Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    #61
    Tyhmä kysymys, miksi ihmeessä kukaan käyttäisi pyyhkijöitä pakkasella, varsinkaan kovalla sellaisella?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #62
      No jos lasilla on lunta. Siksi.
      Yleensä siinä talvella on lunta ja se lähtee pyyhkijöillä siitä pois. Toki kun sitä on paljon niin sitten joutuu harjaamaankin.

      Eilenkin meni edellä luminen asuntoauto 14 asteen pakkasessa ja siitä pöllyävä lumi teki lasin alareunaan märkää hyhmää joka poistui näillä taianomaisilla laitteilla joita pyyhkijöiksi kutsutaan. Se lumi ei varsinaisesti paranna siinä lasilla näkyvyyttä ja vauhdissa on paha mennä harjailemaankaan.

      Mutta nyt ne pyyhkijät lopettivat kokonaan toiminnan: Lähdin kaupan pihasta ja oli tarkoitus pyyhkäistä pisarat lasilta mutta mitään ei tapahtunut. Ajoin muutaman kymmenen metriä ja pyyhkijät nousivat yhtäkkiä puoliväliin ja jäivät siihen. Näyttää siltä että eivät edes yritä mihinkään suuntaan enää. Tilasin sen pirun kalliin releen juuri joten nyt menee monta päivää pyyhkijät puolivälissä.
      ---

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9997
        • KVLA

        #63
        Ei kai tuo ensimmäinen pyyhkijän moottori olisi hajotessaan. Ota vivusto irti moottorilta ja kokeile pörrääkö moottori. Samalla voit käsin testata vivuston liikkuvuuden. Vai oliko näissä E39 malleissa joku vivuston nivelen irtoamis juttu, vai muistanko jotain muuta mallia?

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1832
          • Karjaa

          #64
          Joo eiköhän siellä ole pyyhkijän moottori ruostunut ns. kiinni, voi vielä olla elvytettävissä, mutta onhan siinä hommaa toki.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Wildchild
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2016
            • 251
            • Päijät-Häme

            #65
            Originally posted by hietase View Post
            Tankin korkki alkoi kenkkuilemaan. Realoem antaa 530d:lle varaosanumeron 16117193372, ja sen mukaan samaa korkkia olisi käytetty vaikka kuinka monessa diesel- ja bensiinimallissa. Schmiedmannin sivustolla kyseisellä varaosanumerolla kuitenkin tulee tuote, jonka kohdalla lukee "Sopii malleihin: kaikki bensiinimallit". Onko dieselissä siis eri korkki, vai tämä sama?
            Toi antamasi varaosanumero on tullut voimaan vasta 2006 koska alkuperäinen varaosa poistunut ja korvaantunut tuolla. Smiedenmannilta tulee mm Swag korkki 45550 joka käy Bemariin, Miniin, Lantikkaan ja Tojotaan.

            Sitten kun katsoo esim prefaceliftien varaosanumeroita 16111184731 tämä käy kaikkiin bensa ja diesel malleihin ennen 2001/05. E46, E39, E53.
            Faceliftin varaosanumerolla 16116754490 ei löytynyt alkuperäisvaraosia mitään mutta Swaggia ja Febiä jotka oli listattu jokaiseen malliin sitten uudesta ykkössarjalaisesta E39 ja jopa Mineihin sopivaksi. Dielesel ja Bensamallit.

            Joten tästä voi päätellä että kaikki käy keskenään.

            Bmw 525iA -02

            Comment

            • IiroU
              BTCF Member
              • Oct 2021
              • 400
              • Turku/Rauma

              #66
              Mulla vois olla kokonainen ylimääränen vivusto moottoreineen tallessa. Toimi purkuhetkellä. Peräisin -00 528i. Sijaintina Rauma.
              E65 745d Individual -07

              Ex:
              E39 530dA Touring M-Sport -02
              E39 528i Sedan -00

              Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
              Yhteydenotot YV.

              Comment

              • Alfistipohjoosesta
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2018
                • 256
                • Loimaa

                #67
                Kaksi avainta saapui. Sirut mukana. Tuli mieleen että onnistuuko ja mitä haittaa, jos kävisi luettumassa nykyisestä sirun ja kopioittaisi sen lukkoliikkeessä. Eli sitten olisi kolme avainta samalla koodilla.

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2694
                  • .fi

                  #68
                  muistaakseni tuommoinen ei ole kyllä mahdollista. mitä avaimia ne kaksi nyt siis ovat?

                  jos ebay-avaimia, niin niiden sirujen käyttöönotto vaatii ews-modulin lukemista/kirjoittamista sirujen lisäksi.
                  Last edited by aae30; 13-12-2023, 16:03.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • slaissi_
                    Newbiemmer
                    • Nov 2017
                    • 24
                    • Sievi

                    #69
                    Originally posted by Wildchild View Post

                    Toi antamasi varaosanumero on tullut voimaan vasta 2006 koska alkuperäinen varaosa poistunut ja korvaantunut tuolla. Smiedenmannilta tulee mm Swag korkki 45550 joka käy Bemariin, Miniin, Lantikkaan ja Tojotaan.

                    Sitten kun katsoo esim prefaceliftien varaosanumeroita 16111184731 tämä käy kaikkiin bensa ja diesel malleihin ennen 2001/05. E46, E39, E53.
                    Faceliftin varaosanumerolla 16116754490 ei löytynyt alkuperäisvaraosia mitään mutta Swaggia ja Febiä jotka oli listattu jokaiseen malliin sitten uudesta ykkössarjalaisesta E39 ja jopa Mineihin sopivaksi. Dielesel ja Bensamallit.

                    Joten tästä voi päätellä että kaikki käy keskenään.
                    Mulla -02 530d korkki ei passannu -98 520i.
                    E39 528ia Touring -97 käyttis
                    E39 520i Touring -98 luisurässi
                    E39 530da Touring -02 romu
                    E46 316i Sedan -99 romu

                    Comment

                    • Alfistipohjoosesta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2018
                      • 256
                      • Loimaa

                      #70
                      Originally posted by aae30 View Post
                      muistaakseni tuommoinen ei ole kyllä mahdollista. mitä avaimia ne kaksi nyt siis ovat?

                      jos ebay-avaimia, niin niiden sirujen käyttöönotto vaatii ews-modulin lukemista/kirjoittamista sirujen lisäksi.


                      Salmiakki avaimet siis. Mukana mustat perinteisen näköiset sirut irtaallaan. Ja valmiiksi avain mekaanisesti kaiverrettu.

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #71
                        Uusi avain saapui. Otin sirun vanhasta, paritin sen autoon muutama päivä sitten ja siitä lähtien on taas kaukosäädin toiminut.
                        Tuulilasinpyyhkijän relekin saapui tänään mutta valitettavasti vika ei ollut siinä vaan kumminkin pyyhkijän moottorissa. Sain pyyhkijät liikahtamaan ohittamalle releen ja kolauttelemalla moottorin kylkeen meisselillä. Joka kopautuksella ne liikahtivat hieman. Tilasin Motonetista uuden moottorin mutta kuljetuslakko saattaa aiheuttaa ongelmia.
                        ---

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 543
                          • Espoo

                          #72
                          Pitäisi vaihtaa lokasuoja. Kun olette noita vaihdelleet, niin miten suosiolla nuo ruuvit aukeavat, eli kannattaako hankkia valmiiksi uudet ruuvit myös? Olettaisin niiden ylhäällä olevien torx-kantaisten lähtevän kivuttomasti auki, mutta mitenköhän niiden etu- ja takapäissä olevien kymppimillisten laita on? Ovatko tyypillisesti jumissa?

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1832
                            • Karjaa

                            #73
                            Jos on perus suolassa uitettu Suomi-auto niin melko varmasti aika jumissa ovat.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • Wildchild
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2016
                              • 251
                              • Päijät-Häme

                              #74
                              Ei mulla kahdessa 300+ tkm ajetussa olleet mitenkään tiukassa tai ruosteessa. Ainoastaan se lokarin sisällä voi olla tiukka jos sisälokarin/teräslokarin välissä on 20 vuoden smägmät.
                              Bmw 525iA -02

                              Comment

                              • Alfistipohjoosesta
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2018
                                • 256
                                • Loimaa

                                #75
                                Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                                Syttyi luistonestonvalo. Inpassa abs puolella jatkuvasti päälle tuleva ohjauskulma vikokoodi. ABS näyttää nopeudeksi 0 kun on paikallaa. Ohjauskulma näyttää ihan oikein kun kääntää rattia mutta nopeustieto on 2,75km/h vaikka auto paikallaan.
                                Tässähän meni kaikki hyvin. Eikä ole vikakoodeja yms. Mutta nyt tuntuu että välillä jää kiinni ihan naurettavaan paikkaan. Luistoneston sammuttaminen auttaa. "Vika" ei ole koko aikaa päällä. Pahimmillaan on vaikuttanut että pyrkii lukitsemaan toista etupyörän kun peruuttaa. Itse jäänyt pari kertaa ihan tasaiselle. Lähtee heti kun sammuttaa luistoneston. Toki nyt ollut haastavan liukasta mutta edellis talvina en ole törmännyt asiaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎