS: Belt Tensioner, Passenger Side vikakoodia. lieneekö vika itse kiristimessä vai voiko vika olla vaikka tunnistinmatossa tms?
                    Kiristimen paukun liitin kannattaa ensin tarkastaa, ne tahtoo löystyä.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #25
                      Minulla syttyi kesken ajon tamper dot trippimittariin. Eka kerta kaikista E39:seistani ja niitä on ollutkin jo hieman yli 20 vuotta…
                      Tällä autolla oli rullattu 70 tkm 5 vuotta sitten ja nyt on mittarissa 198 000 km.
                      Onko tuo yleistä että auton sisäinen km-lukemien vertailu ontuu?
                      ---

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3731
                        • Finnland

                        #26
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Minulla syttyi kesken ajon tamper dot trippimittariin. Eka kerta kaikista E39:seistani ja niitä on ollutkin jo hieman yli 20 vuotta…
                        Tällä autolla oli rullattu 70 tkm 5 vuotta sitten ja nyt on mittarissa 198 000 km.
                        Onko tuo yleistä että auton sisäinen km-lukemien vertailu ontuu?
                        Oon joskus saanut itseltäkin sen syttymään, autoa en muista mutta syynä oli joko pakkasen aiheuttama virran kyykkäys tai huono akku (tai molemmat ) ja talvella tapahtui.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #27
                          No tuo tamper dot sitten katosikin itsestään. Josko se pysyisikin sitten poissa.

                          Nyt kun pääsin kyselyn makuun niin kysynpä samalla: Mistähän etsisin vikaa kun kauko-ohjaimen nappuloita saa välillä painella kymmeniä kertoja ennen kuin ovet aukeaa tai menee lukkoon? Sama vika toisella kakellakin ja nämä on aftermarketia eli paristollisia. Olen vaihtanut patterit mutta ei auttanut.

                          Antennivahvistin lienee ainoa auton päässä asiaan vaikuttava osa?
                          ---

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #28
                            Kysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
                            muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
                            Ehdotuksia?
                            ---

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #29
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Kysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
                              muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
                              Ehdotuksia?
                              Ainakin M52tu:ssa vanokset lakkaavat toimimasta jos jako pielessä ja tälle oli todella kryptinen vikakoodi, vanos end stop tjsp.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                #30
                                Tutulta kuulostaa:
                                000067 DME: VANOS inlet camshaft, end position not reached
                                000068 DME: VANOS exhaust camshaft, end position not reached
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎